Fisk og lignende fraktes jo også med vogntog, og da blir det jo ofte litt blaut og renner litt fra lasta. Dette renner jo ned på gulvet og må deretter finne en vei videre. De vogntogene som er beregnet på slik frakt har gjerne egen drenering i bunnen med dreneringskanaler og sluk inni bil/henger og deretter slanger ned for at guffa skal renne ned på bakken uten å gå via verktøyskap og diverse annet først. Endel ganger er dette slanger som går rett ned, gjerne en i hvert hjørne. andreganger så ser man dette som en slange som går fra venstre til høyre hjørne bak i en bue sånn at dne er lavest på midten og det renner fra midten (skåret hull der).
Ellers så er det også mye annet som kan renne pga våt last. Tar man feks en last med skikkelig våt flis så vil det vel sikkert renne litt av denne og siden tyngdekraften gjelder dr så vil det havne på veien via diverse små åpninger.
For å få biler og hengere helt tette ville vær bare tull, så da må det jo ut et sted. Er det noe smått man ikke vil iste (feks korn) så brukes det litt mer pakninger og slikt på kritiske steder enn om det er større ting og ikke så viktig å få det tett.
Ellers så er det jo også endel hengere som har presenningstak, og da vil det jo kunen samle seg en vanndam oppi der, da er det vanligvis en dreneringsplugg der som an åpnes så vannet renenr ned der og inn i hengeren og deretter videre ned på bakken, men dette kombineres jo ikke med kjølefrakt, og da vil du også ofte kunen se det renner mye i svinger og slikt fra taket. Om man ikke hadde hatt like løsninger ville vannet tattveien ut via døråpninger og slikt og gitt mer griseri, men likevel havnet på veien (får det jo ikek helt tett likevel, og det er nok heller ikke ønskelig).
Men også ved fisketransport og lignende vil man kunne se det renner ekstra mye i yttersvinger eler bakker og lignende.
Ved kjøl/frys så vil det velsikkert også dannes endl kondens fra lufta som kjøles, og den må jo ut et stedogså i flytende tilstand, så da er jo bakken et godt alternativ.
Mest sannsynliger det vann fra lasta du har sett, men det kan jo også være diesel eller hydraulikkolje elelr noen sånt (det hender det), men da hadde det nok ikke vært så store mengder (forhåpentligvis), og du vil lettere kjenne lukta. Ogved diesellekkasje ville nok tankens innhold minket endel så føreren hadde sett det på måleren og tatt affære.
Søppel fraktes også endel over lengre distanser i semitrailere, men isåfal så kjenenr du gjerne lukta vil jeg anta. Har ikke akkurat kjør så mye etter slike, men har jo kjent lukta fra slike ved andre anledninger. Og søppel kan jo til tider inneholde mye vann. Ved søppeltransport så er dette ofte i retning Sverige. men ved søppeltransport så er det gjerne andre gulvløsninger og ikke slanger til å drenere vannet.
Du skriver at slangen løsnet, men det kan jo også kanskje hende det rett og slettbare var at detvar da du ble klar over dette som renner.
Ofte vil evt firmanavn kunne gi svaret på hva som renner ut. Er det feks "Laksetransport AS" så sier jo det litt om hva man kan forvente å finne inni der. Men mange velger også å ha ganske anonym dekor for å ikke friste tyver for mye, mens andre igjen har reklame for helt andre ting enn det de frakter. Har feks havnet bak en som har reklame for Wurth på bil og henger, mens den frakter flis. Også kjenenr jeg en som er slger for Wurth og har varebilen full av slikt, men han valgte å ikek ha noe firmanavn på denne for å ikke lokke tyver til å gjøre innbrudd.