Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VM i alpint 2019, Åre (4-17/2)

NYTT TEMA
HLund
HLundInnlegg: 12363
18.02.19 13:08
KongOlav2: Det kan være, men kan iallfall ikke huske at han kom opp i samme kontroverser som Kristoffersen

Ble nok tatt innad. Stensbøl fortalte om Bjørndalen at han stilte enorme krav og at han ikke alltid var like lett å ha med å gjøre, men at han satte veldig pris på det fordi det hele tiden bidro til utvikling. 

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 37845
18.02.19 13:10
HLund: Ble nok tatt innad. Stensbøl fortalte om Bjørndalen at han stilte enorme krav og at han ikke alltid var like lett å ha med å gjøre, men at han satte veldig pris på det fordi det hele tiden bidro til utvikling.

Lurer egentlig om Bjørndalen tok konsekvensen av at han var individualist og var villig til å kjøre et opplegg litt på siden av landslaget, mens Kristoffersen helst vil at landslaget skal tilpasses ham i stedet for å kjøre eget opplegg?

Zanick
ZanickInnlegg: 7663
18.02.19 13:19

Mener du at Kristoffersen isåfall ønsker at skiforbundet skal betale for hans private opplegg på landslaget, mens Bjørndalen selv sto for Grubben, Hammer og egen smører?

Sponsorer er sikkert mye av utfordringen. Kristoffersen blir nektet Redbull, mens Bjørndalen var heldigere som hadde russiske rikfolk som spytta inn penger osv. Mener det var en russer som privat betalte hele bobilen til 10 mill.

(Innlegget ble redigert 18.02.19 13:21)

KongOlav2
18.02.19 13:22
Zanick: Mener du at Kristoffersen isåfall ønsker at skiforbundet skal betale for hans private opplegg på landslaget, mens Bjørndalen selv sto for Grubben, Hammer og egen smører?

Du skriver at Bjørdalen kjørte eget opplegg i mange år. Han fikk vel ikke da med seg egen trener og smører betalt av landslaget om han trente for seg selv?

Dersom Kristoffersen vil trene litt mer for seg selv, men tar ansvaret for dette selv i stor grad og kjører sitt eget opplegg, ser jeg ikke noe stort problem. Dette bør det være rom for. Dersom han imidlertid vil at landslagets ressurser primært skal brukes til et optimalt oppplegg for ham selv, er det noe helt annet.

(Innlegget ble redigert 18.02.19 13:22)

Zanick
ZanickInnlegg: 7663
18.02.19 13:29

Enig i det. Bjørndalen betalte garantert av egen lomme, i den grad han trengte daglig oppfølging. Ser for meg at det er mer kostbart å drive for seg selv i alpint, trenger folk til å klargjøre løyper osv. Legge til rette.

Så er spørsmålet hvor store økonomiske muligheter Kristoffersen har. Virker jo mildt sagt vanskelig å skaffe seg private sponsorer som ikke går på kurs med skiforbundet sine.

Neofob
NeofobInnlegg: 1247
18.02.19 13:39

Penger er nok fort en viktig faktor.

Jeg tror ikke Henriksen selv ville hatt noe i mot å dekke sine ekstra kostnader med støtte fra Red Bull og andre private sponsorer. Jeg tror heller ikke resten av landslaget ville lidd noe av at han kjørte sitt eget opplegg med private midler rent praktisk, hvis vi ser bort i fra at mange nok har mye å lære av å trene med Henriksen - og for all del sikkert omvendt.

Men, det er klart at hvis Henriksen får stå utenfor landslaget med helt egne sponsorer og kjøre sitt eget løp vil det få enorme betydninger for sponsorinntektene til forbundet og landslaget.

TrueTopRed
TrueTopRedInnlegg: 3185
18.02.19 13:41
HLund: men at han satte veldig pris på det fordi det hele tiden bidro til utvikling.

For å ikke snakke om hvilket forbilde fyren er utad for ungdommen. Er ikke tvil om hvem man vil at barna skal "se å lære fra" av disse gutta.

(Innlegget ble redigert 18.02.19 13:42)

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 19165
18.02.19 14:46
Mister_Bister: Det slo deg ikke at det er noe som skurrer når en nasjon av intervalltidselskende middelmådigheter i lang tid har produsert enere i individuelle idretter.

Det som slår meg, er at toppidrett er for vinnere og at det som teller er gull. Henrik er en toppidrettsutøver og han er ikke fornøyd med fjerdeplasser, han vil vinne og banner som en bryggesjauer når han ikke gjør det, deretter tar han grep. Desverre blir han hindret av "alle skal med" tankegangen. Middelmådighetene må for pokker skjønne at ikke alle er som Warholm, noen er som Ingebrigtsen, Northug og Kristoffersen og de må få kjøre sitt eget opplegg for å bli best, ikke tvinges til å være hjelpetrenere for de som sikter på topp 15 plasser.

Innen alpint er det bare Haugen og Kristoffersen som prioriterer både storslalom og slalom og da må de få kjøre eget opplegg.

Men for all del, legg merke til hvordan massenes bibel MSM,  fokuserer mer på at Kristoffersen mislyktes i slalom og bare klarte en 8. plass, nesten mer enn hva de hyllet hans gull og seier over tidenes beste alpinist i storslalom. Legg så merke til kontrastene ved at fartsguttas mislykkende i Super G ikke i det hele tatt får samme fokus.

Dobbeltmoralen oser gjennom, med alt fra Norges særegne forbud med høydehus, til Norges lettvinte omgang med Astmamedisin og i sin tid steinslipte ski, bare så lenge alt kan gjemme seg bak fellesskapet. Personlig blir jeg litt kvalm, jeg hyller ihvertfall mer særegne individer som står for meningene sine og ikke like mye de dresserte sauer som passer inn i en forutbestemt mal og sier alle de riktige tingene for å glede Cola og pizzagenerasjonen som sitter i sofaen og skriker og som ikke har begreper om hva som skaper en verdensener, annet enn det de har blitt tutet ørene fulle av gjennom sin bibel. 

Neofob
18.02.19 14:47
TrueTopRed: https://www.dagbladet.no/sport/innrommer-at-kristoffersen-konflikten-pavirket-lagkameratene---problematisk/70781315

Selvfølgelig har det påvirket de - og Henriksen selv også - noe annet skulle tatt seg ut.

Kong_ALS
Kong_ALSInnlegg: 619
18.02.19 15:34

Hvem er Henriksen? 

janesaj
janesajInnlegg: 37757
18.02.19 15:36
Kong_ALS: Hvem er Henriksen?

Kristoffer Henriksen. Duh.

kytec
kytecInnlegg: 40570
18.02.19 18:34

Burde det vært en egen tråd om Kristoffersen?  

Neofob
18.02.19 18:59
kytec: Burde det vært en egen tråd om Kristoffersen?

I så fall burde det være en egen om Henriksen og.

kytec
kytecInnlegg: 40570
18.02.19 19:01
Neofob: I så fall burde det være en egen om Henriksen og.

Huh? Fotballspilleren? 

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8398
18.02.19 19:13
Il-Pirata: Det som slår meg, er at toppidrett er for vinnere og at det som teller er gull. Henrik er en toppidrettsutøver og han er ikke fornøyd med fjerdeplasser, han vil vinne og banner som en bryggesjauer når han ikke gjør det, deretter tar han grep. Desverre blir han hindret av "alle skal med" tankegangen. Middelmådighetene må for pokker skjønne at ikke alle er som Warholm, noen er som Ingebrigtsen, Northug og Kristoffersen og de må få kjøre sitt eget opplegg for å bli best, ikke tvinges til å være hjelpetrenere for de som sikter på topp 15 plasser.

Sånn utenom at jeg er helt enig i at Kristoffersen bør få lov til å følge et opplegg han/teamet hans tenker er det optimale så må jeg si at du har et skikkelig negativt og relativt meningsløst syn på hva toppidrett er.

Tror du blander beinhard vinnerskalle og toppidrett. Henrik K er nok ikke veldig fornøyd med 4 plass, han er knapt nok fornøyd med 1 plass he he. Men andre skal få lov til å være fornøyd med 10 plass i VM uten at du skal slenge utsagn som middelmådigheter eller "alle skal med". For da har du enten ikke skjønt hva toppidrett vil si, hva som skal til for faktisk å være blant de 10-20 beste i verden i en idrett (ok, sikkert noen idretter hvor det er "lett", men alpint er ikke en av de, bare se på Sverige, er jo ikke slik at de ikke satser). Så fremt du ikke selv er i verdenstoppen i en eller annen idrett så tror jeg du skal være forsiktig med å prate ned de som faktisk trener knallhardt, havner i verdenstoppen eller tett oppunder slik at du faktisk kan sette deg foran tv'n en søndag å ha noe å se på, slå på pc og kommentere på VGD. For hadde tross alt vært kjedelig med bare 3 på start. Jeg støtter deg i heiingen på Henrik K, men holdningen din er ikke med å skape noe bra debatt.

Om 3 år, er kanskje Henrik vår eneste stjerne og det vil være dumt å ikke la han blomstre i et opplegg han tror på. For"folk flest" hadde det vært bra for Henrik om han kunne vært smidigere/mer fleksibel som type. Men det er faktisk ikke kriminelt å være sær, eller ha mindre gode sosial egenskaper. En kan si at det er dumt, men betyr ikke at det er dumt for Henrik selv. Han har sine mål, som han bestemt seg for å nå og gir nok beng i hva folk fleste mener. Enten en liker det eller ikke så er det nok litt slik.

Men det kan hende også at vi om 3 år har et bra lag, uten enere (hvis for eksempel Henrik gir seg, eller stagnerer), men som sakte og  sikkert kjemper seg oppover på resultatlisten. De må gå hele veien fra jr vm. E-cup til WC. Kanskje tar det 5 år. Det må de få lov til så lenge utvikler seg. Det værste som kan skje er at i Norge satser bare 4-5 stk og resten slutter hvis de ikke i WC før 20 år. Henrik tror jeg unntaket som gikk rett i verdenstoppen fra JR VM. Selv ikke "tidenes " sveitiske talent Marco Odermatt har klart dette, selv om "alle" vet det ikke er lenge til han er på pallen. 

Så støtt den norske landslagsmodellen som har gitt så mye glede opp igjennom årene, men også la Henrik få utvikle seg til å kanskje bli verdens beste alpinist. For ikke sikkert han dukker opp igjen i norsk drakt. 

Il-Pirata
18.02.19 21:39
Biff_Byford: Men andre skal få lov til å være fornøyd med 10 plass i VM uten at du skal slenge utsagn som middelmådigheter eller "alle skal med".

Vel som jeg har spesifisert tidligere i denne tråden, så sikter jeg altså ikke til andre idrettsutøvere, når jeg snakker om middelmådigheter, jeg sikter til de som sitter i posisjoner innen idrettens forbund (samt en stk. teknikktrener...).

Videre helt greit at de som er lykkelige med topp 15 også er med, de er også toppidrettsutøvere for topp 15 er tross alt topp 15 i verden. problemet er når det blir bråk fordi f.eks Northug, eller Kristoffersen ikke angivelig er med å drar på de felles treningssamlingene. Vel skal en være absolutt best så nytter ikke one size fits all (som forøvrig Welhaven skriver en god artikkel om i VG i dag).

Når det gjelder "alle skal med", så siktet jeg med det til hvorfor Skistad sluttet med håndball og satset på langrenn, men der er vi inne på idiotiske særnorske barneidrettsregler, så det lar jeg ligge nå.

Men OK, jeg vet jeg skiller meg litt ut fra den gemene hop når det gjelder forbilder. McEnroe var f.eks. min favoritt-tennisspiller og som nevnt tidligere er Henrik Kristoffersen min favorittalpinist for tida, kanskje nettopp fordi de ikke selger sjela si på et alter forbeholdt glansbilder. Nei Biff, jeg har aldri vært i verdenstoppen, dog faktisk ganske nær norgestoppen, men sikkert derfor jeg i min tid etterhvert valgte styrkeløft og også litt mer hobbypreget kulestøt som mine idretter, der fant jeg mine like med suspekt oppsyn og vi fikk gå ifred for beste-og svigermødre.

(Innlegget ble redigert 18.02.19 21:40)

elsennerb
elsennerbInnlegg: 114
18.02.19 21:54
Biff_Byford: i norsk drakt

Hva er egentlig grunnen til at han fortsatt representerer Norge? Hadde vel vært best for alle om han kjørte for et annet land, da kunne han kjøre sitt eget opplegg med hvilken reklameavtale han vil, uten å irritere omgivelsene. Han kan slite med å finne et land som vil ha en så usympatisk fyr til å representere dem, kanskje Tyrkia, de har jo importert en haug med idrettsutøvere.

Bode
BodeInnlegg: 61
18.02.19 22:15

Problemet for forbundet startet da de lot Svindal kjøre med sin egen sponsor på hjelmen. Det er ikke rart at Kristoffersen synes det er urettferdig at han ikke får lov, da det gikk greit for Svindal i flere år. Forøvrig, ganske feigt av Svindal at han først nå støtter Kristoffersen etter at hans hjelmavtale ble opphevet. Kristoffersen har også vært tydelig på at han mener det er betydelig å hente sportslig på å binde seg til Red Bull og deres ressurser. 

Jeg må si at Kristoffersen er en av få mannlige idrettsutøvere her i landet som er interessante intervjuobjekter, en av få som ikke lirer av seg intetsigende fraser ved enhver anledning. Det er vel nesten bare Kristoff, Ingebrigsten-brødrene og han som er i den kategorien for meg. På jentesiden er det bedre stilt, og må si jeg har fått veldig sansen for alpinlandslaget og skiskytterjentene. 

Diego71
Diego71Innlegg: 1300
18.02.19 22:40

Marc Girardelli brøt vel i sin tid med Østerrike og kjørte de siste sesongene for Luxembourg etter uenighet med det østerrikske skiforbundet. Får ikke håpe Henrik velger en slik løsning.

Husker også at det var gnisninger mellom ‘Team-Asmodt’ og skiforbundet tidlig i Kjetils karriere. Da fant man løsninger begge parter kunne leve med. 

Spahob
SpahobInnlegg: 9892
18.02.19 22:59
Il-Pirata: Vel skal en være absolutt best så nytter ikke one size fits all (som forøvrig Welhaven skriver en god artikkel om i VG i dag).

Det Welhaven forsøker å få frem er vel at denne saken ikke er svart/hvit. Det er ikke en uhemmet støtte til Kristoffersen, men et forsøk på å nyansere en del av de siste dagers oppslag, herunder sikkert også et stikk til Esten O. Sæther.

Jeg tror ikke nødvendigvis at Skiforbundet, og i alle fall ikke utøverne, krever at Kristoffersen skal behandles dønn likt som alle andre, men jeg tror det er en forventning om at han i det minste kan erkjenne at han er en del av et lag og bidra inn i dette laget. Det er en modell som virker å ha fungert relativt bra for norsk vinteridrett.... Når dette utfordres til de grader, så er det ikke overraskende at både forbund, samt nåværende og tidligere utøvere har sitt å si. Jeg tror man gjør klokt i å lytte en del til de og.

Men å redusere dette til "alle skal med" synes jeg er en grov forenkling. Da går du i den fella som Welhaven advarer mot; du ser alt i svart/hvit.

Il-Pirata
18.02.19 23:42
Spahob: Da går du i den fella som Welhaven advarer mot; du ser alt i svart/hvit.

Vel jeg har faktisk vanskeligheter med å se noe som støtter skiforbundet i denne konflikten. Alt Kristoffersen ønsker er å kjøre et eget opplegg for å konkurrere på likefot med den aller beste gjennom tidene og da trenger han finansiering, dvs han trenger samme behandling som Axel har fått opp gjennom. Aksel har vel puttet penga i egen lomme, Kristoffersen ønsker å benytte de pengene til egen satsning for å ta kampen opp med tidenes alpinist.

For å være helt ærlig så synes jeg at jeg ga endel pamper/skrivebordsrotter som styrer innen norsk idrett alt for mye kred når jeg kalte dem middelmådige, de er pokker meg ikke engang middelmådige de er under det. Alt de tenker på er å sope inn mest mulig penger til seg selv slik at de kan leke julenisser og feire seg selv. Vel jeg husker godt Redbullbråket til Northug også,  men det norges pizzaelskende/øldrikkende sofapublikum som synger kumbaya fellesskap og alle eller ingen..., skal huske på, er at hadde pampene fått viljen sin, så hadde vi gått glipp av fire Northug gull i Sverige, for hadde han ikke fått kjøre eget opplegg, så hadde han lagt opp før den tid.

Jeg er dessuten gammel nok til å huske galskapen omkring langrennsløperne våre i Falun VM- 74, dengang da de norske løperne ble tvunget til å benytte mye dårligere utstyr enn de utenlandske og kun værgudene reddet et 15km gull på antikke ski. Jeg husker godt Norges motvilje mot skøyting i langrennssporet, noe som gjorde at vi var akterutseilt i mange år, det samme når det gjaldt Bokløvstilen innen hopp... nei middelmådigheter er for bra beskrivelse av fjolsa som styrer, jeg beklager at jeg brukte et altfor bra ord for å beskrive dem. 

