Vansklig å si når det gjelder gamlebiler.
men du taper jo minimalt når det er snakk om så lite penger. Det er ekstremt skjeldent en ikke kan tape mer en under 10 000,- ved bom kjøp av bil. Faktisk ved rett kjøp av bil, så taper folk mer en dette.
Når det gjelder handbrems, så er det mest sannsynlig en justering i tromlene bak (altså den ene siden) i værste tillfelle wiren til den ene siden.
Selv ved å bruke verksted, så blir ikke det dyrt (om verksted tar å bytter alt for å være helt sikker, så kanskje 3 000,-)
Og du har da en kurrant liten treg bil til under 15 000,- inklusiv reg. og sikker årsavgift + rep.
Og disse er ganske ok driftsikkerhet, men bremser henger lett om dem står mye.
Av bilene du har linket til så sier jeg kun: Kjøp Corsa.
Ta rustflekken selv, sett bort bremsejobben. småbulker og riper, gjør minimalt bare så det ikke ruster