119 km/h på E-18 ved Holmen midt på natten når trafikken er minimal.. Det er jo ikke akkurat villmannskjøring... Hva er årsaken til at det er 80-sone der?
En bot hadde sikkert vært på sin plass, men førekortbesalg er jo bare uflaks.. 4 Km/h for fort for forenklet forelegg...
Jeg vil vel heller si at det er uflaks å bli tatt.
Strafferekasjonen er ikke uflaks. Det er vel få steder de er så klare og entydige som i trafikken.
De gangene jeg bryter regler med forsett. F.eks om jeg legger meg i 125 i 100-sonen, så vet jeg jo hva jeg risikerer.
Hadde politiet vært der, så hadde jeg selvsagt ikke gjort. Og dukker de opp, så er det jo DET som er uflaksen, ikke hva som blir strafferekasjonen. Legger du deg i over over 115 i 80sonen. Ja så ryker lappen om du blir tatt. Kalkulert risiko
Grunnen til at det er 80-sone er at det er relativt tett mellom av- og påkjøringer, med det det genererer av feltskifer. Noen av dem er heller ikke veldig lang.
Første er jeg enig med deg i.... Det andre tilfellet synes jeg faktisk er på sin plass...
1
BMW320d
Huff.. Dette kunne vært meg.
119 km/h på E-18 ved Holmen midt på natten når trafikken er minimal.. Det er jo ikke akkurat villmannskjøring... Hva er årsaken til at det er 80-sone der?
Er E 18 ved Holmen en 4-felts vei da? Vet ikke hvor dette er, er dette i Oslo-området kanskje?
Var det en 4-felts motorvei med lite trafikk, så kan jeg være enig i at 119 km/t ikke er direkte villmannskjøring. Men nesten 40 km/t over fartsgrensen er uansett en vesentlig fartsovertredelse da, mener jeg.
Og hadde det vært en vanlig 2-felts vei med 80-sone, så synes jeg at nesten 120 km/t hadde vært litt uansvarlig. Jeg bryter fartsgrensene selv, men jeg forsøker å holde meg til høyst 100 km/t i en 80-sone.
Er E 18 ved Holmen en 4-felts vei da? Vet ikke hvor dette er, er dette i Oslo-området kanskje?
Var det en 4-felts motorvei med lite trafikk, så kan jeg være enig i at 119 km/t ikke er direkte villmanskjøring. Men nesten 40 km/t over fartsgrensen er uansett en vesentlig fartsovertredelse da, synes jeg.
Men hadde det vært en vanlig 2-felts vei med 80-sone, så synes jeg at nesten 120 km/t hadde vært litt uansvarlig.
Er 4 felts motorvei. Og normalt er det lite traffikk på natterstid her.
Ok, da har jeg kjørt der flere ganger tidligere faktisk. Nei, jeg legger meg nok i beskjedne 100 km/t der og prøver å ligge mest mulig i høyrefila. :)
1
Timmelsjoch
Det er ikke akkurat rart at folk ligger over fartsgrensene midt på nattet. Det merkelige er at politiet har ressurser til å ha patruljer pendlene frem og tilbake på alle 4-felts motorveier hele natten.
Det merkelige er at politiet har ressurser til å ha patruljer pendlene frem og tilbake på alle 4-felts motorveier hele natten.
Det er nok fordi mange dødsulykker skjer om natta. Men å ligge i 120- 130 km/t på en firefelts motorvei er ingen katastrofe. De fleste dødsulykker skjer uansett på vanlige riksveier.
Ja, det har det nok. Men det er ytterst skjelden. Eksempelvis E-18 gjennom nordre vestfold var jo tidligere en skikkelig dødsvei. Nå som 4 felt er på plass har det så å si ikke vært ulykker på den strekningen :)
Jeg har blitt stoppet og fått bot for å kjøre i 100 i 80-sonen på E18 gjennom Bærum. Spør du meg burde det ikke være mulig å miste lappen bare pga fart i 80-soner og høyere.
5. Motorvogn som har tilhenger uten bremser, må ikke kjøres fortere enn 60 km i timen når tilhengeren har aktuell totalvekt 300 kg eller mer.
Nå tror jeg du hr blandet det som er "tillatt" totalvekt og "aktuell" totalvekt. Dvs, at dersom du har en tilhenger uten brems, og den i øyeblikket veier mer enn 300 kg totalt, så er maks fartsgrense 60km/t
Er totalvekten i øyeblikket under 300 kg, så er maks hastighet 80km/t
Ikke at jeg tror noen ville bry seg med å stoppe deg, men....
Du tror ikke Politiet i Norge stopper deg om du måler deg i 100 i 80sonen? Haha, med all mulig respekt så må jeg melde i fra om at du tar grovt feil.
Det finnes vel ikke noen plass hvor politiet er like streng som i trafikken. Det grenser til det latterlige til tider.
Selv har jeg kun fått et vink fra politiet, hvor de viste med tegn at jeg måtte slakke litt ned. Det må ha vært en politimann som nylig hadde seg med ei smekklekker kjerring på 22.
Hei. Jeg har en ladbar hybrid, men for at jeg skal kunne lade den, må jeg bruke en skjøteledning. Jeg har lest alle advarsler der ute om bruk av skjøteledning til elbil lading, men jeg ønsket å høre m...
Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
Skal nå gå til innkjøp av "ny" bil. Hadde tidligere en Vw UP 2013 mod som jeg forelsket meg i, og vurderer samme bil igjen bare 2017-el nyere. Hadde ett eneste problem med UPen, det var at bakhjula fr...
Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
Jeg minnes godt påkledde elbilpionerer som kjørte i krabbefart i iskalde biler for å rekke hjem. Slik sett var det kanskje lett å bli forledet av elbilens åpenbare svakheter og tro at den ville bli et...
Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...