SUV_4WD [sitat…] Sånn deter skrevet så ser det ut som om de to store servicene kostet 16k og 18k, noe jeg synes virker ganske dyrt, særlig ettersom begge kommer innefor 150.000 km. Min bil...

Reparasjonene var utenfor vanlig service, og skyldtes nedslitte styrekuler etc. Som jeg nevnte, er den veien jeg kjører på en skikkelig drittvei(en time hver vei på hullete og humpete "pløgsle"), slik at stort sett alle biler får disse reparasjonene her.

For å skifte styrekuler på Calibern, må hele bærearmen byttes, så det er derfor det blir ganske dyrt.

1

Nå har jeg hatt Caliberen i 4 år og ca. 150 000 km og jeg må ærlig talt si jeg er fornøyd. Generelt har jeg bare hatt standard servicer samt to store, en på 16000 kr og en på 18000 kr, som også må sees som forventet med en slik kjørelengde. De to store reparasjonene var bytte av styrekuler og dempere foran og bytte av noe staggreier bak. Jeg kjører en skikkelig drittvei, så dette var som sagt forventet.

Sånn deter skrevet så ser det ut som om de to store servicene kostet 16k og 18k, noe jeg synes virker ganske dyrt, særlig ettersom begge kommer innefor 150.000 km. Min bil skal neste år inn til stor service med regreim og hele denne servicen koster ca 8000 km, eller halvparten av dine store servicer, og med et lengre serviceintervall enn din siden min bytter regreim for hver 120.000 km.

Eller er det sån at de prsiene var service inkludert diverse reparasjoenr beskrevet under, da blir det jo siåfall litt mer kurant, men fortsatt ganske dyrt synes jeg. Hjulopphengsdeler har jeg aldri byttet på min bil bortsett fra enstøtdemper som gikk på garantien. Skal snart bytte noen stag, men de kostet meg vel bare ca 600 kr (for et sett til alle fire hjul, mens jeg bare trenger bak).

1
PassatGL Hvordan er 2.0TDI-motoren i bruk, min ble noe tungstartet etter passerte 70 000km. Jeg håper ikke neste eier ble sittende på en svinghjulsdefekt.. Jeg synes denne US-importerte sje...

Hvordan er 2.0TDI-motoren i bruk, min ble noe tungstartet etter passerte 70 000km. Jeg håper ikke neste eier ble sittende på en svinghjulsdefekt..

Motoren min er helt tipptopp(hvis man ser bort fra uling i turbo). Har ikke noe problem med å starte i hverken varmt eller kaldt vær. Eneste som er litt surt, er at motoren sliter med å bli varm på kalde vinterdager...

1
Buick-Riviera [sitat…] Nåja. Greit vil jeg si den er. Men vet om mange med turbohavari bla. Da har riktignok bilene nærmet seg 200.000 km, men likevel. Dyrt blir det. Chrysler konsernet har ette...

Chrysler konsernet har etter 1980 hatt noe varierende kvalitet. De har levert mange veldig gode modeller, men også mange veldig dårlige med hensyn til kvalitet. I tillegg er en del europeiske biler fra konsernet, så som Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Voyager osv. lever med VM 2.5 liter diesel. Den trekker ikke akkurat opp kvaliteten.,..

Kjøpte en ny Sebring cab i 2002, og solgte den for ca 1 år siden. Det eneste jeg gjorde 8 år var å skifte olje og 2 bremselyspærer, samt å kjøre den gjennom børsteløs vask nå og da. På disse årene tok den meg 3 ggr tvers over USA, samt utallige andre turer.

Bilen både fungerte og så ut som ny da jeg solgte den. Vet man hadde litt problemer med V6 motoren tidligere da man brukte en 2,5L fra Mitsubishi? Men min hadde Chryslers egen 2,7 l , og den gikk bokstavelig talt som ei klokke, og gjør det fortsatt.

Men dette var i Florida, og bilen var bygd i USA og ikke i Østerrike.

300C hemien jeg har nå har også vært feilfri så lang, men har foreløpig blitt lite brukt.

1
Buick-Riviera [sitat…] De som kjører forrige gen. Landeveisrøver har nok betalt relativt mye i bytte av topplokk/pakning, viskosekobling, startere og dynamoer...

Landeveisrøver har nok betalt relativt mye i bytte av topplokk/pakning, viskosekobling, startere og dynamoer...

For ikke å snakke om gjentatte reparasjoner av fjæringen, og kostnaden ved "nei faen nå har jeg fått nok av defekter, jeg skifter ut dritten med normale støtdempere isteden-løsningen".

1
Buick-Riviera [sitat…] Nåja. Greit vil jeg si den er. Men vet om mange med turbohavari bla. Da har riktignok bilene nærmet seg 200.000 km, men likevel. Dyrt blir det. Chrysler konsernet har ette...

Men vet om mange med turbohavari bla. Da har riktignok bilene nærmet seg 200.000 km, men likevel. Dyrt blir det.

200.000 km er godt innenfor normal forventet service/bytte-intervall på turbo.

Men nå mener vel du noe annet med setningen, at det ikke skal være behov for reparasjoner i det hele tatt før bilen har kjørt jorden flere ganger. :)

1
totem [sitat…] Den forventer jeg vil komme ja... Har en tiltagende uling i turboen som startet allerede rundt 30 000 km. Alternativet var den nyutviklede "world engine"(bensin), og det v...
Buick-Riviera

Alternativet var den nyutviklede "world engine"(bensin), og det vil jeg vel heller kalle litt hasardspill.

Jeg vil nok tro at en amerikansk bensinmotor som oftest er mer driftsikker og mer solid enn en VAG dieselmotor. Men jeg kjenner ikke de aller nyeste Chrysler motorene godt nok.

1
totem [sitat…] Den forventer jeg vil komme ja... Har en tiltagende uling i turboen som startet allerede rundt 30 000 km. Alternativet var den nyutviklede "world engine"(bensin), og det v...
Buick-Riviera

Hører f.eks. at Land rover er galskap å kjøpe, men det er da vitterlig en haug av mennesker som kjører disse... Er de dumme de da?

De som kjører forrige gen. Landeveisrøver har nok betalt relativt mye i bytte av topplokk/pakning, viskosekobling, startere og dynamoer...

1
Buick-Riviera [sitat…] Nåja. Greit vil jeg si den er. Men vet om mange med turbohavari bla. Da har riktignok bilene nærmet seg 200.000 km, men likevel. Dyrt blir det. Chrysler konsernet har ette...

Nåja. Greit vil jeg si den er. Men vet om mange med turbohavari bla. Da har riktignok bilene nærmet seg 200.000 km, men likevel. Dyrt blir det.

Den forventer jeg vil komme ja... Har en tiltagende uling i turboen som startet allerede rundt 30 000 km. Alternativet var den nyutviklede "world engine"(bensin), og det vil jeg vel heller kalle litt hasardspill.

Men uansett, er det vel noe med alle biler er det ikke? Jeg hører gang på gang mennesker som påstår at Bmw er det beste, eller Audi, eller Ford etc.etc., men er ikke de fleste merker i bunn og grunn stort sett av god kvalitet? Hører f.eks. at Land rover er galskap å kjøpe, men det er da vitterlig en haug av mennesker som kjører disse... Er de dumme de da?

1
totem Det var også dette jeg hørte før jeg kjøpte, samt at chrysler neon som visstnok er forgjengeren til Caliber var et rullende bombenedslag. Uansett, hovedgrunnen til at jeg kjøpte va...
Buick-Riviera

Uansett, hovedgrunnen til at jeg kjøpte var at bilen har vw's 2 liter diesel, som i og for seg fordrer en viss kvalitet.

Nåja. Greit vil jeg si den er. Men vet om mange med turbohavari bla. Da har riktignok bilene nærmet seg 200.000 km, men likevel. Dyrt blir det.

Chrysler konsernet har etter 1980 hatt noe varierende kvalitet. De har levert mange veldig gode modeller, men også mange veldig dårlige med hensyn til kvalitet. I tillegg er en del europeiske biler fra konsernet, så som Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Voyager osv. lever med VM 2.5 liter diesel. Den trekker ikke akkurat opp kvaliteten.,..

GM og FoMoCo har jevnt over bedre kvalitet på bilene sine. Dette gjelder alle Ford merker og spesielt Cadillac og Buick hos GM.

1
Timmelsjoch [sitat…] Det var vel en god del problemer med tidligere Chryslermodeller som Voyager og Stratus. Men de har kanskje fått bedre skikk på kvaliteten, din bil virker å ha absolutt god...

Det var også dette jeg hørte før jeg kjøpte, samt at chrysler neon som visstnok er forgjengeren til Caliber var et rullende bombenedslag.

Uansett, hovedgrunnen til at jeg kjøpte var at bilen har vw's 2 liter diesel, som i og for seg fordrer en viss kvalitet.

1

Generelt ble jeg advart om å kjøpe Dodge fordi det, meg fortalt, var rein søppel

Det var vel en god del problemer med tidligere Chryslermodeller som Voyager og Stratus. Men de har kanskje fått bedre skikk på kvaliteten, din bil virker å ha absolutt godkjent kvalitet.

1
Laster...