Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stempler Northug som "dum juksemaker"

NYTT TEMA
Pencilcase
PencilcaseInnlegg: 2091
25.11.08 11:47

Eller at de svitsjer over på SvenskTV1-2!

Der tror jeg de vil finne støtten.

itsus
itsusInnlegg: 3
25.11.08 12:23

Helt topp at Nortug er norsk, slike gutter vil vi ha flere av. Det må da være lov å vise at vinnergleden og konkuranseinnstinktet er på plass, hadde tyskeren og hatt det så kansje han hadde vært nærmere, og ikke bare "stått som et spett"i spurten. Synes ikke han har noe poeng overhode, kun misunnelse for at han ikke har sjans på Nortug i en spurt. Lykke til med VM-stafetten i  Liberec Teichmann!

sertono
sertonoInnlegg: 37608
25.11.08 12:53
itsus: Synes ikke han har noe poeng overhode, kun misunnelse for at han ikke har sjans på Nortug i en spurt. Lykke til med VM-stafetten i  Liberec Teichmann!

Ja, det virker nesten slik, å irritere seg over noen som varmer opp virker mildt sagt merkelig, går han rundt å ugleser folk som ikke varmer opp på en slik måte han selv gjør??

Hehe...jeg ber til ski-guden, julenissen og påskeharen om å sørge for at Northug og Teichmann kommer sammen inn på oppløpet på 4-etappe i Liberec, gleder meg til å rope: "IN YOUR FACE TEICHMANN; IN YOUR FACE!" når Northug vinner med 50 meter...

toetoe
toetoeInnlegg: 11613
25.11.08 13:02
itsus: Synes ikke han har noe poeng overhode, kun misunnelse for at han ikke har sjans på Nortug i en spurt.

Så hvorfor har ikke Teichmann sagt noe om Bauer,Vittoz,Sødergren,eller andre nordmenn når han har kommet bak disse? Selvfølgelig har han ett poeng.

Hank_Zappa
Hank_ZappaInnlegg: 1409
25.11.08 13:05
toetoe: Så hvorfor har ikke Teichmann sagt noe om Bauer,Vittoz,Sødergren,eller andre nordmenn når han har kommet bak disse? Selvfølgelig har han ett poeng.

..og det er? Har de jantelov i Tyskland eller er han bare en dårlig taper?

toetoe
25.11.08 13:08
Hank_Zappa: ..og det er? Har de jantelov i Tyskland eller er han bare en dårlig taper?

At Northug kan oppfattes som breial og arrogant.

Hank_Zappa
25.11.08 13:09
toetoe: At Northug kan oppfattes som breial og arrogant.

Hva så?

1OleBrum
1OleBrumInnlegg: 15
25.11.08 13:10

Jeg referer til hva Teichmann sa.....han ber Nordtug se mer på de andre norske gutta. Jeg har ikke referert hva Hjelmeset sa. Det som er mitt poeng er at de andre norske gutta oppfattes helt anderledes...og der er jeg enig med Teichmann. .............. Jeg har aldri kritissert PN fordi han er god...bevares. Han er dritgod .....og selvfølgelig har jeg ikke noe imot det!!! Men det å være best....betyr ikke at man kan hovere. Teichmann kritiserer PN for å spille ..... hvem har ikke på skolen opplevet at den samme personen klarer seg bra på alle prøver, men å ha lest på forhånd, nei det har de aldri, men klarer seg bra, nei det tror de ikke no på, dog alltid toppkarakter. Jeg ser litt barsnlig væremåte hos PN. Så her har vi på den ene siden....PN spiller så sliten etter oppvarming, at løpet som skal gjennomføres omtrent er spolert. Så har vi PN i mål som vinner og kaller seg kongen.... Dette er greit én gang, men når det blir et mønster blir det for dumt.....etter min mening.  Men er det dette som er å jukse?

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17784
25.11.08 13:17

Tja, jeg skjønner litt av kritikken til tyskeren. Jeg avskyr fellestart i langrenn. Jeg SAVNER intervallstart, og i den formen for langrenn er forløpig Nordtug for dårlig.

Han har blitt en "luring" som henger i klynga og gjør NULL innsats for gruppa, og er knapt synlig før han passerer målstreken først grunnet den enorme hurtigheten han har.

Nordthug er taktisk svært dyktig, og dagens massestartidioti innbyr til at slike som ham kan kan vinne løp.

Pencilcase
25.11.08 13:19
1OleBrum: Jeg referer til hva Teichmann sa.....han ber Nordtug se mer på de andre norske gutta. Jeg har ikke referert hva Hjelmeset sa. Det som er mitt poeng er at de andre norske gutta oppfattes helt anderledes...og der er jeg enig med Teichmann. .............. Jeg har aldri kritissert PN fordi han er god...bevares. Han er dritgod .....og selvfølgelig har jeg ikke noe imot det!!! Men det å være best....betyr ikke at man kan hovere. Teichmann kritiserer PN for å spille ..... hvem har ikke på skolen opplevet at den samme personen klarer seg bra på alle prøver, men å ha lest på forhånd, nei det har de aldri, men klarer seg bra, nei det tror de ikke no på, dog alltid toppkarakter. Jeg ser litt barsnlig væremåte hos PN. Så her har vi på den ene siden....PN spiller så sliten etter oppvarming, at løpet som skal gjennomføres omtrent er spolert. Så har vi PN i mål som vinner og kaller seg kongen.... Dette er greit én gang, men når det blir et mønster blir det for dumt.....etter min mening.  Men er det dette som er å jukse?

I likhet med Teichmann reagerer du på den effekten som noe PN gjorde med dine egne følelser. Da er det faktisk dere selv som har ansvaret for disse følelsene, og ikke PN. Dere er forøvrig i full rett til å reagere som dere gjør, men andres "sannheter" betyr like meget. Og på meg virker det som et flertall i denne tråden er av den oppfatning at såpass bør er toppidrettsutøver tåle.

Fokuset hos Teichmann burde endre seg fra å klage/anklage motstander, til å bite tennene sammen og la energien spares til fremtidige løp.

Hvis du så får med deg at landslaget tar PN i forsvar, så burde det bety mer enn utbruddene til Teichmann.

Pencilcase
25.11.08 13:21
russell_martin: Han har blitt en "luring" som henger i klynga og gjør NULL innsats for gruppa, og er knapt synlig før han passerer målstreken først grunnet den enorme hurtigheten han har.

Så du underkjenner faktumet at han berget hele laget under stafetten?

I så fall lurer jeg på hvem du mener heller skulle gått ankeretappen?

Gamleboyen
GamleboyenInnlegg: 5930
25.11.08 13:22

Folk som klager på Nordthug er bare misunnelige tror jeg.

sertono
25.11.08 13:23
1OleBrum: PN spiller så sliten etter oppvarming, at løpet som skal gjennomføres omtrent er spolert. Så har vi PN i mål som vinner og kaller seg kongen.... Dette er greit én gang, men når det blir et mønster blir det for dumt.....

Hvis det er dette som sørger for å psyke ut motstanderne så er det jo genialt, men disse utbruddene til Northug rett etter målgang er kun et uttrykk for total glede...

Dessuten finnes det da eksempler på mye verre utpsyking innefor andre sporter, det å virke sliten under oppvarming hadde jo stort sett bare blitt ledd av innenfor de fleste idretter, om noen hadde registrert det overhodet da...

Johninho2
Johninho2Innlegg: 37648
25.11.08 13:26

Northug er unorsk og kan sikkert oppfattes som arrogant, men så lenge han vinner liker folk ham. Hadde han ikke levd opp til de høye forventningene han delvis bygger opp til selv tror jeg ikke han hadde vært så veldig populær.

Hank_Zappa
25.11.08 13:27
1OleBrum: Jeg referer til hva Teichmann sa.....han ber Nordtug se mer på de andre norske gutta. Jeg har ikke referert hva Hjelmeset sa. Det som er mitt poeng er at de andre norske gutta oppfattes helt anderledes...og der er jeg enig med Teichmann. .............. Jeg har aldri kritissert PN fordi han er god...bevares. Han er dritgod .....og selvfølgelig har jeg ikke noe imot det!!! Men det å være best....betyr ikke at man kan hovere. Teichmann kritiserer PN for å spille ..... hvem har ikke på skolen opplevet at den samme personen klarer seg bra på alle prøver, men å ha lest på forhånd, nei det har de aldri, men klarer seg bra, nei det tror de ikke no på, dog alltid toppkarakter. Jeg ser litt barsnlig væremåte hos PN. Så her har vi på den ene siden....PN spiller så sliten etter oppvarming, at løpet som skal gjennomføres omtrent er spolert. Så har vi PN i mål som vinner og kaller seg kongen.... Dette er greit én gang, men når det blir et mønster blir det for dumt.....etter min mening.  Men er det dette som er å jukse?

Northug er en litt annerledes type. Derfor har han også de spesielle ferdighetene han har. Uten den mentaliteten han har hadde han ikke kunnet rykke slik han gjorde i VM-stafetten.

Vi må nesten ta hele pakka. Det hjelper ikke å være kanontrent hvis du ikke har den rette mentaliteten. At en konkurrent sutrer når han blir slått kan vi vel bare drite i. Jeg fryder meg over at folk ikke er kliss like. Det er nettopp forskjellene som er spennende. Bjørn Dæhlie var unik på sin måte.  

sertono
25.11.08 13:35
russell_martin: Tja, jeg skjønner litt av kritikken til tyskeren. Jeg avskyr fellestart i langrenn. Jeg SAVNER intervallstart, og i den formen for langrenn er forløpig Nordtug for dårlig. Han har blitt en "luring" som henger i klynga og gjør NULL innsats for gruppa, og er knapt synlig før han passerer målstreken først grunnet den enorme hurtigheten han har. Nordthug er taktisk svært dyktig, og dagens massestartidioti innbyr til at slike som ham kan kan vinne løp.  

Men det blir feil av Tyskeren å klage på en løper som benytter seg av sin mulighet til å vinne, da burde han jo heller klage på at han ikke liker fellesstart....

Så lenge fellesstart er på programmet kan du banne på at "luringer" i feltet alltid vil være der å benytte sin sjanse om ikke de blir fragått, at Northug er den beste "luringen" bør heller berømmes...

(personlig vil jeg også bli kvitt mange disse fellestartene da jeg setter mer pris på intervallstart, men er det slik de vil ha det så priser jeg meg lykkelig over at vi kan fostre løpere som Northug)

russell_martin
russell_martinInnlegg: 17784
25.11.08 13:37

Han er jo et selvsagt valg på en siste etappe. Fordi han er i en klasse for seg på spurt. Jeg understreker at han ikke er så god i intervallstart.

Intervallstart er noe det burde vært mer av i langrenn.

reisefoten
reisefotenInnlegg: 3
25.11.08 14:52

Jeg må ærlig innrømme, som en traust innlandsbonde, at selvgode og brautete trøndere og bergensere kan jeg styre meg for....MEN når en stakkars liten Teichmann begynner å sutre fordi en nordmann er litt stor i kjeften, ja da kjenner jeg at jeg får lyst til å le rått og brutalt, rett opp i trynet til Teichmann. Har han ikke annet å ta seg til enn å irritere seg over at guttungen koser seg med velfortjent seier, ja da bør han kanskje vurdere om han heller skal bytte beite. HAHA...Lykke til videre Northug - vinn gullet for oss!

KongBob
KongBobInnlegg: 38119
25.11.08 16:02
russell_martin: Tja, jeg skjønner litt av kritikken til tyskeren. Jeg avskyr fellestart i langrenn. Jeg SAVNER intervallstart, og i den formen for langrenn er forløpig Nordtug for dårlig. Han har blitt en "luring" som henger i klynga og gjør NULL innsats for gruppa, og er knapt synlig før han passerer målstreken først grunnet den enorme hurtigheten han har. Nordthug er taktisk svært dyktig, og dagens massestartidioti innbyr til at slike som ham kan kan vinne løp.  

Det er mulig jeg husker feil, men den VM stafetten der Brink går i veggen, der henger AT i ryggen på Thomas Alsgaard og blir tauet inn til 2.plass. Så det klirrer litt i glass av uttalelsen hans.

Og sånn apropos; Hvis vi samenligner med fellesstart i sykling så er det jo ingen som klager på at spurterne ikke drar en meter av løpet før spurten drar seg til..... Er vel ingen som mener at disse jukser?

Haense
HaenseInnlegg: 6516
25.11.08 16:20
russell_martin: Han er jo et selvsagt valg på en siste etappe. Fordi han er i en klasse for seg på spurt. Jeg understreker at han ikke er så god i intervallstart. Intervallstart er noe det burde vært mer av i langrenn.

Nåja. Det var intervallstart på lørdag, og da kapret Petter tredjeplassen. Han var bare skarve syv sekunder fra å vinne løpet. Dog skal det sies at det var hans karrierebeste i intervallstart. Men jeg ser ingen grunn til at han ikke skal kunne fortsette å hevde seg i intervallstart, såfremt det er fristil. Vi får se hvordan det går i fremtiden. :)

toetoe
25.11.08 16:23
KongBob: Det er mulig jeg husker feil, men den VM stafetten der Brink går i veggen, der henger AT i ryggen på Thomas Alsgaard og blir tauet inn til 2.plass. Så det klirrer litt i glass av uttalelsen hans.

Nå kan det hende at jeg ikke har fått lest alt,men har Teichmann nevnt at Northug ikke er villig til å dra feltet?

Andee
AndeeInnlegg: 14752
25.11.08 16:56
toetoe: Nå kan det hende at jeg ikke har fått lest alt,men har Teichmann nevnt at Northug ikke er villig til å dra feltet?

Nei. På samme måte som han aldri har sagt at Northug er en "dum juksemaker".

funker
funkerInnlegg: 1
25.11.08 17:37
SundanceWolf: Teichmanns utalelse var at PN var en "dum juksemaker".  

og det er nettopp der det ligger...Teichmann sa aldri at Petter er dum! jeg som er tysk, syns av og til at det er helt lattelig hvordan pressen oversetter ting og tang.

at northug av og til er litt höy oppe er som det er. det kan virke veldig irriterende for andre...ser meg enig i det med teichmann!

og vær så snill stopp å prate piss om teichmann. lær dere tysk, hør nøye nok på intervjuer og ser hvordan pressen oversetter...

oestvold
oestvoldInnlegg: 2
26.11.08 17:31

Jeg er enig med Teichmann, Petter bør oppføre seg med verdighet. Har han håp om å bli en skikonge så må han oppførfe seg som en, ref: Bjørn Dæhlie, Vergard Ulvang, Oddvar Brå, Kristen Skjeldal og Oddbjørn Hjelmeseth.  Konger alle sammen. Slutt med tullet Petter, ta Axel på ordet og skjerp deg.  Du har fysikken men mangler verdigheten. Det er håp.

ForcaMolde
ForcaMoldeInnlegg: 331
27.11.08 02:57

Teichmann burde ta fokuset vekk fra PN og heller jobbe mer med seg selv. Får litt barnehagevibber av sytingen hans.

vangen06
vangen06Innlegg: 9023
28.11.08 12:47

Det begynner å bli en stund siden Teichmann og de andre tyskerne vant noe særlig, og deres misunnelse og frustrasjon mot sterkere konkurrenter virker bare stakkarslig.

Fabian56
Fabian56Innlegg: 1338
06.12.08 18:54

he he  nok engang viste Northug hvem som er kongen av fellesstarter  og vant. Enda dette var et sliterenn som var best egnet for folk som har noen flere års erfaring og styrke. Men det hjalp ikke hvem som prøvde å dsra ifra, når det kom til spurten så var Kongen av spurter best- igjen. 

Heia Northug  stå på, vi gleder oss til resten av sesongen,  og fortsett å gi surmulerne her på forumet mer å surmule for,  og oss skientusiaster mer å glede oss over.

Pencilcase
07.12.08 04:29

Aksel har visst blitt taus!?

Og i morgen er det stafett, jippi!

Kæm bli da kongen?

-Vanaheim-
-Vanaheim-Innlegg: 16133
07.12.08 19:06
KongBob: Og sånn apropos; Hvis vi samenligner med fellesstart i sykling så er det jo ingen som klager på at spurterne ikke drar en meter av løpet før spurten drar seg til..... Er vel ingen som mener at disse jukser?

Riktig, og under en etappe i TdF i 2001 så spilte Armstrong sliten og fullstendig kjørt nesten en hel etappe, med det resultat at Telecom og Ullrich satt i tet og kjørte tempoet hele tiden, før Armstrong kom som troll i eske i bunnen av L'Alp de Huez og rævkjørte alle.

Ingen som helst kritikk på det, men blir betegnet som en taktisk genistrek.

Det er mye psykologi i de fleste idretter, men langrenn er som vanlig sen til å akseptere nye ting.

vangen06
vangen06Innlegg: 9023
07.12.08 19:27

Northug fremstår jo som alt annet enn dum - det han gjorde i dag var jo en taktisk genistrek.

Hvor var Teichmann og de "smarte" tyskerne i dag? Eller i går...?

For en sutre-taper.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester