Aktuelt

Gurdox

Blitt lurt av elkjøps Black friday hype!

Hei jeg lurer på om jeg ikke har blitt lurt på snedigste vis av Elkjøp. Jeg bestiller på "black friday" via nett "collect in store". Pris her påå mobil 1500 Kr. Neste dag henter jeg den da er prisen endret. Jeg legger ikke merke til dette når jeg betaler. Så jeg betaler 2500 kr for varen. Dette for en vare jeg har reservert i 24 timer pris på reservasjons bekreftelse er 1500kr.

Så oppdager jeg dette. Sender melding til Elkjøp og ber om å få refundert beløpet som jeg da mener å ha betalt for mye. Dette fikk jeg ikke.

Jeg blir litt forbanna og tenker å levere tilbake mobilen. I butikken så får jeg opplyst om at "Det ikke er angrerett på mobil". Dette uten at jeg har sett eller hørt informasjon om noe annet. Det står med store bokstaver på førstesiden detes "60" dagers åpent kjøp!

Jeg vet ikke helt om hvordan jeg skal ta dette. Men moralen er vel IKKE kjøp mobil hos Elkjøp? Sørg i alle fall for å ikke betale i butikk.

1
33 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Jeg vet ikke helt om hvordan jeg skal ta dette. Men moralen er vel IKKE kjøp mobil hos Elkjøp? Sørg i alle fall for å ikke betale i butikk.

Moralen er vel at man skal sjekke om det man betaler stemmer overens med det man har avtalt å betale.

Hadde du gjort det så ville du enten fått mobilen til den avtalte prisen eller du kunne latt være å kjøpe mobilen til en høyere åris enn du hadde tenkt deg.

Så husk å sjekke dette neste gang du handler hos elkjøp og enhver annen butikk.

1

Jeg vet ikke helt om hvordan jeg skal ta dette. Men moralen er vel IKKE kjøp mobil hos Elkjøp? Sørg i alle fall for å ikke betale i butikk.

Skriv ut bestillingsordren og ta vare på kvitteringen når du betalte. Holder ikke det så bør du kontakte forbrukerombudet. Ja du burde sjekket om summen var riktig, men seriøse bedrifter med litt snev av kundeservice har ingen problemer med å betale tilbake når de har tatt seg feilaktig for mye betalt.

2

Jeg vet ikke helt om hvordan jeg skal ta dette

Dette burde la seg ordne og jeg er sikker på at ved å oppsøke Elkjøpbutikken og snakke med riktig vedkommende og ikke en random butikkansatt, så ordner det seg.

Har aldri hatt problem med Elkjøp ved feilkjøp.

1

Det står med store bokstaver på førstesiden detes "60" dagers åpent kjøp!

Og om du klikker på den teksten så får du opp følgende tekst:

"Du skal være fornøyd etter et kjøp hos oss. Derfor gir vi deg hele 60 dager* til å prøve produktet. I denne perioden kan du enkelt og greit returnere varen og få pengene tilbake, selv om produktet er bruk og emballasjen er brutt. Det er noen unntak: Mobiltelefoner og produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje. Vi tar dog forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentagende misbruk. "

PS! Min utheving.

1
KansjeD [sitat…] Og om du klikker på den teksten så får du opp følgende tekst: "Du skal være fornøyd etter et kjøp hos oss. Derfor gir vi deg hele 60 dager* til å prøve produktet. I denne...

Ja men husk nå at Elkjøp påstår at kjøpet er gjort i butikk. Det sto ikke noe der om klausulen, jeg får ingen slik informasjon fra selger.

Og på nettsiden står det ikke noen forebehold ikke på hovedsiden hvor de annonserte salget sitt. De har det under generelle salgsbetingelser. Godt skjult.

Men nå er det vel egentlig prisendringen som er det store. SALG 2 minutter igjen til denne prisen. Tilgjengelig i "collect store". Og så når jeg kjøper og henter til den prisen jeg trodde eksisterte så er den ikke reel.

Elkjøp kunne umulig gjennomført salget de promoterer med "hent etter to timer". Tilbudet gikk ut 24.00 så tilbudet var rett og slett ikke ekte. Ikke når de kan endre prisen klokken 20.01. Dette får jeg IKKE beskjed om. Sleipe åler er de!

1
Gurdox Ja dette trodde jeg også, mens Elkjøps kundeservice er vist ikke enig. Jeg får vel forsøke forbrukerrådet. Så får vi håpe at flere får se at Elkjøp er eller kan være litt "lurete"

Gå ned på Elkjøp, ikke ring kundeservice. Det er to forskjellige verdener. Ta med en bekreftelse på bestillingen og de refunderer mellomlegget. Retur av mobil er ikke mulig såfremt den ikke er defekt innen 7 dager DOA. At du har fått ny pris er kun mulig dersom du ikke kjøpte det bilaget du reserverte collect@store.

1

Det lureste er nok å gjøre som flere sier. Møt PERSONLIG opp på Elkjøp og snakk med dem. Husk å være rolig og saklig. Da vil du trolig gå fornøyd derfra.

1
KansjeD Det lureste er nok å gjøre som flere sier. Møt PERSONLIG opp på Elkjøp og snakk med dem. Husk å være rolig og saklig. Da vil du trolig gå fornøyd derfra.

Det lureste er nok å gjøre som flere sier.

Det lureste er nok å ikke handle på Elkjøp. De selger riktignok godteposer, det er vel det eneste jeg kunne funnet på kjøpe der. Men elektronikk kan de ikke, kundeservice vet de ikke hva er og de ansatte virker stort sett være en folkesky gjeng.

2

"Det lureste er nok å ikke handle på Elkjøp."

Man bør ihvertfall vite hva man handler og forsikre seg om at man betaler rett pris der. Kunnskapsnivået hos selgerne der varierer fra BRA til TRAGISK, og flertallet er nok ikke i nærheten av BRA...

Selv handler jeg helst på nettet.

1

Tror du har fått en dårlig handel av din lokale elkjøp butikk.. Og som andre sier, så bør du ta med deg alt av papirer du har, og gå ned på butikken selv..

Jeg bruker konsekvent alltid elkjøp, og har aldri hatt noen problemer med de.. Selv ikke der jeg har handlet i en helt annen by, eller levert varer til rep (sendes til verksted) i en annen by, har jeg hatt problemer..

Har i noen tilfeller hvert inne i butikken og tittet på varen, spurt om det jeg lurte på og slik, før selger sier "du bør vel egentlig gå på nett og bestille den der, vi er billigere på nett enn i butikken på den varen".. Og selv da får man samme service i butikken om man må inn med varen for service eller rep eller annet..

1

1) Registrer deg på blogg.no. 2) Lag en blogg som heter elkjopstedsnavn.blogg.no 3) Legg ut historien din

Deretter send ny klage og gjør dem oppmerksom på bloggen.

Kan nesten garantere deg at du får igjen pengene.

Har selv brukt denne metoden 3 ganger med 100% suksess når jeg har blitt behandlet urettferdig.

Grunnen til at det funker rimelig greit er at blogg.no har høy seo effekt og du vil mest sannsynlig ranke ganske høyt i google på elkjøp+stedsnavnet.

Sist gang jeg gjorde dette var når ett utleiefirma drøyde usaklig lenge å betale ut depositumet mitt.

Etter jeg sendte mail med link gikk det nøyaktig 20 minutter før jeg fikk mail om at pengene skulle komme på konto dagen etterpå. Før dette hadde de ignorert 4-5 mailer i 3uker.

2

Det er nesten som å si: "som man reder så ligger man" . Man får faktisk beskjed i kassen hvor mye ting koster. Så er viser du at du har vært totalt bevisstløs i gjerningsøyeblikket. Nytter ikke å komme sytende til Elkjøp etterpå.

1

Black Friday skulle altså være lavprisdag.

Tidligere denne uken kostet en Xbox kr.2295,- på Elkjøp. På Black Friday kostet den kr.2690,-.....

1
nocky Det er nesten som å si: "som man reder så ligger man" . Man får faktisk beskjed i kassen hvor mye ting koster. Så er viser du at du har vært totalt bevisstløs i gjerningsøyeblikket...

Så en bør være obs på svindel på Elkjøp, og dersom det skjer så er det min egen feil?

Jeg hadde en fastsatt pris. Jeg har tilogmed kvittering på dette. Når jeg var i kassen så sto ekseditrisen og lo ! Vi hadde de litt morsomt kanskje og så overså jeg prisen som var tross alt en samlepris på flere ting.

Jeg så ikke feilen før jeg kom hjem. Jeg vet ikke horvidt det er jeg som kunde som skal lide eler for den saks skyld være den "ansvarlige part". Jeg tenker at "saksbehandler" på Elkjøp en en fersking uten sans og samling.

Nå kan jeg jo nevne siden Elkjøps vidunderlige servie er oppe:

For en måned siden leverte jeg en laptop til service innen garanti. Tastatur har løse taster og touch sjerm er defekt. De er så frekke å si at tastatur er en slitedel! Der var OK å reparere skjerm men ikke tastaturet! Jeg kaller ut sjefen for reklamasjonsavd og han tilbyr meg å betale halvparten av reperajonen. Dette nekter jeg og ringer til forbrukerrådet, som naturlig vis hever øyenbrynene..Siden ordner det seg etter at jeg brenner av 150 kr på Elkjøps sin "kundeservice" telefon før jeg endelig får dekket reprasjon..

Dyreste support telefon i landet tror jeg..Jeg føler meg ganske fornøyd med de gutta der, bedre å kjøpe på nett.

1
Nangi 1) Registrer deg på blogg.no. 2) Lag en blogg som heter elkjopstedsnavn.blogg.no 3) Legg ut historien din Deretter send ny klage og gjør dem oppmerksom på bloggen. Kan nesten garan...

1) Registrer deg på blogg.no. 2) Lag en blogg som heter elkjopstedsnavn.blogg.no 3) Legg ut historien din

Det får bli neste grep. Jeg vil forsøke å ringe dem i morgen, men de fortjener godt å litt negativ omtale. Kanskje de lærer å behandle kundene sine skikkelig.

1
PetterJJ Black Friday skulle altså være lavprisdag. Tidligere denne uken kostet en Xbox kr.2295,- på Elkjøp. På Black Friday kostet den kr.2690,-.....

Tidligere denne uken kostet en Xbox kr.2295,- på Elkjøp. På Black Friday kostet den kr.2690,-.....

En xbox one skal ikke koste i nærheten av 2295 så da skulle du slått til med en gang. Butikker selger det med tap under ca. 3200 omtrent, om du tenker på den billigste 500 gb modellen. Er spill og tilbehør som gir kroner i kassa.

1

Nå har Elkjøp gitt seg, jeg får tilbakelevere til slutt. Så da ble det happy ending til slutt!

Synes fortsatt at Elkjøps "collect store" er litt mystisk, bestill på nett og så en eller annen pris når du henter dagen etterpå?

Det samme er ingen retur policyen for utvalgte varer. Gjelder dette varer kjøpt i butikk så er det vel greit å på spesifikk informasjon om dette. I stedet så må kunden tilsynelatende gå på nett for å få denne informasjonen. I butikken så ble ikke jeg fortalt noe om denne spesielle regelen. De store "60 dagers retur" plaketene henger over hele butikkene.

Dermed så mener jeg at Elkjøp blander sammen nett/ og butikk handel på underlig vis. Og dette på en slik måte at kunden ender opp med en mye dårligere service enn normalt. Tvilsom markedsføring etter mitt skjønn. Men men.. nok om dette her fra min side.

Jeg synes at det er rart at forbrukermyndighetene ikke er mer "på dem" på dette her. Jeg tenker at en kontrakt inngått på nett bør ha samme returrett uansett om en henter og betaler i butikken. Det fortelles lite til kunden om hvordan det EGENTLIG fungerer!

Over og ut !

3
PetterJJ Joda, jeg ser det. Men fasiten er altså at på denne fredagen, oppnådde man ikke den laveste prisen! Og da blir vel begrepet noe utvannet?

Og da blir vel begrepet noe utvannet?

Der kan jeg være enig, men "black friday" i Norge er jo bare tull.

De nevnte kjedene hadde ihvertfall "rekordlave" priser på en del produkter denne uken i motsettning til de fleste andre, selv om det ikke var på fredagen. Det er jo i 90% av tilfellene bedre tilbud på en vanlig "superweekend", nattåpent osv.

1

Har ikke lest gjennom tråden, men hadde en uheldig opplevelse med elkjøp etter jeg kjøpte en Macbook air for et års tid siden. De var ikke spesielt imøtekommende på mail i etterkant, jeg satt jo med en relativt kostbar macbook som var helt ubrukelig. Det endte med at jeg postet et innlegg på elkjøp's facebookside, og saken var løst på få minutter.

1

Lignende innlegg

Politikk - Norsk jaha1255 Siste svar

Lover milliardstøtte

Nå er Støre i sitt ESS hvor han kan leke stor mann med våre skattepenger . Med seg til Ukraina hadde han løfter om ti milliarder kroner i støtte. Pengene skal dekke tre hovedformål – humanitær hjelp,...
1
11 svar

Tidenes verste Regjering?

Det må smerte sosialistjournalistene og AP fremsnakkerne i Dagsavisen å skrive ingressen til artikkelen nedenfor: HØYRE ØKER MEST! Dette må da være tidenes verste Regjering? Sparker Brudepar, Farmen o...
Bilde

Høyre går mest fram på ny partimåling

Høyre går mest fram og får en oppslutning på 29, 5 prosent i en ny partimåling, opp 3,2 prosentpoeng fra forrige måned. Og Rødt er nå større enn Senterpartiet.


Bilde www.dagsavisen.no
1
14 svar
Aktuelt timy3 Siste svar

Tale og skrivefrihet

https://www.vg.no/rampelys/i/dnXBa1/politiet-har-tatt-ut-tiltale-mot-bernt-hulsker-ser-fram-til-aa-legge-saken-bak-seg Det er fortsatt ikke lov å si hva en mener i Norge I dag, det har høyesterett bes...
1
3 svar
Aktuelt frode57 Siste svar

Truet via telefon

Så har jeg blitt oppringt og blitt truet med at det kan skje en ulykke. Sykkelulykke. Morsomt med ytringsfrihet . Norge . Litt av et demokrati.
1
1 svar
Politikk - Norsk frode57 Siste svar

SAS konkurs

Det hadde vært bedre om SAS gikk konkurs så gjelda hadde kommet bort. Norwegians var der nesten men trikset med mange emisjoner som vatnet ut aksjeverdiene ned motnull. Det som forbauser meg er at sta...
1
2 svar
Laster...