Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Langrennssesongen 2018/19

NYTT TEMA
Maximilia
MaximiliaInnlegg: 54
09.02.19 20:32
Datainspektionen: Jag vill minnas att någon expert i TV sa att det var enklare med klassisk still efter en dylik skada. Kanske det var Ojala?

Om hon fått en bristning på baksida lår är det skate som kommer vara enklast att åka till att börja med. Tyckte mig se någon artikel idag om att hon börjat åka lite skate på skidor nu, men måste vänta med att åka klassiskt. 

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 20565
09.02.19 21:05

Skate er nok det enkleste å starte med etter en slik skade, men i maks fart vil jeg tro en hamstringskade er minst like plagsomt i skøyteteknikk som i klassisk.

(Innlegget ble redigert 09.02.19 21:06)

jompsss
jompsssInnlegg: 226
09.02.19 21:13
Maximilia: Om hon fått en bristning på baksida lår är det skate som kommer vara enklast att åka till att börja med. Tyckte mig se någon artikel idag om att hon börjat åka lite skate på skidor nu, men måste vänta med att åka klassiskt.

Hoppas du/dom har rätt. Kan hon åka sprint och stafett är det bra nog för mig. Sprintstafetten tycker jag är en B-distans, särskilt på VM. 

Hanna Falk och Teodor Peterson tog sista sprintplatserna. Det betyder att Ida Ingemarsdotter är utanför sprintlaget på ett mästerskap sedan typ stenåldern. 

KommersK
KommersKInnlegg: 5850
09.02.19 21:20
startelver: Og Ebba Andersson blir den største utfordreren på 10 km ? Eller på skiathlon ?

Her skal det trøkkes til hos bookmakerne, skjønner jeg? Kjør på!!

Sarella
SarellaInnlegg: 15716
09.02.19 21:26
jompsss: Hoppas du/dom har rätt. Kan hon åka sprint och stafett är det bra nog för mig.

Hun har bokstavelig talt stått stille i minst en måned grunnet skaden, ikke fått trent/forberedt seg slik man skal og bør før mesterskap. Allikevel tror man på mirakler, at hun skal være perfekt å vinne uansett. I denne sporten? Vel jeg er skeptisk, hadde satset på Sundling ;)  

jompsss
jompsssInnlegg: 226
09.02.19 22:19
Sarella: Hun har bokstavelig talt stått stille i minst en måned grunnet skaden, ikke fått trent/forberedt seg slik man skal og bør før mesterskap. Allikevel tror man på mirakler, at hun skal være perfekt å vinne uansett. I denne sporten? Vel jeg er skeptisk, hadde satset på Sundling ;)

Ska "mirakel" hända så är det när den överlägset bästa åkaren(åtminstone i fristil) kommer tillbaka från skada. 

Stina kan ta medalj i sprint i dålig form, så det är klart man hoppas. Övriga svenskor måste vara i toppform.

HLund
HLundInnlegg: 14795
09.02.19 23:50
jompsss: Ska "mirakel" hända så är det när den överlägset bästa åkaren(åtminstone i fristil)

Hun er nok ikke overlegent best når Falla er i form og ikke sliter med luftrørene. Da er det nok mer marginalt (men i favør Nilsson). I VM-løypen er det vel ganske mange som kan vinne på en bra dag.

Datainspektionen
DatainspektionenInnlegg: 568
09.02.19 23:56
jompsss: Stina kan ta medalj i sprint i dålig form, så det är klart man hoppas. Övriga svenskor måste vara i toppform.

Hon till och med vinner sprintlopp i dålig form emellanåt (med viss stolpe in men ändå). Men som Sarella säger är det knappast en optimal uppladdning för ett mästerskap. Gör hon det bra ändå oavsett medalj kan hon titulera sig världsmästare i rehab om inte annat.

(Innlegget ble redigert 09.02.19 23:57)

knut_m
knut_mInnlegg: 1960
10.02.19 00:03
bhros: Har ofte undret meg på hvorfor enkelte absolutt skal nedsnakke den trofaste medaljesankeren for Norge, Sundby.
Et av høydepunktene var den rå sisteetappen på sprintstafetten i OL i fjor, der han ga Klæbo et trygt utgangspunkt for hans siste.

