Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skiskyttersesongen 2018/19

NYTT TEMA
Salihovic
SalihovicInnlegg: 7710
11.01.19 15:36

Sebbe Samuelsson er fin. Den man setter liten til å levere når ikke de Bøe-gutta mm kan levere. Ironien er og sterk med han og Loginov på pall, tviler på at Sebbe gratulerer Loginov for å si det sånn

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 21190
11.01.19 15:58

Nå å man slutte å sutre.
Russeren har sonet sin straff.
Skal man sutre får man rette sutringen mot andre enn utøveren.
Det gjelder både utøvere og publikummere.
Det er rett og slett et ynkelig skue å oppleve denne sutringen.

Så får man heller se fram til neste øvelse...og ta revansje der...

Sarella
SarellaInnlegg: 15097
11.01.19 16:00

pøh, juksepaven har trukket masse fordeler ved å kunne restituere seg kjapt etter tunge treningsøkter på EPO slik at han også har kunnet trene mye mer enn de som ikke stapper i seg EPO. Loginov er så ufyselig det går an å bli...

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 5235
11.01.19 16:01

Det beste med dagens renn var at Martin ikke kom på pallen. Og så ville jeg hatt en av tyskerne foran svensken.

(Innlegget ble redigert 11.01.19 16:07)

ms_8
ms_8Innlegg: 7053
11.01.19 16:06
Salihovic: Men kan håpe. Mtp stafett utover så må en nok håpe at Solemdal finner noe slags form igjen

Trøsten får være alle land har minst 1 svakhet på sine etapper. Så dersom den siste norske unngår å tape for mykje. Så kan ein kjempegod etappe av Eckhoff, Olsbu + god etappe frå Tandrevold være nok til gull. Alle nasjonar har minst 1 usikkerkort inkludert dei tre største favorittene Italia, Tyskland og Frankrike

return_of_drakkar
11.01.19 16:09
Sarella: pøh, juksepaven har trukket masse fordeler ved å kunne restituere seg kjapt etter tunge treningsøkter på EPO slik at han også har kunnet trene mye mer enn de som ikke stapper i seg EPO. Loginov er så ufyselig det går an å bli...

Det spiller ingen rolle, per definisjon er han like deltakerklar som noen annen. 
Hvorfor retter du ikke harmen mot de som lar ham delta?

Sarella
11.01.19 16:18
return_of_drakkar: Det spiller ingen rolle,

For meg spiller det stor rolle, jeg kommer aldri til å annerkjenne ham på noen som helst måte, for meg vil han bestandig være en stor juksepave som har trukket fordeler som ingen enn andre tilsvarende EPO-knarkere har kunnet gjøre. At reglene er slik at disse EPO-drittsekkene slippes inn i sirkuset igjen får jeg dessverre ikke gjort noe med. Men å sutre over disse svina kommer jeg bestandig til å gjøre så lenge de setter sine EPO-bein i løypa.

Her er Fourcades syn på saken.

(Innlegget ble redigert 11.01.19 16:21)

Magnific
MagnificInnlegg: 12899
11.01.19 17:18
Sarella: Her er Fourcades syn på saken.

Fair det, hadde vært artig om noen på damesiden i langrenn hadde kommet med tilsvarende stikk til Therese Johaug, da hadde nok ikke norsk media vært like glade..

Sarella
11.01.19 17:22
Magnific: hadde vært artig om noen på damesiden i langrenn hadde kommet med tilsvarende stikk til Therese Johaug, da hadde nok ikke norsk media vært like glade..

Det er kun idioter som sammenligner Johaugs sak med Loginovs.

HLund
HLundInnlegg: 12932
11.01.19 17:27
Magnific: air det, hadde vært artig om noen på damesiden i langrenn hadde kommet med tilsvarende stikk til Therese Johaug, da hadde nok ikke norsk media vært like glade..

Sakene er naturligvis ikke sammenlignbare (noe nevnte Fourcade for øvrig har meget klar på).

