Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vurdering av V75 løpene på Leangen 5.12.2015

NYTT TEMA
PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 7898
04.12.15 12:22

Avdeling 1: Et løp som må garderes med fire hester. Solør Stegg er naturlig favoritt, men ikke så stor som spillet er på hesten i dag. Er ganske ordinær når formen ikke er på topp. Virker ikke å være i sin beste form. Krusse møter enklere lag, men er ingen vinnertype. Storm Odd kan vise til fine plasseringer, kan vinne hvis han får smyge med til oppløpet. Av de øvrige er det Lome Hero jeg ser på som en liten outsider. Han som Gikling Lomeo møter bedre konkurrenter, men han kan få en bedre posisjon underveis, ettersom Gikling Lomeo er treg fra start og fjerdespor gjør det enda verre. Blir det tung bane, er han aktuell på 5 hester. Vladimir sliter med halsproblemer.

Avdeling 2: Dårlig kvalitet på løpet. Mange hester har tydeligvis tatt vinterpause. Av de lokale hestene er det 3 som skiller seg ut. Femi Delight står i et gunstig spor, Debbie B.R. er mye bedre enn hva raden viser og Thai Freedom står har et dårlige spor. På papiret er det 3 hester som skiller seg ut, nevnte Femi Delight, Alo Angel og Andova som kan få et fint løp. 

Avdeling 3: Her er det bare en hest som kan vinne, Baritron, går like godt fra alle posisjoner, inkludert dødens. Hesten kan gå 1,14 i dødens i en runde uten problem. 

Avdeling 4: Det lukter vinner av The Secret Light ut fra ryktene. Minuset er første starten siden mai måned og distansen er 3.140 meter. Nr 8,9 og 10 må på bongen. Outsiderne ser jeg i Creeks Liberty som kan få en fin reise, og Inchgower Level som spurtet lett inn til seier i svensk V65 og tjente 30.000 svenske kroner som tredjevalg i løpet. Wika Lendalund er heller ikke borte på en passende distanse. Det er positive rapporter på formen til Giant News.

Avdelig 5: Spikmira har utviklet seg mye i en periode løpsbanene ikke er så raske. Trekk fra minst 2 sekunder. Spørsmålet er om tilleggs hestene 20 meter bak, henter henne inn før hun får farten opp. Er noe variabel fra start. Bjørli Mai klarte på ingen måte å true Spikmira siste de møttes. Dreier seg om ei svensk hoppe som ikke har vært langt unna i meter fra Tante Ragnhild de to gangene de har møttes, og nå står hun 40 meter foran. Det er flere outsidere i løpet, Urd som nå trenes av Hamre, sterke men start trege Tao Elda og Bleke Huldra som er het vinner kandidat den dagen hun traver feilfritt. 

Avdelig 6: Hvis Winmecredit får tidlig tet og kan dempe tempo til oppløpet er det en vinner. Skal lite til før Call Me Hanover med sin superspurt tar ned favoritten på oppløpet. Jeg ser for meg at Hamre får direkte i tet. Hvis ikke Pilgrims Power kommer frem og setter opp farten. Sistnevnte slo Call Me Hanover veldig enkelt sist de møttes, men da måtte begge jage bakfra fra samme tillegg. Remee La Marc er fjerdehesten jeg ser med vinnersjanse i et heldig løp.

Avdelig 7: Lavrans har høy kapasitet og vinner overlegent feilfritt, tåler også mange meter med galopp. Fjerdespor tilsier galopp. Lavrans kan galoppere mye og flere ganger hvis han først galopperer. Sitter du igjen med Lavrans som banker, er 7 rette sikret bare Lavrans går inn i første sving innenfor 20 meter bak siste hest i feltet.  Kan tillegge at ingen av de konkurrentene har normalt møter er ikke med i løpet. Elendig motstand. Av de lokale er Sindor X den beste, han kan skrelle hvis Lavrans roter seg bort. Ellers, Lille Jim som er i god form og Troll Jærven. Lykke til

Slackbyte
SlackbyteInnlegg: 1744
05.12.15 22:53

Med fasit i hånden må jeg si at dine vurderinger var glimrende.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 7898
06.12.15 18:11
Slackbyte: Med fasit i hånden må jeg si at dine vurderinger var glimrende.

Det var bare synd at ikke Thai Freedom eller Sindor X vant. Med begge hadde det blitt store penger. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg