Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Investere i odds

NYTT TEMA
betelite1
betelite1Innlegg: 7
08.01.14 13:56

Har drevet med investering i oddsmarkedet og levd av det full tid i drøyt 2 år nå.

Har kommet dit hvor jeg ønsker å inngå avtale med investorer som finner det verdt å investere i oddsmarkedet.

hvor høy risiko?

Første prioritet er å vite hvor høy risiko man kan ta.

Jeg satser rundt 1 % av total saldo på hver kamp. Med å satse rundt 1% unngår man store varianser, stedet sprer man risiko slik at man har en stabil vekst på lang sikt.

Vekst er verdi

I oddsmarkedet er en av hovedmomentene å forutse om en odds har verdi eller ei.

Kjøper du en odds til 2,00 av en bookmaker tilsvarer denne oddsen 50% siden 100/50 = 2,00

Er det mer enn 50% sjanse for at din odds på 2,00 går inn har du verdi.

Du har slått bookmakeren som noen liker å kalle det.

Hvor dyktige er bookmakerne å sette odds?

Mange tror at bookmakerne er nærmest uslålige i å sette odds. Virkeligheten er en helt annen. De fleste kopierer odds fra andre spillselskap.

Bookmakere setter også oddsene i forhold til hvor de forventer innsatsene fra kundene.

Er man god å lese markedet finner man fort snarveier til de oddsene med verdi.

Hvor mye er det mulig å tjene.

Som med all annen investering står veksten i kapital gjerne jevnt med hvor mye kapital man ønsker å investere.

Jeg mener selv jeg er god for å minst doble pengene man ønsker å investere i løpet av et år, inntil en million norske kroner.

Mine erfaringer

Jeg brukte først 2 år på å lese meg opp på odds. Fikk testet ut hva som fungerer, før jeg startet å leve av odds i oktober 2011

Har tjent drøyt 900 000 på disse 2 årene. Jeg bygget selv opp kapital utelukkende kun fra oddstipping. Mener fast og bestemt at med mer kapital tilgjengelig vil profitten bli langt høyere.

Oddsmarkedet kjenner jeg til svært godt, og om noen vil diskutere med meg er det bare å skrive her.

Legger ut de oddsene jeg kjøper, slik at dere kan følge å få bevis på at dette er noe man kan tjene godt på.

Konkakt meg på e-mail

karkaa@zoho.com

med vennlig hilsen

Andreas

Libertineren
LibertinerenInnlegg: 62
08.01.14 14:01

Du bør ta å lese deg opp litt på selskaper som Smartodds og Star Lizard, som driver med dette i stor skala.

forzagrandemilan
forzagrandemilanInnlegg: 2409
08.01.14 23:40

Kan du ikke legge ut spillene dine her så kan vi amatører se hvordan mann vinner?

Pinnemannen
PinnemannenInnlegg: 7245
09.01.14 12:44

Når det gjelder verdi på spill/utfall så er vel det litt subjektivt også etter hvor stor sannsynlighet man selv gir de enkelte utfall. Hva bruker man som faktor(er) når man regner det ut varierer vel like mye som været. Derfor vil vel ikke alt man mener har verdi faktisk ha det for andre som kanskje vektlegger andre ting i utregning av sannsynlighet.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33570
10.01.14 23:40
betelite1: Har drevet med investering i oddsmarkedet og levd av det full tid i drøyt 2 år nå. Har kommet dit hvor jeg ønsker å inngå avtale med investorer som finner det verdt å investere i oddsmarkedet.

Har du tidligere vært på VGD?

Det er endel diskusjoner om dette, se bl.a. mitt sure-win prosjekt, som etterhvert gikk over til vanlig valuetipping og at jeg fulgte tipsere på blogabet. Det gikk forsåvidt bra, men jeg kom aldri over "kneika" ifht. og få en fornuftig timefortjeneste ut av det.

Men jeg er litt sånn at jeg holder på med noen prosjekter ett par år og så pause 5 år for så å ta det opp igjen.

Jeg har forøvrig chattet med 2-3-4 utenom VGD-forumet og trur jeg kan det meste om gambling. Spesielt bra har jeg vært på å finne nye bookmakere og nyttiggjøre meg dette. Har vel vært innom 80++ bookmakere totalt. Dessverre har jeg fått limit og utestengt fra ihvertfall halvparten av disse, slik at jeg står igjen med ikke så veldig mange.