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 19419
11.01.19 17:58
Sarella: Synd kvalme Loginov fortsetter å være der oppe...

Imponerende å vinne hvis han var magesyk.

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 10278
11.01.19 19:48
return_of_drakkar: Det spiller ingen rolle, per definisjon er han like deltakerklar som noen annen. 
Hvorfor retter du ikke harmen mot de som lar ham delta?

Men går ikke en del av den generelle kritikken uti "skiskytter-verden" også mot det russiske forbundet som ønsket ham Velkommen tilbake- nærmest som om ingenting hadde skjedd?

Og det at man både her inne og ellers kritiserer at han bare fikk 2 års utestengelse: det tolker i alle fall jeg som at man ikke bare kritiserer utøveren- men også de forbund som bestemte at straffen ikke skulle være lengre enn 2 år!

Jeg ser i alle fall intet problem med at endel her inne (meg selv inkludert) i varierende grad misliker at nettopp Loginov vant sin første WC-seier!

At han har sonet sin straff og kan delta på linje med alle andre trenger du ikke nevne flere ganger- for det er det udiskutable faktum- og noe alle oss her inne har fått med oss!

Likevel bør ikke dette være til hinder for at flere av oss finner det litt problematisk at akkurat nevnte utøver vant dagens renn...

...slik flere av oss f.eks mislikte av langrennsløper Virpi Kuitonen var utilnærmelig en periode for 12-13 år siden- pga. det som skjedde i Lahti-VM 2001.

Mindre problemer hadde (i alle fall jeg) med Justyna Kowalczyk og hennes lille "dopingsak" i 2005.

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 10278
11.01.19 19:51
HLund: Sakene er naturligvis ikke sammenlignbare (noe nevnte Fourcade for øvrig har meget klar på).

Og ikke har der vel heller vært noen slike utbrudd som det til Fourcade i dag etter disse seirene til Johaug i vinter-

Forståelig nok- da der er en forskjell på bloddoping vs. å kline på litt for mye fuktighetskrem og attpåtil føre det opp i "dagboka" etterpå :)

HLund
11.01.19 19:54
JODDEMM: Og det at man både her inne og ellers kritiserer at han bare fikk 2 års utestengelse:

Hadde åpenbart fått 4 år i CAS og hadde således ikke kunnet konkurrere nå. 

CrazyHorse
CrazyHorseInnlegg: 10894
11.01.19 20:01

Som flere her inne er inne på, og all mulig skryt til Fourcade som fremdeles orker å ta opp kampen ; Loginov kan gjerne vinne , men æren har han tapt for lenge siden . Det første en bør gjøre er å øke utestengelsen ved EPO-bruk , og lignende til 4 år allerde ved førstegangs foseelse .
I denne artikkelen (fra 2013 ).  håpet antidoping Norge å få økt utestengelsesperioden fra 2015 , men det er åpenbart ikke vedatt ennå  
I artikkelen står det bla også om den mulig langvarige effekten ev dopingbruk som er like ille imo

kytec
kytecInnlegg: 41274
11.01.19 21:34

Var svensken og nordmannen nødt til å ta russer-dop-jævelen i neven eller er det bare sånn høflighetsgreier som de ikkje klarer å la være?

Hadde Martin F. tatt han i neven?  

kytec
11.01.19 21:35
Salihovic: Ironien er og sterk med han og Loginov på pall, tviler på at Sebbe gratulerer Loginov for å si det sånn

Der tok du feil gitt. 

kenrojo
kenrojoInnlegg: 10792
11.01.19 21:49

Litt trist dag i grunnen...

odddds
oddddsInnlegg: 1020
12.01.19 01:08
HLund: Loginov har ingenting der å gjøre. Få det bort. Langt bort.

Enig med deg. Mener også at dopere som Johaug bør utestenges på livstid. Det ødelegger idretten at slike dopingtatte utøverer skal komme tilbake å ta suverene seiere, selv om dette vel var loginovs første i år.

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7710
12.01.19 01:17
kytec: Der tok du feil gitt.

Kunne gjort full furore der synes jeg Sebbe for å ta det helt ut. Men forståelig forsåvidt

HLund
12.01.19 01:18
odddds: Enig med deg. Mener også at dopere som Johaug bør utestenges på livstid. Det ødelegger idretten at slike dopingtatte utøverer skal komme tilbake å ta suverene seiere, selv om dette vel var loginovs første i år.

Man må selvsagt skille mellom bevisst og samvittighetsløs doping og ubevisst doping. Det er milevis i forskjell. Det skjønner de fleste oppegående mennesker.

kytec
12.01.19 02:06
odddds: Mener også at dopere som Johaug bør utestenges på livstid.

Litt leppekrem skal være livstid? 

Enig i at det er skjødesløst å påføre en krem som er merket doping.

Men livstid???

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44154
12.01.19 02:06
odddds: Enig med deg. Mener også at dopere som Johaug bør utestenges på livstid. Det ødelegger idretten at slike dopingtatte utøverer skal komme tilbake å ta suverene seiere, selv om dette vel var loginovs første i år.

Sammen med Sundby. Likhet for loven vel?

kytec
12.01.19 02:08
Salihovic: Kunne gjort full furore der synes jeg Sebbe for å ta det helt ut. Men forståelig forsåvidt

Håndhilsing og gikk opp med ham på pallen. 

Alle er slaver under makta. 

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44154
12.01.19 02:08
HLund: Man må selvsagt skille mellom bevisst og samvittighetsløs doping og ubevisst doping. Det er milevis i forskjell. Det skjønner de fleste oppegående mennesker.

Enig med deg. Milevis. Men skal ikke være lett når man har forhåndsdømt noen. 

return_of_drakkar
12.01.19 11:05
Sarella: For meg spiller det stor rolle, jeg kommer aldri til å annerkjenne ham på noen som helst måte, for meg vil han bestandig være en stor juksepave som har trukket fordeler som ingen enn andre tilsvarende EPO-knarkere har kunnet gjøre. At reglene er slik at disse EPO-drittsekkene slippes inn i sirkuset igjen får jeg dessverre ikke gjort noe med. Men å sutre over disse svina kommer jeg bestandig til å gjøre så lenge de setter sine EPO-bein i løypa. Her er Fourcades syn på saken.

Det må du gjerne få gjøre.
Men jeg mener at alle som klager på ham bør også klage til de rettmessige myndighetene.
Vel - i alle fall de som klager i det offentlige.
Debattanter her vil de neppe høre på, men faktisk er han per reglene i dag like kvalifisert som de andre.

Av den grunnen aksepterer jeg ham som deltaker og bryr meg ikke om fortiden.
Han har da vel ikke brukt EPO i utestengelsesperioden.
Da hadde han ikke fått delta.

Men for all del - jeg akspeterer at toppidretten betyr mer enkelte av oss, så vi får leve med forskjellig syn.

HLund
12.01.19 11:14
return_of_drakkar: Han har da vel ikke brukt EPO i utestengelsesperioden

Han etterforskes per nå for doping i Hochfilzen-VM i 2017. Dette til info for deg.

return_of_drakkar
12.01.19 11:20
HLund: Han etterforskes per nå for doping i Hochfilzen-VM i 2017. Dette til info for deg.

Jeg vet om den saken, men det er jo ikke det samme som at man er tatt for doping.
Og man har ikke startnekt.

Nå burde vi konsentrere oss om dagens løp.

(Innlegget ble redigert 12.01.19 11:23)

HLund
12.01.19 11:27
return_of_drakkar: Jeg vet om den saken

Nei, men da skjønner du kanskje hvorfor de andre skiskytterne har så store problemer med ham.

Sarella
12.01.19 13:03

Olsbu er jo helt ute av det i dag, kanskje litt tidlig å sammenligne henne med Tora :)

Og Tiril bare bommer og bommer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg