Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

US Open 2020

NYTT TEMA
Skraevadottir

Skraevadottir
29.08.20 08:19

Årets andre (!) Grand Slam klaskes i gang førstkommende mandag. Det skal bli godt å få se litt GS-tennis igjen, for det er mildt sagt ei stund siden sist. Tittelforsvarere er Rafael Nadal (slo Medvedev) og Bianca Andreescu (slo Serena) i single-klassene, mens Cabal/Farah vant double-klassen for herrer og Mertens/Sabalenka vant tilsvarende for damene.

Verken Nadal eller Andreescu er med i år, så vi får nye vinnere i single-klassene. Det er ellers betydelige forfall, som venta, og av de som kan nevnes, i tillegg til nevnte Nadal og Andreescu, er Roger Federer og Ashleigh Barty.

På damesida er det som vanlig vanskelig å finne en tydelig favoritt. Kanskje Karolina Pliskova kan vinne sin første GS-tittel? Trekninga ser du her.

På herresida er det vel ikke mulig å si at det er noen andre favoritter enn Novak Djokovic. Han har også en god trekning, og jeg tror ikke han blir satt på noen betydelige tester før eventuelt i kvartfinalen mot Shapovalov/Goffin eller i semi mot Tsitsipas/Zverev. Vår egen Casper Ruud har også fått en meget god trekning, med første runde mot Mackenzie McDonald; der er Casper favoritt, men det kan bli jevnt. I en eventuell andre runde er det Ruusuvuori/Bedene, også overkommelig, før Berrettini i en eventuell tredje runde. Også det kan være mulig. Så er det Rublev i fjerde og Medvedev i kvarten. Ok, på ett tidspunkt kommer det til å si stopp der, men det er fint å drømme seg bort litt ... Trekninga ser dere her.

Ja, er det mange som kommer til å benke seg foran skjermen også i år?

closebutnocigar

closebutnocigar
31.08.20 15:48

Skal bli fantastisk å se GS-tennis igjen, men kommer til å savne lyden av New York-publikum! Har som vanlig tippet mest med hjertet, og endte med Bullshit Russian (Medvedev) d. The Greek Philosopher (Tsitsipas) i herrefinalen og Pliskova d. Mertens for damene. MacDonald for Casper kan bli en hard nøtt, så alt etter første runde blir bonus for meg der. 

Coach

Coach
31.08.20 21:02
Skraevadottir: Ja, er det mange som kommer til å benke seg foran skjermen også i år?

Vær hilset, Skraeva!

Tennisen er tilbake, Coach er tilbake... og Eurosports prioriteringer er tilbake. Skjønt, i tråd med ståa forøvrig, er ikke alt ved det gamle hos sistnevnte heller. Joda, hele kvelden på E1 er tapetsert med reprise(!)-golf, men nå vises det til gjengjeld live-tennis på ytterligere én kanal, nemlig Eurosport Pluss 1. Eneste aber er at akkurat samme kamp vises der som på Eurosport Norge... ;-)

PS: Er virkelig maksgrensa for antall folk i "bobla" så lavt at man har sett seg nødt til å rekruttere Karolina Pliskova til å være balljente i oppgjøret mellom Tsitsipas og Ramos-Vinolas - og så rett etter hennes egen kamp, til og med?!? Med maska på plass er det faktisk ikke helt enkelt å avkrefte 100 %...

(Innlegget ble redigert 31.08.20 21:04)

Coach

Coach
31.08.20 22:58
Coach: i "bobla"

Ikke noe Game, Schett & Mats der inne heller, ser det ut til. Har norsk studiosending innimellom i stedet, da. Og Melanie Stokke har i det minste fiffa seg opp for anledningen, i rollen som panelekspert sammen med Sørvald.

mjordan23

mjordan23
01.09.20 16:27
Coach: Ikke noe Game, Schett & Mats der inne heller, ser det ut til. Har norsk studiosending innimellom i stedet, da. Og Melanie Stokke har i det minste fiffa seg opp for anledningen, i rollen som panelekspert sammen med Sørvald.

Man kan si mye om måten Eurosport sender på som du er inne på i ett annet innlegg, men fint at at de kjører studio iallefall. Blir llitt triveligere og forseggjort da. 

Magnific

Magnific
01.09.20 20:30

Emil Ruusuvuori er speller, nordens beste tennisspiller for øyeblikket.  Vill utvikling på ham siste året!

joddelidei

joddelidei
01.09.20 22:04

Kan noen forklare meg hvorfor i helvete eurosport viser reprise fra igår fremfor å vise Murray eller noe annet live? Det er jo helt sykt!!!

deleted230868

deleted230868
01.09.20 22:07

Matchball Ruud!

EDIT: Ruud er videre til 2. runde!

(Innlegget ble redigert 01.09.20 22:08)

Coach

Coach
01.09.20 22:40
Magnific: Emil Ruusuvuori er speller, nordens beste tennisspiller for øyeblikket.

Og da blir det norsk-finsk duell om den tittelen i andre runde, etter Ruuds snuoperasjon*. Begge kommer fra femsettere, så ingen har noen unnskyldning i så måte.

* Lurte en stund på om det virkelig var SÅ laber interesse for ham her inne, men folka befant seg så klart i hans egen tråd under kampen. ;-)

(Innlegget ble redigert 01.09.20 22:41)

joddelidei

joddelidei
01.09.20 22:47

Helvete altså! Kommer plutselig intervju med Christian Ruud. Gi meg live tennis!!!

RazorBoy

RazorBoy
02.09.20 17:35

Kim Clijsters med comeback med en god del ekstra mammakilo etter at hun ga seg for noen år siden. Det ble for tungt bokstavlig talt i første runde, og rett ut.

joddelidei

joddelidei
02.09.20 20:43

Eurosport viser fortsatt reprise på den ene kanalen. Hvorfor har de begynt med dette? Gjorde da ikke det før. Hvorfor!!!?? Måtte sende inn klage på dette igår

Iniesta

Iniesta
03.09.20 07:17

Eurosport pluss 1 sender direkte , men reprise på Eurosport 1. Merkelig

Kundera

Kundera
03.09.20 18:54
joddelidei: Eurosport viser fortsatt reprise på den ene kanalen. Hvorfor har de begynt med dette? Gjorde da ikke det før. Hvorfor!!!?? Måtte sende inn klage på dette igår

Lett å forstå. De vil ha deg til å abonnere på Dplay, eller hva det nå heter. Cash is king. Tror vi skal være fornøyd så lenge de viser de beste spillerne på en av de åpne kanalene.

dalagubbe

dalagubbe
03.09.20 19:27

Dette må Casper klare, finnen har dog en jævla god serve... så vi får se, 3-2 nå til Casper 

dalagubbe

dalagubbe
03.09.20 21:28

Da er Casper videre til tredje runde etter 6-4,6-3,3-2, finnnen gir seg etter en skade

joddelidei

joddelidei
03.09.20 22:25

Jeg betaler da ekstra for å ha eurosport. Må da for faen meg holde

Skraevadottir

Skraevadottir
04.09.20 08:38
Magnific: Emil Ruusuvuori er speller, nordens beste tennisspiller for øyeblikket.

Utenom Ruud, selvsagt. ;-)

Skraevadottir

Skraevadottir
04.09.20 23:26

Shapovalov lever farlig mot Fritz her. 

Skraevadottir

Skraevadottir
05.09.20 07:27

Shapovalov snudde det faktisk. Jeg vil si at det der var en liten mental kollaps fra Fritz, som virkelig hadde ham på gaffelen. Men, bra for turneringa at Shapo går videre.

Ellers ser Djokovic ut til å cruise mot nok en finale, og det begynner å bli få trusler igjen på hans side etter at Tsitsipas måtte pakke kofferten. Tror ingen er kapable til å slå Djokovic i fem her. I finalen, mot Thiem eller Medvedev, som jeg tror det blir, tror jeg han kan få kamp.

fugletitteren

fugletitteren
05.09.20 09:59

Tsitsipas røk mot Coric. Eneste på øvre tablå jeg tror kunne gitt Novak litt seriøs motstand på en maks dag. Ser ut til å bli en meget enkel ferd til finale for Novak. Er vel egentlig ingen som ser særlig farlig ut for han der heller. Må i såfall være Medvedev som slipper seg helt løs og har marginene med seg, men tviler..

Tullin_Thams

Tullin_Thams
05.09.20 10:00
Skraevadottir: Shapovalov snudde det faktisk. Jeg vil si at det der var en liten mental kollaps fra Fritz, som virkelig hadde ham på gaffelen. Men, bra for turneringa at Shapo går videre. Ellers ser Djokovic ut til å cruise mot nok en finale, og det begynner å bli få trusler igjen på hans side etter at Tsitsipas måtte pakke kofferten. Tror ingen er kapable til å slå Djokovic i fem her. I finalen, mot Thiem eller Medvedev, som jeg tror det blir, tror jeg han kan få kamp.

Ja, det var en kollaps fra amerikaneren. Jeg fulgte bare sånn halvveis med, men ledet ikke Fritz 5-2 i fjerde sett? 

Og hva skjedde med Tsitsipas? Coric er absolutt en bra spiller, men han bør ikke ha noen sjanse mot grekeren. Han er jo så vidt bedre ranket enn Casper og har aldri kommet til noen kvartfinale i en GS-turnering.

Folkflesk

Folkflesk
05.09.20 12:38
Tullin_Thams: Ja, det var en kollaps fra amerikaneren. Jeg fulgte bare sånn halvveis med, men ledet ikke Fritz 5-2 i fjerde sett?

Stemmer. Det virket rett og slett som luften gikk ut av ham da Shapavalov hentet ham opp til 5-5. Det siste settet var ikke engang spennende.

Folkflesk

Folkflesk
05.09.20 12:42
fugletitteren: Tsitsipas røk mot Coric. Eneste på øvre tablå jeg tror kunne gitt Novak litt seriøs motstand på en maks dag. Ser ut til å bli en meget enkel ferd til finale for Novak. Er vel egentlig ingen som ser særlig farlig ut for han der heller. Må i såfall være Medvedev som slipper seg helt løs og har marginene med seg, men tviler..

Det ser lyst ut for en ny Djokovic-tittel ja. Regner også med Medvedev som sterkeste utfordrer. Og man vet jo aldri - hvis russeren kan levere en kamp som den mot Nadal i fjorårets finale så kan vi få nok en herlig fight.

Men nå er vi fortsatt bare i 3. runde her.

(Innlegget ble redigert 05.09.20 12:45)

Skraevadottir

Skraevadottir
05.09.20 12:52
Tullin_Thams: Ja, det var en kollaps fra amerikaneren. Jeg fulgte bare sånn halvveis med, men ledet ikke Fritz 5-2 i fjerde sett? Og hva skjedde med Tsitsipas? Coric er absolutt en bra spiller, men han bør ikke ha noen sjanse mot grekeren. Han er jo så vidt bedre ranket enn Casper og har aldri kommet til noen kvartfinale i en GS-turnering.

Jeg så det settet, og så sovna jeg. Fritz hadde grei kontroll, og så bare falt han sammen. Skal sies at Shapo heva seg noe også, da.

Så ikke Tsitsipas' kamp mot Coric, men jeg syns ikke det er noen bombe at Coric vant. Han er veldig ekkel å møte, og er best mot de beste. Han har vel vært i nærheten av de ti beste på rankingen ved noen anledninger og har blant annet finale fra Masters-nivå. Likevel var det selvsagt slik at Tsitsipas var klar favoritt mot Coric, men det er ikke slik at jeg ville gitt Coric-seier noe særlig mer enn fem i odds.

Kundera

Kundera
05.09.20 13:21
Skraevadottir: Så ikke Tsitsipas' kamp mot Coric, men jeg syns ikke det er noen bombe at Coric vant

Så heller ikke kampen, men leser på ATP-sidene at Stefanos slo seg selv. Misbrukte seks matchballer, hvorav tre på rad i egen serve på 40-0 i fjerde sett.  Slikt som skjer en ytterst sjelden gang. Håper grekeren lærer av dette, slik at han etter hvert blir en seriøs utfordrer til GS-titlene.

jonsalars

jonsalars
05.09.20 13:26

Merkeleg at Kenin ikkje var særleg omtalt og ikkje vist (?). Faktisk vunne GS og har ei ekstrem innstilling og engasjement. Å spå her...Kerber er i bra form, eller kanskje Mertens sin tur? Bra at Shapovalov går vidare men må verta meir stabil og beherska seg for å gå heilt til topps. Luktar Djokovic lang veg.

Eurosport ja, sto tennis igår, var lenge golf. Ingen Kenin altså. Kjem vel ein dag over helga med både kvinne og herrekampar, med 10 siste sekund frå ein kvinnekamp og 4 timar frå herre? 

Skraevadottir

Skraevadottir
05.09.20 13:57
Kundera: Så heller ikke kampen, men leser på ATP-sidene at Stefanos slo seg selv. Misbrukte seks matchballer, hvorav tre på rad i egen serve på 40-0 i fjerde sett. Slikt som skjer en ytterst sjelden gang. Håper grekeren lærer av dette, slik at han etter hvert blir en seriøs utfordrer til GS-titlene.

Noen sånne kamper kommer innimellom. En viss Roger har en del sånne opp i gjennom karrieren, så det er jo et tegn på at en kan oppnå suksess allikevel...

Ellers enig i at Stefanos trenger noe mer stabilitet i spillet sitt for å ta det siste steget opp i den ypperste eliten. Dette gjelder de aller fleste spillerne i den oppkommende generasjonen, men det er noe som antageligvis vil komme over tid, men bare for noen få av dem. Jeg tror at Tsitsipas er en av disse.

Skraevadottir

Skraevadottir
05.09.20 14:14
jonsalars: Merkeleg at Kenin ikkje var særleg omtalt og ikkje vist (?). Faktisk vunne GS og har ei ekstrem innstilling og engasjement.

Det er fordi ingen har hørt om henne. Altså, satt litt på spissen. Dametennisen skriker etter profiler. Hvor mange har husker at Bianca Andreescu vant US Open i fjor? Ingen. Hvor mange vet hvem Jelena Ostapenko eller Sloane Stephens er? Ingen. Selv ikke Ashleigh Barty er et navn folk har noe som helst forhold til. Til og med Naomi Osaka skal folk slite med å kjenne igjen. Vis et bilde av henne til 100 stykker på gata, og jeg tipper at 99 må melde pass. Samme gjelder vel Petra Kvitova, selv om hun tross alt har vunnet to GS.

Det er bare en spiller på damesida som er et "household name", og det er Serena Williams. Kanskje Victoria Azarenka og Simona Halep er brukbart kjente navn for de som er sånn passe interesserte i sport.

Tenk hvilke profiler en har på herresida: Federer, Nadal og Djokovic er navn så å si alle fra den siviliserte verden som følger sånn noenlunde med vet hvem er, og de er alle blant verdens største idrettsprofiler.

Folkflesk

Folkflesk
05.09.20 17:30

Casper Ruuds eventuelle motstander i 4. runde Rublev virker hissig på grøten. 6-0 i første sett mot Caruso på 22 minutter.

(Innlegget ble redigert 05.09.20 17:30)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg