Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Scoring mot eks-klubb (prosjekt)

NYTT TEMA
Noob_Saibot
Noob_SaibotInnlegg: 37693
26.02.11 19:22

Spillere som scorer mot gamleklubben (prosjekt)

Nå har jeg bestemt meg for å starte et seriøst prosjekt som har ligget i magen min i årevis.

Jeg har alltid vært fascinert av at fotballspillere, målfarlige eller ikke, har en tendens til å score mot klubbene de har spilt for tidligere.

Dette prosjektet har jeg som sagt planlagt lenge, men det er først nå jeg skal gjøre alvor av det, og mye av grunnen er følgende tre hendelser fra de siste par ukene:

Del 1 (16. februar):

Fiorentina - Inter (Serie A)

Giampaolo Pazzini startet sin karriere i Atalanta før han gikk videre til Fiorentina. I Fiorentina fikk han aldri utløp for potensialet sitt, og det endte med at han etter hvert gikk videre til Sampdoria der han for alvor slo til. Det vekket interessen til Inter som kjøpte ham i januar. For halvannen uke siden skulle altså Pazzini spille for Inter mot Fiorentina. Det regnet jeg med kom til å ende med scoring, og jeg logget meg inn på BetSafe for å sette penger på det. Dessverre hadde jeg blingset litt i forhold til kampstart, og kampen var allerede i gang og Inter ledet 1-0 da jeg logget meg på. Heldigvis var det ikke Pazzini som hadde scoret, men de tilbød liveodds på at han kom til å gjøre det. Jeg kjøpte 2,40 i odds til 50 kroner. Fiorentina kom tilbake og utlignet til 1-1 før ingen andre enn Pazzini ble matchvinner mot gamleklubben sin med en 2-1-scoring.

Del 2 (23. februar):

Lyon - Real Madrid (Champions League)

Karim Benzema kom opp gjennom systemet i Lyon før han ble hentet av Real Madrid. På onsdag skulle han tilbake til moderklubben for å spille mot dem i Champions League. Etter at jeg vant penger på Pazzini-scoringen en drøy uke tidligere så jeg mitt snitt til å prøve meg igjen her. Jeg ventet og ventet og ventet på å få lagoppstillingene, men da de endelig kom så jeg til min store forskrekkelse at Benzema var satt på benken til fordel for Adebayor. Det gikk som det måtte gå, og til pause hadde det ikke blitt noen scoringer. Jeg fulgte halvveis med på løpende oppdateringer fra kampen for å se om Benzema kom innpå slik at jeg kunne sette et livespill slik jeg gjorde med Pazzini, men kampen rundet timen uten at noe skjedde, og jeg begynte å gi opp. Plutselig plinger det inn på kampen jeg ser på TV: "Lyon - Real Madrid 0-1 (Benzema)". Hva FAEN tenker jeg, og sjekker kampoppdateringen igjen; Benzema hadde kommet inn og brukt 43 sekunder på å score mot gamleklubben sin. Det hadde rett og slett skjedd for fort til at jeg rakk å spille på det, og med det gikk jeg glipp av pengene. Og det irriterer meg fortsatt. Men samtidig gjorde det meg enda mer bestemt på å starte dette prosjektet.

Del 3 (26. februar):

Newcastle - Bolton (Premier League)

Siste del av denne historien kom altså i dag. Jeg merket meg at Newcastle skulle spille mot Bolton, og en viss Kevin Nolan gjorde sitt navn kjent nettopp i Bolton før han gikk til Newcastle. Her skjønte jeg at jeg ikke hadde noen tid å miste, og før kampen sjekket jeg målscoreroddsene. Oddsen på at Nolan kom til å score i løpet av kampen var såpass lav som 2,70, så jeg bestemte meg for å være frekkere og heller sette en femtilapp på at han skulle score kampens første mål til langt penere 7,00 i odds. 17 minutter tok det før Newcastle tok ledelsen 1-0. Målscorer? Kevin Nolan.

Dermed ble det igjen penger i kassa, og mine tre siste "spådommer" i forhold til scoring mot gamleklubben har altså gått inn (selv om jeg bare rakk å tjene penger på to av dem).

Så nå sitter jeg her og er bestemt for å ta dette mer seriøst og holde litt oversikt over om det er mulig å tjene penger på dette på langt sikt. Jeg må bare finne ut formelen for å regne ut tilbakebetalingprosent og den slags så kommer jeg tilbake.

Kvernis
KvernisInnlegg: 7052
27.02.11 11:47

Høres spennende ut, og det ligger absolut noe i dette. Husk å følge med når Manchester United møter klubber med eks-United. Flere ganger i år de har scoret i mot gamleklubben. Bare et tips, men dette visste du nok allerede fra før av :-) Lykke til med prosjektet.

Noob_Saibot
27.02.11 12:14
Kvernis: Husk å følge med når Manchester United møter klubber med eks-United. Flere ganger i år de har scoret i mot gamleklubben.

Hehe, ja, det har jo nesten vært latterlig å se på. Sylvan Ebanks-Blake er greit, men Jonathan Spector og Craig Cathcart?? Det er jo spillere som aldri scorer ellers.

Kvernis
KvernisInnlegg: 7052
27.02.11 12:22
Noob_Saibot: Sylvan Ebanks-Blake er greit, men Jonathan Spector og Craig Cathcart?? Det er jo spillere som aldri scorer ellers.

Haha, ikke sant. Spillere som aldri før har scoret på trening en gang, derfor er dette prosjektet et gull-prosjekt ;-)

Noob_Saibot
27.02.11 17:14
Kvernis: Haha, ikke sant. Spillere som aldri før har scoret på trening en gang, derfor er dette prosjektet et gull-prosjekt ;-)

Hehe, dette begynner å gå over alle støvleskaft: I West Ham - Liverpool i dag scoret Glen Johnson Liverpools mål. Han putter ikke ofte, for å si det sånn, men i begge oppgjørene mot moderklubben denne sesongen har han scoret.

Helt sprøtt.

Noob_Saibot
27.02.11 20:01

I kveld spiller Inter borte mot Sampdoria i Serie A. Jeg viser til Pazzini-historien i åpningsinnlegget. Nå skal han altså for første gang spille for Inter mot klubben de kjøpte ham fra. Det må da bli scoring?

Jeg har ventet på odds fra BetSafe i hele dag, men det har fortsatt ikke kommet et slikt spill. Mulig jeg må vente til kampen er i gang og sette et livespill.

Noob_Saibot
27.02.11 21:34

0-0 til pause, og fortsatt ingen odds på at Pazzini kommer til å score. Faen.

Noob_Saibot
27.02.11 23:07

Inter vant til slutt 2-0, men Pazzini scorte ikke. Da var det kanskje en mening med at BetSafe aldri tilbød odds på det?

Det første spillet i prosjektet lar i hvert fall vente på seg.

Noob_Saibot
19.03.11 13:22

Spill 1:

Tottenham tar imot West Ham i helgens første Premier League-kamp. Jermain Defoe har endt sin måltørke og leder angrepsrekken for hjemmelaget mot sin moderklubb. Oddsen på at han scorer i løpet av kampen er 2,00, men jeg er litt grådigere enn det og satser på at han scorer kampens første mål. På det er oddsen 4,40, og jeg har satset 100 kroner.

Tvi, tvi!

Noob_Saibot
21.03.11 07:43

Dårlig start på prosjektet da Tottenham og West Ham spilte 0-0. Det nærmeste Defoe kom scoring var en kandidat til sesongens bom i Premier League da han satte en retur utenfor på åpent mål fra fire meter.

Rubenson
RubensonInnlegg: 1360
21.03.11 14:54

Liker tankegangen her for jeg har sett det samme selv mange ganger. Jeg bruker ihvertfall Unibet på målscorere da de er best på det på markedet. Senest putta jo Espen Hoff mot gamle klubben Odd, det til pene 7,50 i odds!

RvanP
RvanPInnlegg: 2864
21.03.11 21:22

Flott prosjekt. Har ofte tenkt denne tanken når det popper opp mål av tidligere spillere. Lykke til!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg