Korgutt: Er enig i de som IKKE er sitert. Tror Flugan kommer tilbake til noe som ligner godt gammelt slag neste år men må vise resultater før hun er oppe blant de 7. Men som sagt så er jeg ganske så sikker på at hun befester posisjonen sin. Eneste jeg er litt usikker på er hvor slagkraftig Norge blir på sprinten. Lotta og Tiril fremstår ikke for meg som finalekandidater. Da håper jeg heller at Skistad finner superformen sin og går seg inn i troppen.
For å være ærlig holdt jeg på å glemme Østberg da jeg satte opp laget. Men med tanke på at det laget bare inneholder 4 andre løpere med individuell pallplass fra WC tenker jeg det skal mye til for at Østberg ikke er inne.
Problemet med sprintlaget er jo at Norge ikke har mange gode alternativer per nå. Fordelen med Tiril og Lotta i stedet for Stenseth og Skistad er jo at de to førstnevnte faktisk kan brukes på andre distanser også. Tenker en spesialsprinter bør ha klart pallplass i WC for å komme på laget når vi har så få plasser.
(Innlegget ble redigert 18.01.21 22:01)

tartaglia2: For å være ærlig holdt jeg på å glemme Østberg da jeg satte opp laget. Men med tanke på at det laget bare inneholder 4 andre løpere med individuell pallplass fra WC tenker jeg det skal mye til for at Østberg ikke er inne.
Problemet med sprintlaget er jo at Norge ikke har mange gode alternativer per nå. Fordelen med Tiril og Lotta i stedet for Stenseth og Skistad er jo at de to førstnevnte faktisk kan brukes på andre distanser også.
Er Skistad og Stenseth kun aktuelle for sprinten? Kan det tenkes at de kan brukes på en klassisk teamsprint? Sammen med Maiken ? Forøvrig enig i at vi sliter på skøytesprint blant damene. Den bronsen i Seefeld får man sette på flaksekvoten. Den eneste som har reelle muligheter i en sprint fristil sammen med Maiken er vel Skistad slik jeg ser det.
(Innlegget ble redigert 18.01.21 22:10)

Teorien holder ikke stikk, det så vi senest i tour de ski at det alldeles ikke ble noe kosegåing med Boljsjunov, selv om Klæbo og de andre norsle ikke var med. Niskamen vil være en annen som vil sette opp farten tidlig. I forrige VM hadde han et uhell, som gjorde at han ikke fikk satt opp et tempo før på slutten av klassiskdelen, noe som hektet av de fleste inkludert Iversen og Klæbo. Hardkjøret starter trolig tidligere den gangen.
Med 5 plasser, så har vi råd til 2 "luksusløpere", men ikke 3. Iversen bør være sikker, så da er det evt. Golberg Klæbo må stjele plassen fra. Nyenget kan også gjøre seg aktuell med et toppløp i Lahti, men han kjemper da trolig mot Krueger og Hollund.
(Innlegget ble redigert 20.01.21 17:30)