Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Snømangelen i Europa - et problem for sesongen?

NYTT TEMA
Nattsvermer
NattsvermerInnlegg: 3515
01.12.11 23:53

Kom til å tenke på i dag at det er ikke lenge igjen til TDS og det er fryktelig lite snø. Det ville jo være helt krise om det ikke blir nok snø til årets høydepunkt. Noen tanker? 

epiphone
epiphoneInnlegg: 203
02.12.11 13:09

Finns kanske någon reservplan?

Som det ser ut just nu så kan ju faktiskt Norden arrangera race, medans det är total kris nere i alperna. Det som talar mot Norden är ju att det finns inget förberet så det hela känns väldigt osannolikt. Men det vore ju för jävligt om TDS skulle bli inställt 

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7992
02.12.11 15:17

Snøen kommer til alpene tidlig neste uke. Og det vil nok komme en del før romjula.

heleneop
heleneopInnlegg: 1138
02.12.11 15:47
Nattsvermer: Kom til å tenke på i dag at det er ikke lenge igjen til TDS og det er fryktelig lite snø. Det ville jo være helt krise om det ikke blir nok snø til årets høydepunkt. Noen tanker?

TDS er såpass lenge til at jeg føler meg sikker på at det kommer til å være nok frostnetter til at at det går fint å produsere nok kunstsnø, selvom man kanskje må justere enkeltrenn som Cortina-Toblach jaktstarten.

Derimot tror jeg det ser ganske mørkt ut for et annet høydepunkt nemlig 15/30 km intervallstart i Davos. De trenger definitivt natursnø for at det rennet ikke skal bli til 10/15 km i stedet.

fabulator
fabulatorInnlegg: 12259
02.12.11 17:35
Nattsvermer: Kom til å tenke på i dag at det er ikke lenge igjen til TDS og det er fryktelig lite snø. Det ville jo være helt krise om det ikke blir nok snø til årets høydepunkt. Noen tanker?

Det vil være svært trist om intervallstartrennene i Davos 10. desember ikke bli avviklet på grunn av snømangel. (hhv. 15 km for damer og 30 km for menn, fri teknikk)

Sesongens høydepunkt for meg, når det gjelder enkeltrenn i WC.

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 10791
02.12.11 19:32

Aldri så vondt at det ikke er godt for noe! Snømangel fører forhåpentligvis til at stadig flere kjøper seg skøyter istedet ;-) I Stavangers nye skøytehall Sørmarka så er klappskøytene revet bort fra hyllene, 600 par solgt på kort tid! Hurra!

Nattsvermer
NattsvermerInnlegg: 3515
02.12.11 19:50

Vi får krysse fingrene for at det kommer snø i tide sånn at alle rennene går som planlagt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg