Jeg skal ha meg "ny" bil, har så innmarig lyst på en Audi s5, men da dette blei flere hundretusen kr for dyrt har jeg slåt fra meg den tanken, jeg har isteden bestemt meg for en "liten leke bil" (tre dører)
jeg har kommet frem til at valget mit er mellom 2007/8 Audi S3, 2010/11 Golf GTI eller 2006/7 Golf R32, jeg har de siste månedene teste flere av disse modelene og greier ikke helt å besteme meg, akkurat nå heller jeg mest mot Golf R 32...
har noen av dere slike biller/ hvilken ville dere kjøpt?
GTI går først ut. Den blir for pinglete i forhold til de to andre, i tillegg er den seriøst kjedelig på vinteren.
Valget mellom S3 og R32 er jevnere, men sjeldenheten til R32 og først og fremst motoren som sitter i den ville avgjort at valget ville falt på R32. Nå har ikke jeg kjørt noen av disse, men siden S3 og R32 er "samme" bilen regner jeg med at kjøreegenskapene er relativt like, selv om R32 får en tyngre motor i fronten.
GTI går først ut. Den blir for pinglete i forhold til de to andre, i tillegg er den seriøst kjedelig på vinteren.
r32 er gøyere å kjøre syns jeg, men S3`en er så jævlig fin å se på og aldeles ikke verst å kjøre... hvilken syns du er finest?
Jeg blei imponert over en 2011 GTI jeg prøvde derfor har jeg seriøst vurdert den, ikke så vansklig å få flere hester ut av den heller, men jeg har ikke testet den på snø...
Utseendemessig er S3 penest etter min mening. Det drar opp, men motoren i R32 veier kanskje mest når det kommer til en avgjørelse. Er det en ren lekebil du vil ha så velger du R32. Vil du ha en penere bil med noe ''slappere'' motor velger du S3'en.
Jeg liker best R32 utseendemessig også. S3 skiller seg ikke veldig ut fra en standard A3 bortsett fra enkelte ting. R32 med sin voldsomme frontfanger og to sentrerte eksosrør bak er fortsatt diskret, men skiller seg mer ut fra en vanlig Golf. Spesielt om du velger en i blått.
S3 er rett og slett sexy og motoren er ikke så aller verst 320 nm ved 2500 o/min, 265hk og 0-100 på 5,7 , man kommer opp i 200 rimlig fort også, (har jeg hørt, selvsagt ikke prøvd dette ;)
pokker heller, jeg må snart besteme meg og jeg skifter meinig to ganger i uken vertfall til nå......
Ville uten tvil gått for R32, litt mer "mot strømmen" enn S3. Selv om det er en golf er det vel mer politisk korrekt å bruke så mye penger på audi kontra vw. Har ikke prøvd noen av bilene, men jeg synes Golf er en penere bil enn a3/s3. Begge har jo awd og går som bare fankern. Hvordan er det med firehjulsdriftsystemet? Er quattro og 4 motion likt på disse årsmodellene?
Jeg har ikke eid noen av disse, men har kjørt alle 3.
R32 er skuffende kjedelig, V6-motoren oppveier ikke bilens kjedelige gemytt.
GTI er en veldig god GTI-bil, men også litt kjedelig i forhold til klassens mest spennende.
S3 er mer leken og har det lille ekstra man setter pris på. Så Audi hadde blitt valget av disse 3.
Men jeg hadde nok ikke kjøpt noen av disse 3 i denne klassen :)
Nå har ikke jeg kjørt noen av disse, men siden S3 og R32 er "samme" bilen regner jeg med at kjøreegenskapene er relativt like, selv om R32 får en tyngre motor i fronten.
Er vel GTI'en som har best kjøreegenskaper av disse tre.
Ja, men den var ikke med i min vudering, den røyk ut først.
Nå etter at jeg har tenkt meg om litt ser jeg fordelene med GTIen og hadde kanskje endt opp med den allikevel, til tross for overladning og forhjulstrekk.
Vent og spar til RS3 får overkommelig pris om noen år
2
Learka
Jeg har kun kjørt S3 og GTI. Hadde økonomi ikke betydd noe så hadde jeg kanskje valgt S3. Skal jeg kjøpe og drifte bilen selv hadde jeg helt klart valgt GTI. Det er en fabelaktig bra bil, og svært mye bil for pengene. Man får idag et fint eksemplar til langt under 300 000 kr.
Man får idag et fint eksemplar til langt under 300 000 kr.
Hvis valget faller på GTI, så skulle det i følge åpningsinnlagget være en 2010/11-modell, altså den nye. Ikke en eneste av de som ligger på finn.no er i nærheten av en pris på 300 000. De ligger over.
vi har nok litt forskjellig smak.. civic syns jeg er styg pga baken.... de andre har jeg ikke prøvd.
1
Erebus84
R32 er bare helt latterlig overpriset i norge, 470.000 for en 6 år gammal golf med 250 hester? Den er ikke verdt mer enn 350.000.
Jeg skjønner ikke at du vurderer disse bilene engang, fasiten er selvfølgelig Timmeljochs gamle bil.
Han solgte sin 2007 modell i fjor ( 2010) for 470.000.
Det er en 3 liters rekkesekser med overladning. Bruk et par tusenlapper på en remap, så har du 370 hester og 0-100 på 4.6 sekunder, bakhjulsdrift og ikke minst PREMIUM SPARTANA GEFUHLEN.
Hei. Jeg har en ladbar hybrid, men for at jeg skal kunne lade den, må jeg bruke en skjøteledning. Jeg har lest alle advarsler der ute om bruk av skjøteledning til elbil lading, men jeg ønsket å høre m...
Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
Skal nå gå til innkjøp av "ny" bil. Hadde tidligere en Vw UP 2013 mod som jeg forelsket meg i, og vurderer samme bil igjen bare 2017-el nyere. Hadde ett eneste problem med UPen, det var at bakhjula fr...
Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
Jeg minnes godt påkledde elbilpionerer som kjørte i krabbefart i iskalde biler for å rekke hjem. Slik sett var det kanskje lett å bli forledet av elbilens åpenbare svakheter og tro at den ville bli et...
Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...