Buick-Riviera

og ei heller Caprice

På Caprice fungerer støtfangeren som ryggesensor. Når den sier klang, evt. lyden av knust plastikk på den andre bilen, da har du rygget langt nok! :)

4

Et kjapt søk på finn dukker Suzuki Liana og Subaru Impreza opp som dekker alt, bortsett fra " Parkeringssensor bak, og gjerne foran." Dette er vel muligens mulig å få som ekstrautstyr på modellen, så da er det evnt. å følge litt med...Litt usikker på inn- og utstigning i disse, sikkert ikke de enkleste.

Min bestefar på 80+ er strålende fornøyd med en Suzuki SX4, sett noe på denne? Ihvertfall lett å stige inn/ut av.

1
Burkar Fant ikke en eneste passende bil på finn. Må nok legge litt mer penger i dette :-)

Jeg sitter igjen med samme resultat som dere. Min far har i grunn råd til en dyrere bil, men jeg tviler sterkt på at han har noen interresse av å svi av noe mmer på det. Han er ikke så veldig interressert i bil generelt, annet enn at det er et fremkomstmiddel.

Imprezaen er et alternativ jeg har vært innom flere ganger, men jeg finner ingen med parkeringssensorer. Er ikke dette ekstrautstyr på disse bilene?

M-T: Kritereiene er nok litt strenge ja. Hva om jeg fjerner f.eks kravet om 4wd, hva ville dere valgt da?

1
Iramhs Jeg sitter igjen med samme resultat som dere. Min far har i grunn råd til en dyrere bil, men jeg tviler sterkt på at han har noen interresse av å svi av noe mmer på det. Han er ikk...

Imprezaen er et alternativ jeg har vært innom flere ganger, men jeg finner ingen med parkeringssensorer. Er ikke dette ekstrautstyr på disse bilene?

Impreza har ryggekamera. Som denne for eksempel. Den mangler automat, men den kombinasjonen finnes sikkert også.

1

Hva med en Nissan Juke 2013 modell? kr 239.950,- for en med automatgir. Her har du ryggekamera, navigasjon, cruise kontroll og multifunksjonsratt. Du finner nok eldre modeller som er rimeligere. Innstegshøyden her er midt i blinken, du setter deg verken opp eller ned. Bilen er fantastisk å kjøre og har veldig god comfort.

1

Kriterier for ny (brukt)bil: - Automat - Kollisjonssikker - Grei inn og utstigning (ikke sette seg ned i bilen) - 4x4 - Parkeringssensor bak, og gjerne foran. - Relativt lav km (under 50 000) - Ikke eldre enn 2008 - Størrelsen bør ikke være større enn en 3-serie, og så liten som en Swift. - Prisen bør ikke overgå 230 000, men kommer det rette objektet rullende, er nok alt opp imot 300 000 mulig.

Hva med den nye Fiat Panda 4x4 som kommer nå i januar/februar.

Vet ikke om den er tilgjengelig med automatgir, men bilen får mye skryt.

1

Her er det flere fine forslag. Skal sette meg ned og se litt næremere på noen av dem :)

1
Buick-Riviera [sitat…] På Caprice fungerer støtfangeren som ryggesensor. Når den sier klang, evt. lyden av knust plastikk på den andre bilen, da har du rygget langt nok! :)

Problemet er bare at denm lydvarslinga på ryggesensoren til Caprice er en ganske dyr i drift sammenlignet med dem der lyden bare koster litt strøm.

Selv passer jeg på å bare benytte metoden "rygge til det stopper" når det ikke er fare for skade på hverken bilen eller det som er bak. Feks mot myke brøytekanter, eller da jeg lukeparkerte en fullstendig ribbet miltær Gelandewagen et sted det var en sandsekk på et tonn bak meg og en pall med herdede glassplater foran, så der måtte jeg være litt mer forsiktig og ruslet frem på panseret for å skjekke marginene så jeg ikke skulle komme borti dem.

1

Kriterier for ny (brukt)bil:- Automat- Kollisjonssikker- Grei inn og utstigning (ikke sette seg ned i bilen)- 4x4- Parkeringssensor bak, og gjerne foran.- Relativt lav km (under 50 000)- Ikke eldre enn 2008- Størrelsen bør ikke være større enn en 3-serie, og så liten som en Swift.- Prisen bør ikke overgå 230 000, men kommer det rette objektet rullende, er nok alt opp imot 300 000 mulig. (H-Rv er ikke levert med parkeringssensorer tror jeg, og ei heller Caprice, så disse utgår nok fra vurderingen) Jeg tar imot tips med stor takk :)

Parkeringssensor man man jo ettermonter uten at det koster så mye (feks Biltema), så det er ikek noen stor grunn til å luke ut enkelte biler. Av de to som utgår pga at dette må ettermonteres så er det en der det sikkert er lett å bore i støtfangeren, mens det er en der man etter hva man leser om disse støtfangerne sannsynligvis må putte hele bilen i verdens kraftigste borerigg og bore et par timer pr hull med titanbor med kjøling.

Men punktet med at den ikek skal være eldre enn 2008-mod er det litt verre å oppfylle da 2006 var de siste som ble solgt. Men det finnes vel endel bra eksemåplarer om man firer littt på kravet om alder.

Angåedne ryggesensor så må man huskle på å ikke låse seg helt til en teknologi. Jeg vil si at på spørsmålet "kan jeg rygge lenger nå?" så er det ingenting som slår det å kunne se at det er plass istednefor å lure på om det pipesignalet er det siste på skalaen og om deter nok marginer med hengerfestet osv. Så på min bil har jeg montert et speil (ca 40 kr på biltema tror jeg) inne i overkant av bakruta så jeg kan kikke omtrent rett ned. Der er det nemlig greit at bilen er temmelig rett bak, og at det er bakrutevisker som hpolder det reint (dette kan siker bruker i HiAce-en din hvis du lukeparkerer mye). Jeg kan rygge så jeg er ca 30 cm fra bilen bak og fortsatt se at det er ledig plass mellom bilene.

De får forøvrig med automat, men er ikke så veldig vanlige.

1
Laster...