Når det er sagt så var jeg jo i min "blogg" veldig opptatt av at det var veldig viktig med mange bookmakere for å lyktes, men det vil jeg i stor grad moderere og at man klarer seg bra med 8-10 bookmakere (kanskje også tom. færre).

Vi får se, kanskje jeg vender tilbake igjen. Får en god dose kapital mellom hendene om ikke alt for lenge og er villig til og ta endel av disse for å starte opp igjen.

Men hvor mange spille har du og hva er din ROI?

Avery
AveryInnlegg: 2860
11.01.14 01:20

Jeg skjønner ikke helt hva du vil ha investorer til?

Hvis du har en årslønn på 450.000 på oddstipping så gjør du jo det meste riktig. Hva vil det hjelpe deg at du får med noen andre inn i teamet?

jaskopasko
jaskopaskoInnlegg: 1846
11.01.14 18:55
VivaLV: Jeg har forøvrig chattet med 2-3-4 utenom VGD-forumet og trur jeg kan det meste om gambling. Spesielt bra har jeg vært på å finne nye bookmakere og nyttiggjøre meg dette. Har vel vært innom 80++ bookmakere totalt. Dessverre har jeg fått limit og utestengt fra ihvertfall halvparten av disse, slik at jeg står igjen med ikke så veldig mange.

Hei, hvorfor blir man limita, hvis man ikke driver med arbing?

VivaLV
11.01.14 20:55
jaskopasko: Hei, hvorfor blir man limita, hvis man ikke driver med arbing?

Endel av limitene er fra tiden jeg drev med arbing, men de fleste er fra tiden jeg drev med vanlig value tipping.

Men husk at jeg hadde svært mange bookmakere (ca. 80+) og således mange små. Når jeg skriver at jeg fikk limit så er det litt upresist, siden det i stor grad er en limit alle får og at mange bookmakere har lave grenser.

jaskopasko
11.01.14 20:59
VivaLV: Men husk at jeg hadde svært mange bookmakere (ca. 80+) og således mange små. Når jeg skriver at jeg fikk limit så er det litt upresist, siden det i stor grad er en limit alle får og at mange bookmakere har lave grenser.

Riktig riktig, the golden years for arbing er vel dessverre over?

VivaLV
11.01.14 21:22
jaskopasko: Riktig riktig, the golden years for arbing er vel dessverre over?

Følger ikke så bra med så ikke like sikker på det. Det kommer jo også stadig nye til.

Uansett så er arbing er avsporing hvis man ønsker å tjene penger på oddstipping. Selv om det jo forsåvidt kan være en effektiv (med arbeidskrevende måte) som gjør at man har veldig liten risiko.

jaskopasko
11.01.14 21:45
VivaLV: Følger ikke så bra med så ikke like sikker på det. Det kommer jo også stadig nye til. Uansett så er arbing er avsporing hvis man ønsker å tjene penger på oddstipping. Selv om det jo forsåvidt kan være en effektiv (med arbeidskrevende måte) som gjør at man har veldig liten risiko.

Tittet på tråden om surewin proskjektet ditt. Så ut som masse arbeid. Og det er jo også ganske risikabelt også.

Har selv også vurdert om jeg skulle startet med det. Men har bestemt meg for å ikke gjøre det.

Jeg som alle andre leter selv etter en stragy når det gjelder tipping. Men dete er vansklig å finne.

Har selv ikke sett noen som har dokumentert bevis på at de tjener penger på odds tipping over tid.

VivaLV
11.01.14 21:51
jaskopasko: Har selv ikke sett noen som har dokumentert bevis på at de tjener penger på odds tipping over tid.

Dokumentere er jo så mangt. Men det finnes mange f.eks. på Blogabet som har høy avkastning over tid.

Men husk at når vi snakker om høy så snakker vi kanskje om 5%, og så kan man ha enorme svingninger på dette.

Men satser man 5 bet hver dag av 1500 kr. og har 5% avkastning så er det vips 136.875 kr. på årsbasis.

Akkurat hva banken bør være husker jeg ikke i farten og er jo heller ikke noe fasitsvar der, men en tommelfingerregel på 200x bank er ikke spesielt konservativ. Altså at man satser 0,5% banken pr. bet.

Altså 300.000. Selv hadde jeg vel rundt 100.000 og pushet således disse reglene (satset forsåvidt også lavere som regel enn 1500 pr. bet og ofte også færre enn 5 bet pr. dag). Det gikk bra for meg, men ingen garanti at det går bra for det.

VivaLV
11.01.14 21:52
jaskopasko: Har selv ikke sett noen som har dokumentert bevis på at de tjener penger på odds tipping over tid.

Nettopp også derfor jeg etterlyste litt mer info. fra trådstarter.

Foreløpig er det for tidlig å si om vi her har en rutinert gambler som virkelig har peil på det han holder på med. Eller om det bare er en som har vært lucky og begynner første og beste anledning til å "skryte" av hans avkastning.

Men jeg holder absolutt muligheten åpen for at han er i første kategori.

Men litt substans som hvor mange bet han har satset og hvor stor ROI vil gi en pekepinn på det.

Pinnemannen
PinnemannenInnlegg: 7245
11.01.14 21:52

En måte jeg har funnet effektiv for "safe-bets" er såkalt "middles" på livebetting. Særlig innen over/under på basket og håndball hvor oddsen varierer veldig iløpet av en kamp.

Men om dette på noen måte er "innafor" deres kategorier for safe-bets vet jeg dog ikke. men tenkte jeg ville nevne det :P

(Innlegget ble redigert 11.01.14 21:54)

jaskopasko
11.01.14 21:57
VivaLV: Nettopp også derfor jeg etterlyste litt mer info. fra trådstarter. Foreløpig er det for tidlig å si om vi her har en rutinert gambler som virkelig har peil på det han holder på med. Eller om det bare er en som har vært lucky og begynner første og beste anledning til å "skryte" av hans avkastning. Men jeg holder absolutt muligheten åpen for at han er i første kategori. Men litt substans som hvor mange bet han har satset og hvor stor ROI vil gi en pekepinn på det.

Vi får se ja, husker ledern i bettson eller noe sa, at det er omtrent komplett umulig og gå i pluss på langsikt i tipping.

jaskopasko
11.01.14 21:58
Pinnemannen: En måte jeg har funnet effektiv for "safe-bets" er såkalt "middles" på livebetting. Særlig innen over/under på basket og håndball hvor oddsen varierer veldig iløpet av en kamp. Men om dette på noen måte er "innafor" deres kategorier for safe-bets vet jeg dog ikke. men tenkte jeg ville nevne det :P

Har selv også lagt merke til dette, særlig i basketball hopper dette vanvittig, blir det bom på ett angrep i siste periode kan oddsen hopppe fra 1.60 til 1.90. Dette kan være bra å investere og gjøre uttak underveis på unibet

VivaLV
11.01.14 22:33
Pinnemannen: En måte jeg har funnet effektiv for "safe-bets" er såkalt "middles" på livebetting. Særlig innen over/under på basket og håndball hvor oddsen varierer veldig iløpet av en kamp. Men om dette på noen måte er "innafor" deres kategorier for safe-bets vet jeg dog ikke. men tenkte jeg ville nevne det :P

Her skal jeg ikke være bombastisk. Jeg spilte stort sett straightbets, og litt o/u og slike ting.

Jeg har fått mange tips oppimellom årene om andre og mer kompliserte (dvs. så veldig kompliserte har de ikke vært) slik at her er det mye artig man kan utforske.

Problemet er jo å finne disse bettene, men mulig det finnes noen tjenester som varsler deg om disse.

VivaLV
11.01.14 22:45
jaskopasko: Vi får se ja, husker ledern i bettson eller noe sa, at det er omtrent komplett umulig og gå i pluss på langsikt i tipping.

Akkurat hva en slik person sier ville jeg ikke brydd seg så mye om.

Sånn sett merkelig at han sier det siden han da jo tar fra alle bettere håpet så blir jo litt å "skyte seg selv i beinet". En leder kan jo også sånn sett bare være en vanlig leder og kanskje ikke noen ekspert på oddstipping heller.

Nå er på ingen måte blogabet fasiten og mange starter jo private tipstjenester og slikt.

Men for tipsere som har over 5000 bets så er det bare ett par stykker som har mer enn 2% profit.

Det finnes noen unntak, men ofte så kan man "bryte ned tallene" og se at det kanskje er ting som er vanskelig/umulig for deg å klare.

F.eks. er det ikke noe veldig problem å få en veldig fin profit hvis man bruker Interwetten som har mange gode odds, men max limit hos de (fast hos alle) er €50.

Og hovedproblemet med denne statistikken er jo at tipseren får godskrevet den oddsen han har når han setter bettet. Jo flere følgere en tipstjeneste og jo raskere blir oddsen slashet (ofte bare snakk om sekunder) slik at hvis det er åpen tjeneste vil det ofte være nesten umulig å få den samme gode oddsen hvis det er mange som følger.

