På Mondeo'n virker det som om oblatet kom med skiltene pussig nok, eller så er det noe slags belegg over hele plata som gjør det pirkete å bare få bort oblatene. Så jeg lot det ligge inntil videre. På Alfa'n har jeg tatt de bort. Ikke mange oblatfrie skilter å se på veien, faktisk.
Nei, har ikke tatt de av enda. Vurderte sterkt å gjøre det kl 0000 den 1. mai, men det ble ikke noe av det da. Siden har jeg knapt nok tenkt tanken, og da blir det ikke mye tiltak fra min side.
Men planen er å få de av innen dette århundret er over. Eventuelt selge bilene og slik sett slippe problematikken :-)
Og til dere som har gjort det; hvordan gjorde dere det? Fikk mine greit av, men sliter med en del limrester som sitter igjen osv.
Har bestilt ( i går) nye skilt til 500'en og Thesis'en. Er bare 140,- kroner pr. sett.
Autobianchi'en blir skrapet i morgen.
Så fra juli av er jeg helt oblat fri. :-)
Det gjorde jeg 1. mai. Brukte en sånn skrape som man har til keramiske platetopper og neglelakkfjerner for å få vekk limet.
Ja
Mine gikk av uten å etterlate seg nevneverdig med lim. Jeg har plastskilter. Det begynner å bli en del biler uten oblat, men de aller fleste av dem er nyregistrert etter 01.05.
Ja
Mine gikk av uten å etterlate seg nevneverdig med lim. Jeg har plastskilter.
Om du har plastskilter, som min 500, så vil jeg bruke 140,- kroner på nye skilt. Plastskiltene har jo også en markering for hvor oblatene skal stå i tillegg til at de fremstår billig. :-)
Fikk min nye bil i mai, og da selvfølgelig levert uten oblater :-) Men litt irriterende at skiltene har et tydelig markert felt hvor oblatene skal/skulle stå....
Om du har plastskilter, som min 500, så vil jeg bruke 140,- kroner på nye skilt.
Det skal jeg gjøre. Får ordne det på første feriedag.
Det gjorde jeg 1. mai. Har plastikkskilter og det er litt stor glippe mellom bokstaver og tall, men det var godt å få vekk klistremerket.
Har ikke gjort det ennå. Skiltene som står på nå ser uansett voldtatt ut. Nye skilt blir bestilt i morgen.
Litt OT, men hvor lang er leveringstiden på de, eller har man et sett med nye skilt liggende nede på biltilsynet?
Oblatene ble fjernet den 29. april på de to bilene vi hadde da. På bilen jeg hentet i helga, ble oblatene skrapt bort søndag kveld. Jeg har brukt tapetkniv (forsiktig), og gnidd vekk de siste flekkene med white sprit eller lignende.
Er man velig nøye. eller har tykke lag med oblater plassert "hulter til bulter" er det jo et alternativ å bestille nye skiltplater, som noen allerede har nevnt
Og til dere som har gjort det; hvordan gjorde dere det?
Mine er borte. Det var lett å pille de av på plastskiltene.
Jeg hadde tenkt det, men etter en kjapp inspeksjon slo latskapen inn. De får henge på en stund til.
Det synlige beviset på at staten har pølsefingrene sine ned i lommeboken er fjernet i dag, med høyttrykkspyler. Og bilen ble om mulig enda penere å se på :)
På forrige bilen min tenkte jeg en gang at jeg skule klore av stabelen med oblater før jeg satte på ny. Normale klistremerker er jo kurant, men ikke med disse som har skarpe kangter og stikker seg inn under neglene så det blir blodig og vondt, så det ble avsluttet. Det r jo ehller ikek sånn at man kan dra av rezsten når man har fått løsnet et hjørne (for å hindre at oblater stjeles og flyttes til annen bil).
På nåværend bil har jeg komplet stabel fra bilen var ny, og har ikke noen umiddelbare planer om å fjerne den, det har jo ike så mye å si om de er dereller ikke. Da er det fornuftigere ting å bruke tida på.
Synes forøvrig de godt kunnefortsatt med oblater sånn at litt flere hadde hatt orden på bilene sine. Før med oblater så kunne alle se at det var noe galt med bilen, mens nå kan folk droppe å ha bilen i trafikksikekr stand og bare kjøre videre fordi ingen kan se det om de da ikke er uheldige og hanver i en av e få kontrollene som er langs veien med skiltleser. Jeg tror aldri jheg har kjørt forbi noeen slik kontrol, men jeg vet det har vært en på et sted jeg har kjørt, men ikke mens jeg kjørte der. Sjansen for å bli tatt r nok desverre ikke så stor, og ingen bekjente ser det er noe galt så da er det nok mange som ikek bryr seg.
Og når de som ikke har ting i orden krasjer så er nok sjansen for at de stikkeravstørre enn om de hadde hatt alt i orden.
Når som helst. Bare å stikke innom nærmeste trafikkstasjon, bla opp 140 kroner, så kan du hente de om 3-4 dager
Om du har plastskilter, som min 500
OT, men det er ikke noe aktivitet i tråden: Hva slags motor og farge er det på din 500? Må si 500 er en sjarmerende bil i de rette versjoner.
Lignende innlegg
Lading av Passat GTE hybrid.
Noen med peiling på bil? (Hjulbolt)
Bakhjula fryser fast Vw UP! Bli lurt på ny?
Spesielle nummerskilter
Ryktet om elbilens død er overdrevet
Samme bil i 18 år; når blir jeg lurt?
Radioenheten fungerer ikke i bilen
Polestar 5
Polestar 5 – så här ser den ut!
I dag får vi se att det är väldigt mycket kvar av Precept Concept i Polestar 5.