Referee799
Referee799Innlegg: 7300
19.02.19 08:34
Il-Pirata: Når det gjelder "alle skal med", så siktet jeg med det til hvorfor Skistad sluttet med håndball og satset på langrenn, men der er vi inne på idiotiske særnorske barneidrettsregler, så det lar jeg ligge nå.

De barneidrettsreglene er like uansett om man driver individuell idrett eller lagidrett. Hvis Skistad virkelig var noe til håndballspiller, så finnes det muligheter ift å utvikle og utfordre en ung, god håndballspiller hvis man virkelig vil. Hospitering på eldre lag innen samme klubb, bytte klubb til en som har bedre lag innen samme årsklasse mm. Det at alle får være med i stor utstrekning gjør jo at de fleste idrettene som er store i unge årsklasser også er store på alle nivåer i Norge og for å utvikle topper, må man ha en viss bredde også. Og det gjør at de som utvikler seg litt seinere enn andre innen sin idrett kan bli topputøvere selv om de ikke var noe særlig som 10-12-åring. Ikke alle er stjerner fra de er 7 år.

Referee799
19.02.19 08:39
Spahob: men jeg tror det er en forventning om at han i det minste kan erkjenne at han er en del av et lag og bidra inn i dette laget.

Kristoffersen takket jo alle andre enn lagkameratene sine etter storslalomgullet. Skaper lagfølelse da...

Egentlig synes jeg at han kan få gjøre 100% som han vil. Han får en av Norges plasser i WC og mesterskap, men må sørge for ALT selv: penger, trenere, støtteapparat, overnatting, reising osv. Så får vi jo se om det treet vokser rett inn i himmelen.

Referee799
19.02.19 08:41
Il-Pirata: Alt Kristoffersen ønsker er å kjøre et eget opplegg for å konkurrere på likefot med den aller beste gjennom tidene og da trenger han finansiering, dvs han trenger samme behandling som Axel har fått opp gjennom. Aksel har vel puttet penga i egen lomme, Kristoffersen ønsker å benytte de pengene til egen satsning for å ta kampen opp med tidenes alpinist.

ALS har vel bidratt med sitt for NSF og landslaget og ikke puttet alle penger i egen lomme. Men la HK gjøre som han vil, men da må han stå ansvarlig for alt selv også. Så får vi se da om noen år hva fasit blir...

KongOlav2
19.02.19 08:48
Il-Pirata: Vel jeg har faktisk vanskeligheter med å se noe som støtter skiforbundet i denne konflikten. Alt Kristoffersen ønsker er å kjøre et eget opplegg for å konkurrere på likefot med den aller beste gjennom tidene og da trenger han finansiering, dvs han trenger samme behandling som Axel har fått opp gjennom. Aksel har vel puttet penga i egen lomme, Kristoffersen ønsker å benytte de pengene til egen satsning for å ta kampen opp med tidenes alpinist. For å være helt ærlig så synes jeg at jeg ga endel pamper/skrivebordsrotter som styrer innen norsk idrett alt for mye kred når jeg kalte dem middelmådige, de er pokker meg ikke engang middelmådige de er under det. Alt de tenker på er å sope inn mest mulig penger til seg selv slik at de kan leke julenisser og feire seg selv. Vel jeg husker godt Redbullbråket til Northug også, men det norges pizzaelskende/øldrikkende sofapublikum som synger kumbaya fellesskap og alle eller ingen..., skal huske på, er at hadde pampene fått viljen sin, så hadde vi gått glipp av fire Northug gull i Sverige, for hadde han ikke fått kjøre eget opplegg, så hadde han lagt opp før den tid.

Så fantastisk mange stråmenn.....

Det må gå an å kjøre en slik debatt uten å diskutere på en slik måte. Blir som at jeg skulle karakterisert Kristoffersen som en reinspikka egoistisk kødd som driter fullstendig i alle andre i norsk alpint så lenge han får ressurser til det opplegget som passer ham selv best.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8398
19.02.19 09:07

Siden både håndballjentene våre er i verdenstoppen og alpinlandslaget blant de bedre, ja av og til best så jobbes det nok helt greit i forbundene. Hadde jeg tenkt at jeg hadde gjort bedre jobb hadde jeg søkt og fått en forbundsjobb/evt styre. Men saken er at det jeg er en relativt middelmådig ekspert som synser på et nettforum. Eller er vel mer en fan av idretten en ekspert når jeg tenker meg om. mao jeg vet at de som styrer kan mer om toppidrett en meg. Jeg vet også at de har masse hensyn å ta, og at å balansere toppidrett med masseidrett og ikke minst rekruttering er ytterst vanskelig. Det en også skal huske er at norsk alpint til tross for 30 års med regelmessig suksess også har vært preget av store økonomiske utfordringer. Noen må ta avgjørelsene og det er ikke vi som sitter i sofaen som gjør den jobben. Når det gjelder norske trenere så er jeg ikke i tvil om at de er i verdenstoppen, det er ikke noen middelmådigheter der.

Skjønner II-Pirata at du liker de som skiller seg ut og utfordrer systemet m.m, som for eksempel Northug, Kristoffersen og avantar/brukernavnet ditt. Personlig er jeg også stor fan av de, men ikke på grunn av måten de oppfører seg, men måten de utøver/utøvde sporten når de var/er på sist beste. Men har jeg valget om digge god oppførsel eller dårlig oppførsel så velger jeg det første. Men oftere i år synes jeg for eksempel Henrik K kommer godt ut av intervju etter renn fordi han gir konkrete faglig svar som går på skiteknisk og utstyrsteknisk som de andre ikke gir. Faktisk er det ganske pedagogiske utgreinger som gir meg et "aha" følelse. Så at han bare sutrer er helt feil. Men samtidig må det være lov å gi tilbakemelding når han er ufin mot andre. Og aller viktigst. Han tjener ikke noe på det.

Bode
BodeInnlegg: 61
19.02.19 13:59
Referee799: ALS har vel bidratt med sitt for NSF og landslaget og ikke puttet alle penger i egen lomme. Men la HK gjøre som han vil, men da må han stå ansvarlig for alt selv også. Så får vi se da om noen år hva fasit blir...

Kristoffersen ønsket den løsningen Svindal hadde frem til denne sesongen, men fikk ikke lov. Det var aldri snakk om eget lag, bare det å ha Red Bull som hjelmsponsor slik at han kunne bruke deres ressurser i forbindelse med trening og konkurranser. Et eksempel som ble trukket frem var selskapets ressurser i forbindelse med transport til og fra konkurranser som ville hjulpet mye på restitusjon. 

janesaj
janesajInnlegg: 37757
19.02.19 15:04
elsennerb: Hva er egentlig grunnen til at han fortsatt representerer Norge? Hadde vel vært best for alle om han kjørte for et annet land, da kunne han kjøre sitt eget opplegg med hvilken reklameavtale han vil, uten å irritere omgivelsene. Han kan slite med å finne et land som vil ha en så usympatisk fyr til å representere dem, kanskje Tyrkia, de har jo importert en haug med idrettsutøvere.

Kan jo fort ha noe med nasjonalfølelse å gjøre... At han har en konflikt med skiforbundet og landslaget betyr ikke nødvendigvis at han ikke føler seg norsk og ikke vil representere Norge.

Il-Pirata
19.02.19 19:18
KongOlav2: Så fantastisk mange stråmenn.....

Tull, ingen stråmenn, bare fakta, men mulig du er for ung til å huske Falun -74 og skibråket som gikk helt inn på Stortinget. Mulig du ikke husker hvor forbanna akterutseilt vi var i en lang periode, både når det gjaldt Bokløvstilen i bakken og når det gjaldt skøyting i sporet. Ja du husker vel ikke engang hvor mye drit janne Bokløv fikk i norsk presse og fra såkalte idrettsleder og i tillegg pizzaelskende øldrikkende sofaslitere, ja det var stygt, det var håløst, etc. etc. Vel hva som var håpløst, var hvor forbanna akterutseilt vi ble, pga idioter innen idrettens styre og stell. En skal fanden meg ikke langt tilbake for å huske hvor forbanna tungrodd og helvetes akterutseilt endel norske idrettsledere er og nå sikter jeg til kvinnelig skihopping, det er så kort tid siden at selv du Kongen burde evne å huske det. Hva om jeg nevner Romøren og en kveldsøkt i nye Holmekollen?  Nei Fanden heller, endel norske idrettsledere kan dra åt skogen og bli borte...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg