Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når bookie gjør feil

NYTT TEMA
stefan16
stefan16Innlegg: 3778
19.01.18 16:09

Hei,

Følgende scenario har nå oppstått hos en bookmaker jeg spiller hos:

1. Jeg satt penger på at det skulle komme mål i første omgang i en match.
2. Målet kom etter 45+3 minutter.
3. Premien på 400 EUR kom inn på spillkonto.
4. Premien ble omsatt til et annet bet som ble tapt. (Ny saldo: 0 EUR)
5. Bookmaker gjør en feil, og utbetaler den samme premien ca 2 timer etterpå.
6. Jeg satt disse pengene på en kamp som spilles imorgen.

Hvilke av disse scenarioene oppstår nå:

1. Bookmaker  finner det ut, og setter min konto til -400 EUR og lar bongen som er til imorgen så i fred.
2. Bookmaker finner det aldri ut, og jeg fikk 400 EUR for mye.
3. Bookmaker finner det ut, og annullerer spill som ble satt etter at
den overflødige premien ble utbetalt.
4. Jeg vinner på morgendagens spill og de trekker denne premien/bongen, men konto blir satt til 0,- EUR.

Hadde du sagt ifra til bookmakeren via kundeservice at de har gjort en feil?
Er det spillerens ansvar å følge med på at slike feil ikke oppstår? (Dette kan jo være svært vanskelig hvis man f eks har levert mange bonger/systemer.)
Kan bookmaker straffe/ekskludere meg?
Kan bookmaker om f eks 1 uke sette min konto i saldo -400 EUR og kreve at jeg gjør innskudd for å dekke opp denne minussaldoen?

Håper å høre folks meninger.

stefan16
stefan16Innlegg: 3778
19.01.18 18:07

Har forsåvidt lest meg opp på nett, og vet jo at bookiene har en god sak og at de egentlig kan gjøre som de vil. Men bare å dele liknende scenarioer her, og hvordan de løste seg.

Hoostil
HoostilInnlegg: 298
23.01.18 00:57

Noe lignende skjedde med meg og Norsk Tipping. Satte gevinsten øyeblikkelig på ny bet. NT rettet aldri opp feilen. 

Ser ikke noe grunn til å melde fra for din del. Ville vært helt urimelig å straffe deg for en feil de selv har gjort. 

PointShare
PointShareInnlegg: 292
23.01.18 16:03

Så hva er forskjellen på dette og hvis du f.eks får for mye utbetalt i lønn eller får igjen mer på skatten enn hva du skulle ha...ville du da ha brukt pengene? Får du penger du ikke skulle ha hatt, pga f.eks teknisk svikt og det oppdages (noe som det som regel gjør før eller senere i mine eksempeltilfeller) så kan du bli anmeldt hvis du har brukt pengene. 

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12582
28.01.18 05:48

Jeg vil tro bookiene fint kommer unna med å trekke pengene om de finner ut av det. Det lureste er kanskje å ta ut pengene fra kontoen med mindre det er en viktig bookie for deg.

aegi2
aegi2Innlegg: 29164
01.02.18 22:41
stefan16: Hadde du sagt ifra til bookmakeren via kundeservice at de har gjort en feil?

Slik du stiller spørsmålet så er du altså klar over at det er en feil...

Om du hadde gjort en feil og sendt avgårde for mange penger til noen , ville du da satt pris på at vedkommende sa ifra til deg ?

Jeg bare lurer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg