Bil
Spennende fra Skoda
Lar bildet og artikkelen tale for seg:
http://www.dagbladet.no/2011/09/05/tema/bil/bilnyhet/motor/17965552/
Lar bildet og artikkelen tale for seg:
http://www.dagbladet.no/2011/09/05/tema/bil/bilnyhet/motor/17965552/
"Skodas nye sedan, som størrelsesmessig vil legge seg mellom dagens Fabia og Octavia."
Denne skal få det tøft her på berget, ja.
Ser ikke den store spenningen med den jeg? Og det sier jeg ikke for å være slem mot VAG-gutta. Det bare ser ut som en helt ordinær sedan i Golf-størrelse, med tydelige VW-linjer.
Ser ikke den store spenningen med den jeg?
Kanskje ikke spennende, men liker at de går bort i fra de runde formene på dagens Octavia (f.eks.), og blir litt mer tydelige i kantene.
I og med at denne skal legge seg mellom Fabia og Octavia, bør man vel kunne få en brukbart utstyrt bil for under 300k? Det klarer man jo med Ocativa allerede.
I og med at denne skal legge seg mellom Fabia og Octavia, bør man vel kunne få en brukbart utstyrt bil for under 300k? Det klarer man jo med Ocativa allerede.
Man får jo Golf 1.4 TSI 160 hk Highline til 305.000 kr, så regner med en Skoda-bror kommer noe under dette, ja.
Det mest spennede er vel at Skoda skal etablere seg i nye markeder.
Skoda har fått et visst fotfeste i India allerede, samt har prøvd seg noe i Sørøst-Asia - nå vil de prøve å få innpass på det viktige kinesiske, samt russiske markedet.
Det kan vel antas at den deler noen av komponentene til russer-Poloen (sedan med 8.2 cm lengre akselavstand) som VW har klart å presse ned i USA-prisnivå og som har forsterkede understellskomponenter og lakk (noe for Norge?).
russer-Poloen (sedan med 8.2 cm lengre akselavstand)
Hva i alle dager skal man med den? Må da ha 99% likt bruksområde som en Jetta.
I mange land er små sedaner populære. Se bare til Bali hvor jeg var for noen uker tilbake, veiene er utrolig smale (og sjåførene svært dyktige), men man har likevel et visst plassbehov. Her kommer biler som Toyota Yaris sedan og Chevrolet Aveo sedan inn. Brukbar plass til sjåfør samt tre passasjerer og ok bagasjeplass.
Toyota Yaris sedan har 9cm lengre akselavstand enn sin 5-dørsbror.
Edit: Dessuten har Jetta vokst, mens forrige Jetta var skarve 2.4cm lengre enn BMW 3-serie, er dagens variant 11.4cm lengre.
Denne bilen vil ikke nordmenn ha
Jeg håper den blir solgt i Norge, ser på den som et mer interessant valg enn f.eks. Golf.
Det gjør jeg forresten med Jetta også, men tør ikke kjøpe en, av frykt for aldri å få solgt den igjen...
I mange land er små sedaner populære.
Selv i USA er de jo ganske populære, og Jetta selger jo i bøttevis der
Jeg håper den blir solgt i Norge, ser på den som et mer interessant valg enn f.eks. Golf.
Får den også fine bensinmotorer som sine brødre har og en litt mer harmonisk prislapp, særlig på utstyr, kunne jeg absolutt vurdert denne kontra en Golf. Jeg liker sedan og jeg liker å ikke figurere på toppen av salgstatistikker (sier han som kjører Prius).
Det gjør jeg forresten med Jetta også, men tør ikke kjøpe en, av frykt for aldri å få solgt den igjen...
Jetta og andre sedaner er ganske populære hos våre nye landsmenn, som aldri kunne tenke seg å kjøre rundt i en Golf 5-dørs.
I dag får vi se att det är väldigt mycket kvar av Precept Concept i Polestar 5.