Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

New Japan Pro Wrestling

NYTT TEMA
Crabsen
CrabsenInnlegg: 12282
25.08.18 14:01

Skulle da bare mangle! Kevin er utvilsomt sammen med Mauro de to beste lead commentators vi har i bransjen per idag. Er i tillegg ingen stor fan av Josh, men skal sies at han har forbedret seg 

Uansett, flotte nyheter. Når er showet igjen? Og hvem er partneren hans på kommentatorbordet om du vet?

(Innlegget ble redigert 25.08.18 14:02)

Elguaje
ElguajeInnlegg: 18342
25.08.18 14:25

Showet er 30.september og tror det blir sammen med good ol’ J.R

Crabsen
25.08.18 15:32
Elguaje: good ol’ J.R

Kevin og JR kan bli en god kombo, sistnevnte trenger en som geleide han litt rundt NJPW historie osv, for det har det vært klart mangel på før. 

Crabsen
13.09.18 10:33

Destruction i Hiroshima på lørdag, første av 3. Blir veldig godt å komme tilbake til NJPW igjen, fått apetitten tilbake nå etter G1 

Omega vs Ishii kommer til å bli fantastisk 

Elguaje
13.09.18 17:14
Crabsen: Destruction i Hiroshima på lørdag, første av 3. Blir veldig godt å komme tilbake til NJPW igjen, fått apetitten tilbake nå etter G1

Blir det. Godt å få litt NJPW tilbake i hverdagen. Holder dog på med å flytte for øyeblikket, så håper at jeg får sett Hiroshima så raskt som mulig på søndag, men jeg får se. 

(Innlegget ble redigert 13.09.18 17:15)

Elguaje
13.09.18 18:04
Crabsen: Omega vs Ishii kommer til å bli fantastisk

Åja!

Kommer de i nærheten av matchen deres i G1 så blir det fantastisk, og det tror jeg at de kommer til å gjøre. 

Omega kommer aldri til å tape tittelen allerede , men uansett så kommer dette til å bli herlig og de har en god story å bygge videre på fra G1. 

Crabsen
13.09.18 20:47
Elguaje: Omega kommer aldri til å tape tittelen allerede , men uansett så kommer dette til å bli herlig og de har en god story å bygge videre på fra G1.

Så absolutt. Gleder meg også til å se om det evt skjer noe med Toa Henare og Bullet Club OG, om han joiner seg til de som det har vært spekulert i. Han og Fale møtes ihvertfall i en singles match.

Blir også kult å se KES igjen, digger Lance Archer, og DBS Jr er alltid herlig. Så har en også bestekompisene Chuckie T og Beretta på samme lag igjen etter Beretta sin skade, det blir tårevått.

Zappadude
ZappadudeInnlegg: 1185
13.09.18 22:56
Crabsen: Kevin og JR kan bli en god kombo

Hadde ville satt Lenny Leonard sammen med Kevin istedet for JR. Kevin Kelly og Don Callis er det perfekte par. Men når ikke Callis har mulighet til å kommentere, hadde jeg ville prøvd meg med stemmen for Evolve Wrestling,Lenny Leonard.

Crabsen
14.09.18 01:13
Zappadude: Hadde ville satt Lenny Leonard sammen med Kevin istedet for JR. Kevin Kelly og Don Callis er det perfekte par. Men når ikke Callis har mulighet til å kommentere, hadde jeg ville prøvd meg med stemmen for Evolve Wrestling,Lenny Leonard.

Aldri hørt Lenny før, men tar ditt ord for det. Callis og Kelly er selvsagt den mest ideele komboen for enhver anledning, men Callis er vel mye opptatt med Impact om dagen så tiden strekker vel seg ikke så mye til som før

Forstår godt at du vil ha JR erstattet dog. En legende bak bordet, men NJPW har han dessverre veldig lite kunnskap om. Husker første Strong Style Evolve eventen, han kunne knapt navnene på de i ringen. Gikk litt bedre på andre forsøk, men fortsatt en lang vei å gå

Crabsen
16.09.18 16:22

Halvveis gjennom Hiroshima, gud så jeg håper vi får Ibushi vs Ospreay på FSU eller King of Pro Wrestling.

Elguaje
18.09.18 02:19

Klarte ikke sove så da fikk jeg sett Ishii vs Omega. Strålende kamp som forventet og halvtimen fløy avgårde. 

Crabsen
18.09.18 12:00
Elguaje: Klarte ikke sove så da fikk jeg sett Ishii vs Omega. Strålende kamp som forventet og halvtimen fløy avgårde.

Strålende match ja, var en vanskelig oppgave å overgå G1 matchen dems, men det følte jeg de faktisk greide her. Vi alle visste vel resultatet, men det tok ingenting vekk fra matchen.

Destruction i Beppu er også ute nå, blir vel å få med seg den imorgen eller torsdag, før siste natt i Kobe på søndag.

Crabsen
19.09.18 14:44

Hahahaha Iizuka angriper Kevin Kelly, stakkars Kev så helt livredd ut

Elguaje
23.09.18 10:00

The Recount-serien med Kevin Kelly på youtbube er herlig for å lære mer om NJPW. Kun to videoer ute pdd, men en meget lovende start. 

The history of the IWGP US title

Bullet Club Betrayals

Crabsen
23.09.18 13:43
Elguaje: Recount

Veldig kult, de har også kommet med en Top 5 serie også nå. Kevin har ifølge han selv vært i Tokyo og filmet unna store mengder av disse seriene

To relativt "kjente" historie videoer vi har fått nå, men blir kult å se når de graver litt lenger ned, før 2010 osv. Bare å glede seg fremover!

Elguaje
23.09.18 16:28
Crabsen: To relativt "kjente" historie videoer vi har fått nå, men blir kult å se når de graver litt lenger ned, før 2010 osv.

Enig. Men er jo smart å starte med det kjente, for så å kunne trekke nye seere inn i det mer ukjente, enn å gjøre det omvendt. 

Crabsen
23.09.18 16:30
Crabsen: Fenix, som forøvrig er broren, men det visste du sikkert, er også en meget talentfull mann ja. Problemet jeg har litt med Fenix er at han ikke skiller seg ut så mye i det havet av luchadores de har i Lucha Underground, og blir liksom bare en annen fyr med en maske som hopper rundt. Men han er definitivt en av de aller beste på akkurat det settet.

Ask and you shall receive I guess

Ikke NJPW relatert, men Fenix sin nye karakter/gimmick i Lucha Underground er helt fantastisk. En av de aller mørkeste karakterene jeg har sett på en stund, for en herlig shift av karakter. Anbefaler alle å sjekke ut Lucha Underground, helt herlig

Elguaje
23.09.18 16:31
Crabsen: Lucha Underground, helt herlig

Hvor ser du hen?

Crabsen
23.09.18 16:53
Elguaje: Hvor ser du hen?

Watchwrestling.ac

Klikk deg inn på Indy og deretter Lucha Underground, og der har du alle 4 sesongene. Anbefaler å bruke Dailymotion som stream!

Serien går forøvrig på El Rey network, dersom en skal være helt pen og pyntelig. Ingen aning hvordan man får tilgang der dog

(Innlegget ble redigert 23.09.18 16:54)

Crabsen
24.09.18 15:01

Gedo you bastard!

Så virkelig ikke den komme, men en meget, meget gledelig overraskelse ettersom Okada kvittet seg med han 1 måned tidligere. Han og Switchblade passer som hand i hanske

Forøvrig fikk vi en Titus slip V.2 fra YOSHI-HASHI like før også, det var hysterisk, helt til jeg innså at det faktisk så ut til at han skadet seg der. Får håpe det ikke var noe alvorlig

Crabsen
24.09.18 15:21

Leser mange teorier nå om at de kan spille på at Jay White angrep YOSHI-HASHI backstage før han løp ut og angrep Okada og Tana, og det var derfor han var så svimmel og allerede mørbanket, som ville logisk forklart hvorfor han trynet rett i ringen.

Håper virkelig det er dette de kommer til å spille på, for jeg føler virkelig med YOSHI-HASHI nå...

La oss håpe skaden han pådro seg ikke var så ille som det så ut som, måtte ha hjelp av båre for å komme seg backstage igjen.

(Innlegget ble redigert 24.09.18 15:22)

Crabsen
24.09.18 15:31

"Don Callis tried to warn us about Gedo for years, we could have listened, but instead we just laughed. This is on us"

Hahahaha spot on, skulle ønske Don var der igår

Ser forøvrig det spekuleres heftig i en Okada overgang til WWE nå, regner med og tror det bare er tøv, og kun på grunnlag av at han tapte igår. Men når sant skal sies så har han egentlig ikke så mye mer å oppnå i NJPW, og det er ganske typisk at de lar de som skal dra fra NJPW miste alt før dem drar, se AJ Styles, Prince Devitt, osv osv. 

(Innlegget ble redigert 24.09.18 15:36)

Elguaje
24.09.18 18:54
Crabsen: Gedo you bastard! Så virkelig ikke den komme, men en meget, meget gledelig overraskelse ettersom Okada kvittet seg med han 1 måned tidligere. Han og Switchblade passer som hand i hanske Forøvrig fikk vi en Titus slip V.2 fra YOSHI-HASHI like før også, det var hysterisk, helt til jeg innså at det faktisk så ut til at han skadet seg der. Får håpe det ikke var noe alvorlig

Ah fy faen.. Blødde greit da han gikk inn i ringen. 

Ellers interessant å se at de hatt gitt Jay White et ganske bra push siden Wrestle Kingdom. Blir vel White vs Tanahashi på et tidspunkt før WK 13. 

Elguaje
24.09.18 18:58
Crabsen: Men når sant skal sies så har han egentlig ikke så mye mer å oppnå i NJPW, og det er ganske typisk at de lar de som skal dra fra NJPW miste alt før dem drar, se AJ Styles, Prince Devitt, osv osv.

Ser virkelig ikke for meg at det kommer til å skje. Og hva skal han gjøre i WWE når man ser hvordan NJPW ekspanderer seg selv for øyeblikket? 

Og hvorfor skal det egentlig spekuleres så mye når han taper mot Tanahashi, en av NJPW største stjerner, og vinner av G1? Er vel bare bra at man ikke får Omega vs Okada igjen. Altså, kampene deres er alltid sinnsyke, men viktig å gi dem pusterom fra hverandre. Okada har jo også vært i main eventen i fire strake WK. Bare smart å gi han noe "nytt". 

(Innlegget ble redigert 24.09.18 18:59)

Crabsen
24.09.18 20:08
Elguaje: Ellers interessant å se at de hatt gitt Jay White et ganske bra push siden Wrestle Kingdom. Blir vel White vs Tanahashi på et tidspunkt før WK 13.

Jepp, ser for meg vi får denne på Power Struggle, om ikke så tidlig som King of Pro Wrestling 8. Oktober.

Crabsen
24.09.18 20:24
Elguaje: Ser virkelig ikke for meg at det kommer til å skje. Og hva skal han gjøre i WWE når man ser hvordan NJPW ekspanderer seg selv for øyeblikket?  Og hvorfor skal det egentlig spekuleres så mye når han taper mot Tanahashi, en av NJPW største stjerner, og vinner av G1? Er vel bare bra at man ikke får Omega vs Okada igjen. Altså, kampene deres er alltid sinnsyke, men viktig å gi dem pusterom fra hverandre. Okada har jo også vært i main eventen i fire strake WK. Bare smart å gi han noe "nytt".

Nei, helt enig med deg.

Vil tro det er på grunnlag av at han som sagt har gjort det meste som er å gjøre i NJPW pdd, og slik endingen var som den var igår med Okada som mer eller mindre mistet alt, følte de vel at det kunne vært en typisk send-off stjerner som forlater NJPW får på sitt siste show.

Jeg er derimot som sagt enig med deg, ser ikke dette skje overhodet, ihvertfall ikke akkurat nå. Nå har de en veldig god redemption story for Okada klar, som jeg virkelig gleder meg til å se. Ender vel med White vs Okada på WK13 tipper jeg, for kontroll over CHAOS også kanskje?

Elguaje
24.09.18 20:29
Crabsen: Ender vel med White vs Okada på WK13 tipper jeg, for kontroll over CHAOS også kanskje?

Absolutt mulig det. Gode stakes i hvert fall!

Men den bør White vinne. 

Crabsen
25.09.18 20:17
Elguaje: Da var hele cardet til Fighting Spirit Unleashed ute

Fint card dette, men må vel være lov å si man kanskje hadde forventet bittelitt mer?

Uansett ser jeg frem til showet, særdeles alle tittelmatchene og Jay White/Gedo komboen i aksjon

Elguaje
01.10.18 17:06

Da var Fighting Spirit Unleashed ferdigsett og nok et strålende show. Kan forekomme noen spoilere her for de som ikke har sett showet. 

Så faktisk store deler av undercard tag team matchene, noe jeg ikke alltid er like flink til. 

- The Best Friends Trent Barreta og Chuck Taylor var underholdende, og ser gjerne mer av dem fremover. 

- Ny seier for ZSJ over EVIL og det ser ut som at de bygger noe videre der. 

- Jay White fortsettes å pushes hardt, og får nok en seier over Tanahashi her (riktignok med hjelp av Gedo og et knokejern). Tipper at det fortsatt blir Tanahashi vs Omega på WK, men blir interessant å følge med videre hvor hardt de kommer til å pushe Jay White. 

- Marty Scurll vs Will Ospreay var jo strålende fra bokstavelig talt første til siste sekund, som deres matcher pleier å være. Ikke superfan av Scurll sin nye finisher, men men. Var jo her man også så at Mauro Ranallo var blant publikum sammen Frank Shamrock

Scurll mot Kushida i finalen blir nok en strålende match det óg. Mandag 8.oktober på King of Pro Wrestling blir det avgjort.

- Firing Squad vs Young Bucks var nok en veldig god match og en god historie gjennom matchen. Er vel også riktig at Firing Squad tar beltene her fra Young Bucks, da de trenger disse titlene mye mer for øyeblikket. 

- Cody vs Juice Robinson ble vel en typisk Cody-match med mye interference av Brandi, så litt overraskende at han faktisk vant her. Cody er ny US IWGP Champion, og holder nå to titler samtidig. Herlig.

- Golden Lovers vs Okada og Ishii. Du vet at du kommer til å få en fantastisk underholdende main event, og det gjør man så til de grader. Tempo, historie og generelt bare strålende wrestling i 23 minutter. 

- Så har man avslutningspromoen til Kenny Omega hvor man til slutt ender opp med at Omegas neste tittelkamp blir mot Ibushi og Cody i en triple threat. Er dette også på King of Pro Wrestling..?

Blir interessant å se hvilken historie de kommer til å gå for i ringen her med Ibushi og Omega som er bestevenner og Cody som prøver å komme inn på godsiden igjen med Kenny. Ender nok med at Kenny pinner Cody, men vi får se. Ellers var Kennys "This is what happens when I try sticking to a script" kommentar ganske festlig. 

Alt i alt nok et veldig underholdende og slike show hjelper nok på eksponeringen til USA. Måtte det fortsette.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester