Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nybegynner hjelp - "vinner" og "innsats" ...

NYTT TEMA
AnetteM5
AnetteM5Innlegg: 1
06.11.19 12:58

Hei,

Jeg synes plutselig det ble litt gøy å tippe litt på hesteløp. Har lastet ned app'en til rikstoto og sett på egenutfylt bong for v75. Når jeg skal velge hest så står det på toppen av listen "startnummer", "innkjørt", "vinner", "innsats %) 

Jeg har prøvd å google opp og ned i mente, men jeg finner ikke svarene. Er det noen som kan forklare hva innkjørt, vinner og innsats betyr? Jeg har tenkt att innsats som blir vist i prosent er odds, stemmer det? 

Veldig takknemlig for litt hjelp, 

borbje
borbjeInnlegg: 9368
17.11.19 17:20

Innkjørt er det hesten har tjent, og det kan ha med hvor hesten starter på tilegg, de med mest innkjørt får ofte litt tilegg..Pluss indikasjon på hvor god hesten er seff, på div distanser..Noen er gode på sprint, noen liker lange løp, noen er sprutredde og må kjøres deretter fex..

En har forskjellige spill, vinner og plass, tvilling, trippel fex, og de er løpene før løpene ettersom de får spill på seg..Favoritten har lavest odds, og spiller du fex hundre kr på 2.11 i odds får du 211kr tilbake..Men ikke alltid favorittene vinner seff, og det kan lønne seg å sjekke formhest og formkusker, baneforhold ol hvis en kan og rekker det, for jeg vinner ofte på vinner, med noen ganger undervurderte hester..

Innsats er det du ønsker å satse..Jo mer du satser, jo mr kan du jo vinne, eller tape..som sagt over, en innsats på hundre kr på 2,11 i odds gir 211 kr tilbake..Tvilling og trippelspill er ofte litt mer i odds på enn vinner, spes trippel siden den er vanskligst å få inn..

Jeg avslutta Trygdekontoret 2017 på Nrk i fra Bjerke travbane, og der ser en at jeg får inn flere løp, he he..

Lykke til..bare å spørre om mer hvis det er noe

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg