Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lake Louise

NYTT TEMA
kenrojo
kenrojoInnlegg: 10056
27.11.13 20:29

Til helga er det klart for årets første fartsfest i den alpine verdenscupen, og vi retter fokuset mot det sørvestlige Canada og vintersportseldoradoet Lake Louise.

Utfor og Super-G på programmet, og Norge har det største forhåndsfavoritten i Aksel Lund-Svindal. Minst like spennende blir det å se hvordan Kjetil Jansrud ligger an i hans comeback-renn. 

Fordelen med rennene i Nord- Amerika for oss tv-seere er at tidsforskjellen gjør at vi får rennene lagt i beste sendetid. 

I kveld går første treningsomgang og man får den første lille tilbakemelding og sammenligning på hvordan man ligger an. Jansrud melder seg klar på Twitter og gleder seg stort til å komme igang. Det gjør vi også:-)

roywil
roywilInnlegg: 1132
27.11.13 20:46

Ser at kvinnene kjører i Beaver Creek til helgen, så bytter de til neste helg.. Hvor har det blitt av fantastiske Aspen for kvinnene?

kenrojo
kenrojoInnlegg: 10056
27.11.13 22:27

Helt grei treningsomgang av de norske. 11.- og 16. beste tid på Jansrud og Lund-Svindal. Hjemmehåpet Eric Guay raskest, uten at man skal vektlegge en første gjennomkjøring veldig mye.

Coach
CoachInnlegg: 74450
29.11.13 19:09

Ble jo en herlig norsk slalomhelg i Levi, først da Nina kompenserte for søster Monas erkeirriterende utkjøring rett før mål i en ellers fantastisk førsteomgang med en fullført fantastisk andreomgang selv og 7.-plass, og så da gutta leverte både topp og bredde med en på pallen, to blant topp 10, tre blant topp 15 og fire med verdenscuppoeng.

Derimot en stor nedtur med den nye skaden til Lindsey Vonn, som etter planen skulle gjøre comeback i Beaver Creek-utforen* som nå er i gang (lar seg vel gjøre å kommentere den i denne tråden også?).  NRK sender skuffende nok ikke selv med sterkere damesatsing fra deres side enn tidligere sesonger, det gjør derimot Eurosport (grunnet skiskyting fikk imidlertid heller ikke de med seg Lotte som kjørte tidlig uten allverdens suksess).

* Så ble det sagt på lufta at hun visstnok satser på å komme tilbake allerede til Lake Louise neste helg i stedet, det hørtes oppsiktsvekkende tidlig ut...

(Innlegget ble redigert 29.11.13 19:10)

Coach
29.11.13 20:23

Vi får gi damenes utfor i Beaver Creek samme konklusjon som storslalåmen i Sölden:  "Sehr Gut".  Lara seiler opp som en stor utfordrer til sammenlagtcupen...

Villanos
VillanosInnlegg: 2651
29.11.13 21:01

Aksel best på kveldens trening, det lover godt. Jansrud nummer 25, men han tvitret nettopp at kneet kjentes bra, og at han gledet seg til renn i morgen.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8135
29.11.13 22:06

Blir veldig spennende i morgen! Aksel frisk igjen høres bra ut. Enig med Kenrojo, digg mer renn på kveldstid.

olk1702
olk1702Innlegg: 14784
30.11.13 18:36

Noen med en stream? 

Puttemans
PuttemansInnlegg: 13007
30.11.13 18:38
olk1702: Noen med en stream?

http://www.stopstream.tv/

olk1702
olk1702Innlegg: 14784
30.11.13 19:13
Puttemans: http://www.stopstream.tv/

Må vær blind. Ser bare stream for damer.

haraldzigic
haraldzigicInnlegg: 292
30.11.13 19:22

Lake Louise går på NRK2 19.50
http://tv.nrk.no/direkte/nrk2 

Coach
30.11.13 19:35
olk1702: Må vær blind. Ser bare stream for damer.

Sjette nederst.  Tidsangivelsen 19:00 - 20:15 stemmer vel dog ikke, da det foreløpig kun er nettopp damene som kjører.

Og ooh Lara, altså...  :-o

(Innlegget ble redigert 30.11.13 19:35)

Sarella
SarellaInnlegg: 12397
30.11.13 20:06

Pen piruett der av Perko. Smart med hjelm forresten.

Biff_Byford
30.11.13 20:28

Franskmennene er på hugget! Knallbra kjørt + vær bonus! Go Kjetil

Biff_Byford
30.11.13 20:36

Jada, andre plass, bra kjørt det.

Villanos
VillanosInnlegg: 2651
30.11.13 20:37

Lurer på om Aksel ble hindret noe av han idioten i løypa etter noen sekunder, så nesten ut som han måtte ploge såvidt. 

(Innlegget ble redigert 30.11.13 20:37)

Sarella
30.11.13 20:39
Biff_Byford: Jada, andre plass, bra kjørt det.

Egentlig ikke, han gjorde en del tabber underveis, blir neppe pallen.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21574
30.11.13 20:42
Sarella: Egentlig ikke, han gjorde en del tabber underveis, blir neppe pallen.

3. plass nå, så det holder neppe, nei.

Det er en god del kanoner igjen.

hamplenedomplenedis
hamplenedomplenedisInnlegg: 8287
30.11.13 20:46

11. plass på Lotte i kveld, må sies å være bra.

Er vel noe av det bedre hun har prestert i Super-G noen
gang tror jeg.

hamplenedomplenedis
hamplenedomplenedisInnlegg: 8287
30.11.13 20:47

For øvrig greit kjørt av Aksel, selv om det selvsagt er skuffende at han ikke havner på pallen. Men er som vanlig jevnt i Lake Louise så små marginer.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21574
30.11.13 20:47

Dominik Paris går inn på første, og skyver med det Svindal ned på fjerde.

roywil
30.11.13 20:53

Aksel gjorde et superløp lyset tatt i betraktning, de tre foran han var heldig med sola som tittet frem..

Puttemans
PuttemansInnlegg: 13007
30.11.13 21:08
hamplenedomplenedis: 11. plass på Lotte i kveld, må sies å være bra. Er vel noe av det bedre hun har prestert i Super-G noen
gang tror jeg.

Hun hadde en 16. plass fra før, så det er det beste!

Sarella
30.11.13 21:10
roywil: Aksel gjorde et superløp lyset tatt i betraktning, de tre foran han var heldig med sola som tittet frem..

Ja, skyld på whiskeyflasken når du er fyllesjuk. Tror nok sikten var helt ok, vi må slutte å finne på ting når vi blir slått.  

roywil
30.11.13 21:27

Pleier aldri bruke unnskyldninger, neste gang går det Aksels vei.. Lake Louise har alltid vært slik, sola titter frem og tilbake hele tiden mellom fjellene.. Nå var kanskje startnummer 16 det minst gunstige startnummeret også pga. commersialbreaket rett før i snødrevet.. Men for all del, flott med Dominik Paris..

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9874
01.12.13 01:39
Sarella: Tror nok sikten var helt ok, vi må slutte å finne på ting når vi blir slått.

Nå er det faktisk sånn at om sola titter fram blant skyene- da er det i alpint lettere å kjøre enn om det er overskyet med flatt lys. Ikke at jeg la spesielt merke til det: men om ALS kjørte i tilnærmet flatt lys hele veien- så var han mer uheldig med lysforholda enn de 3 foran ham- enkelt og greit.

Men for all del: jeg tror nok ikke at det var dette som gjorde at han ble nr.4 i stedet for 1. Han var tross alt bare 23 og 20 hundredeler bak nr.1 og 2 i rennet- som begge startet etter ALS. Men da var kanskje lysforholda bedre ;)

Sarella
01.12.13 02:02
JODDEMM: Nå er det faktisk sånn at om sola titter fram blant skyene-

Joda, sola titter fram både her og der, men syns du ikke det blir en smule patetisk å skylde på at vi ikke fikk vår mann øverst grunnet noen, jeg vil kalle de litt vage, solobservasjoner gjort i denne løypa fra vår "orkesterplass" på VGD? 

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9874
01.12.13 02:19
Sarella: men syns du ikke det blir en smule patetisk å skylde på at vi ikke fikk vår mann øverst grunnet noen, jeg vil kalle de litt vage, solobservasjoner gjort i denne løypa fra vår "orkesterplass" på VGD?

Hvis han faktisk hadde litt flatere lys enn de 3 foran ham på lista (som vel er det roywil mener :)- så kan vel ikke det omtales som noen ubetinget fordel for å si det sånn. Altså kan det kalles en del av forklaringen mer enn en det å "skylde på noe".

Men jeg er nok antagelig mer enig med deg i at det nok ikke var lysforholdene som var det mest avgjørende akkurat i dag. Som sagt- så la ikke jeg spesielt merke til om han hadde spesielt bra eller dårlige lysforhold i forhold til resten.
Det var bla.a i en høyresving at Aksel løftet litt vel mye på den ene skien- nok til at jeg satte i et lite "Gisp". Var vel muligens der det røk?

Men men: bare 23 hundredeler bak. Han er i alle fall med for fullt i toppsjiktet. Så det er jo bra!

Sarella
01.12.13 02:31
JODDEMM: Det var bla.a i en høyresving at Aksel løftet litt vel mye på den ene skien- nok til at jeg satte i et lite "Gisp". Var vel muligens der det røk?

Tja, mulig, etter mitt syn syns jeg han kjørte litt mer uryddig i et midtparti i tillegg til å tape litt ut fra start enn de som slo ham, med uryddig mener jeg valg av linje osv.

roywil
01.12.13 07:35

Bare å gå på NRK-nett tv å se rennet i reprise å sammenlign det flate lyset Aksel hadde kontra f.eks Dominik Paris, særlig i midtpartiet mener jeg å erindre.. Uansett, ingenting mer å diskutere, flott start på utfor sesongen, bare å glede seg til Super-G i kveld..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester