Bil esc

Innlegg

Bil

Kubrak

GODT KJØP??

http://www.auksjon.no/LiveAuctionView.aspx?UID=271

Burde jeg slå til? Hva er bilen verdt etter din mening?

For de som ikke gidder å se igjennom linken:

OPEL CORSA 1.4 1998 mod.

Current bid: 7500 , Bidding ends: 22.sep.2011 12:00

Bremser / handbrekk tar svakt på bakhjul høyre side + Diverse rust, riper, bulker.

FARGE BLÅ ÅRSMODELL 1998 KMSTAND 79150 MOTOR Bensin HK 60 EU KONROLLERT 06.2010

1
8 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Vansklig å si når det gjelder gamlebiler.

men du taper jo minimalt når det er snakk om så lite penger. Det er ekstremt skjeldent en ikke kan tape mer en under 10 000,- ved bom kjøp av bil. Faktisk ved rett kjøp av bil, så taper folk mer en dette.

Når det gjelder handbrems, så er det mest sannsynlig en justering i tromlene bak (altså den ene siden) i værste tillfelle wiren til den ene siden.

Selv ved å bruke verksted, så blir ikke det dyrt (om verksted tar å bytter alt for å være helt sikker, så kanskje 3 000,-)

Og du har da en kurrant liten treg bil til under 15 000,- inklusiv reg. og sikker årsavgift + rep.

Og disse er ganske ok driftsikkerhet, men bremser henger lett om dem står mye.

Av bilene du har linket til så sier jeg kun: Kjøp Corsa.

Ta rustflekken selv, sett bort bremsejobben. småbulker og riper, gjør minimalt bare så det ikke ruster

2

Bremser / handbrekk tar svakt på bakhjul høyre side + Diverse rust, riper, bulker.

Ser det følger med litt på kjøpet,du bør ha mulighet til på se nærmere på slike biler før du handler.Med så lav km burde det kunne være et bra kjøp om det er ufarlig rust det er snakk om.Virker den 3-4 år så ,så bør en vel være fornøyd med en bil under 20 000 på veien.

Corsa er liten bil men ikke så aller verst trangt i forsete og bruker lite bensin,litt lat går noså greit.

2
Bill_Babba Vansklig å si når det gjelder gamlebiler. men du taper jo minimalt når det er snakk om så lite penger. Det er ekstremt skjeldent en ikke kan tape mer en under 10 000,- ved bom kjøp...

Når det gjelder handbrems, så er det mest sannsynlig en justering i tromlene bak (altså den ene siden) i værste tillfelle wiren til den ene siden.

Er bremsetrommelen fuktig på undersiden når bilen ellers er tørr, er det sansynligvis sylinderen som har tatt natta. Utrolig rimelig å fikse bremser selv, men jævlig dyrt å sette det bort.

Har bedt om prisoverslag hver gang jeg skulle gjort noe med bremsene. Min erfaring er at verkstedene tar omtrent ti ganger det du betaler for delene og gjør jobben selv. Derfor har jeg endt opp som selvlært bilmekanikker. Gjør jobben selv og ringer noen med peiling når jeg står fast.

Første gang jeg skiftet hjulsylindre og bremsesko, ble jeg ferdig på 40min totalt på begge sider. Lufting inkludert. Verkstedet skulle ha ca 5000,- for denne jobben. Gjør det selv pris: 650,-. Det kaller jeg penger spart.

2
Dali80_2 [sitat…] Er bremsetrommelen fuktig på undersiden når bilen ellers er tørr, er det sansynligvis sylinderen som har tatt natta. Utrolig rimelig å fikse bremser selv, men jævlig dyrt...

Det er ekstremt stor prisforskjell rundt om kring.

Og delepriser varierer voldsomt fra bil til bil.

Enkelte biler kan jeg få deler for under 1000,- for alle fire hjul (klosser og skiver)

mens andre biler 4 000,- i kun deler.

Så det er ingen fasitsvar. 20min på bytte bremsesylinder og sko er faktisk ganske langtid. Trur jeg hadde fått sparken om jeg hadde brukt så lang tid på en Opel corsa. Men selvsagt, nybegynner og jobbe for seg selv, så spiller det jo ingen rolle.

Fra hva jeg vet, kanskje det var en franskbil, hvor fjærene til bremseskoa sitter på innsiden av skoa, mot støvdekselet.

1
Bill_Babba Det er ekstremt stor prisforskjell rundt om kring. Og delepriser varierer voldsomt fra bil til bil. Enkelte biler kan jeg få deler for under 1000,- for alle fire hjul (klosser og s...

Så det er ingen fasitsvar. 20min på bytte bremsesylinder og sko er faktisk ganske langtid. Trur jeg hadde fått sparken om jeg hadde brukt så lang tid på en Opel corsa. Men selvsagt, nybegynner og jobbe for seg selv, så spiller det jo ingen rolle.

Fra hva jeg vet, kanskje det var en franskbil, hvor fjærene til bremseskoa sitter på innsiden av skoa, mot støvdekselet.

Hehe. Det var første gang jeg så hva som var bak trommelen. Hadde ingen anelse hvordan jeg demonterte/monterte noe som helst. Men fikk det faktisk til.

Det var en Mazda da. Så ikke verdens mest kompliserte bil.

1

Lignende innlegg

Bil MartinwetlesM Siste svar

Lading av Passat GTE hybrid.

Hei. Jeg har en ladbar hybrid, men for at jeg skal kunne lade den, må jeg bruke en skjøteledning. Jeg har lest alle advarsler der ute om bruk av skjøteledning til elbil lading, men jeg ønsket å høre m...
1
1 svar
Bil Tradem Publisert

Hei,

Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
1
0 svar
Bil add Siste svar

Noen med peiling på bil? (Hjulbolt)

Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
1
5 svar
Bil Mustang2015 Siste svar

Spesielle nummerskilter

Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
1
1 svar
Bil e_1955 Siste svar

Samme bil i 18 år; når blir jeg lurt?

Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
1
1 svar
Bil Zalo123 Siste svar

Radioenheten fungerer ikke i bilen

Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...
1
2 svar
Laster...