PopMyHead Standard argument.Nå er det slik at håndverkere,lastebilsjåfører og salgsfolk og andre som er i jobb ikke har tid og mulighet for å benytte sykkel. Dessuten så tar disse sykkelstie...

Sykkelfelt er en bra idè,ikke misforstå,men det passer desverre ikke inn i Oslo sentrum-

Først kaller du mannen idiot, og så er du enig!!??

Om han er for sykkelfelt, også i den store bytrafikken, så er det ikke hans feil at kommunen har løst problemet på feil måte.

Det er ikke noe problem å innrette det hele, slik at det f.eks. blir parkeringslommer flere steder langs sykkelfeltet ,dersom f.eks fortauet kan snevres inn på enkelte plasser.

Altså et spørsmål om å konstruere riktig, og ikke et spørsmål om sykelfeltet skal være der eller ei.

Flere syklister gir færre biler, som igjen gir mer plass til nyttekjøretøyer og vareleveranser, som etterlyses her.

1
WillyVoet [sitat…] Plassproblemer er den hjernedødes unnskyldning i dette tilfellet. Hvis det er et sted med plassproblemer her i verden så er det Manhattan....sjekk ut hva de gjør mht anleg...

Det er det samfunnsøkonomiske perspektiv som er altoverveiende. Husk på at samfunnet taper mange milliarder i tapt tid i kø, kork og surr i infrastrukturen. Anlegging av sykkelfelt er faktisk et, blant mange, samfunnseffektiviserende tiltak i de byer hvor man sliter med mye kødannelse. På Manhattan har man forstått hvor mye penger det er å spare på dette, i Norge sitter trangsynte idioter og klarer ikke regne på noen ting...

En ting kan vi enes om Wily,og det er at i USA så er de mye flinkere en oss til å bygge veier og tenke løsninger.Vedder på at de greier å bygge sykkelveier og vanlige veier på en måte som gjør at alle er fornøyd.

1
WillyVoet Hvis dere selv etter å ha anført slike grunner i søknad om unntak og ikke får det, skaff dere nødvendig utstyr for å frakte materialer på annen måte og gjør byggherren oppmerksom p...

Igjen, det er forskjeller på teori og praksis, byggevarer må helst raskt inn for å ikke bli våt, da hjelper det ikke med en liten tralle for å frakte gipsplater, mørtel o.l i regn, og hvem skal betale for vakt over byggevarer som står hundrevis av meter unna?

Du ser deg blindt på dette lovverket du babler om men har ikke snev av hvordan dette fungerer i praksis. Det er også latterlig å lese din forenkling av saken.

1

Håndtverker er ikke en bransje men mange.At der finnes kjeltringer vet vi alle.I min bransje som er innen energi finnes ikke sosial dumping.At vi jobber mer enn lovene tilster er fordi vi er få som behersker jobben og må søke hvert år for å få lov til å overdskride gjeldene lover om overtid.Har aldrig fått en klage på merenn 30 år i bransjen. Her går det døgnet rundt og jeg har også jobbet noen timer i dag fordi noen manglet strøm.

Det må tilføyer at jeg har mange sykkelritt bak meg og er veldig forsiktig og hensynsfull overfor syklister og alle andre i trafikken.Jeg har faktisk syklet for landets beste turitt klubb og er fremdeles medlem.

Jeg står ikke i gata for å bære noe opp,men for å jobbe der og bilen er mitt arbeidsredskap.Den bruker jeg for å komme opp i høyden for å måle og repare ledninger som er klamret på vegg og som henger i luften.

Ha en hyggelig kveld.

1
liftmann Så fikk vi Willy sin respektløse mening om hådtverkere.Må jeg få minne om at det er dyktige håntverkere som drifter og vedlikeholder landet.Dine lavpannede meninger sier mer om deg...

Det er ikke jeg og min bransje som har arbeidstilsynet etter seg i så stor grad at det til og med i valgkamper blir betegnet som en bransje som er delansvarlig for sosial dumping her i landet.

Det handler ikke om hva jeg personlig synes eller mine personlige holdninger til det, det handler om statistikker, grove brudd og funn fra arbeidstilsynet som vitner om en til de grader useriøs bransje og hvis dere er representanter for den så hjelper det ikke på at dere tar så lett på lover og regler her i landet slik som dere viser i denne tråden. Hvilke andre forhold er dere like lettbeinte med? Denne driten har dere ansvar for sjøl!

Og legg merke til at jeg tidligere ikke engang har nevnt alt det grumset som finnes på reklamasjonssiden ihht håndtverkertjenester. Hvis man så tilsvarende andel dårlig utførte arbeider innen andre bransjer her i landet så hadde folk fått hetta! Virker ikke akkurat som yrkesstolthet er særlig utbredt i bransjen.

Selv om det helt sikkert finnes hederlige unntak så er statistikkens tale helt klar og dere føyer dere pent inn i rekken av useriøse aktører i denne tråden.

1

Så fikk vi Willy sin respektløse mening om hådtverkere.Må jeg få minne om at det er dyktige håntverkere som drifter og vedlikeholder landet.Dine lavpannede meninger sier mer om deg som person enn de som sliter for å holde landet i gang.Ditt bidrag er nok ikke rart antar jeg.

1
Fangoria [sitat…] Det er noe som heter arbeidsmiljøloven også, det er også noe som heter sikkerhet og belastninger på kroppen. Du kan jo ta deg en tur og bære på store tunge gipsplater 5-60...

Hvis dere selv etter å ha anført slike grunner i søknad om unntak og ikke får det, skaff dere nødvendig utstyr for å frakte materialer på annen måte og gjør byggherren oppmerksom på saksforholdet og at det må til for å få utført jobben innenfor begrensningene lovverket setter. Mulig dere får en positiv overraskelse på reaksjonen fra oppdragstaker.

Det aller verste er å ta seg til rette og sette både dere selv og oppdragstaker i forlegenhet hvis det påtales av kommunen. Slik jeg forstår denne artikkelen skal det settes mer ressurser inn i oppfølgningen av disse reglene i Oslo. God forvaltning av virksomheten tilsier at man er proaktiv ift denne innskerpingen av praksis.

1
Fangoria Hehe, prøv deg som håndverker e.l i en måned, så kan vi ta det opp igjen.

Hva med heller å akseptere hvilke regler dere er underlagt? Vær klar over at håndtverkere generelt sett ikke blir ansett spesielt godt ellers i samfunnet. Det er ikke for ingenting at det blir TV av den møkkabransjen og at arbeidstilsynet stadig er på hugget for å rydde opp blant en berm av useriøse aktører. Jeg synes i alle fall ikke synd på dere når oppdragsmengden faller til bunnivåer i økonomiske nedgangstider.

1
WillyVoet [sitat…] Hvis de ikke etter søknad får godkjent unntak?....hm hm hm...fryktelig vanskelig det der du, hva kan det være som gjelder da mon tro? hmm må virkelig tenke på den nøtta du...

Hvis de ikke etter søknad får godkjent unntak?....hm hm hm...fryktelig vanskelig det der du, hva kan det være som gjelder da mon tro? hmm må virkelig tenke på den nøtta du gav meg der gitt....aj aj nå satte du meg virkelig fast. Hva får deg til å følge lover og regler ellers i samfunnet du?

Igjen, hvorfor skal de parkere langt unna?

Jeg kan gå lengre, hvor skal de andre som vanligvis parkerte der, men pga din logikk har mistet plassen pga noen håndverke, hvor skal de parkere?

Din logikk vil ikke fungere, selv Jens ville ikke parkert lengre enn han måtte.

Siden jeg ikke har problemer med slike lover og regler er ikke dette et problem.

1
Fangoria Det gjør jeg så absolutt. Men du forenkler dette veldig. Slik som sitatet ditt, Transport til og fra abeidsstedet inkludert parkeringsrelaterte ekstrakostnader skal du ha vett nok...

Hva får deg til å tro at de skal gå hundrevis av meter hvis det ikke er andre utveier i dine øyne.

Hvis de ikke etter søknad får godkjent unntak?....hm hm hm...fryktelig vanskelig det der du, hva kan det være som gjelder da mon tro? hmm må virkelig tenke på den nøtta du gav meg der gitt....aj aj nå satte du meg virkelig fast.

Hva får deg til å følge lover og regler ellers i samfunnet du? Driver du å vurderer regler ut ifra hvordan det passer deg?

1
WillyVoet Du finner sikkert på flere floskler enn det der. Prinsippet om optimal utnyttelse gjelder uansett areal og du skjønnte muligens ikke at det var nettopp det prinsippet du brukte i e...

Det gjør jeg så absolutt.

Men du forenkler dette veldig. Slik som sitatet ditt,

Transport til og fra abeidsstedet inkludert parkeringsrelaterte ekstrakostnader skal du ha vett nok til å kalkulere inn i anbudet du gir på oppdraget. Hvis ikke opptrer dere uproffesjonelt.

Hva får deg til å tro at de skal gå hundrevis av meter hvis det ikke er andre utveier i dine øyne. Hadde du forlanget dette mot noen håndverkere, rørleggere osv så hadde de sagt takk og farvell.

1

Har nettopp kjørt gjennom Skippergata Der var det sykkelfelt på begge sider,men er ellers enveiskjørt.Når jeg skal jobbe der vil jeg stille meg i det ene sykkelfeltet ellers vil jeg sperre trafikken helt.Jeg håper ingen sint syklist vil komme å jage meg så jeg ikke får utført jobben.Det ville i så fall bli en latterlig situasjon da ingen andre noen gang har gjort det.

1
WillyVoet [sitat…] Det vet du ingenting om og du har heller ingen forutsetninger for kjenne til andre begrensninger som finnes i mitt nabolag eller på jobben min så som verneverdige bygninge...

Det vet du ingenting om og du har heller ingen forutsetninger for kjenne til andre begrensninger som finnes i mitt nabolag så som verneverdige bygninger, sikkerhetsmessige spm knyttet til ambassader etc etc....skulle likt å forklare en ambassade hvorfor vi driter i de sikkerhetsmessige aspektene pga praktiske årsaker. Muligens greit å holde kjeften din av og til?

Nei men din enkle fremstilling er et tegn på at det gikk veldig enkelt for deg, jeg har heller ingen problemer med dette og regler men ser at dette ikke alltid fungerer i tråd med reglene.

Slik som på bildene i denne tråden.

1
Fangoria Jeg skjønner godt at du ikke er en bygningsarbeier, for hadde du vært det så hadde du ikke kommet med idioti at det ikke er noe problem med å parkere flere hundre meter fra byggepl...

Selvsagt har du ikke hatt problemer med plass når det ikke har vært noe sykkelfelt eller i konflikt med gjeldene regler på plassen din. Det sier jo seg selv.

At du ikke skjønner dette utifra bilde i den tidligere tråden sier litt om at du fortsatt ikke har skjønt det.

Det vet du ingenting om og du har heller ingen forutsetninger for kjenne til andre begrensninger som finnes i mitt nabolag eller på jobben min så som verneverdige bygninger, sikkerhetsmessige spm knyttet til ambassader etc etc....skulle likt å forklare en ambassade hvorfor vi driter i de sikkerhetsmessige aspektene pga praktiske grunner anført av håndverkere.... Muligens greit å holde kjeften din av og til?

1
WillyVoet Tøv, plassproblemer handler først og fremst om prioritering, ikke antall kvadratmeter. Kvadratmetrene får man neppe gjort så mye med hvis ikke man deler i flere plan, optimalisert...

Det er forskjell på teori og praksis, hvis du ikke skjønner det så er du bare uviten.

Det hjelper ikke å prioritere hvis det er for lite kvadratmeter, du får ikke plass til et ting på 2 kvadratmeter hvis rommet er bare 1 kvadratmeter, aldri uansett hvordan du prioriterer.

1
Fangoria Jeg skjønner godt at du ikke er en bygningsarbeier, for hadde du vært det så hadde du ikke kommet med idioti at det ikke er noe problem med å parkere flere hundre meter fra byggepl...

Jeg skjønner godt at du ikke er en bygningsarbeier, for hadde du vært det så hadde du ikke kommet med idioti at det ikke er noe problem med å parkere flere hundre meter fra byggeplassen.

Igjen, det er ikke jeg som bestemmer utnyttelsen av sykkelfelt, det er det lovreglene som gjør og hvis de sier noe annet enn praksis i dag så er det likefullt lovreglene som gjelder!

1
WillyVoet Jeg ER ikke byggearbeider og sliter ikke med de problemene du referer til, derimot finnes det en MENGDE krav til den jobben jeg utfører og det er under INGEN omstendigheter gangbar...

Jeg skjønner godt at du ikke er en bygningsarbeier, for hadde du vært det så hadde du ikke kommet med idioti at det ikke er noe problem med å parkere flere hundre meter fra byggeplassen.

Selvsagt har du ikke hatt problemer med plass når det ikke har vært noe sykkelfelt eller i konflikt med gjeldene regler på plassen din. Det sier jo seg selv.

At du ikke skjønner dette utifra bilde i den tidligere tråden sier litt om at du fortsatt ikke har skjønt det.

1
WillyVoet Når man tar utgangspunkt i reglene slik de ER så diskuterer man. Tar man utgangspunkt i et konstruert og lite overførbart eksempel diskuterer man ikke sakens elementer lenger siden...

Hvis det var om å gjøre å finne obskure konstruerte eksempler å diskutere ut ifra, hadde denne debatten spriket i alle retninger. Hvis det er det du ønsker får du opprette egen tråd for det.

konstruerte eksempler :D

Nei jeg ga deg et eks på noe du kunne tygge på, og jeg ser at du velger det bort enn å svare på det, noe som vitner om en dobbeltmoralsk holdning.

1
Laster...