Som dere husker forsøkte jeg på tirsdag kveld å legge press på emin, den gamle Crewe Alexandra-lojalisten.
Det presset tacklet du lett som bare det emin !
Runde #19 samlet nok en gang de samme gamle vennene. Åtte i tallet er vi, og jammen er jeg imponert over det oppmøtet dere fremviser, helg etter helg.
På vei inn i vinterhalvåret, etter 19 runder med gråstein, så føles det nå det på sin plass at jeg takker dere, hver i sær, for flittig oppmøte.
Hadde dere ikke utvist samme den trofasthet, så er det ikke sikkert at GRÅSTEINSILGAN hadde vært den suksesshistorien den vitterlig er blitt.
Begynner bare noen få av dere å skulke, så vil dynamikken svikte, og turneringen vill raskt tape sin aura.
Konkurransens forløpere - tidligere sesongers tevlinger i Championship og L1 - har jo nettopp lidd under vekslende oppmøte, og må jeg få si; ujevn retting.
Det kan ikke stikkes under en stol at arrangøren i år har lagt seg litt ekstra i sæle, for alltid å være a-jour med resultater.
Ta det som en subjektiv ytring, men jeg tror faktisk at den moderne "non-amatør-tippingen" på VGD aldri for alltid kan skue bakover i tid med lettelse i sinn.
Sekretariatsfunksjonen har fått et tidsmessig løft.
Det er ingen vei tilbake til fortiden.
Resultater, med kommentarer, må nødvendigvis komme fortløpende, så fort som bare sportsjournalisten får tak i blekkpatroner og ledig fjernskriverlinje.
Nuvel, i hvilken retning ville jeg ?
Jo - i dag var nettopp dagen da vi for første gang kunnehøste skörd fra vårt eget drivhus for unge talenter. Vi er bærekraftige, og klapp på skuldern til alle gutta !
I vår midte har vi sakte latt et ungt talent vokse opp. Uten å tråkke ham ned (det ville jo vært så altfor lett), har han sakte fått lov til å vokse til en svane.
I ettermiddag fikk vi det bevist. I full blomst kapret han sin aller første verdencupseier, med fem riktige tegn.
To av disse var i tillegg fulltreff mht score. Altså gull med 12 pts. Gratulerer Pinnemannen !
Resten av medaljene da ? Jo, denne gangen var det tre fine fyrer som alle hadde fire riktige tegn.
Ved å studere scorecards nøye kom det frem at den slu emin igjen hadde fått presset seg frem i resultatlista, en halv brystvorte foran de to andre.
To riktige scores hadde han, der hans konkurrenter bare hadde én.
Sølvet til emin med ett poengs margin.
Barmadu og Piet deler bronsen på 9 pts.
Som alle og en hver legger merke til, så kastet ikke dette resultatet akkurat om på sammenlagtstabellen.
Tvertom må det kunne antages at runden registeres med tifredshet i det eminske hjem. Ledelsen vokste, og skulle han nå først la seg slå, så hvorfor ikke av Pinnemannen ?
Til det formelle, James Alexander Gordon kremter og gyver løs:
Vi har altså følgende resultatliste i Runde #19 :
GULL Pinnemannen 2+2+2+3+3 = 12 pts
SØLV emin 2+2+3+3 = 10 pts
BRONSE Pitbull 2+2+2+3 = 9 pts
BRONSE Barmadu_F 2+2+2+3 = 9 pts
5. WatTyler 2+2+3 = 7 pts
6. jonafz 2+3 = 5 pts
7. Rufs 2+2 = 4 pts
8. kovensen 2 = 2 pts
Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#18 :
GULL [4] SØLV [2] BRONSE ( 1) TotalPts