Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gammelt tippesystem 35 rekker

NYTT TEMA
daannddy
daannddyInnlegg: 1
18.08.18 14:51

Hei.

Pleide å tippe med bestefaren min og han hadde et system(veldig analogt!) hvor vi valgte 5 sikre kamper, så hadde vi et systemark som vi la ved siden av kupongen og fylte inn de tomme rutene utfra hva systemet sa. Mener ganske sikkert dette var 35 rekker, men klarer ikke å finne dette systemet. Nærmeste jeg har funnet er U-5-0-36 på turbotipp, men skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.

Fikk du alle 5 rette, var du garantert 10 rette. Dette er sikkert 10 år siden. Noen som har noen ide hva dette systemet het eller hvor jeg kan finne det?

edit: Når jeg skriver 35 rekker, men jeg at det var 35 individuelle rekker, ingen hel/halv garderinger. Var et helvete å fylle ut, skrev du feil på rekke 33 måtte du fylle ut alt på nytt :p

(Innlegget ble redigert 18.08.18 15:00)

jaskopasko
jaskopaskoInnlegg: 1817
20.08.18 11:04

Jeg ble veldig forvirret av dette, kostet det bare 35 nok og levere inn systemet, altså 1 krone per rekke?

BakeUp
BakeUpInnlegg: 493
20.08.18 11:37

Gitt at man treffer på fem kamper, så må man vel nødvendigvis ha fem helgarderinger (243 rekker) for å være garantert 10 rette.

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 668
21.08.18 05:35
daannddy: Pleide å tippe med bestefaren min og han hadde et system(veldig analogt!) hvor vi valgte 5 sikre kamper, så hadde vi et systemark som vi la ved siden av kupongen og fylte inn de tomme rutene utfra hva systemet sa. Mener ganske sikkert dette var 35 rekker, men klarer ikke å finne dette systemet. Nærmeste jeg har funnet er U-5-0-36 på turbotipp, men skjønner ikke helt hvordan dette fungerer. Fikk du alle 5 rette, var du garantert 10 rette. Dette er sikkert 10 år siden. Noen som har noen ide hva dette systemet het eller hvor jeg kan finne det?   edit: Når jeg skriver 35 rekker, men jeg at det var 35 individuelle rekker, ingen hel/halv garderinger. Var et helvete å fylle ut, skrev du feil på rekke 33 måtte du fylle ut alt på nytt :p

Hei!   du har nok misforstaatt litt naa og blander begrepene.
5  "sikre" kamper betyr at de resterende 7 var i det Spare-systemet
paa 35 enkeltrekker.  Da er sjansen for at det gir 5 rett svaert liten,
saa 10-ergarantien kan du bare glemme.

At du maatte skrive om alle rekkene ved en feil er jo totalt feil naar dere 
brukte enkeltrekker.  3 kup. a 10 rekker ok. Feil paaden 33 rekka betydde da
at 3rekker maatte skrive som.
Det er lov aa vaere uerfaren,saa hvis du leser deg opp litt paa system etc. saa
vil det gaa bra senere.

U-5-0-36 er noe helt annet enn S-systemet, ogsaa det krever mer
flaks enn dyktighet for aa gi premie.

Det beste for deg er nok aa finne ut hvor mye du har raad til
aa tape/uke, f.eks. 50-100.-kr. og spare til et litt stoerre 
U-system annenhver uke /mnd.

Klarer du hele 5"sikre"da saa er du meget flink, og kan bruke et
U-system paa f.eks. 100-200 rekker for de 7 kampene.

Lykke til !

(Innlegget ble redigert 21.08.18 05:41)

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 3212
21.08.18 11:24
daannddy: Fikk du alle 5 rette, var du garantert 10 rette. Dette er sikkert 10 år siden. Noen som har noen ide hva dette systemet het eller hvor jeg kan finne det?

Mener å huske at det var det første tippesystemet jeg tok i bruk på 80-tallet(?), og det var på 36 rekker.

Har du turbotipp regner jeg med du enkelt og greit kan fylle ut tippestammen, og stille som krav at du skal ha min. 10 rette.

Satte inn stammen inn i Tipp-pro(Systemspill i Norge) som jeg bruker, og det ble laget et system på 55 rekker, noe som gir bedre sjanse til flere premier enn det opprinnelige systemet på 36 rekker.

Som andre har nevnt er ulempen med et slikt system at det er særdeles vrient å få inn hele 5 sikre.

Den generelle fordelen med et redusert sparesystem er at det er mulig å vinne store premier, da man ikke er avhengig av favoritter, tegnfordelinger og lign. innenfor de reduserte kampene.

Lykke til!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg