Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bookmakere og kopi av visakort/ID/pass osv

NYTT TEMA
AndreSolholm
AndreSolholmInnlegg: 558
08.04.14 22:49

Har og har hatt konto hos en rekke Bookmakere , og felles for de fleste er at de krever kopi av Visakort/ID osv for at man skal gjøre uttak (men null spørsmål ved innskudd).

Så til saken kjerne ; har hatt konto hos ComeOn.com i noen år , og tatt ut penger ved flere tilfeller....først gikk det greit uten kopi av kort/id , så når man har nådd ca 2000 euro i uttak så spør dem om kopi av kort , greit nok , kopi sendes og utbetalinger fortsetter helt til ca 12 mnd senere da de ber om enda en kopi !! , denne får de og jeg får skriftlig(mail/chatt) bekreftelse på at nå skal de aldrig mer spørre...men så her for ca 1 uke siden skal jeg gjøre et uttak og får nok en beskjed om at jeg må sende kopi av kort !!!....så nå har de altså fått samme kopi 3 ganger på like mange år (jeg har sikkert 20+ uttak siden i fjor sommer og disse pengene er kommet inn på min konto som vanligt...men som sagt ble det nok en gang et problem den siste uken )

Er det noen andre som har opplevd lignende ? , eller er dette bare nok en måte å prøve å sabotere/la være å betale ut det mann rettmessig vinner ?  (nevner for orden skyld at det ikke er snakk om store beløp , men alt fra 500 kr til 5000 kr)

Ny utbetalig ble forretatt i dag etter at de hadde godkjent mitt kort (for 3.gang) !!

(og hadde disse folka virkelig ment at de trenger kopi for å unngå hvitvask & svindel så hadde de vel også bedt folk laste opp alle opplysninger før man fikk sette inn penger...noe folk neppe hadde giddet btw )

bigwin
bigwinInnlegg: 1050
09.04.14 15:16

Vanlig at de ber om kopi av pass, bankkort o.l . Opplevd hos andre bookmakere og at de har bedt om dette flere ganger. Usikker hvorfor, vet ikke om de har interne regler på å be om oppdatert info etter så og så lenge eller hva grunnen er.

Ift at de ikke ber om dette ved innbetaling så er det fordi de da ikke har noe med betalingstransaksjonen å gjøre (dvs det er banken din som da er ansvarlig for at det ikke er noe snusk), mens ved uttak så er det bookmakeren som har ansvar for at du er den du utgir deg for å være. Var noe sånt jeg fikk til svar da jeg spurte om akkurat dette til Betsson tidligere (tror det var Betsson iallefall)

Bear2nd
Bear2ndInnlegg: 55869
11.04.14 23:24
AndreSolholm: nok en beskjed om at jeg må sende kopi av kort !!!

Du har bare et kort registrert der eller? Ikke fått nytt iløpet avde 3 årene så du har oppgitt ny kortinfo ell noe?

AndreSolholm
AndreSolholmInnlegg: 558
21.04.14 16:19
Bear2nd: Du har bare et kort registrert der eller? Ikke fått nytt iløpet avde 3 årene så du har oppgitt ny kortinfo ell noe?

Samme kort hele tiden , først godkjent så nesten på dagen året etter så ber de om ny kopi fordi det ikke er godkjent!!! , og ikke nok med det....enda 1 år senere ber de om enda en ny kopi fordi kort ikke er godkjent...jezez.

Har gjort flere (300,-  500,- osv..småbeløp) uttak gjn disse årene og så plutselig er ikke kortet godkjent lengre , og dette har nå skjedd 3 ganger på 3 år , og med stadig nye påstander/unnskyldninger osv , men har nå tatt vare på mails/skjermbilde hvor det står godkjent slik at jeg slipper mer tull.(nå er kortet godkjent for 3`gang...samme kort !!) , husker jeg fikk mail første gang at alt var ok/godkjent , men tok dessverre ikke vare på den , gang nr 2 fikk jeg "alt ok" på chatt

Er jo egentlig merkeligt at de har så dårlige interne rutiner (har aldri opplevd noe slik hos 2-3 andre bookies jeg bruker)

Og i disse tider med ID-Tyveri osv så blir man jo skeptisk til å måtte sende "hele livshistorien" til hvem som helst....ihvertfall når man må gjøre det flere ganger til samme selskap i løpet av 3-4 år

Bruker også Nordicbet og Bet365 som jeg er veldig fornøyd med , men tar gjerne mot tips på andre bookies som er enkel å ha med å gjøre...viktigste er raske utbet og null tull....om oddsen er noen % lavere kan jeg fint leve med (har prøvd mange de siste 20 år...men noen har kanskje forandret seg til det bedre gjn årene ?  )

bigwin
bigwinInnlegg: 1050
21.04.14 23:02
AndreSolholm: men tar gjerne mot tips på andre bookies som er enkel å ha med å gjøre...viktigste er raske utbet og null tull..

Bruker  Expekt,Betsson og Unibet hovedsaklig. Aldri noe problemer med noen av dem ift utbetalinger

b0lle
b0lleInnlegg: 13102
22.04.14 03:13
bigwin: Bruker  Expekt,Betsson og Unibet hovedsaklig. Aldri noe problemer med noen av dem ift utbetalinger

Om du aldri har levert inn dokumenter hos noen av de har du neppe noen gang gjort uttak på mer en 5000 NOK.

(Innlegget ble redigert 22.04.14 03:14)

Bear2nd
Bear2ndInnlegg: 55869
22.04.14 19:18
b0lle: Om du aldri har levert inn dokumenter hos noen av de har du neppe noen gang gjort uttak på mer en 5000 NOK.

Nå var jo poenget at han måtte sende inn de samme dokumentene år etter år etter år til den samme bookien...

b0lle
b0lleInnlegg: 13102
22.04.14 19:43
Bear2nd: Nå var jo poenget at han måtte sende inn de samme dokumentene år etter år etter år til den samme bookien...

Ja det var poenget til TS ja.

Klikk for å gå tilbake til toppen