Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

WWE 2018

NYTT TEMA
Elguaje
ElguajeInnlegg: 18325
15.11.18 17:22
Crabsen: ha en meget god showing?

Tipper dette med en screwy finish. Baszler & Co?
Kan nok fort skje mellom Ronda vs Charlotte og.

Hadde vært rått om de hadde latt Becky vunnet, men tror ikke Rondas første tap kommer så tidlig som nå. 

Crabsen
CrabsenInnlegg: 12274
15.11.18 17:23
Elguaje: Enig! Et respekterende blikk/nikk fra Becky hadde vært mer enn nok pdd, så sparer de den klemmen til et senere og større tidspunkt.

Exactly, det hadde vært logisk og forståelig etter hva de har vært igjennom, burde være en viss gjensidig respekt der nå. En stor bamseklem og "I will fight for you!" med tårer i øynene var ikke veien å gå

Crabsen
15.11.18 17:28
Elguaje: Tipper dette med en screwy finish. Baszler & Co?
Kan nok fort skje mellom Ronda vs Charlotte og. Hadde vært rått om de hadde latt Becky vunnet, men tror ikke Rondas første tap kommer så tidlig som nå.

Mye mulig, hun var visst litt heel tendenser på sosiale medier denne uka, og forsåvidt noe i promoene hennes, så du skal ikke se bort ifra at de hadde kommet inn og "reddet" Ronda fra å tape. Er vel kanskje også derfor de vil ha Charlotte og Becky på samme side igjen hvis de planlegger en 4 vs 4 horsewoman match, men føltes uansett veldig rushed.

Kommer åpenbart ikke til å skje nå, men ser bare for meg Becky tapper ut Ronda clean i ringen med blod rennende ned trynet og hendene, gud bedre meg så over hun hadde blitt.

Elguaje
15.11.18 17:54
Crabsen: Mye mulig, hun var visst litt heel tendenser på sosiale medier denne uka, og forsåvidt noe i promoene hennes, så du skal ikke se bort ifra at de hadde kommet inn og "reddet" Ronda fra å tape. Er vel kanskje også derfor de vil ha Charlotte og Becky på samme side igjen hvis de planlegger en 4 vs 4 horsewoman match, men føltes uansett veldig rushed.

Hun trenger ikke å være 100% heel heller. 

I mine øyne er det nok at Baszler, Sharif og Duke kommer inn og hjelper Ronda/ødelegger for Becky uten at Ronda er klar over at det skjer. Så kan Ronda nekte for at hun visste noe om at de kom til å forstyrre matchen. Så kan man bygge videre på det, og det kan spekuleres i om Ronda faktisk er hjernen bak det hele eller ikke. 

Til slutt må man vel kanskje turne Ronda heel for å få det til å fungere, men hadde vært kult hvis hun var face-ish og resten var heel. Hun støtter dem siden de er venner, men ikke alltid metodene/etikken de står for. Da får man også litt intriger innad i den grupperingen. Og så kan man eventuelt få at Baszler, Sharif og Duke turner på Ronda ved en senere anledning, hvis man ønsker å beholde Ronda som face. For Baszler vs Ronda er en feud jeg virkelig vil se. 

Når det gjelder Becky og Charlotte føles det ekstremt rushed ut ja. Burde vært plantet mer frø før den klemmen kom. Hadde og gjort det til et mye bedre og genuint øyeblikk. 

De gjorde det veldig bra mellom Seth og Dean i fjor med fist bumpen, og så har man gulleksempelet mellom Omega og Ibushi (Men den historien er jo helt spesiell). Synd at skaden på Becky skjedde, selv om det kanskje er en blessing in the desguise med at man kan få Becky vs Ronda på WM istedenfor. 

(Innlegget ble redigert 15.11.18 17:55)

TopOfTheWorld
TopOfTheWorldInnlegg: 1349
15.11.18 19:48

4HW vs 4HW må nesten være Wargames. Kanskje Summerslam neste år, builden begynner RAW/SD etter WM, og avsluttes på Summerslam i WarGames, hvor den kampen main eventer Summerslam.

borbje
borbjeInnlegg: 5815
16.11.18 23:17

Når på kvelden norsk tid starter nxt showet i morgen kveld ?

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7579
17.11.18 02:13

ESPN melder at fra 2019 så kommer det ikke til å være som idag med delte rosters, da kommer hele rosteren til å være sammen også vil alle jobbe Raw og Smackdown

borbje
17.11.18 12:17

Javel..Hvorfor ikke kun EN brand..

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 36641
17.11.18 12:39

Har jeg svært vanskelig for å tro på. Både RAW og SD har fått rimelig store TV-kontrakter hver for seg. I tillegg har WWE jobbet lenge med å lage to rostere. Meningsløst å gå tilbake til det gamle konseptet nå. I så fall er jo rosteren altfor stor.

Crabsen
17.11.18 13:06
Salihovic: ESPN melder at fra 2019 så kommer det ikke til å være som idag med delte rosters, da kommer hele rosteren til å være sammen også vil alle jobbe Raw og Smackdown

Kan umulig være sant med den nye kontrakten SD har fått med Fox, og som nevnt den rosteren de har. Finner ingenting om det selv, så var nok bare en glippe de kom med der

Elguaje
17.11.18 16:13
Crabsen: Gud så jeg savner denne latteren
Elguaje
17.11.18 17:04

Da var det endelig TakeOver igjen!

Så her kommer min uformelle tipping til det.

Aleister Black vs. Johnny Gargano

Shayna Baszler (c) vs. Kairi Sane -- NXT Women's Championship 2-Out-Of-3 Falls Match

Tommaso Ciampa (c) vs. Velveteen Dream -- NXT Championship Match

Ricochet, Pete Dunne & The War Raiders vs. Undisputed Era -- Wargames Match

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7579
17.11.18 18:26
Crabsen: Kan umulig være sant med den nye kontrakten SD har fått med Fox, og som nevnt den rosteren de har. Finner ingenting om det selv, så var nok bare en glippe de kom med der
Crabsen
17.11.18 19:11
Salihovic: Her har du linken btw. Og alle andre selvsagt

Virker som det kun er spekulasjoner og ønsker som skribenten her kommer med, var jo ingen kilder han kom med. Men for all del interessant lesing, men for min del håper jeg og tror de holder seg til 2 brands.

(Innlegget ble redigert 17.11.18 19:12)

borbje
17.11.18 20:16

Når starter showet etterpå..? Har jævlig lyst å se dette direkte

Crabsen
17.11.18 21:06

Enten 1 eller 2, sjekk innom 1 først bare for å være sikker

Edit: ser noen nevner 12 også nå, du får nesten bare sjekke ut jevnlig tenker jeg 

(Innlegget ble redigert 17.11.18 21:09)

borbje
17.11.18 22:06

Takk, da gjør jeg det

borbje
18.11.18 00:24

Pre show starta tolv

borbje
18.11.18 00:37

Leste at mange av wrestlerne er misfornøyd med særbehandlingen av Lesnar..,og at han er uforsiktig i ringen, senest med Singh gutta visstnok..

Og han fikk også visstnok tre milloner dollar for Crown juvel kampen.., som ikke varte i tre minutter en gang.., galskap

borbje
18.11.18 03:47

Holy shit..Nxt leverer nok en gang..

mcdermott
mcdermottInnlegg: 64227
18.11.18 11:49
borbje: Nxt leverer nok en gang..

--- Beste "brand" med flere mil, det burde være slik at flere på RAW/SD burde flyttes opp til NXT i stedet for andre veien.

Kjempejobb av hele gjengen, likte vel kanskje den første WG-matchen bedre alt i alt men allikevel var dette heftige greier

borbje
18.11.18 13:30

MÅ ha dritvondt i kroppen en stund etter dette..Nxt leverer ihvertfall varene

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 36641
18.11.18 17:28

Nok et nydelig Takeover!

Crabsen
19.11.18 02:15

Hahahaha hva i helvete, Enzo i crowden, nest fremste rad, virker som security kom og dro han ut 

Fremste rad faktisk, reiste seg opp under AoP vs bar, crowden gikk bananas før han ble dratt ut

(Innlegget ble redigert 19.11.18 02:17)

Elguaje
19.11.18 15:34

TakeOver

Matt Riddle vs Kassius Ohno 

De fortalte en god "historie" på de 6 sekundene det varte, men skulle ønske de gikk en ordentlig match. Riddle vs Ohno kommer jo til å gå en strålende match med riktig tid på seg. 

Shayna Baszler vs Kairi Sane

Kveldens "dårligste" match (regner ikke med Riddle vs Ohno), men det sier vel heller mer om resten av kvelden. Baszler fortsetter som champ, og det kan jeg like. 

Liten debut for Ioa Shirai óg, med en nydelig moonsault. 

Johnny Gargano vs Aleister Black 

Må nok ha et gjensyn med denne her, da jeg så den (og Baszler vs Sane) da jeg kom hjem fra byen, så kan ikke si at jeg husker absolutt alt. Men det jeg husker var strålende, og den følelsen jeg fikk under matchen er hvorfor jeg digger wrestling. 

Jeg tippet på Gargano i forkant, og det er en match begge to kunne vunnet uten at noen hadde blitt særlig sure over det, men Black trenger nok seieren enda mer grunnet comebacket. 

For et år og en utvikling karakteren Johnny Gargano har hatt. Fortalt gjennom en strålende måte, både i ringen og i hans ring gear. 

Ser også ut som at Black har lagt på seg litt mer muskler/fått definert dem mer, og må si at han ser veldig bra ut slik han gjør nå. 

Alt i alt en fantastisk match og en strålende avslutning. 

Tomasso Ciampa vs Velveteen Dream

Gikk inn til denne matchen her uten noe særlig hype, men fytti grisen som den leverte. Her snakker vi MOTY-kandidat. Strålende historie fortalt gjennom hele matchen, og noen veldige gode near falls. Spesielt den etter at Dream hadde truffet på elbow dropen. Jeez. 

Trodde at Gargano skulle blande seg inn her, men kampen fungerte 100% uten han. 

WarGames

Et herlig kaos og tre kvarter fløy avgårde. Ricochet er sjuk i huet, enkelt og greit. 

Har to-tre "problemer" med den, selvom dette er mer om detaljer/mine ønsker: 

Selvom det kan absolutt forsvares at Ricochet og Dunne vant matchen, så mener jeg at Undisputed Era burde vunnet. Factions og tag team burde "alltid" vinne over folk som ikke er på lag i utgangspunktet. Hadde vært kult om WarGames også ble Undisputed Era "sin". 

Føler ikke at kranglingen innad i Ricochet, Dunne og War Raiders ble utnyttet godt nok. Man burde fått en konfrontasjon fra i hvert fall Dunne mtp hvordan War Raiders var mot han mens de var i buret. Men det er jo en liten historie ved at War Raiders prøvde å være sjefene i gruppa, men det var Ricochet og Dunne som faktisk gjorde jobben, så kanskje det kommer opp ved en senere anledning.

Skulle ønske at de konsentrerte seg litt mer om kneskadene som UE hadde påført Richochet, Dunne og War Raiders. Spesielt da Fish kom inn med stolene og det er han som liker å ta andres knær. Det var litt av det, men skulle ønske at det var mer.  

Så kan man bare ta det til slutt at dommerne så ut som forbanna idioter da de skulle åpne døra for Dunne. "This key doesn't fit the lock!" Haha, herregud. 

Men alt i alt nok et strålende TakeOver, og kanskje deres beste show for året rent wrestlingmessig. Vet ikke om det er min favoritt for året, men alle TakeOverne har holdt et skyhøyt nivå dette året her. 

Eneste dumme med TakeOver er at det tar litt tid før de kommer inn i riktig spor igjen med vanlige NXT-sendinger. 

(Innlegget ble redigert 19.11.18 15:34)

Elguaje
19.11.18 16:21

Survivor Series

RAW vs SmackDown - Tag Team Survivor Series Elimination Match 

Hvordan begrave tag team divisjonen enda mer? Sett dem på Pre Showet og ikke la dem telles på poengscoren engang..

Og hva var greia med at Gran Metalik plutselig fikk være med i matchen..?

The Revival fikk en grei visning, men ellers var matchen veldig trygg og pre-showy. Riktig at SD og Usos til slutt vant. 

Women's Survivor Series Elimination Match:

Bliss kunne ikke stole på at Natalya og Ruby Riott kunne samarbeide, og plutselig var Bayley og Sasha Banks inne istedenfor.. En god kaptein kan man vel kalle det. 

Selve matchen husker jeg ikke så mye av, men jeg ser hvorfor de lot Nia Jax vinne den her. En utrolig heat på henne akkurat nå, så smart å utnytte det, uansett hvordan heaten kom i utgangspunktet. 

Seth Rollins vs Shinsuke Nakamura

En utrolig god match, som forventet mellom disse to, bare synd at det ikke er noe historie å bygge matchen på. Hverken før eller etter. Ingen Dean Ambrose heller.

Man skal ikke klage på en god match her altså, og jeg ble underholdt, men det er som å se en treningskamp i fotball. Det at ikke noe står på spill, gjør at man ikke blir 100% investert. 

Det jeg egentlig fikk mest ut av matchen er hvor irriterende det er at de ikke bruker Nakamura på en ordentlig måte. 

WWE Cruiserweight Championship - Buddy Murphy (C) vs Mustafa Ali

Nok en strålende match fra 205-gutta. Utrolig bra gjennomført match, og noen veldig kule spots.  Er vel ikke så mye mer å si. En av kveldens beste matcher. 

The Authors of Pain vs The Bar

Matchen i seg selv var helt grei, men den avslutningen er så barnslig at det står Vince over hele forbanna panna. Vet at de hadde satt opp en liten storyline gjennom pre showet om at Maverick ikke var redd for Big Show, men come on..

Bra at AoP vant. 

Men's Survivor Series Elimination Match

Matchen var nok så underholdende, og Drew McIntyre startet det hele meget lovende. Riktignok tullete at det skulle gå på bekostning av Samoa Joe men..

Drew McIntyre er min MVP her, men han som også fikk vist seg klart mest frem. 

Slutten var dog et antiklimaks med Lashley, Strowman og McIntyre vs Shane. Jeg likte faktisk Miz og Shane sitt "samarbeid" gjennom matchen, og Shane brukes jo riktig gjennom matchen. Men det at han har vært Smackdowns siste mann to år på rad blir for useriøst. 

Ronda Rousey vs Charlotte

En strålende match og kanskje min favoritt på showet. Liker historien som fortelles gjennom matchen og Charlotte er helt klart best som heel. Og for et angrep etter matchen på Ronda. Brutale greier. Ronda tok imot mye i denne matchen her!

Så blir det interessant å høre hvorfor hun turnet her. Er det samarbeid med Becky, eller har man fått en dobbel turn her den siste uken (i WWE sine øyne, Becky var aldri heel hos fansen) ?

Brock Lesnar vs Daniel Bryan

Likte starten godt med en halvcocky Daniel Bryan helt til han blir filleristet av Brock. Så varer Lesnar sitt overfall et par minutter for lenge for min del (For fansen og tydeligvis), før man får et bra angrep fra Daniel Bryan (hadde nok fungert enda bedre om han var baby face, men men). Til slutt vinner Brock Lesnar, og det er ikke overraskende, men da Bryan fikk inn Yes Locken (hva heter den nå?) for andre gang fikk man et lite håp her. Men Brock Lesnar kommer nok aldri til å tappe ut så lenge han eventuelt skal tilbake til UFC.  

Fryktet det verste en liten periode, men alt i alt er det en god match. Brock legger inn en god innsats når han gidder, og det gjør han her. 

Alt i alt
De har et par veldig gode matcher, og interessant med Charlotte. Synd at ellers ingenting står på spill, og mest sannsynligvis er alt glemt etter denne uka her. Men blir godt å slippe å høre "The only time a year Raw and SD competes head to head in direct competition" når det er ren løgn. 

Og 6-0(egentlig 1) da. Hva var greia med det? Altså, det trenger ikke alltid å ende 4-3 f.eks, men det var da voldsomt. 

Er glad i Survivor Series i utgangspunktet, men er ikke meg imot å avskaffe PPVen, som Vince ønsket å gjøre for noen år siden. 

(Innlegget ble redigert 19.11.18 16:30)

Elguaje
19.11.18 16:36
Elguaje: The Revival fikk en grei visning, men ellers var matchen veldig trygg og pre-showy. Riktig at SD og Usos til slutt vant.
mcdermott
mcdermottInnlegg: 64227
19.11.18 18:11
Elguaje: Ronda Rousey vs Charlotte En strålende match og kanskje min favoritt på showet. Liker historien som fortelles gjennom matchen og Charlotte er helt klart best som heel. Og for et angrep etter matchen på Ronda. Brutale greier. Ronda tok imot mye i denne matchen her! Så blir det interessant å høre hvorfor hun turnet her. Er det samarbeid med Becky, eller har man fått en dobbel turn her den siste uken (i WWE sine øyne, Becky var aldri heel hos fansen) ?

Men det merkelig her var jo publikums reaksjon ( og i Rouseys hjemby,for å gni det inn) Rousey ble jo buet ut av bygget og publikum jublet jo for hvert eneste slag. Så er egentlig Charlotte heel etter dette.......?

Elguaje
19.11.18 18:55
mcdermott: ble jo buet ut av bygget og publikum jublet jo for hvert eneste slag. Så er egentlig Charlotte heel etter dette.......?

Jau, du sier noe der. 

Heel is the new face.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester