Tror det er en fordel med mer vekt foran, for å få en fin slegge-effekt. Direkte styring er nok også en fordel.

Lurer på om en Alfa 159 med den tunge 2,4jtd motoren kunne vært noe?

Jeg vet med sikkerhet at Saab duger til slikt, da jeg har sett Saab Performance Team på youtube.

1

Audi. En -89 100 Avant med tung 2,3 femmer heeelt foran i en forholdsvis lett bil.

Eller en Lancia Thema 8.32? Selv om Ferrari åtteren er i lettmetall veier nok klumpen med gearkasse litt i fronten på den lette bilen. Forøvrig er den høyt oppe på "vil ha" listen min. Slike "bananas" biler vil aldrig bli produsert igjen.

1
TORANA_XU-1 You need a real Wagon to do that

Og for alle som lurer på hvor de kan ha hørt den sangen før og har tenkt å gjennomsøke hele youtube skal nå få litt hjelp. Selv kan jeg bare huske å ha hørt den et sted, og det er i en video med motorsykkel trial med Julien Dupont, som kjører på steder der folk flest tror det er umulig i byen, flott video:

http://www.youtube.com/watch?v=2t2cb8tVlaQ

Og her er en video til som viser en fin vending fra rygging til forlengs slik denne tråden handler om, se ved 3:13 i denne videoen (bare sånn i tilfelel noen skule ha oversett denen bilen i videoen), riktignok ikke med stasjonsvogn, men med motorsykkel:

http://www.youtube.com/watch?v=YhEIis9Hbos&feature=related

Men om vi skulle foreslått en bil til trådstarters tema (og hvis vi sier at SUV teller som stasjonsvogn) så tror jeg jammen jeg ville foreslått bilen man ser på siste videoen, en blågrønne til venstre ved 1:00. Har selv flere ganger tatt kontrollerte fine 360 snurringer innenfor to felter på glattkjøringsbanen. Kom på jeg måtte prøve dette en gang jeg var på glattkjøringsbanen, og det var jo morsomt. Duger til det meste den bilen der.

1
Buick-Riviera

Foreslår noen amcars med FWD.... :) I nødstilfelle fungerer selvsagt Caprice Wagon!

1
Laster...