Aktuelt

Premonition

Tungtransport får skylden for ødelagte veier

Bare de tunge kjøretøyene ødelegger norske veier

Personbilene er frikjent. Tungtransporten gis all skyld for å bryte ned veiene. Nå skal prisen på bordet. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bare-de-tunge-kjoretoyene-odelegger-norske-veier-7343597.html#.UmI5YEDqrfI

Nei, man kan ikke legge skylda på dem for dårlig utført arbeid. Skylden må legges på politikere og de som bygger veiene med lettvinte løsninger og slurv.

Det ville vært som å legge skylda på boligeieren hvis grunnen ble ødelagt av for dårlig arbeid fra enteprenøren.

1
18 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Lett og skylde på bilene og tungtransporten når alt av vei arbeid skal gå på anbud. Jo billigere jo verre.

Veiene våre suger og jeg vil tro at om arbeidet kostet litt mer så ville også kvaliteten vært av en helt annen standard!

Ikke alltid offentlig anbud på varer og tjenester er like bra!

1

Hvis så er tilfelle som du sier så må kvaliteten på arbeidet som ble gjort være unaturlig dårlig.

At de på en måte har hatt anbud og brukt billigere og dårligere materiale i asfalt blandingen og på den måten tjent godt med kr

1

Nei, man kan ikke legge skylda på dem for dårlig utført arbeid. Skylden må legges på politikere og de som bygger veiene med lettvinte løsninger og slurv.

All gods og cargotrafikk burde legges til vann eller jernbane . Og det ikke pga slitasje men ulykkesfrekvens med dødelig utfall -

1
cruisecontrol Hvis så er tilfelle som du sier så må kvaliteten på arbeidet som ble gjort være unaturlig dårlig. At de på en måte har hatt anbud og brukt billigere og dårligere materiale i asfalt...

Hvis så er tilfelle som du sier så må kvaliteten på arbeidet som ble gjort være unaturlig dårlig.

Når mesteparten av vegene i norge ble bygget, så var Norge blandt de fattigeste i Europa, så kom asvalten som ble klasket på bløte morene veger med rørsystemer som var bygget for kjøretøy på max 8-10 tonn, som i dag er med hengere 50 tonn...

Det store problemet på alle de årene er Statens Vegvesen som ikke har aktet å følge med tid og utvikling som dem har klart i Danmark, Sverige , Finnland b.l a...

Sovjet Russlan ligner oss i veg bygging og struktur, samt ferdig produkt.

1
EL-FERNANDO [sitat…] Når mesteparten av vegene i norge ble bygget, så var Norge blandt de fattigeste i Europa, så kom asvalten som ble klasket på bløte morene veger med rørsystemer som var byg...

Når mesteparten av vegene i norge ble bygget, så var Norge blandt de fattigeste i Europa, så kom asvalten som ble klasket på bløte morene veger med rørsystemer som var bygget for kjøretøy på max 8-10 tonn, som i dag er med hengere 50 tonn...

Flere steder var det heller ikke asfalt, men gjørmeveier.

I VG ser vi også at vegvesenet legger skylda på tungtransport, det beste hadde vært å fått nedlagt denne bedriften.

2
Premonition [sitat…] Flere steder var det heller ikke asfalt, men gjørmeveier. I VG ser vi også at vegvesenet legger skylda på tungtransport, det beste hadde vært å fått nedlagt denne bedrifte...

I VG ser vi også at vegvesenet legger skylda på tungtransport, det beste hadde vært å fått nedlagt denne bedriften.

Det må nok en stor reform til ja!

VG spiser alt rått, selvsakt i god sosjalistisk ånd.

ps : hvor mye milliarder har Statens Vegvesen forvaltet i de siste 40 årene?

1
cruisecontrol Hvis så er tilfelle som du sier så må kvaliteten på arbeidet som ble gjort være unaturlig dårlig. At de på en måte har hatt anbud og brukt billigere og dårligere materiale i asfalt...

Hvis så er tilfelle som du sier så må kvaliteten på arbeidet som ble gjort være unaturlig dårlig.

mange av veiene i norge ble bygget for mange år siden, da de ikke hadde samme kunnskap som i dag, både hva gjelder at tungtransport ødelegger selve grunnarbeidet på veien og at lastebilene var mindre og lettere da enn det er i dag. i dag så har vi kunnskapen og da må noe gjøres. det er meget stor forskjell på en personbil på 1,5t og et vogntog på 40-50t.

1
riksen77 [sitat…] mange av veiene i norge ble bygget for mange år siden, da de ikke hadde samme kunnskap som i dag, både hva gjelder at tungtransport ødelegger selve grunnarbeidet på veien...

Tyskerne utført av russisk arbeidskraft bygde veiene etter gjeldende normer dengang.

At Norge ikke har utbedret grunnarbeidet men bare klattet på ny asfalt, så må man regne med at store deler av veinettet ser slik ut som idag. (telehiv, sprekkdannelser, etc..)

1
EL-FERNANDO [sitat…] Tungrodde planer for å lage planer, som igjen skal planlegge planleggingene, er mitt tips...

Man skylder på planregimet og at lokaldemokratiet bestemmer for mye, da kommunene må godkjenne staten sine vegplaner.

Mange har tatt til orde for å legge godkjenningsmyndigheten til staten, såkalte statlige reguleringsplaner. Men seinest i går, stod Harald Nesvik i Frp og sa at den nye regjeringen skulle flytte makten fra statlig hold og ut i kommunene(?)

Dette blir jo en åpenbar konflikt. Liberalpolitiske spørsmål knyttet til eiendomsrett, og statens muligheter til å overkjøre lokale interesser og eiendom for å få bygget sine prosjekter.

For det er grunnen til tiden det tar. Det skyldes ikke selve utformingen av planverket. Når det er endelig bestemt hvor vegen skal gå, tar det ikke lang tid å detaljplanlegge.

Men igjen, det skal bli meget interessant å se om de blåblå er villige til å overkjøre lokaldemokratiet. Utbyggingen er konfliktfylte allerede i dag, med et system som skal ta hensyn til "alle".

1
Premonition [sitat…] Flere steder var det heller ikke asfalt, men gjørmeveier. I VG ser vi også at vegvesenet legger skylda på tungtransport, det beste hadde vært å fått nedlagt denne bedrifte...

I VG ser vi også at vegvesenet legger skylda på tungtransport, det beste hadde vært å fått nedlagt denne bedriften.

Ja, for all del. La f.eks kommunene ta hånd om de store nasjonale vegene. Da får vi en del spennende krysninger av kommunegrenser....

1
All-Equal Man skylder på planregimet og at lokaldemokratiet bestemmer for mye, da kommunene må godkjenne staten sine vegplaner. Mange har tatt til orde for å legge godkjenningsmyndigheten ti...

Man skylder på planregimet og at lokaldemokratiet bestemmer for mye, da kommunene må godkjenne staten sine vegplaner.

Krangling om trase-valg i kommunene har jo ikke akkurat bidratt til å fremskynde E6 langs Mjøsa og Rv3/25 mellom E6 og Elverum.

1

Lignende innlegg

Aktuelt 9000XTR-CSE Siste svar

Frøya- Skyld på dere selv.

At Frøya er skutt og drept er vel og bra når det ble som det ble. Dere skuelystne som ikke respekterte henne og hennes naturlige liv, fora henne og plaga henne med deres egen egoistiske nysgjerrighet...
3
2 svar
Aktuelt frode57 Siste svar

CNN 3 Uker i Ukraina

Les CNN og deres beskrivelse av krigen. Det avslører norske media og norske militæret sine løgner. Russerne er 5 til 1 mot Ukrainere. Det ser ikke lyst ut for ukrainerne . Nå brukes q verdenskrigførin...
1
7 svar
Politikk - Norsk erdetslik Siste svar

Den enes brød . . . .

I et uttrykk heter det; Den enes død er andres brød. Med de høye strømregningene vi vil få til vinteren, vil dette kanskje bli en bitter "pille" a svelge for noen strømsjefer. Får vi en vinter tempera...
1
5 svar
Aktuelt silas Siste svar

Vil stenge strømmen via smartmåleren

"Flere nettselskaper ber om lov til å koble ut strømmen via smartmålerne ved rasjonering. – Noe vi kommer til å vurdere, sier vassdrags- og energidirektoratet." Må si vi har ordnet oss bra i dette lan...
Bilde

Nettselskaper vil stenge strømmen din via smartmåleren

Flere nettselskaper ber om lov til å koble ut strømmen via smartmålerne ved rasjonering. – Noe vi kommer til å vurdere, sier vassdrags- og energidirektoratet.


Bilde www.nrk.no
1
7 svar
Aktuelt frode57 Siste svar

Brokollaps

Når beregningene blir for svake. Når broberegningene ikke er sjekket skikkelig. Men der er brukt sjablonger/maler i beregningen. Og hvor seriøst er det egentlig å bygge store konstruksjoner i tre? Jeg...
1
3 svar
Laster...