Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Off-topic

NYTT TEMA
HYYYL
HYYYLInnlegg: 45733
01.06.18 14:33
Art-Vandelay: Føles varmere enn aldri før her.

Oslo?

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 44874
01.06.18 14:35

nordafor.. 

nord for deg hvertfall..

Art-Vandelay
Justice 96
Justice 96Innlegg: 36966
01.06.18 17:42

Totalforbud mot grilling her! Ikke engang på egen terrasse har man lov. Jeg visste det var forbudt i naturen, men hjemme? Jesus Kristiansen for en tåpelig sommer dette er i ferd med å bli.

Politiet kommer altså på døra med beskjed om å legge lokk på grilling i overskuelig fremtid. 

(Innlegget ble redigert 01.06.18 17:46)

Justice 96
01.06.18 17:47

Ble nettopp servert et brev med denne beskjeden, fra en svett politimann:

NÅ GJELDER TOTALFORBUDET OGSÅ GRILLING I EGEN HAGE

Brannfaren bla bla bla er nå så stor at all bruk av ild utendørs er å regne som uaktsomhet. Det vil si at det heller ikke lenger er anledning for privatpersoner å grille i egen hage eller på egen veranda eller terrasse. Det vil ikke bli gitt noen dispensasjoner fra totalforbudet.

Totalforbudet er hjemlet i Brannlovens paragraf 14

Art-Vandelay
01.06.18 17:48

Spent på om Lars får samme beskjed. Da er jeg redd det kan gå en kule varmt.

Art-Vandelay
01.06.18 17:49

Er det lov å grille inne?

Justice 96
01.06.18 17:58

Jeg tror knapt man kan slippe en fjert lenger, uten at det er en risiko for at man setter fyr på noe.

Jeg skjønner forbudet, det er ikke det, for all del, og vil innrette meg etter det. Jeg skjønner at brannvesenet vil ha fri som alle andre i varmen. Det er ingen vits i å gi dem unødvendig merarbeid.

Hvordan de har tenkt å håndheve forbudet derimot, blir spennende å se. For oss som bor et stykke fra folk, kan vi risikerer at politiet kommer for å sjekke om grillen er varm?

Ikke at jeg er redd for akkurat det. Men jeg er ikke spesielt interessert i å ha politi eller brannvesen snusende rundt på eiendommen min. 

(Innlegget ble redigert 01.06.18 18:03)

HYYYL
01.06.18 18:00

Mer og mer vanlig med røking forbudt på balkonger også.

Justice 96
01.06.18 18:05

Røykeforbud hilser jeg velkommen. Helst totalforbud over hele landet, gjerne med forbud om salg av tobakksvarer i samme slengen. 

HYYYL
01.06.18 18:06
Justice 96: Røykeforbud hilser jeg velkommen. Helst totalforbud over hele landet, gjerne med forbud om salg av tobakksvarer i samme slengen.

Herregud, skal vi forby alt vi ikke liker?

Justice 96
01.06.18 18:12

Nei. Men tobakk kan vi godt utrydde. Det fører ikke med seg noe annet enn død og elendighet uansett. 

HYYYL
01.06.18 18:16
Justice 96: Nei. Men tobakk kan vi godt utrydde. Det fører ikke med seg noe annet enn død og elendighet uansett.

Ingenting kommer opp mot alkohol, både når det gjelder kriminelle handlinger, tragedier og samfunnskostnader - men man kan ikke forby alkohol av den grunn.

Justice 96
01.06.18 18:21

Når vi er inne på det. Joda, for min del kunne man godt fjernet alkohol og. For elendigheten den fører med seg er selvsagt på et nivå over tobakk.

Jeg verken røyker eller drikker lengre. Bruker litt snus av og til bare, that's it. Eller dvs, jeg fyrer meg gjerne en joint heller. Mye bedre for både helse og lommebok.

(Innlegget ble redigert 01.06.18 18:23)

Justice 96
01.06.18 18:24

Men nå får vi snart kjeft av Lars for avsporing. Best å la det ligge. Tipper humøret hans er på bånn om forbudet mot grilling har nådd ham. 

Kent
KentInnlegg: 122298
01.06.18 18:24

Siden du vil forby både røyk og alkohol, men selv røyker pot, så mener du vel egentlig at de tingene du ikke liker burde forbys? 

Justice 96
01.06.18 18:28

Kent. Nå er du off topic her. 

Jeg vil ikke forby noe som helst. Det hadde ikke gjort meg noe med et forbud, men jeg er ingen aktivist. Så nei. Folk må få gjøre akkurat hva de vil. Så lenge folk ikke røyker meg i trynet, gjør det meg ingenting at de marinerer innvollene sine i tjære og gift.

Vil folk ha økt risiko for kreft, kols og gudene vet hva, så gjerne for meg. Det er ikke mitt problem.

Når det gjelder alkohol er det samme greie. Jeg respekterer dem som ønsker å gi levra si rundjuling hver helg, null problem for meg. Så forventer jeg at det blir respektert når jeg spiser meg en Mary Jane-brownie eller fyrer opp vapen med en skvett grønt i.

Alle blir happy. 

(Innlegget ble redigert 01.06.18 18:33)

Justice 96
01.06.18 18:42

Problemet jeg har med det derimot, er forskjellen som blir gjort. Sigg og alko er beviselig langt farligere enn cannabis  Likevel er de to tillatt å både selge og bruke. 

Så har vi medisiner. Legene kan knapt styre seg for å putte folk på sterke avhengighetsskapende medisiner, for det som måtte plage den enkelte. Smertebehandling feks, værsågod, stapp gjerne heroin og morfin-lignende piller i trynet 4 ganger daglig. Men gud forby å la folk bruke en naturlig variant, en plante som er brukt medisinsk i 5000 år. Nei fy, da er du narkoman og forbryter.

Det er så mye penger i piller, at myndighetene ikke har råd til å legalisere en plante som kan gjøre mange liv lettere å leve. Big Pharma styrer industrien med jernhånd og skal ikke ha noe av at en plante skal kunne få folk ut av elendigheten. De tjener ikke penger på folk som blir friske. 

Alt dette takket være en amerikansk idiot som på 20-30 tallet fant ut at man skulle sette i gang en rasistisk basert skremselspropaganda, mot cannabis, basert på løgner om at afroamerikanere og meksikanske immigranter, brukte denne fæle planten til å starte opptøyer og kriminelle handlinger.

Har du noengang sett folk som har fyrt seg en joint sette i gang opptøyer? Ikke jeg heller. 

Inntil da kunne man få kjøpt cannabis på apotek over hele verden. Også i Norge.

Visste du forresten at enkelte stater i Amerika har tillatt syntetisk fremstilling av Cannabis, og at dette blir brukt medisinsk? Visste du at legemiddelindustrien som utvikler denne medisinen på sine laboratorier, sponset "nei til cannsbis" kampanjen i statene med $500 000?

De vil forby planten, samtidig som de skal ha rettigheten til å distribuere sin egen syntetiske cannsbis.. Hvorfor? Penger, selvsagt. Forbudet mot cannabis er en forbrytelse mot menneskeheten. En konspirasjon mellom myndigheter og Big Pharma. En skamplett i menneskets historie. 

(Innlegget ble redigert 01.06.18 18:52)

HYYYL
01.06.18 18:54
Justice 96: avsporing.

Hva er det egentlig denne tråden skal handle om?
Har spurt før men ikke fått svar.

lsklars
lsklarsInnlegg: 73108
01.06.18 18:57

Totalt vanningsforbud nå. For et horete opplegg. 

HYYYL
01.06.18 18:58

Helsiken, det skal bli enno varmere :/

Les mer: Men i oppe i nord er det muligheter for sludd 

Haha - stakkars Kent.

lsklars
lsklarsInnlegg: 73108
01.06.18 18:59

Heldigvis ikke grillforbud. Hadde grillet uansett.

Justice 96
01.06.18 19:01
HYYYL: stakkars

Vet ikke jeg. Kunne godt byttet bort noen dagers varme med 15 cm snø. 

HYYYL
01.06.18 19:03
Justice 96: Vet ikke jeg. Kunne godt byttet bort noen dagers varme med 15 cm snø.

Merkelig land vi bor i -
Vinter i nord og afrika-vær i sør.

Justice 96
01.06.18 19:05
lsklars: uansett

Vanker 5 laken i bot om jeg fyrer grillen. Bor greit avsides, men de helvetes misunnelige turgåerne er truende til angiveri. Av åpenbare årsaker har jeg ikke særlig interesse av å ha politi eller andre myndighetspersoner luskende rundt dørene mine. Derfor må nok desverre grillmat utgå til det kommer nok regn.

Nekter å tilberede grillmat på komfyren. Så da får det bli spist grandis på terrassen til værgudene pisser igjen. 

(Innlegget ble redigert 01.06.18 19:07)

Kent
KentInnlegg: 122298
01.06.18 19:13

Enig. 

Folk må selv få bestemme hva de vil holde på med så lenge det ikke går ut over andre.

Trist at vi lever i en forbudstat. 

Justice 96
01.06.18 19:35

For å avslutte cannbis propagandaen min, vil jeg bare avslutte med å klargjøre at jeg ikke bruker dette for rusen sin del. Ville jeg ruset meg kunne jeg takket ja til alle de ufyselige pillene legene så gjerne ønsker å putte i meg. Jeg nekter disse, for jeg ser på dem som gift for kroppen. 

Jeg bruker cannabis av medisinske årsaker, først og fremst. Inntil nylig hentet jeg på medisinsk grunnlag i Nederland. Men førerkortforskriftene gjør at jeg ikke kan stå på medisinen offisielt og fortsatt ha rettigheten til førerkort. Jeg kjører aldri når jeg har brukt medisin, har aldri blitt tatt med promille, men blir likevel nektet å ha medisin lovlig, samtidig som jeg har gyldig førerkort.

Jeg skjønner man må luke bort farlige sjåfører fra trafikken. Men tror ikke dette med å nekte folk medisiner og førerkort er veien å gå.

Hva vet vel jeg. Jeg er jo bare et simpelt dophue

(Innlegget ble redigert 01.06.18 19:36)

Art-Vandelay
01.06.18 19:50

Du kjeder hvertfall folk til å ville ønske begynne ruse seg med disse lange innleggene med altfor mye tekst.

Kan vi gå tilbake til enstavelsesinnlegg?

Justice 96
01.06.18 19:52

Kandidat til kongressen innrømmer å være pedofil

US of A dere. Land of possibilities. Ikke bare lar de hverandre slakte ned i skoleskytinger hver eneste uke og stemmer fram en ravende gal fyr som president. Neida, en pedofil småbarnspappa er siste skudd på stammen.

I et oppsiktsvekkende intervju svarer Nathan Larson (37), konfrontert med sine pedofile tanker, at han tror «folk er åpne for nye ideer.»

(Innlegget ble redigert 01.06.18 19:54)

Justice 96
01.06.18 19:53
Art-Vandelay: kjeder

Ja, jeg visste jo at dette ville bli for avansert for klientellet her, utenom thpe kanskje. Gudene må vite hvorfor jeg gidder. Kjeder meg antagelig, i mangel på tillatelse til å fyre opp grillen. Skal jeg kjede meg, så skal faen dere også kjede dere. 

(Innlegget ble redigert 01.06.18 19:56)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg