Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor ble det av Line Andersen ?

NYTT TEMA
Berger57

Berger57
15.02.20 18:02

Line Andersen ble tatt vekk fra sjakk, tatt vekk fra alpint, og jeg kan ikke huske å ha sett hennes blide åsyn på Nrk-sendingene i hele vinter.  Hvor i all verden har NRK gjort av denne trivelige dama ?  Noen som vet ?

Hoppidioten

Hoppidioten
15.02.20 18:03
Berger57: Line Andersen ble tatt vekk fra sjakk, tatt vekk fra alpint, og jeg kan ikke huske å ha sett hennes blide åsyn på Nrk-sendingene i hele vinter. Hvor i all verden har NRK gjort av denne trivelige dama ? Noen som vet ?

De ville ikke ha henne lengre.

Stracqualursi

Stracqualursi
15.02.20 18:17

Savner henne ikke heller. Jeg lurer mer på, hvor er det blitt av Kaja Snare? Hun er jo den som skal ta over Karen Maries sko.

lok1

lok1
15.02.20 18:18
Stracqualursi: Kaja Snare

TV3, hun er live fra Salt Lake senere i kveld

(Innlegget ble redigert 15.02.20 18:18)

Stracqualursi

Stracqualursi
15.02.20 18:19
lok1: TV3, hun er live fra Salt Lake senere i kveld

:(

daskedusken

daskedusken
15.02.20 19:52

Utrolig deilig å slippe L Andersen. Håper hun er ferdig med friidrett også. Fjern Stenberg nå, så blir det rimelig bra dette.

Hansaguden

Hansaguden
16.02.20 15:03
daskedusken: Fjern Stenberg nå, så blir det rimelig bra dette.

Gi mannen en kontorjobb

startelver

startelver
16.02.20 17:27

Er vel ingen som savner henne?  Hun ble jo dratt med i NRK etter å ha vært med på barneprogrammer som tenåring.  

sexxes

sexxes
16.02.20 17:55

Det går da tydelig frem at trådstarter savner henne. Savner henne kanskje ikke fra alpint, men sjakk og ikke minst friidrett var jo helt greit.

DrSchwei

DrSchwei
24.02.21 17:29

Nå saksøker hun NRK fordi hun er tatt av oppgaver, eller av skjermen, som det vel heter på TV-språket.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/PRjM20/programleder-line-andersen-til-sak-mot-nrk-har-vaert-toeft

Selv har jeg mislikt henne så mye at jeg har byttet til andre kanaler når hun har vært på. Spesielt denne falske latteren på sjakksendignene hver gang noen sa noe halvmorsomt var ekstremet slitsomt.

At trynet hennns var på skjermen en fjerdedel av sendetiden på friidrett var også meget irriterende.

Men klart - spesiell sak.

Xavi7

Xavi7
24.02.21 18:29

Det man spør seg om: Er Line Andersen ikke presentabel nok for nrk?

Sarella

Sarella
24.02.21 19:05
DrSchwei: Men klart - spesiell sak.

Nei, jeg tror man her på VGD har hatt en stor rolle, ikke måte på hvor mye dritt Line har måtte tåle opp igjennom årene på dette forum. Denne kritikken har såklart spilt inn på hvordan NRK har behandlet henne ;)

storpeder

storpeder
24.02.21 19:05

Hm, så spesielt.

Ante ikke at hun hadde vært borte fra skjermen så lenge. Har ikke vært savnet, akkurat. Men mon tro hva som ligger bak. Hun har vel ikke et krav om å få være på TV til pensjonsalder?

(Innlegget ble redigert 24.02.21 19:05)

jakral

jakral
24.02.21 19:27

Har litt blandet forhold til henne på skjermen. Irriterende som mixed zone reporter i friidrett, men hennes gode og tydelige språk trekker opp en del. Flott diksjon. Jeg følger aldri sjakk, men hun har gjort det bra som programleder for vintersendingene etter mitt syn.

Hun sier det vel ikke rett ut, men at en kar som Ole Rolfsrud har tatt over mange av hennes oppgaver i NRK, har vel fått begeret hennes til å renne over. Det kan vel de fleste forstå.

DrSchwei

DrSchwei
24.02.21 19:29
storpeder: Hun har vel ikke et krav om å få være på TV til pensjonsalder?

Nei, men det er vel sakens kjerne - muligens, selv om det sikkert er mye annet rart også. Hvem er det egentlig som bestemmer hvem som er på skjermen til enhver tid og hvilke vurderinger ligger til grunn. Faglige vurderinger, trynefaktor, erfaring og kunnskap...

... det er klart det er knyttet både prestisje, lønn og karrieremuligheter ved å hele tiden har trynet sitt på. Noen av de mest attraktive har vel også fått særlig gode avtaler etter at de oppretter egne selskaper og selger seg tilbake til NRK.

ms_8

ms_8
24.02.21 19:31
jakral: Hun sier det vel ikke rett ut, men at en kar som Ole Rolfsrud har tatt over mange av hennes oppgaver i NRK, har vel fått begeret hennes til å renne over. Det kan vel de fleste forstå.

Eg forstår henne godt eg. Synest ho var klart betre ein han som reporter. 

Uansett er dette meget spesielt, men blir spennande å sjå denne saken i retten. Taper NRK vil det være ein liten skandale, men taper ho kan fort karrieren være over? 

DrSchwei

DrSchwei
24.02.21 19:32
jakral: Hun sier det vel ikke rett ut, men at en kar som Ole Rolfsrud har tatt over mange av hennes oppgaver i NRK, har vel fått begeret hennes til å renne over. Det kan vel de fleste forstå.

Herlig fyr han Rolfsrud, synes jeg, men forstår jo at ikke alle liker ham.

Når det gjelder sjakk har vel Andersen fått/tatt noe av æren av av programmene fikk en så "bred og folkelig profil", noe som sikkert har bidratt til suksessen for disse sendingene. I så fall er jo det selvsagt noe bittert å bli tatt av plakaten på dette området. Men om det er sant, eller om hun bare tar æren, er umulig å vite.

Uansett - for meg er det noe som skurrer med folk som går til sak mot egen arbeidsgiver, i alle fall når de fortsatt jobber der - det er alltid flere sider.

Perbu

Perbu
24.02.21 19:35

Det ser ikke ut til at hun har fagforeningen i ryggen. 

Justice 96

Justice 96
24.02.21 19:36
DrSchwei: Uansett - for meg er det noe som skurrer med folk som går til sak mot egen arbeidsgiver, i alle fall når de fortsatt jobber der

Hvorfor det? Er det grunnlag for sak mot arbeidsgiver, skal man selvsagt gå til sak om forhandlinger ikke fører frem. Man har da rettigheter!

glitteringprizes

glitteringprizes
24.02.21 19:49
storpeder: Ante ikke at hun hadde vært borte fra skjermen så lenge. Har ikke vært savnet, akkurat.

Det meste av det hun har jobbet med har jo vært avlyst, så det er jo ikke så rart.

Sarella

Sarella
24.02.21 19:55
DrSchwei: Når det gjelder sjakk har vel Andersen fått/tatt noe av æren av av programmene fikk en så "bred og folkelig profil", noe som sikkert har bidratt til suksessen for disse sendingene.

LOL :)

DrSchwei

DrSchwei
24.02.21 19:58
Justice 96: Hvorfor det? Er det grunnlag for sak mot arbeidsgiver, skal man selvsagt gå til sak om forhandlinger ikke fører frem. Man har da rettigheter!

Selvsagt har man rettigheter, men selvsagt må man også se seg selv litt... Bare det å komme i konflikt med arbeidsgiver er gankse godt gjort, spesielt med en så stor, trygg og profesjonell organsasjon som NRK er.

Justice 96

Justice 96
24.02.21 20:01
DrSchwei: Bare det å komme i konflikt med arbeidsgiver er gankse godt gjort

Nei, det er ikke det. Jeg har selv vært i konflikt med arbeidsgiver, en konflikt som gikk mot rettsak før arbeidsgiver kom krypende med tilbud om forlik. Denne konflikten lå 100% på arbeidsgiver, noe de motvillig måtte innrømme etter å ha blitt grillet av fagforbundets advokater. 

Nå vet jeg ingenting om konflikten i NRK, men jeg vil nå vente til en avgjørelse før jeg bestemmer meg for hvem som er skurken her. 

(Innlegget ble redigert 24.02.21 20:03)

Justice 96

Justice 96
24.02.21 20:04
DrSchwei: spesielt med en så stor, trygg og profesjonell organsasjon som NRK er.

Størrelsen og at de angivelig er proffe, er ingen garanti for at det ikke kan skje regelbrudd. 

DrSchwei

DrSchwei
24.02.21 20:13
Justice 96: Størrelsen og at de angivelig er proffe, er ingen garanti for at det ikke kan skje regelbrudd.

Nei, selvsagt ikke. Men så er jo det interessant at hun krever f.eks. erstatning når hun fortsatt har jobb og inntekt. Mulig hun har 100 prosent rett og NRK 100 feil. Men sannsynligheten anser jeg ikke som veldig stor for akkurat det...

Justice 96

Justice 96
24.02.21 20:16
DrSchwei: Men sannsynligheten anser jeg ikke som veldig stor for akkurat det...

Det blir spennende å vite utfallet, selv om vi mest sannsynlig ikke vil få innsyn i hva det dreier seg om. 

I min sak var et av kravene fra arbeidsgiver at ingen detaljer skulle deles med andre parter, uten at det trenger å bety noe i NRK-saken, selvsagt. 

Spesiell sak er det hvert fall. 

DrSchwei

DrSchwei
24.02.21 20:23

Kanskje får hun grine på Lindmo :-D

Justice 96

Justice 96
24.02.21 20:24
DrSchwei: Men så er jo det interessant at hun krever f.eks. erstatning når hun fortsatt har jobb og inntekt.

Ja, jeg ser også at hun sier at hun ser for seg å fortsette i NRK. Av erfaring vet jeg det er vanskelig å fortsette hos arbeidsgiver etter en konflikt, selv om man kommer ut som "vinner". Derfor er jeg ikke så sikker på om hun er 100% ærlig når hun sier hun ønsker å fortsette i jobben. 

Magefølelsen sier at dette er starten på hennes vei bort fra NRK, men vi får se :)

(Innlegget ble redigert 24.02.21 20:26)

Dr_Who

Dr_Who
25.02.21 14:31

Line Andersen er dyktig og sympatisk reporter, og jeg skjønner ikke at NRK vil kvitte seg med henne.

Jeg har kke fått med meg at hun ikke har fagforeningens støtte. Dokumentasjon?

jonas

jonas
25.02.21 14:34
Dr_Who: Jeg har kke fått med meg at hun ikke har fagforeningens støtte. Dokumentasjon?

I VG-artikkelen står det "Leder Rolf Johansen i NRKJ, Norsk Journalistlags NRK-klubb, sier til VG at det er unaturlig for dem å kommentere en stevning de ikke er part i". Jeg vet ikke om det skal tolkes som at fagforeningen ikke støtter, er vel kanskje heller at nå som saken er tatt til rettslige skritt er ikke fagforeningen involvert lengre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg