Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Nye tiltak rundt El-sparker (Oslo)

Da har (endelig) det begynt å skje ting rundt den kaotiske El-sparkesykkel situasjonen i Oslo.

lenke; Oslo strammer kraftig inn

1) 25.000 el-sparker i dag skal ned til 8000 til vår/sommer. 2) bare 18% av disse blir innenfor Ring 1 3) Nattestengt 01.00 - 05.00

Burde også komme påbud om å kjøre i sykkelfelt der det er mulig.

takk til MDG, SV, AP & Rødt.

1
26 kommentarer

Kommentarer

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å kommentere på dette innlegget!

Gå til innlogging

Pernillel

Det er også et klassisk eksempel på mangel på ansvar eller det Jared Diamond kaller for "lack of accountability" og som er en en viktig årsak til hvorfor samfunn kollapser: når den styrende eliten kan berike seg seg selv uten å bry seg om konsekvensene av sine handlinger for resten av samfunnet så ender samfunnet lett opp i en negativ spiral som er vanskelig å stoppe.

I overført betydning: når selskaper kan oversvømme markedet med sparkesykler uten andre konsekvenser enn å se sin egen bankkonto øke mens samfunnet ellers må ta alle kostnadene for skader og mindre plass så ender de opp med å ødelegge for sitt eget marked.

Så her det mye å ta av. Regner med at sparkesykler blir et hett tema når høstens master-studenter ved SF og BI skal skrive sine oppgaver. :)

2

Teodora

Når det gjelder disse så snakker vi virkelig kognitiv dissonans.

Det er slettes ikke billig å bruke dem, skadene som oppstår er ofte svært alvorlige og i tillegg lever hver elsparkesykkel i drøye 2 måneder. Det er et megakonsumeri og forsøpling deluxe. Jeg forstår godt at mennesker bruker penger på bil og motorsykler som faktisk gir både glede, frihet og god kjøreopplevelse, dette er bare idioti til sammenligning.

2

Jhinx

Virker ut som sparkeselskapene opptrer noe arrogant og samarbeider dårlig med kommunene. Dette kunne vel blitt løst med at man begrenser antallet, og en spark må tas fra en parkering og parkeres tilbake på en angitt plass for å unngå ekstra avgift.

Virker dette og behovet tilsier mer trengs, kan en supplere med flere etterhvert.

Men denne kaste ut hundrevis av sparkesykler og nekte å samarbeide med kommunen vil til slutt straffe selskapene og brukerne. Det er jeg rimelig overbevist om.

1

Ragge99

Hva mener de borgelige om AP/MDG/SV sine nye retningslinjer:

Nicolai Øyen Langfeldt (Oslo Høyre): Han er kritisk til taket byrådet vil sette på antall elsparkesykler, som innebærer max 8.000 stk til sammen. – Jeg frykter at de slår beina under det eneste ikke-subsidierte transporttilbudet i Oslo.

lenke: Borglige kommenterer dagens Byråds reguleringer

1

pfrog567

Nicolai Øyen Langfeldt (Oslo Høyre): Han er kritisk til taket byrådet vil sette på antall elsparkesykler, som innebærer max 8.000 stk til sammen. – Jeg frykter at de slår beina under det eneste ikke-subsidierte transporttilbudet i Oslo.

Dårlig unnskyldning. Folk kan bare kjøpe seg en sparkesykkel selv. Det må også være billigere i lengden, men få de vekk fra fortauene.

2

Ragge99

Nyttig sak fra Avisa Oslo om den nye El-sparkesykkel situasjonen:

Tror det blir verre, før det blir bedre: – Dette er for lite og for sent

1

Lignende temaer

Bilde

Politikk - Norsk

Politikk - Norsk

Bilde

Koronaviruset

Koronaviruset

Bilde

Amerikansk politikk

Amerikansk politikk

Bilde

Midtøsten

Midtøsten

Bilde

Terrorangrepet 22. juli

Terrorangrepet 22. juli

Laster...