Nye VGD er lansert! Mer informasjon

desarmere DEFA alarm med flatt batteri

Hei. Har en 8 år gammel Mazda med DEFA alarm. Batteriet har gått flatt, men jeg har sånn der starthjelp. Når bilen startes så går alarmen. Desarmering av DEFA alarmen krever at man skrur tenningen av og på for å slå inn en pinkode. Problemet er jo at dette ikke går når batteriet akkurat har vært flatt. Hva er løsningen? Kjøre rundt i en time med hylinga på for å lade nok batteri til å desarmere? Lite hyggelig... Finnes det noen annen mulighet?

1
5 svar

5 svar

Vi ønsker å legge til rette for en god debatt på nettsidene våre, og for å kunne sikre god moderering holder vi nattestengt mellom klokken 00.00 og 08.00.

fcuk

Min Defa hadde startsperre, da måte jeg koble sammen to punkter på pluggen slik at denne ble deaktivert når jeg hadde koblet av strømmen på alarmen.

1

JHOL

Lad opp batteriet med en batterilader

1

kvitfors

klipp av ledninga til sirena :)

1

SUV_4WD

Dwsetteer vel sannsynligvis lagt opp sånn at det skal være vanskelig åfinne frem til og ikke så enkelt på koble ut. Og ofte er jo gjerne sirena skjult også, hvertfall var en av tre det på bilen til broren min. Det var nok en overraskelse for de som gjorde et innbruddsforsøk i den.

Man skulle vel tro at det beste i trådestarters tilfelle var å enten få ladet opp batteriet med lader fra stikontakten (mulig den er parkert et sted der det ikek er så lett). Eller å få tak i et bilbatteri som er fulloppladet og koble til dette så man får kjørt til et std man kan lade eget batteri. Evt kan man vel la et fulloppladet batteri stå paralellkoblet (nb, ikke i serie, for da blir det kortslutning) til eget batteri så det sakte med sikkert fylles uten at tenninga er på. Erdet et like stort batteri så vil han da ha et ca halvfullt batteri og prosessen kan evt gjentas noen ganger så man får nok strøm på bilen.

Dermed slipper man å flytte på bilen for å få fikset det.

Noen biler er ganskse ømfintlige for strømendringer, så det kan jo være verdt å sjekke. Selvf har jeg startkabler med overspenningsvern (fra NAF-butikken), så da skulle man vel være rimelig trygg ved start hjelp begge veier, altså å både gi og få strøm). Noen biler har det også sånnat det kan gi strøbbbel om man koblerfra batteriet, feks ved batteribytte. Sånn er det heldigvis heller ikke i min bil.

1

Northridge

Dwsetteer vel sannsynligvis lagt opp sånn at det skal være vanskelig åfinne frem til og ikke så enkelt på koble ut.

Jeg hadde problemer med min Defa-alarm og eneste løsningen jeg kom på var å ringe NAF. Det tok han ikke mer enn 30 sekunder å koble alarmen ut.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...