Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Ønsker tips til bruktbilkjøp:MB E-220CDI 1999-200

Jeg går å lurer på å kjøpe meg en brukt MB E 220 CDI i årsmodell 1999-2002. Men som med alle bruktbiler er det et sikkert noen spesielle ting man bør passe seg for her også. Hvis noen her inne kunne gitt meg noen gode råd angående pris/årsmodell/utstyrsnivå/km og evt. typiske "feller" så hadde jeg vært veldig takknemlig.

1
28 svar

28 svar

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å svare på dette innlegget!

Gå til innlogging

Hollabaloo

Velg denne istedet du:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7437368&sid=9aQlVu3vP028834&pos=7&tot=33

Eller denne... bare så synd den allerede er solgt:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7423867&sid=9aQlVu3vP028834&pos=17&tot=33 Hysnes ---------------------------------Arrested Development------------------------------------ Buster: Where'd Annyong get that juice box? Annyong: Annyong. Lucille: Those are for his soccer team. No sugar for you. You just get more awful.

1

Henke25

Det var en svært lekker 3 liter, den siste linken der. Helt sikkert et godt kjøp.

1

Fuzzbin

Takk for mange gode tips. Ser ut som om jeg må revurdere bilkjøpet mitt. Det er litt kjedelig når man er innstilt på en biltype, og er innstilt på akkurat den bilen. Men når bilen har en så åpenbar svakhet, er det bedre finne seg noe annet. Alternativet er så mye verre.

Da var det å begynne på'n igjen da. :-D

1

Hollabaloo

"Henke25 skrev: Det var en svært lekker 3 liter, den siste linken der. Helt sikkert et godt kjøp."

Jeg fulgte med på den annonsen og den lå ikke lenge ut før den var solgt. Utvilsomt et meget godt kjøp dersom annonseteksten stemte, jeg har sett tilsvarende modeller blitt lagt ut for over 200000 kr.

Hysnes ---------------------------------Arrested Development------------------------------------ Buster: Where'd Annyong get that juice box? Annyong: Annyong. Lucille: Those are for his soccer team. No sugar for you. You just get more awful.

1

250GTO

Enig med DrPain, ligg unna denne modellen. Ville heller ikke kjøpt Cklasse eller 220 Sklasse. Rustproblemer er rett og slett for komplisert til å holde i sjakk på en hverdagsbil i Norge. Er heller ikke særlig imponert over garantidekningen til MB, så å stole på at alt blir fikset er ingen god ide. Ser foresten at biler som har vært inne til garantirep tidligere nå begynner å dukke opp for andre gang.

Rådet blir heller å kjøpe en E39. Minst like god bil og mindre risiko.

1

Wonderboy

Mitt råd er faktisk også å styre unna denne modellen pga rustproblematikk. Synd. For ellers er det veldig gode biler som kunne vært det beste bruktkjøpet av bilene fra denne tiden.

PS! Dersom du finner en bil som er svært billig pga rust og du vet du kan reparere det billig eller ta det på garanti så kan du gjøre et godt kjøp. Men jeg tror rusten bestandig vil komme tilbake dessverre.

Jeg er Mercedes-fan og tør ikke kjøpe denne modellen. Jeg velger enten W124 (foregjengeren) eller etterfølgeren W211.

Hvis du skal ha Mercedes med diesel som holder bra til denne prisen vil jeg anbefale på det sterkeste å sjekke ut en S 300 td 1995-1998 modell. De er bedre enn E 220 cdi 99-02 på alle måter; både komfortmessig og kvalitetsmessig.

1

Fuzzbin

Hmm, dette høres ikke bra ut. Er det virkelig så ille da? Syntes det mysser med disse bilene på veien, og alle ser strøkne ut. Skulle nesten tro vi snakket om Granada eller Rekord her.....

1

Wonderboy

Rusten er et stort problem. Men det er ikke nødvendigvis så ille som mange skal ha det til. Det finnes veldig mange strøkne og ok utgaver av 210-serien. Men det finnes også vanvittig dårlige utgaver. Jeg har sett en fullstendig gjennomrustet (i kanaler, hjulbuer, dører, bagasjelokk osv) W210 som var til salgs. Er bare å håpe på at kjøper fikk den rabatten han skulle ha.

Det trenger ikke være noe dårlig kjøp og steller du pent med en i utgangspunktet godt stelt W210 så er det ikke sikkert at du vil få store rustproblemer. Du bør være nøye med å ikke bruke den i salt osv om vinteren.

Men hvorfor ta risikoen når du kan kjøpe en veldig ok BMW 5-serie i stedet? Eller en W140 S-klasse? Det er jo like greit.

Forresten er 5-serie belemret med litt rust den også, men ikke i samme grad. Den har også el-feil og litt småtteri i hjulopphenget. Så after all er vel W140 S-klasse det tryggeste kjøpet. Men hold deg for all del unna 350 diesel motoren som kom i disse før 95. Kjøp 300 td motoren om du skal ha diesel. Da har du en bil for resten av livet om du ønsker.

1

DrPain

E-klasse fra 1997 til 2003 er desverre befenkt med rustproblematikk. Typiske steder er:

-Skjermer foran (Lakk løsner i hjulbue og rust rundt sideblinklys) -Skjermer bak (Lakk løsner i hjulbue og rust som kommer ut mellom skjerm og fanger) -Dører (ruterammer innvendig, nedkant innvendig og utvendig langs pyntelist) -Bakluke (rundt håndtak og nede innvendig i fals/kitting) -Koffertlokk (rundt låsesylinder og nedkant innvendig i fals/kitting) -Takplate (bakkant mot hengsler til bakluke og langs rail begge sider) -Panser (Innvendig langs fals) -Travers (nedkant der hvor spruteplate ligger inntil stål) -Kanaler (rust som følge av gnisninger fra kanalskjørt)

Desverre gjelder dette alle E-klasser av modellbetegnelsen W/S 210. Km har ingenting å gjøre med skadene, alder er en påvirkende faktor, men i bunn og grunn er det konstruksjon/produksjonsfeil. Er bilen under 8 år gammel, er dette noe du kan søke garanti om.

Mitt råd: Styr unna denne modellen.

1

Fuzzbin

Takk for gode tips.

Ser på bruktmarkedet at endel er enten rustfrie, eller byttet diverse dører mm på garanti. Men hvis man finner en utgave uten rust, er det da et trygt kjøp? Hva med motor, drivverk og annet teknisk uttstyr, er det av god kvalitet? Ser at mange biler er tidligerer drosjer som har gått ca 300000km. Hvor mye bil er det igjen da?

1

DrPain

Fuzzbin skrev: Takk for gode tips.

Ser på bruktmarkedet at endel er enten rustfrie, eller byttet diverse dører mm på garanti. Men hvis man finner en utgave uten rust, er det da et trygt kjøp? Hva med motor, drivverk og annet teknisk uttstyr, er det av god kvalitet? Ser at mange biler er tidligerer drosjer som har gått ca 300000km. Hvor mye bil er det igjen da?

>>Motor, drivverk og teknisk er bilene bunnsolide. Jeg opplever til stadighet å se biler som har gått 400k++.

Delepriser og servicer er nokså dyre, men med tanke på driftsikkerhet, kommer du ikke noe dårligere ut rent økonomisk enn andre biler. Ønsker du å kjøpe denne modellen, anbefaler jeg deg på det sterkeste å kjøpe en som er under 8 år fra førstegangsregistrering. I tillegg bør du styre unna importbiler, da det ofte er feilaktige km stand på de.

Forøvrig har bilen ekstremt god kjørekomfort, og meget bra støyisolasjon.

1

mosanden

Rust, rust, rust

1

Wonderman

alt tullet om rust er blåst opp, men biler over 200.000km kan ha rust

1

DrPain

Wonderman skrev: alt tullet om rust er blåst opp, men biler over 200.000km kan ha rust

>>Og dette kan du mye om, Wonderman??

Synes du burde la vær å uttale deg om slikt, når du ikke kan stort om emnet...

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...