Så fikk både Aksel og Lindsey medalje i sitt siste renn. Vakkert.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Så fikk både Aksel og Lindsey medalje i sitt siste renn. Vakkert.
Sympatisk gjort av Mowinckel, så Vonn kunne avslutte med bronse.
Oi, der har i hvert fall jeg en helt annen oppfatning.
Du og resten av Norge
Ingen Jansrud i kombi. Forståelig det med tanke på skaden. Allikevel fullt norsk lag med Kilde, Solevåg, Windingstad og Sejersted.
Ser ikke ut som Hircher kjører kombien
Ja, det var flott med Jansrud. Han fortjente virkelig det gullet. Så mange VM han har vært med å ikke lykkes.
Synd Jansrud ikke skal kjøre kombinasjonen. Men det er forståelig, dersom han fremdeles har smerter i hånden.
"plis lindsay notice nårvej"
1.07 lang utforløype ja. Skjønner godt hvorfor kombien er på vei ut av programmet.
Jeg burde vel egentlig bli tilsvarende skuffet over at storfavoritten ikke gidder å stille i "tidenes siste mesterskapskombi" på herresiden som på damesiden (jfr tidligere kommentar om Shiffrin), men akkurat Hirscher-seire er jeg såpass lei av at det heller blir motsatt. Bør bli Østerrikes første gull i mesterskapet lell, da, bordet er dekket for Schwarz med disse utfortidene.
Og utsettelser og nedflyttinger har blitt regelen heller enn unntaket i den grad at det knapt synes som noe poeng å nevne lenger...
Jepp, vindforholdene i Åre har nok jævla mye med den beslutningen å gjøre...
Selvfølgelig må en tryne rett før Adrian skal kjøre :@
Vet ikke hvordan vindforholdene er til vanlig i Åre, men arrangørene har neppe hatt værgudene på sin side. Til tross for de norske medaljene har fartsøvelsene vært en skuffelse. Tenk på alle bortkastede timer med preparering i de øvre deler av løypa som ikke blir benyttet. Får håpe det blir bedre i Narvik når den tid kommer.
Noen som vet når slalåm-delen vil starte i dag?
Line melder om start kl. 15.
Brukbar utfor av de norske, men ser litt vanskelig ut med medalje med den altfor korte utforen som ble. Kilde og Sejersted er vel ikke så verst i slalåm til fartsspesialister å være (iallfall har de levert greie kombislalåmer tidligere), men henger nok ikke med når slalåmspesialistene er så nære. Synd for Solevåg at han ikke var tre tideler raskere og inne i topp 30 - da kunne han faktisk vært med i medaljekampen, sånn som det ser ut nå. Windingstad med en bra utfor, helt opp mot det han er god for, men spørs vel om han har nok slalåmtrening i kroppen til å henge med helt der oppe.
Stilling før slalåmen:
1. Paris
2. Cochran-Siegle +0.03
3. Kilde +0.38
4. Innerhofer +0.44
4. Kriechmayr +0.44
6. Casse +0.52
7. Janka +0.60
8. Caviezel +0.63
9. Sejersted +0.67
10. Muzaton +0.72
11. Köll +0.74
12. Danklmaier +0.81
13. Hintermann +0.89
14. Romar +0.90
14. Baumann +0.90
16. Tonetti +1.02
...
19. Windingstad +1.15
20. Aerni +1.23
21. Schwarz +1.25
23. Muffat-Jeandet +1.49
24. Pinturault +1.52
29. Strasser +1.72
30. Hadalin +1.88
38. Solevåg +2.18
(Innlegget ble redigert 11.02.19 13:58)
Håper vi slipper å få oppleve denne øvelsen i et mesterskap igjen. Det blir ikke spennende for fem flate øre når slalåmspesialistene stikker av med seieren gang etter gang. Nå er jo (heldigvis) ikke Hirscher med i dag, så vi får i det minste se en annen mann på toppen av pallen.
Hva faen, vanner og salter de 15 min før start?
Det er fordi Frankrike skal ta dobbeltseier. Satser vel på at det bryter igjennom allerede før Scwarz skal kjøre...
Ja, har du sett? Og under de perfekte forholdene som råder?!!
Kommer ikke sent startende til fordel (bl.a. Kilde) og hva f...?
Dette "lukter" litt....
Fransk løypestikker også, uten at jeg skal antyde for mye...
Noen må jo sette løypa.
InsVerderben: "Dette "lukter" litt...."
Det lukter ikke - det stinker.
Overraskende svakt av Schwarz. Hadde han som klar favoritt. Virkelig ikke Østerrike sitt mesterskap foreløpig...
Kan allikevel bli bronse... Men tipper det kommer en til foran han.
Håpløse forhold nå