Nye VGD er lansert! Mer informasjon

90-model bmw 520

Jeg vurderer å kjøpe meg en 1 gangsbil. Fant en 90-model 520 i god stand, men den har gått 250000km. har noen noe erfaringer med lignende eksemplarer? er det noe bil igjen av den når den har rulla 250000? den er eu godkjent for tre dager siden og da med 0 anmerkninger.

1
5 svar

5 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

Mons1

Supraman skrev: Jeg vurderer å kjøpe meg en 1 gangsbil. Fant en 90-model 520 i god stand, men den har gått 250000km. har noen noe erfaringer med lignende eksemplarer? er det noe bil igjen av den når den har rulla 250000? den er eu godkjent for tre dager siden og da med 0 anmerkninger. ------------------------------ Er det den gamle 2,0literes motoren med 12ventiler og registerrem? 24ventilermotoren kom i Tyskland i 1990, men ikke til Norge før i 1992.

Jeg har en 1990 mod 525i 24vent, som er da importert fra Tyskland.

Er det den gamle motoren, så anbefaler jeg på det sterkeste at du legger i 20000kr og satse på 24ventiler motor. Disse er sterkere, men i tilleg 10% lavere forbruk. De har ingen registerrem, men kjede. Disse motorene er svært driftsikre.

Ellers er det følgende ting å sjekke; Bremseskiver/Klosser. Støtdempere! Disse bilene (E34) er relativ tunge og krever gode støtdempere. Jeg skiftet og fikk en helt annen bil. Pendelstad på krengehemmer framme og yttre streledd. Disse er billige å skifte, men en svakhet. Ellers er bilen utrolig fin å kjøre til å være 16år gammel! -- mvh Monsen

1

Supraman

er 24ventilers utgaven ja. Jeg har planer om å senke den 30/30, så da blir det litt bedre dempere enn hva som sitter der fra før. bilen gikk som nevt igjennom eu kontrollen med glans så alt skal være bra. det jeg er litt skeptisk til derimot er det at den har rulla 250000km. men den er voksen kjørt fra den var ny så den er ikke herja med..

1

Evileria

250000 på en bil fra 1990 er jo ikke akkurat ille. Dessuten er det jo en førstegangsbil, er ikke noe BWM mann, men du får vel et par hundre tusen km til ut av den. ______________________________________________ Wake Up And Smell The Carcass

1

Mons1

Supraman skrev: er 24ventilers utgaven ja. Jeg har planer om å senke den 30/30, så da blir det litt bedre dempere enn hva som sitter der fra før. bilen gikk som nevt igjennom eu kontrollen med glans så alt skal være bra. det jeg er litt skeptisk til derimot er det at den har rulla 250000km. men den er voksen kjørt fra den var ny så den er ikke herja med.. ------------------- Hvorfor vil du senke den? E34 er ganske sportslig satt opp og det merker jeg på min 525i. Bilen er relativ lang og har lang akselavstand og da skaper senking mer problemer enn hva du vinner. Få heller noen fine 17tommere på den og sørg for å få den teknisk bra, før noen ting annet.

24vent er veldig slitesterk så den går 200tusen til med regelmessig oljeskift og kjør på med 5W-40 Helsyntet. Hvis den svetter olje, så er det på ramlageret(Svinghjulet). Ellers er de potte tett. -- mvh Monsen

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...