For nordmenn flest trur jeg hele greia ligger på att en bryter er for komplisert.

I går stod det en Taxi til siden. (Sin høyre side) Og ventet, helt normalt egentlig trur og det er taxiplass der. (Usikker men mener det står ett skilt langt inne i noen busker)

Han hade tåkelysa på, fjærnlysa på og blinket ut til venstre. Hadde og parkert høyre forhjul på en liten snøhaug, slik att bilen var noe løftet i front.

2

Jeg er ikke sikker på hva som er farligst av de som bevisst driter i det og de som rett og slett har mistet oversikten. Jeg kan godt gå med på at det siste er verst, men det første er faenmeg mest irriterende.

2

disse eksemplariske førerne kjører med konstant blink

Seinfeld la merke til det samme: "....They drive slow......they left that turn signal on since they left the house that morning...... You can signal this week, turn any following year of your life."

2
3itmarck Har du noensinne glemt å slå av retningslys og kjørt igjennom kryss, og senere tenkt at det er bedre enn å ikke bruke retningslys? Til din informasjon, noe som jeg allerede har kon...

infeksjon i reléboksen på simple drittbiler, ville jeg bare påpeke overfor alle som klager på blinklysbruken til førere av tyske statusbiler, at det tross alt finnes verre bruk av blinklys

Det gjør nok også vondt for en del å vite at der finnes dyre tyske biler som kjøres riktig, vedlikeholdes godt og eies av vettuge folk. (Og i tillegg har langt bedre eksosverdier bussene kritikerne "verner klimaet" med.)

2
Michael-Knight [sitat…] Enkelte personer? Virkeligheten er at det er en betydelig prosentandel som driter i blinklys. Spesielt i rundkjøringer. Og det er et mye større problem enn at folk blinker...

Enkelte personer? Virkeligheten er at det er en betydelig prosentandel som driter i blinklys. Spesielt i rundkjøringer. Og det er et mye større problem enn at folk blinker for lenge. Og Mye mer irriterende. Steike så provoserende det er å stå å vente på duster som skal første til høyre i rundkjøringen, men som ikke gidder å informere om det.

Det der med manglende blinklysbruk synes jeg også er irriterende. Feks når jeg har kjørt gjennom Skui (før det kom ny vei rundt) så var det jo E16 med masse trafikk og mange små rundkjøringer, og man måtte jo stadig bremse ned for bilister fordi de ikek gadd å bruke blinklys.

Samme fenomenet har man i mange veikryss, og et kryss jeg ser stadig så bygger det seg opp en kjempekø av biler ret og slett fordi de som kjører på hovedveien og skal inn dit ikke gidder å blinke sånn at veldig mange muligheter til å komme utpå tulles bort, og for hver slik mulighet som ødelegges så kunen køen vært en bil kortere, men det blir den jo ikke da. Der burde politiet hatt noen kontroller så hadde det nok blitt bedre. Men politiet gidder ikek det, sannsynligvis fordi de ikek tar blinklysbruk seriøst, og fordi de måtte ha stått å denne kjempelange køen etter kontrollen på vei tilbake til politistasjonen.

Folk som lar blinklyset stå på etterpå er farlig, men heldigvis ikek så vanlig, og det skjer nok helst blant veldig sløve sjåfører. En gang stod jeg og skulle utpå hovedveien gjennom byen, og jheg hadde vikeplikt for trafikken der, jegskulel til høyre, så jeg ventet på en passende luke, og så dukket den opp, for i den jevne rekka av biler så var det en moped som skulle ut der jeg stod,m så da så jeg muligheten og gav gass når bilen foran mopeden hadde passert. Men så måtte jeg bråbremse, for den høyreblinkende mopeden kjørte rett frem. Bilisten bak hadde nok fått med seg hva som var iferd med å skje, så han slapp meg inn i køen bak mopeden (jeg stod jo litt uti veien også da jeg fikk stoppet), såda ble jeg kjrøende bak mopeden gjennom mange kryss. Jeg tutet mens jeg bremset for mopeden, så det burde være mulig for enen å få med seg hva som skjedde, men det fikk ikek føreren med seg (er jo litt rart vedkommende ikebegynner å lure påå hvorforen bil gir gass og hiver seg uti og bråbremser og tuter, for så så sjekek blinklyset). Et kryss rett fre, og deretter til høyre (elelr så hadde det nok smelt der, for der er det mangesom venter på tur tgil å komme utpå), og så mange kryss med rett frem. Jeg prvde å gi hint til mopedisten ved å ture for hvert kryss der han kjørte rett frem mens han blinket til høyre. Jeg berget ham nok også fra kollisjon ved atjeg kjørte bak sånn at dem som ikek hadde trengt å vike for en moped som skal svinge av må vike for meg (dette var en vei med mindre trafikk og større fart enn der jeg kom innpå, så småluker benyttes ikke der nårdet er rikelig med store). Etter ei halv mil så skiltes vår veier da mopeden faktisk svingte til høyre og forsvant.

Elelrs så snakket jeg en gang med en gammel mann ved et veikryss. Jeg stod der og kikket på et kart (sykkel), og da kom han bort og fortalte at han hadde krasjet der. Det var to felt i sammeretnig der han hadde kjørt og han holdtseg i høyre felt. Men så var det veiarbeid der,så han måtte over i venstre felt, og deretter tilbake igjen til høyre felt. Han brukte blinklys, en slo det ikek av, så da han kom til krysset der det biler ventet på å komme utpå, og han selv blinket til høyre så smalt det.

Elelrs så har jeg selv blitt lurt utpå av feil blinklysbruk. Inne i en by så skulle jeg utpå en vei med sykkel og det kom to biler fra høyre. Begge blinket til venstre og det var et kryss mellom oss, så da betyr jo det at deskal inn der, så da syklet jeg utpå veien. Så kom de rett frem og i retning mot meg likevel. Ikek noe kritiske marginer, men sånn atjeg ikke hadde syklet ut foran dem om jeg visste de skulle rett frem. Det viste segat deslepte, og brukte varselblinken på begge bilene. Bakerste bil var så tett opptil forankjrøende at der så jeg ikek høyre blinklys. Fremste bil manglet høyre blinklys fremme, så dermed blinket det bare til vesntre der fremme når varselblinken stod på. Da de stoppet like etterpå gjorde jeg dem oppmerksom på dette, og han sa han visste at blinklyset manglet, men mente han likevel bure bruke varselblinken når han slepte, så fortsattede videre med varselblink (venstreblink).

Ogen gang jeg syklet så kom jeg bak en lastebil somstod stille og sperret nesten hele feltet, mens den blinket til venstre. Det var trafikk imot, og da sykler man ikke på den trange plassen til venstre for en lastebil som blinker til venstre. Etter å ha vntet en stund bak der påat sjåføren skulle kreke seg utpå så sykler jeg etterhvert forbi når det er god luke i møtende trafikk. Foranser jegat det er varselblinken som står på, og atdet ikek er noen inni lastebilen, men endel arbeidere fremme på høyresida. Så jeg sier ifra om feilen og at de brude bytte pæra. Svaret er at jeg kan bytte den selv hvis det er så viktig. Så de tok ikke akkurat det så¨veldig seriøst at de gir feilinformasjon til alle.

Jeg kjrøte foprresten en gnag bak en Audi som brukte blinklys. Vi komtil enden av veien og måtte svinge til en av sidene. Likefør krysset begynte den å blinke til høyre, så stoppet den, slo av blinklyset, vbentet litt og så svingte den til høyre (uten blinklys). Så føreren hadde nok bare i vanvare kommet borti blinklysspaken, og måtte derfor få slått det av og ventet litt sånn at det ikke ble noe blinking i forbindelse med selve høyremanøveren.

2

Når disse eksemplariske førerne kjører med konstant blink, til for eksempel venstre, og de nærmer seg en avkjøring, vil andre bilister kunne anta at bilen som blinker til venstre, skal svinge til venstre ved første avkjøring.

Stol faen ikke på noen i trafikken. Kommer det en idiot med blinkelysene på, ikke tro at vedkommende skal svinge. Vent til du ser at så faktisk skjer før du begynner å krysse noens kjøreretning. Tro kan man gjøre i kirka, i trafikken skal man forholde seg til faktiske hendelser.

2
lillegubben [Slettet]

Ja, de gjør dette nok ganske så bevisst, for hvis de hadde brukt blinklys så hadde de jo vist andre at de har et snev av anstendighet.

Og det vil de jo ikke ha på seg at noen skal tro om dem. :)

Jeg tror at egoistiske drittsekker faktisk liker å vise at de er nettopp egoistiske drittsekker, og da er det bare å kjøre mot rundkjøringer i hundreoghelvete med lyskomboen tåkelys/nærlys, "skaffe seg forkjørsrett" på denne måten, og aldri, aldri noensinne blinke seg ut igjen av denne rundkjøringen.

Blinklys er jo bare for sussegutter og gamliser, må vite.

1

Dersom egoister som bevisst driter i blinklys utvikler anstendighet over natten, så er det ikke lenger farlig om kjerringer i riskokere kjører gjennom kryss og rundkjøringer med kronisk betennelse i blinklyset?

Det er bred enighet om at riktig blinklysbruk er nødvendig. Poenget med tråden er at det finnes noe verre enn at enkelte personer glemmer å bruke blinklys. At noen personer regelrett driter i blinklys, kan den som vil starte egen tråd om. Igjen. Og igjen. Til de omkommer av blodpropp i øglehjernen.

Fint om folket kan la være å avspore og avspore ytterligere ved å samtykke i tidligere avsporing. Hvis det er vanskelig å få overblikk i hva en tråd omhandler, det gjelder å se nyanser eller sammenhenger, så ikke svar. Ta heller en tur i trafikken og øv på korrekt bruk av tut, blink og langfinger.

Det er derimot litt i tråd med innlegget om noen vil diskutere årsaker til denne ensige fokusen, på at førere av tyske biler som ikke følger boka til punkt og prikke til enhver tid. Be my guest.

Men aller først bør det diskuteres hva som må til for å fjerne bilister som ikke slår av blinklys. Dernest generelt blinklysbruk. Tullinger som kun henger seg opp i feil som førere av tyske statusbiler begår, kan diskuteres, men jeg tror det er liten vits å diskutere med.

1
3itmarck Dersom egoister som bevisst driter i blinklys utvikler anstendighet over natten, så er det ikke lenger farlig om kjerringer i riskokere kjører gjennom kryss og rundkjøringer med kr...

Poenget med tråden er at det finnes noe verre enn at enkelte personer glemmer å bruke blinkly

Enkelte personer? Virkeligheten er at det er en betydelig prosentandel som driter i blinklys. Spesielt i rundkjøringer.

Og det er et mye større problem enn at folk blinker for lenge. Og Mye mer irriterende. Steike så provoserende det er å stå å vente på duster som skal første til høyre i rundkjøringen, men som ikke gidder å informere om det.

For ikke å snakke med idiotene som bremser ned i 80-sonen, svinger av, for så å finne ut at de skal blinke når de er halvveis av veien.

1

Har du noensinne glemt å slå av retningslys og kjørt igjennom kryss, og senere tenkt at det er bedre enn å ikke bruke retningslys?

Til din informasjon, noe som jeg allerede har konkretisert lenger opp på siden, så er ikke hensikten med tråden å forsvare duster som lar være å blinke. På ingen måte.

Etter å ha opplevd noen skumle nestenulykker på grunn av infeksjon i reléboksen på simple drittbiler, ville jeg bare påpeke overfor alle som klager på blinklysbruken til førere av tyske statusbiler, at det tross alt finnes verre bruk av blinklys enn å ikke bruke dem overhodet. Stikkord er stein og glasshus.

Sov godt!

1
3itmarck Har du noensinne glemt å slå av retningslys og kjørt igjennom kryss, og senere tenkt at det er bedre enn å ikke bruke retningslys? Til din informasjon, noe som jeg allerede har kon...

Sov godt!

Det virker som problemet ditt ligger i fokuset på tyske biler, jeg visste ikke at dette var så framtredende i tråden og jeg ser ikke på det som en trend at det er tyske bileiere som står seg ut. Like mange ignorante familiefedre i Mondeo med idiotisk mye utstyr

1

tyske biler har blinklys.

Blinklys funksjonen kobles veldig ofte ut når der kommer ei Taxi lampe på taket av bilen ...... kansje der ikke er nok strøm uttak og da er "blinkyls strømmen" enklest å ta .... :-)

1
Laster...