Da må man forsøke å finne en tipser som har "private pick" og begrenset med tipsere. Men det kan jo være vanskelig å sjekke om han virkelig har så få som abbonnerer som han selv sier.

Derfor er jeg sånn sett positiv til trådstarter og håper han svarer litt her, hvis ikke så får jeg heller sende en mail.

aegi2
aegi2Innlegg: 31145
12.01.14 00:21

Aldri i livet om jeg så mye ville sende kr 0.50 til en annen som skal gjøre gull på oddsen :-)

Det skal jeg klare selv , dvs å holde meg i balanse.

At noen  tjener på odds ? JA

At  " flere " også har prøvd slike tråder for å få folk til å investere ? JA.. Og noen er så dumme at dem går på det og sender penger osv og tror på julenissen. Og så skal dere få penger tilbake tror dere :-)

Jau sa jeg smør.

( Om det skulle formodning være seriøst så unnskyld meg , men  tenk dere om må det være lov å skrive )

Og sier som Avery , når du gjør det så godt hvorfor ?

Her kan dere se på en som prøver å skaffe seg investorer

(Innlegget ble redigert 12.01.14 00:24)

Libertineren
12.01.14 02:51
aegi2: Aldri i livet om jeg så mye ville sende kr 0.50 til en annen som skal gjøre gull på oddsen :-) Det skal jeg klare selv , dvs å holde meg i balanse. At noen  tjener på odds ? JA At  " flere " også har prøvd slike tråder for å få folk til å investere ? JA.. Og noen er så dumme at dem går på det og sender penger osv og tror på julenissen. Og så skal dere få penger tilbake tror dere :-)

Det finnes flere store selskaper som gjør dette, så det er helt klart at det er mulig. Du kan jo se på eierne til både Brentford og Brighton. De har gjort akkurat dette.

aegi2
aegi2Innlegg: 31145
12.01.14 02:52
Libertineren: Det finnes flere store selskaper som gjør dette, så det er helt klart at det er mulig. Du kan jo se på eierne til både Brentford og Brighton. De har gjort akkurat dette

ja at det finnes proffer , men dem dukker nok ikke opp på slike sider som dette , tviler jeg på....

betelite1
12.01.14 15:21

Beklager sene svar.

Har vært noen turbulente dager hvor jeg rett å slett har vært nødt til å prioritere.

forzagrandemilan: skal legge ut spillene mine fra nå av.

Viva LV: Har ikke vært på VGD før. Etter 7886 regnskapsførte spill har jeg 107,02% i ROI.

Avery: Om jeg kan tjene et par millioner i året vs 450 000 og ser muligheter til å gjøre det, så prøver jeg det jeg kan for å få det mulig. Jo mer kapital man har tilgjengelig å investere, jo mer realistisk er det at avkastningen også blir større, i kroner og øre vel og merke!

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 25478
12.01.14 15:22
betelite1: Beklager sene svar.

Hva spiller du egentlig? HUB, Over/under, kortspill?

betelite1
12.01.14 16:14

for det meste HUB over/under, asian handicap, draw no bet

kortspill får man satt lite på som regel, så veldig lite av det.

Valdriss
ValdrissInnlegg: 7509
13.01.14 11:02
betelite1: Etter 7886 regnskapsførte spill har jeg 107,02% i ROI.

Greit.  Da er jo spoersmaalet hvor stor kapital du startet med naar
du prater om netto paa 450.000.-.? Du svarte ikke paa min mail
saa jeg gjentar det her.  Jeg unne sikkert regnet det ut selv hvor mye
du har satset totalt for aa oppnaa dette resultatet, men ettersom du
har alle tall bokfoert blir det enklere om du legger det ut her, slik at
alle kan se.
Ps. Jeg er overhodet ikke interessert i aa satse sammen med deg,
(eller noen andre) ettersom jeg har betydelig hoeyere  ROI, men jeg
tenker uansett aldri paa  aa gamble med stoerre beloep enn mine hundringer iblant. Morsommere aa 2-3 doble innsatsen med smaabeloep og kunne sove godt om natta..
Men lykke til videre til deg og alle som blir med paa opplegget!

(Innlegget ble redigert 13.01.14 11:03)

betelite1
13.01.14 14:54

Av spill som jeg enda har regnskap på.

Spil:7886

Indsats:8.959.952

Gevinst:9.589.105

Overskud:629.153

TB:107,02%

Regnskapet er fra betwatcher.

Et annet selvlaga regnskap mista jeg, da jeg var sløv med å ikke ta sikkerhetskopi av dataen som kræsja.

Når det gjelder tbp.

Er vel bedre å ha 3% ROI å tjene 100 000 enn å ha 10% i ROI å tjene 50 000.

Ikke for å være stygg med deg Valdriss :) men det er typisk hobbyoddsere å overfokusere på høy ROI

Takk for at du ønsker meg lykke til!

helt ærlig talt begynner jeg å tvile på om å legge ut en slik tråd på vgd vil føre noen vei.

Det å møte investorer face 2 face er kanskje en bedre ide.

Valdriss
ValdrissInnlegg: 7509
13.01.14 16:09

Hei igjen.

Takker, det er greit saa langt.
Du satser 1 % av saldo. Spoersmaalet alle da stiller er hvilket
beloep startet du med, og med oppsparte midler eller laan?
Et slikt beloep paa saa kort tid forteller at du maa ha gambler
mer enn normalt, selv om du ikke har vaert alene om dette.
En  "rente" paa 7 % vil jo en mangemillionaer oppnaa i banken, noe
som er betydelig sikrere enn gambling paa lang sikt.

Det er kanskje 1 av 1 mill. i Norge som kan/vil satse slike beloep paa
noe saa usikkert som gambling.
Du maa gjerne kalle meg hobbyoddser, det er hva jeg er, men jeg
overfokuserer ikke paa ROI.  Brukte det uttrykket foerst for etpar
aar siden da det kom opp i diskusjoner her paa VGD, og egentlig er
det feil uttrykk. Det burde hete RAI, retur av innsats, for man satser
paa oddsen paa kortsiktig gevinst, men investering er en langsiktig
sak som forhaapentligvis vil gi pluss i regnskapet over tid/noen aar.

Usikkerheten er alltid tilstede ved all gambling. saa at det er bedre aa ha 3 % ROI og vinne 100.000 enn 10 % og 50.00 er jeg ikke med paa, fordi du tar en mye stoerre risiko for aa oppnaa dine 3 %.
Naar det er sagt, jeg har RAI langt, langt over det du omtaler og
som s.k. sksperter mener er veldig bra.

Enig med deg i at aa "fiske" investorer til gambling her, det er
doemt til aa mislykkes. Det har vaert flere userioese som har
proevd seg tidligere, men de er blirr avsloert og forsvunnet.
Saa selv om ditt opplegg sikkert er serioest, saa vil du aldri treffe
noen her paa forumet som henger seg paa med slike beloep som
noedvendigvis maa til . Da passet det nok bedre paa "Oekonomi",
men der forsvant visst din traad...?
Men du kan kanskje likevel antyde et visst minstebeloep, saa har
alle noe aa rette seg etter, det tror jeg er lurt.
Hilsen lykkelig amatoer/hobbyoddser med U-systemer som sitter!

Libertineren
13.01.14 17:06
Valdriss: Usikkerheten er alltid tilstede ved all gambling. saa at det er bedre aa ha 3 % ROI og vinne 100.000 enn 10 % og 50.00 er jeg ikke med paa, fordi du tar en mye stoerre risiko for aa oppnaa dine 3 %.
Naar det er sagt, jeg har RAI langt, langt over det du omtaler og
som s.k. sksperter mener er veldig bra.

Selvfølgelig er det alltid best å vinne mest mulig penger, da det er formålet med hele greia

Libertineren
13.01.14 17:08
Valdriss: En  "rente" paa 7 % vil jo en mangemillionaer oppnaa i banken, noe
som er betydelig sikrere enn gambling paa lang sikt. Det er kanskje 1 av 1 mill. i Norge som kan/vil satse slike beloep paa
noe saa usikkert som gambling.

Å ha en ROI på 7% er noe helt annet enn å ha rente på 7%. En ROI på 7% vil tilsvare en rente på minst flere hundre prosent på de samme pengene.

Og at det er kun 5 i Norge som satser med et snittbeløp på over 1136 kr per spill, det skal jeg love deg at er feil.

solimor
solimorInnlegg: 2817
13.01.14 17:11
betelite1: Når det gjelder tbp. Er vel bedre å ha 3% ROI å tjene 100 000 enn å ha 10% i ROI å tjene 50 000.

Både ja og nei, jeg er helt enig med Valdriss her jeg vil heller ha en høy roi på lav beløp pga det er hva mine budsjetter tåler når, får å oppnå de summen dine må du også tåle å tape summer som er mye over hva en normal person vil bruke på tipping

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg