Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Har en slik motor.

Det jeg lurer på er om dette er 2 takter eller 4 takter? Motoren er en 2005 modell.

Så lurer jeg på om det er noen plombering på denne som går an og fjerne? Er det ikke slik at alle 9,9 hk egentlig er 15hk?

Bilder som viser plomberingen er og foretrekke, da jeg er "grønn" når det gjelder påhengsmotorer:)

1
1 kommentarer

Kommentarer

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å kommentere på dette innlegget!

Gå til innlogging

Rune_4

Om det er totakt eller firetakt kan man se på formen på motoren ved å se om det er laget plass til ventiler og slikt, men om du er "grønn" somdu skriver så er det nok ikek så lett.

Men har du instruksjonsbok til den så står det nok der, og sånn indielkte kan du jo se om det står noe om oljeinnblanding i bensinen, for det gjøres bare på totaktere der man gjerne blander inn 1% olje i bensinen. Noen har også egen oljetank som regelmessig må etterfylles fordi motoren forsyner seg derfra istedenfor at man må blande selv.

Hvis det er et lukket oljesystem uten forbruk (men med skiftintervall) så er det firetakter. Litt annerledes enn på en bilmotor da påhengsmotorer har stående veivaksel mens den er ca vannrett i en bilmotor.

Ellers kan du jo søk litt på internett etter motortypen din og se om det blir noen treff. Og å legge ut bilder av motoren (uten lokket på) kan også hjelpe.

1

Lignende temaer

Bilde

Bil

Bil

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...