Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvifor liker du WWE ?

NYTT TEMA
drx21
drx21Innlegg: 5878
06.02.11 13:21

Eg holder fortsatt på å sette meg inn i WWE verden og har vel ikkje heilt forstått konseptet og kva som er så veldig facinerende ... trur eg. Men er fortsatt interessert i WWE. Kanskje du kan hjelpe meg med å sjønne heile konseptet.

Kva gjør at du interesserer deg for WWE ?
Korleis fikk du interessen ?
Kva spesielt liker og misliker du ?
Karakter 1-5, kor stor interesse har du for WWE ?
Evt. noe annet ?
Kor ser du WWE ? Eg veit bare om TV2 Zebra enn så lenge...

Det som har dradd meg inn er egentlig intrigene, rivaliseringa og ikkje minst bad-talken (morsomt). Var R-Truth og John Cena som gjorde at eg ville sjå meir. Enkelte "special moves" i kamp, da spess Randy Orton. Samtidig er det også ein del ting som er irriterande for min del, men klarer aldri å slå av TV'en.

storhaug1
storhaug1Innlegg: 689
06.02.11 13:39
drx21: Eg holder fortsatt på å sette meg inn i WWE verden og har vel ikkje heilt forstått konseptet og kva som er så veldig facinerende ... trur eg. Men er fortsatt interessert i WWE. Kanskje du kan hjelpe meg med å sjønne heile konseptet. Kva gjør at du interesserer deg for WWE ?
Evt. noe annet ?
Kor ser du WWE ? Eg veit bare om TV2 Zebra enn så lenge... Det som har dradd meg inn er egentlig intrigene, rivaliseringa og ikkje minst bad-talken (morsomt). Var R-Truth og John Cena som gjorde at eg ville sjå meir. Enkelte "special moves" i kamp, da spess Randy Orton. Samtidig er det også ein del ting som er irriterande for min del, men klarer aldri å slå av TV'en.

for min del starta det vel som 10-12 åring på 90 tallet. så ikke på Wrestling på 14år, før jeg ble revet med igjen i fjor. Jeg ble nyskjerrig på at Bret "The Hitman" Hart skulle gjøre comeback og måtte se på. Jeg ble nå sittende å kikke på alle disse nye "talentløse" folka. men etter å ha lært meg å kjenne alle de nye folka, så klarer jeg ikke la være å se på. Må jo se hvor storyen gå.

At de har PG rating på showene sine plager meg noe grundig. Tror alt blir sinnsykt mye bedre den dagen de fjerner ratingen og får lov til å si "ass" på tv igjen. er noe barnetv preg over noe av showet. Men jeg skjønner jo forsåvidt at det er kidsa som drar med foreldra sine på showene og bare måå ha ei t-skjorte eller no.

Tv2 Zebra er absolutt ikke å anbefale. De viser bare RAW. Det showet som vises der er kuttet ned og sensurert. Kikk innom www.sports2watch.com Der finner du alt mulig flere år tilbake i tid.

Hvor lenge har du sett på WWE?

Zombiedead
ZombiedeadInnlegg: 3294
06.02.11 14:24

PG`en har ødelagt mye i wwe, ikke en dråpe blod lenger..., som sagt over, blir noe barnehagewrestling ut av dette, desverre...

Men følger med for det, og noen ok feuder og kamper er det, jo, så..., eneste som virkelig kjeder meg er divakampene

drx21
06.02.11 16:11
storhaug1: Hvor lenge har du sett på WWE?

Var ein på jobb som hadde sommerjobb, han var vel 19 år, han sa likte WWE. Han viste meg noen klipp på youtube og forklarte om blandt anna Cena. Men tenkte som du selv sier... barne-tv :P

Men det var vel i mdn skifte nov-des ifjor eg begynte å følge med, da eg satt på natta og WWE begynte på TV2 Zebra. Var noe spennende som skjedde på slutten som eg tenkte eg nesten måtte få med meg neste gang. Såg neste episode og det blei til at eg no sitter kvar tirsdag natt og ser på det.

Lørdag natt blir epsiodene vist, tirsdag natt blir det sendt i reprise.

oyre89
oyre89Innlegg: 4885
06.02.11 18:34

Sjekk ut TNA iMpact som går torsdagar. Det kan i alle fall ikkje samenliknast med barne-tv.

Her finn du tidlegare episodar: http://www.wrestlingforumet.com/index.php?showtopic=40&st=80&start=80

storhaug1
storhaug1Innlegg: 689
06.02.11 18:40
drx21: Var ein på jobb som hadde sommerjobb, han var vel 19 år, han sa likte WWE. Han viste meg noen klipp på youtube og forklarte om blandt anna Cena. Men tenkte som du selv sier... barne-tv :P Men det var vel i mdn skifte nov-des ifjor eg begynte å følge med, da eg satt på natta og WWE begynte på TV2 Zebra. Var noe spennende som skjedde på slutten som eg tenkte eg nesten måtte få med meg neste gang. Såg neste episode og det blei til at eg no sitter kvar tirsdag natt og ser på det. Lørdag natt blir epsiodene vist, tirsdag natt blir det sendt i reprise.

dette hørtes kjent ut. Lett å bli revet med av dette. Hvis du ikke har sett så lenge så kan du glede deg til Jericho og HHH vender tilbake fra turne og skade. Gode entertainere!

(Innlegget ble redigert 06.02.11 18:40)

hansi84
hansi84Innlegg: 363
07.02.11 00:36

Jeg fikk vel først interessen gjennom et gammelt nitendo spill hos naboen. Men det tok vel noen år før jeg fant ut at jeg hadde en kanal som viste WCW på 90 tallet. Jeg fikk interesse av en person (Sting) som stod ofte oppe under taket og overvåket noen av kampene. Også kampen mellom det gode WCW mot det onde nWo interessert meg. Så gikk det som Storhaug en del år, før jeg tok opp interessen igjen i 2008 (tror jeg). Det var vel at jeg kjøpte en av Wrestlemania pakke (16-20) for moro skyld (med bl.a attitude era). Så jeg måtte se noen andre kamper fra den eraen pluss jeg så Mickie James intreden i WWE i storyline med Trish Stratus.

Det er nok storylines som interesserer meg. Så nå får jeg med meg de fleste Raw og SmackDown showene på youtube (det er vel den enkleste måten å se de showene på mener nå jeg) dagen etter eller iallefall før neste episode.

Men jeg synes oxo PG era er mye kjedeligere enn atitude era og TV-14 era (eller hva den nå kalles den mellom attitude og PG), men noe av skylden skal personene i dagens personer ha. De er liksom ikke Brock Lesnar og Goldberg itensitet av dem. Pluss SmackDown scenen var annerledes enn Raw scenen noe som gjorde de showene se litt mindre lik. John Cena er så kjedelig, han burde ha turned heel, men jeg skjønner at WWE ser at PG er mer lønnsomt desverre. Og John Cena er en utrolig bidragsyter for deres make a wish fudation og er en helt for de yngre.

(Innlegget ble redigert 07.02.11 00:42)

Marauder2001
Marauder2001Innlegg: 12861
07.02.11 01:52

Legger like godt en link til en post jeg skrev i fjor:

http://polarcoordinate.wordpress.com/2010/05/24/wrestling-hva-er-det-og-hvorfor-gidder-noen-a-se-pa/

PG er ikke nødvendigvis noe stort problem,  TNA er ikke PG, men matchene blir ikke nødvendigvis noe bedre av litt blading, så lenge man ikke har en plan og fornuftig booking av kampene.  Tvert i mot blir det fort til at late bookere smeller på med litt blod og sjokkfaktor istedet for å sette sammen en severdig kamp.

Marauder2001
Marauder2001Innlegg: 12861
07.02.11 02:40

Forresten,  skal man på Youtube er det ofte artig å søke opp FCW  (farmerdivisjonen til WWE)  i gamle kamper der kan man se mange av dagens stjerner fra de startet karrierer i WWE.  Dessuten er det Ring of Honor.  (indy promosjon som satser hardt på youtube/nettkamper.) Veldig teknisk og rørlig wrestling med noen ganske syke spots.  Mange kjente som har vært innom den promosjonen og

Arshavin_93
Arshavin_93Innlegg: 29838
10.02.11 19:36
drx21: Kva gjør at du interesserer deg for WWE ?
Evt. noe annet ?
Kor ser du WWE ? Eg veit bare om TV2 Zebra enn så lenge...

Stunts, av og til morsomt og at det er underholdene.

Så på en Zebra-sending i vår og jeg likte det, og ikke lenge etter var det gjort.

Stuntsene liker jeg, PG liker jeg ikke.

4

Jeg ser WWE på Diverse nettsider og torrents.

(Innlegget ble redigert 10.02.11 19:36)

Arshavin_93
10.02.11 19:39
drx21: Lørdag natt blir epsiodene vist, tirsdag natt blir det sendt i reprise.

Bra at du følger med, men du vet mye av episodene er kuttet vekk på Zebra?

(Innlegget ble redigert 10.02.11 19:40)

rosenborg94
rosenborg94Innlegg: 9174
11.02.11 00:36
drx21: Eg holder fortsatt på å sette meg inn i WWE verden og har vel ikkje heilt forstått konseptet og kva som er så veldig facinerende ... trur eg. Men er fortsatt interessert i WWE. Kanskje du kan hjelpe meg med å sjønne heile konseptet. Kva gjør at du interesserer deg for WWE ?
Evt. noe annet ?
Kor ser du WWE ? Eg veit bare om TV2 Zebra enn så lenge... Det som har dradd meg inn er egentlig intrigene, rivaliseringa og ikkje minst bad-talken (morsomt). Var R-Truth og John Cena som gjorde at eg ville sjå meir. Enkelte "special moves" i kamp, da spess Randy Orton. Samtidig er det også ein del ting som er irriterande for min del, men klarer aldri å slå av TV'en.

Underholdning

Begynte å se på Eurosport i 2009

Liker at Wrestlrne setter livet sitt på spill, liket ikke PG og John Cena

Karakter: 6

ser på Desirulez

drx21
11.02.11 20:01
Arshavin_93: Bra at du følger med, men du vet mye av episodene er kuttet vekk på Zebra?

Må jo vere relativt blåst for å ikkje få med seg det ;)

Vart veldig irritert for eit par veker siden når CM Punk og Cena hadde ein kamp. Cena starta med å rundpryle CM så til di grader... så går det til reklame. Når vi da retunerer har det skifta totalt. CM "leiker" seg med ein Cena som bortimot ligger i fosterstilling.

Arshavin_93
11.02.11 20:42
drx21: Må jo vere relativt blåst for å ikkje få med seg det ;) Vart veldig irritert for eit par veker siden når CM Punk og Cena hadde ein kamp. Cena starta med å rundpryle CM så til di grader... så går det til reklame. Når vi da retunerer har det skifta totalt. CM "leiker" seg med ein Cena som bortimot ligger i fosterstilling.

Hehe ja.

Ja, men sån er det i USA også. Kampen har ofte skiftet totalt i løpet av reklamepausen.

retreat
retreatInnlegg: 3820
11.02.11 20:44

http://www.youtube.com/watch?v=4mfFNyQRirY

Dette for eks er enkel, men herlig underholdning som jeg har sansen for. Alt drittsnakket osv. Selve brytingen driter jeg meget i.

Forøvrig blir det aldri som det var med The Rock. For en fyr!

Elguaje
ElguajeInnlegg: 17414
13.02.11 20:59

Kva gjør at du interesserer deg for WWE ?

Er jo underholdningen som de står for da.

Vet ikke helt når/hvorfor jeg fikk interressen, men skjedde da jeg var 11-12 år og da det ble sendt på kanalen som het Z-tv for de som husker den. På den tiden var Evolution i full gang og John Cena og Randy Orton var realtivt nye i "gamet".   

Liker jo underholdningen da, men PG-ratingen irriterer meg noe helt sykt til tider. Barn og unge er jo en stor del av billettinntekten, men det får da være grenser. Hadde ingen problemer med det jeg, da jeg begynte å se det.

Før var det på en soleklar 5'er, men hadde lengre pause hvor jeg nesten ikke fulgte med. Nå er det mer mot 3. Jeg følger jo med nå, så er jo middels interresert.

Grammofon
GrammofonInnlegg: 2174
14.02.11 22:41
drx21: Kva gjør at du interesserer deg for WWE ?

Jeg interesserer meg for professional wrestling som kulturelt fenomen. Det er åpenbart at alt som skjer i ringen er avtalt på forhånd og innøvd i detalj for å få mest mulig action med minst mulig skader. Likevel virker det som kommentatorene på Eurosport ikke skjønner dette, og tror at deltakerne gjør alt de kan for virkelig å skade hverandre mest mulig. Jeg nekter å tro at kommentatorene kan være så inni granskauen trange i nøtta. Dermed blir konklusjonen at kommentatorene later som de ikke skjønner at det er liksomslåssing de ser, og blir på den måten selv deltakeret i sirkuset. De blir en del av hele konseptet. Merkelige greier.

calveron
calveronInnlegg: 8742
14.02.11 22:44

Apropos kommentatorer. Jeg lurer på hvor mye King og Cole og gutta egentlig vet om kampens utfall, og eventuelle sjokkerende hendelser når de kommenterer på Smackdown og Raw. Noen som vet?

Lalapalala
LalapalalaInnlegg: 4889
14.02.11 22:47
Grammofon: Likevel virker det som kommentatorene på Eurosport ikke skjønner dette, og tror at deltakerne gjør alt de kan for virkelig å skade hverandre mest mulig. Jeg nekter å tro at kommentatorene kan være så inni granskauen trange i nøtta. Dermed blir konklusjonen at kommentatorene later som de ikke skjønner at det er liksomslåssing de ser, og blir på den måten selv deltakeret i sirkuset. De blir en del av hele konseptet. Merkelige greier.

Håper du skjønner at de gjør det for å selge produktet? De kan ikke sitte å si "Oi oi, for et nydelig liksom slag. Han fortsetter med en powerbomb, som selvsagt motstanderen tåler da han har lært seg fallteknikk." Det skaper ikke noe drama, noe som wrestling i hovedsak er.

Lalapalala
LalapalalaInnlegg: 4889
14.02.11 22:48
calveron: Apropos kommentatorer. Jeg lurer på hvor mye King og Cole og gutta egentlig vet om kampens utfall, og eventuelle sjokkerende hendelser når de kommenterer på Smackdown og Raw. Noen som vet?

King liker ikke å vite hvem som vinner kamper. Da får han en mer naturlig reaksjon på slutten av kampen. Han gjorde dette før i hvet fall. Om det pågår fortsatt vet jeg ikke. Cole og JR vet utfallet vil jeg anta.

drx21
15.02.11 16:24

Trur eg enda ikkje har tatt feil på kven som vinner kvar kamp eg har sett... men skal ikkje vere skråsikker på det. Som i siste episode på TV2 Zebra, i "RAW Rumble", 7-kamp, alle mot alle (reprise i natt).

***SPOILER*** (ang reprisen i natt)

Når King kom løpende ut og slo ned alle i tur og orden med eit enkelt slag, der ein faktisk ser klart at Cena og dei andre nesten vente på at slaga kommer. Og at store kong Sheamus ikkje klarer å skubbe King over tauene, som alt ligger halvveis uttafor. Da begynner eg å ane at han muligens kommer til å vinne ! Så blir jo CM Punk, Orton og Cena kasta ut i tur og orden. Når eg ser King be om forlatelse til Cena og Sheamus står i klar for eit solid okseløp mot den blå drakta... da vart eg 100% sikker på at blånissen vinner.

pewsinho
pewsinhoInnlegg: 7384
15.02.11 19:25

Jeg liker WWE for øyeblikk som i natt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg