Nye VGD er lansert! Mer informasjon

MDG vil heve bomringen i Oslo 5-gangen...

....på dager med høy forurensning. God idè?

Det er jo et problemat på noen dager at folk ikke kan gå ut. Men hva med elbiler? Om det er NOX som skal til pers er det jo ikke logikk at disse skal ha samme sats (Samtidig vet vi at det er bilen som fenomen MDG vil til pers). Og hva med vedfyring som også bidrar mye til akkurat dette....

De som også ikke skal til Oslo, men sør, vest eller nord er jo tvunget til å kjøre gjennom bomringen. Er det rettferdig? Var det smart legge alt innom Oslo? Jeg forstår jo at det var fordi alle som skal forbi Oslo må betlae bompenger slik at de får inn penger, men de har jo skapt et større problem ved å tvinge ALLE innom Oslo....

Nettavisen

1
39 svar

39 svar

Vi ønsker å legge til rette for en god debatt på nettsidene våre, og for å kunne sikre god moderering holder vi nattestengt mellom klokken 00.00 og 08.00.

Hansaguden

MDG vil heve bomringen i Oslo ... skriver trådstarter.

Da er det jo intet problem for bilistene, de kjører jo da bare under.

Kunne ikke dy meg.

3

ehall

Selvfølgelig vil de heve prisene på bomringen der de kan, og alle andre steder de kan suge penger av folk. Det har alltid være miljøfanatikernes eneste kort, flå folk for mest mulig penger. Miljø er bare en unnskylding.

2

JudasT

Overraskende nok ser det ut til at jeg må stemme på Miljøpartiet de gale ved neste valg. 165 eller 480 kr pr. bompassering er naturligvis ikke nok, men iallfall et steg i riktig retning. Alle tiltak som gjør livet surest mulig for Oslofolk (og blæringer) må hilses med glede.

2

Bill_Babba

Ok. Men det er ikke Oslo folk eller "blæringer"

som vil ta støyten, det er mellomklassen fra Ski, Enebakk store deler av Østfold folk. Som har Ganske dårlig med kollektiv muligheter for å komme seg til jobben I Oslo.

Mange transport firmaer og service firmaer med hoved sak Oslo som arbeids "mål" kommer fra denne kanten

1

JudasT

Ok. Men det er ikke Oslo folk eller "blæringer"

som vil ta støyten, det er mellomklassen fra Ski, Enebakk store deler av Østfold folk.

Hm. Synd å si det, men du har et godt poeng!

1

mickyH

Alle tiltak som gjør livet surest mulig for Oslofolk (og blæringer) må hilses med glede.

det er jo en hyggelig tanke ovenfor dem som bidrar mest til statskassa .

1

JudasT

Riktig; østlendingene bidrar mest til å tømme statskassa, mens vest- og nordlendinger fyller den med sin olje, oppdrettsfisk og vannkraft. Alle bidrar på den måten de best kan.

1

Zpiff

Var det smart legge alt innom Oslo?

Selvsagt ikke. Hovedveiene (Europaveiene) her i landet burde selvsagt ligget utenfor byarealer/tettbefolkede områder. Så hadde man heller fått betale noe ekstra, om man svinget innom disse områder/tettbebyggelse. At man blir tvunget til å kjøre gjennom slik tettbebyggelse (når man ikke har noe der å gjøre, og ikke ønsker det, samt at det øker risiko for å bli stående i kø..), er selvsagt alt annet enn smart.

Men sånn har det nå engang blitt, og den som får betale er selvsagt ikke den som har "ansvaret"(et kronisk fiktivt begrep) for idiotien.

2

fargerik

Hovedveiene (Europaveiene) her i landet burde selvsagt ligget utenfor byarealer/tettbefolkede områder.

Noen foreslo vel også en gang langt tilbake i forrige århundre å bygge en bro med E18 over Oslofjorden.

Den hadde vært fin å ha nå.

1

Kul_Djevel

Er det rettferdig?

Som alltid så er det jo kun de som har lite fra før som rammes av dette. Bompenger er en uting og hadde vært forbudt ved lov hvis jeg hadde bestemt.

2

perchri

Svært så urettferdig. Er det plager på kalde vinterdager bør all diesel/bensin forbys,ikke slik som forslått. Her blir det de som har økonomi til det, lov å kjøre, andre stakarer må la bilen stå. Hva kaller man dette? Ligner på sovjet i 60 åra. Når får vi butikker kun for de som er miljonærer? Vi er nok siste sovjet stat, som det kalles på folkemune. Demokrati og likhet, er feid under matta for masser av år siden. De nyklekkede bortskjemte "eggene" som har entret den politiske arenaen...........

2

Torotto

Enig med deg der, på generell basis.

Men rushtidstrafikk må dog kunne reguleres ved hjelp av avgifter.

Det er snakk om noen få dager, av hensyn til småbarn og voksne lungesyke.

Så når jeg frekventerer mellom Oslo og Nord Norge, så går turen snarest over på svensk side. ;-)

1

gjespe

Som alltid så er det jo kun de som har lite fra før som rammes

Nå rammes de av høyere kollektivpriser også - må være flaut av MDG?

1

Lignende temaer

Bilde

Politikk - Norsk

Politikk - Norsk

Bilde

Koronaviruset

Koronaviruset

Bilde

Amerikansk politikk

Amerikansk politikk

Bilde

Midtøsten

Midtøsten

Bilde

Terrorangrepet 22. juli

Terrorangrepet 22. juli

Laster...