Det er vel ikke snakk om å nedsnakke Sundby her. Men det er altså en diskusjon rundt laguttaket hvor regjerende olympisk mester Krüger blir vraket til fordel for blant andre Sundby. I den forbindelse burde det ikke være overraskende at det påpekes at Sundby, i motsetning til Krüger, aldri har vunnet denne øvelsen VM eller OL før. Han har imidlertid prestert bra og tatt 3 sølv og 1 bronsemedalje på denne øvelsen og det er også relevant informasjon. (Selv tror jeg nok at jeg heller ville hatt med Sundby enn Røthe.) I denne forbindelse er det altså noen som har kommet inn på at Sundby antakelig ikke har prestert så godt som han kanskje kunne/burde i tidligere mesterskap. At noen velger å bruke ordet "choke" gidder jeg ikke å bruke energi på å hisse meg opp over.

Uansett hvilke ord vi bruker, vet vi at Sundby har mange verdenscupseire (det er vel rundt 30 når man tar med tour-etapper), men ingen mesterskapsseire. Han har vunnet verdenscupen sammenlagt 4 ganger (selv om han i ettertid mistet sammenlagtseieren i 2015 fordi han brøt dopingreglene, noe som førte til at han ble diskvalifisert fra noen konkurranser) og han har blitt kalt verdens beste skiløper. Således er det ikke helt feil å si at Sundby underpresterer i mesterskap. Da er det imidlertid viktig å presisere at dette er relativt sett. KongOlav2 har jo helt rett i at den konkurransen man møter i et mesterskap er tøffere enn konkurransen man møter i et vanlig verdenscuprenn. Så da Sundby stilte opp i VM i Lahti og bare ble slått av en Niskanen i sin absolutte toppform på 15 km for to år siden, kan det godt hende at han gikk et bedre renn enn da han vant samme øvelse i verdenscupen 10 dager tidligere i Otepää. I sistnevnte renn knuste Sundby Niskanen på andreplass med 37 sekunder, men da var åpenbart ikke Niskanen i sin aller beste form. Sundby kan sånn sett gjerne ha vært i sin beste form akkurat under VM.

Samtidig må man ta inn over seg den realiteten at det å vinne et mesterskapsrenn krever mer enn å vinne et verdenscuprenn, nettopp fordi man møter konkurrenter i sin aller beste form.

Det kan jo godt tenkes at noen utøvere fra naturens side har mer jevne formkurver enn andre, slik at det ikke er så mye Sundby kunne gjort annerledes med hensyn til å finne mesterskapsformen. Men i fellesstarter, og da spesielt 30 km med skibytte som historisk sett er Sundbys sterkeste mesterskapsøvelse, vet vi at han kunne gjort noe annerledes. Dette handler ikke om å snakke ned noen bestemt person, det er nøktern kritikk av noen av de strategiske valgene Sundby har gjort. Hvis Johaug finner ut at hun skal være anonym i feltet og spare krefter frem til det gjenstår 2 km og så prøve å rykke fra feltet på en fellesstart, er det nok noen som vil kritisere henne for den strategien også, for det vil ikke være til hennes fordel. For ikke å snakke om hvis hun har fått en luke til feltet på 20 sekunder som hun gir fra seg frivillig. Da vil nok dette kritiseres når seieren glipper og Norge står uten gull etterpå.

Til slutt vil jeg si at det ikke akkurat er den lagsprinten jeg vil sette høyest blant Sundbys prestasjoner. Det betyr selvsagt en del at det var OL og som nordmann var det selvsagt morsomt å se at han gav Klæbo et godt utgangspunkt, men det er en øvelse som gås veldig lite og som i mine øyne er litt sær, i hvert fall for dem som ikke går siste etappe. Jeg tror nok heller ikke at denne øvelsen prioriteres veldig høyt blant konkurrentene heller. Og hvem var det Sundby konkurrerte mot? Det var Spitsov, Manificat, Hellner og Nöckler av dem som er verdt å nevne. Da vil jeg faktisk sette f.eks. sølvet på 15 km i VM for to år siden høyere.

LaLuzdelNorte
LaLuzdelNorteInnlegg: 977
10.02.19 07:09
Framsynt: Selv om jeg deler en del av samme syn/frustrasjon, så synes jeg du bruker for sterke ord om Sundby her.
Riktignok er hans veier uransakelig når det gjelder å planlegge formtopp i mesterskap og diverse valg - men han fortjener honnør for å ha vært en sterk bidragsyter for langrennssporten gjennom alle sine renn, TdS seire og WC seire.

Sånn er det å være i toppsjiktet som skiløper i Norge, skal du være ansett som en legende må du levere i mesterskap. Arven fra Dæhlie, Northug, Ulvang, Alsgaard osv er en tung byrde, men Klæbo blir nok den neste i linja av legender her. Sundby blir på en av de lavere toppene under der igjen, respektabelt for all del, og kanskje litt "what if" mtp sykdomsproblemene under mesterskap men... han har hatt sine muligheter! 

Litt kjipt å si det, men med mindre han røsker til seg nå gull på slutten (jeg tviler mtp resultater og nevnte formhistorie), så blir nok det bakkefallet med Ustiugov litt symptomatisk med Martin Johnsrud Sundby i mesterskap. 

(Innlegget ble redigert 10.02.19 07:09)

LaLuzdelNorte
LaLuzdelNorteInnlegg: 977
10.02.19 07:23
knut_m: Men i fellesstarter, og da spesielt 30 km med skibytte som historisk sett er Sundbys sterkeste mesterskapsøvelse, vet vi at han kunne gjort noe annerledes. Dette handler ikke om å snakke ned noen bestemt person, det er nøktern kritikk av noen av de strategiske valgene Sundby har gjort. Hvis Johaug finner ut at hun skal være anonym i feltet og spare krefter frem til det gjenstår 2 km og så prøve å rykke fra feltet på en fellesstart, er det nok noen som vil kritisere henne for den strategien også, for det vil ikke være til hennes fordel. For ikke å snakke om hvis hun har fått en luke til feltet på 20 sekunder som hun gir fra seg frivillig. Da vil nok dette kritiseres når seieren glipper og Norge står uten gull etterpå

Han har vært vanvittig passiv i disse fellesstartene, må være psykisk, kan ikke skjønne annet. Hvorfor ikke go for it? Da har du i det minste prøvd, dette er psykisk og en "choke" for meg. Han hadde fått så enormt mye mer respekt fra meg for å prøve å ta løpet lenge før mål, og pushe seg selv til krampa tar han for å unngå spurtene (som han vil tape), men neida. Her ligger egentlig det meste av kritikken min mot Sundby, og det at han prøvde mot Ustiugov var nå noe, men han hadde og har bare ikke killerinstinktet til å fullføre, derfor falt han under presset. 

(Innlegget ble redigert 10.02.19 07:27)

startelver
startelverInnlegg: 53786
10.02.19 07:30
KommersK: Her skal det trøkkes til hos bookmakerne, skjønner jeg? Kjør på!!

Selvsagt skal det kjøres på , bare synd oddsen er ræva.

Diego71
Diego71Innlegg: 1381
10.02.19 10:53

Er liten tvil om at Sundby selv setter lagsprintgullet i OL høyt. Har ikke sett han så glad som han var etter at seieren var sikret. 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 27421
10.02.19 11:11

Andreas Nygaard med lett seier i 12.mannsspurt om seieren i Jizerska. Chris Jespersen endte nest sist i den spurten og beviste atter en gang at han ikke er noe å satse på i VM, for de som måtte ønske det.

knut_m
10.02.19 13:57
LaLuzdelNorte: Han har vært vanvittig passiv i disse fellesstartene, må være psykisk, kan ikke skjønne annet. Hvorfor ikke go for it? Da har du i det minste prøvd, dette er psykisk og en "choke" for meg. Han hadde fått så enormt mye mer respekt fra meg for å prøve å ta løpet lenge før mål, og pushe seg selv til krampa tar han for å unngå spurtene (som han vil tape), men neida. Her ligger egentlig det meste av kritikken min mot Sundby, og det at han prøvde mot Ustiugov var nå noe, men han hadde og har bare ikke killerinstinktet til å fullføre, derfor falt han under presset.

Du har tydeligvis ikke fått med deg at løpsopplegget for Sundbys del var nøye planlagt og forberedt i lang tid på forhånd. Det handler på ingen måte om å choke under presset der og da, men å følge en plan han klekket ut på forhånd, men som dessverre ikke er noen smart plan for hans del.

Sundby forklarte etter sølvet i 2013 at han lot seg hente inn fordi han fulgte den planen han hadde lagt på forhånd. Det er ganske oppsiktsvekkende at denne planen ikke gikk ut på å komme seg løs i god tid før mål. Sundby har trent spesifikt på en tempoøkning på slutten fordi han trodde (tror ennå) at dette er hans beste mulighet til å vinne. Etter min mening tar han feil, og det er dette som er problemet. Han har som sagt fått til dette mot svakere motstand i NM og verdenscup, men i VM og OL har det vel aldri skjedd på herresiden at noen har vunnet på den måten Sundby har satset på. De gangene vinneren ikke har avgjort løpet med en spurt, har han gått fra feltet i god tid før mål.

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 11816
10.02.19 17:04
knut_m: Sundby har trent spesifikt på en tempoøkning på slutten fordi han trodde (tror ennå) at dette er hans beste mulighet til å vinne. Etter min mening tar han feil, og det er dette som er problemet. Han har som sagt fått til dette mot svakere motstand i NM og verdenscup, men i VM og OL har det vel aldri skjedd på herresiden at noen har vunnet på den måten Sundby har satset på. De gangene vinneren ikke har avgjort løpet med en spurt, har han gått fra feltet i god tid før mål.

Nja. I Sochi ble jo både 30 km og 50 km avgjort med ordentlige langspurter der avgjørelsen egentlig falt i den siste lange bakken og Cologna/Legkov som fikk små luker der holdt unna hele veien inn. Tilsvarende da Cologna vant 30 km i Val di Fiemme, også der falt avgjørelsen i siste bakke. 

Vi så senest i prøve-VM i Seefeld i fjor at Cologna avgjorde fellesstarten med et vanvittig rykk i den siste ordentlige bakken, og egentlig fungerte jo Sundbys langspurt utmerket på 30 km i OL. Problemet var bare at Krueger allerede lå langt foran.

Så at taktikken ikke er mulig å gjennomføre er nok ikke helt riktig. Sundbys problem har vært at han har møtt en "umulig" Cologna (30 km Val di Fiemme og Sochi), muligens 3 steindopa russere på femmila i Sochi og en flyvende Ustiugov i Lahti der han sannsynligvis uansett hadde blitt slått.

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 11816
10.02.19 17:14
Korgutt: Løypeprofiler Seefeld. https://www.seefeld2019.com/en/wm-information/site-maps-1/tracks-1/homologated-cross-country-courses

Som ventet samme avslutning som på prøve-VM (noe vi har visst siden de første løypekartene) og da tok den siste bakken ca 30 sekunder for Cologna da han avgjorde. Det er gode muligheter for at samme taktikk bør være mulig å gjennomføre på 30 og 50 km gitt at de mest spurtsterke (Klæbo, Iversen, Harvey, Ustiugov) er blitt litt møre før avslutningen. Det er OK med høydemeter og jeg tror nøkkelen for kapasitetsløperne er at de må holde jevn fart også i de lettere områdene for at de raske løperne ikke skal få tettet luker gratis. 

Toetoe244
Toetoe244Innlegg: 2994
10.02.19 17:23
george_hincapie: Nja. I Sochi ble jo både 30 km og 50 km avgjort med ordentlige langspurter der avgjørelsen egentlig falt i den siste lange bakken og Cologna/Legkov som fikk små luker der holdt unna hele veien inn. Tilsvarende da Cologna vant 30 km i Val di Fiemme, også der falt avgjørelsen i siste bakke.  Vi så senest i prøve-VM i Seefeld i fjor at Cologna avgjorde fellesstarten med et vanvittig rykk i den siste ordentlige bakken, og egentlig fungerte jo Sundbys langspurt utmerket på 30 km i OL. Problemet var bare at Krueger allerede lå langt foran. Så at taktikken ikke er mulig å gjennomføre er nok ikke helt riktig. Sundbys problem har vært at han har møtt en "umulig" Cologna (30 km Val di Fiemme og Sochi), muligens 3 steindopa russere på femmila i Sochi og en flyvende Ustiugov i Lahti der han sannsynligvis uansett hadde blitt slått.

God oppsummering, på 5-mila i Val di Fiemma gikk også Cologna fra alt som var av spurtsterke nordmenn i den siste store stigningen før Eldar-bakken. I Falun ledet han an rykket opp Mördarbacken på 3-mila og etterlot bl.a Northug nedi bakken. Kun 2 stk ble med opp, og Harvey klarte å kjempe de 3 inn igjen.

Faktum er at den planen Cologna har fulgt lojalt(og Sundby har forsøkt seg på) har vist seg å være den smarteste for de som ikke er blant de sterkeste spurterne.

HLund
10.02.19 18:46
Toetoe244: God oppsummering, på 5-mila i Val di Fiemma gikk også Cologna fra alt som var av spurtsterke nordmenn i den siste store stigningen før Eldar-bakken. I Falun ledet han an rykket opp Mördarbacken på 3-mila og etterlot bl.a Northug nedi bakken. Kun 2 stk ble med opp, og Harvey klarte å kjempe de 3 inn igjen.

I Val Di Fiemme var det vel rett og slett en sjelden taktisk bommert av Northug som kostet ham gullet han burde tatt om han hadde manøvrert seg riktig rett før bakken. 

HLund
10.02.19 18:48

Et annet poeng er at denne taktikken også har fungert for Johaug (f.eks. på skiathlon i Falun).

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 7566
10.02.19 22:42

Sprint stafetten er ikke for sprintere. Jeg håper på Jakobsen - Østberg i VM. Blir kanskje vanskelig å droppe Falla. I den formen Jakobsen er i, bør hun foretrekkes fremfor Østberg hvis Falla skal gå. Mest for at Østberg ikke bør gå alle distanser.

knut_m
11.02.19 00:03
george_hincapie: Nja. I Sochi ble jo både 30 km og 50 km avgjort med ordentlige langspurter der avgjørelsen egentlig falt i den siste lange bakken og Cologna/Legkov som fikk små luker der holdt unna hele veien inn. Tilsvarende da Cologna vant 30 km i Val di Fiemme, også der falt avgjørelsen i siste bakke.  Vi så senest i prøve-VM i Seefeld i fjor at Cologna avgjorde fellesstarten med et vanvittig rykk i den siste ordentlige bakken, og egentlig fungerte jo Sundbys langspurt utmerket på 30 km i OL. Problemet var bare at Krueger allerede lå langt foran. Så at taktikken ikke er mulig å gjennomføre er nok ikke helt riktig. Sundbys problem har vært at han har møtt en "umulig" Cologna (30 km Val di Fiemme og Sochi), muligens 3 steindopa russere på femmila i Sochi og en flyvende Ustiugov i Lahti der han sannsynligvis uansett hadde blitt slått.

Det er ikke helt riktig å si at avgjørelsene falt i siste bakke i de konkurransene du nevner. Det var mer enn én som kom seg løs i de to OL-konkurransene i 2014 selv om de fleste måtte slippe. Det er selvsagt mulig å gå fra andre på slutten av et løp og det skjer hele tiden. Men for å vinne er du avhengig av å gå fra alle som har en bedre spurt enn deg selv. Selv om Cologna fikk en luke i den siste bakken på 30 km i VM i Val di Fiemme, var det en spurt som gjorde at han tok gullet, for luken var ikke større enn at en dårlig spurter kunne blitt passert av en god spurter på oppløpet. Det er vel ganske sammenlignbart med hvordan Northug fikk en liten luke før utforkjøringen i Liberec i 2009, og for den saks skyld på 50 km og på stafetten i Holmenkollen. Luken var stor nok fordi han hadde en god nok spurt til å beholde den.

Det samme kan man si om de to OL-konkurransene. De fleste måtte slippe og gi en stor luke i siste bakke, men det var likevel et spurtoppgjør som avgjorde hvem som vant. Sundby er god til å holde høy fart over lang tid på slutten av et løp, så de fleste må slippe. Det er derfor Sundby har så mange medaljer på denne øvelsen. Men han har ikke greid å kvitte seg med alle som har en bedre spurt enn ham og derfor er ingen av disse medaljene gull.

Nå skal jeg ikke påstå at Sundby kunne vunnet om han hadde prøvd å gjøre som Johan Olsson i Val di Fiemme. Det er mulig at han rett og slett aldri har hatt det som kreves for å vinne når alle konkurrentene stiller i toppform. Men det slår meg at han tilsynelatende aldri har prøvd den taktikken som har vist seg å kunne føre frem for utøvere som ikke har det som kreves for å ta det i spurten, altså å holde tempoet oppe over lang tid, slite ut konkurrentene og håpe at alle som er bedre til å spurte blir hektet av, evt. så slitne at de ikke greier å spurte ham ned.

knut_m
11.02.19 00:14
HLund: I Val Di Fiemme var det vel rett og slett en sjelden taktisk bommert av Northug som kostet ham gullet han burde tatt om han hadde manøvrert seg riktig rett før bakken.

Jeg tror nok ikke det var en ren taktisk bommert fra Northugs side. Riktig nok er det lett å tenke at han kunne disponert kreftene litt annerledes, for han hadde mye å kjøre med opp siste bakke og kunne kanskje ha brukt de kreftene litt tidligere. Han tok vel også skylden selv i første omgang og sa at han bommet taktisk. Men det er mye som taler for at han hadde dårlig glid og han tapte flere plasseringer i utforkjøringene, noe som var spesielt tydelig på slutten av nest siste runde. Dette til tross for at han vanligvis var av de aller beste nedover. Dette var nok med på gjøre at han var for langt unna da de klinte til i front. Northug pleide å være god til å avansere i letterreng og i utforkjøringer, men det var i den siste motbakken at Northug hentet inn de tre som lå bak Cologna.

HLund
11.02.19 00:56
knut_m: Jeg tror nok ikke det var en ren taktisk bommert fra Northugs side. Riktig nok er det lett å tenke at han kunne disponert kreftene litt annerledes, for han hadde mye å kjøre med opp siste bakke og kunne kanskje ha brukt de kreftene litt tidligere. Han tok vel også skylden selv i første omgang og sa at han bommet taktisk. Men det er mye som taler for at han hadde dårlig glid og han tapte flere plasseringer i utforkjøringene, noe som var spesielt tydelig på slutten av nest siste runde. Dette til tross for at han vanligvis var av de aller beste nedover. Dette var nok med på gjøre at han var for langt unna da de klinte til i front. Northug pleide å være god til å avansere i letterreng og i utforkjøringer, men det var i den siste motbakken at Northug hentet inn de tre som lå bak Cologna.

Det kan være, for det var temmelig ulikt Northug. Uansett liten tvil om at Northug nok var minst den nest sterkeste den dagen og sannsynligvis også den sterkeste. Eneste løpet jeg den dag i dag fortsatt irriterer meg litt over.

HLund
11.02.19 01:05
knut_m: Nå skal jeg ikke påstå at Sundby kunne vunnet om han hadde prøvd å gjøre som Johan Olsson i Val di Fiemme. Det er mulig at han rett og slett aldri har hatt det som kreves for å vinne når alle konkurrentene stiller i toppform.

Man må huske på at Cologna også var i monsterform den dagen. Sannsynligvis vant Olsson gullet på fallet til Cologna (samt en relativt håpløs taktikk fra russerne). Godt mulig Sundby hadde greid å gå med Olsson, men så sterk som Cologna var, hadde det vært en dose flaks med i bildet. Olssons gull er omtrent så langt unna flaksegull man kan komme, samtidig som det var en smule flaks med i bildet.

Scholestheone
ScholestheoneInnlegg: 3666
11.02.19 08:35
knut_m: Selv om Cologna fikk en luke i den siste bakken på 30 km i VM i Val di Fiemme, var det en spurt som gjorde at han tok gullet, for luken var ikke større enn at en dårlig spurter kunne blitt passert av en god spurter på oppløpet.

Dette er jo ren fantasy.

oddvar_kjempebra
11.02.19 09:46

Kunne ikke vært mer enig i den vurderingen gh.

oddvar_kjempebra
11.02.19 09:51
knut_m: Selv om Cologna fikk en luke i den siste bakken på 30 km i VM i Val di Fiemme, var det en spurt som gjorde at han tok gullet, for luken var ikke større enn at en dårlig spurter kunne blitt passert av en god spurter på oppløpet.

Det er jo rett og slett feil. Cologna fikk mer enn nok forsprang til å holde unna, selv om han hadde hatt en dårlig spurt. Og det er ingen tvil om at en Sundby i form også (med samme utgangspunkt inn mot oppløpet) hadde klart å holde unna for de som kom bak.

(Innlegget ble redigert 11.02.19 09:52)

daskedusken
daskeduskenInnlegg: 5266
11.02.19 09:53
HLund: Sannsynligvis vant Olsson gullet på fallet til Cologna (samt en relativt håpløs taktikk fra russerne).

Ikke bare russerne som var håpløse. Gikk nå en gjeng hodeløse høns med norske flagg og nektet å gjøre en dugelig jobb og.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg