Nå er bilen hente og i mitt eie, så da er det vel trygt å legge ut en lenke til den også :)

http://m.finn.no/car/used/gallery.html?finnkode=42946291&body_type=4&price_to=240000&price_from=140000&location=20003&location=20061&year_from=2008&mileage_to=150000&engine_effect_from=120&make=744&make=749&make=808

Jeg får ikke laget en klikkbar lenke med epletelefonen...

Har ikke kjørt så mye enda, men så langt virker det fint. Bilen går godt (husk at Jeg kommer rett fra en Hiace uten turbo med 75 hk) er stille og god i kupeen og jeg sitter godt. I tillegg synes jeg fargen er pen å se på, samt at jeg synes felgene 18" kler bilen bra!

2
Iramhs Nå er bilen hente og i mitt eie, så da er det vel trygt å legge ut en lenke til den også :) http://m.finn.no/car/used/gallery.html?finnkode=42946291&body_type=4&price_to=240000&pri...

Nå er bilen hente og i mitt eie

Sjekk rulleretningen på venstre forhjul, på bildet ser det ut som er retningsbestemt mønster der hjulet ruller feil vei. Forhåpentligvis finner du samme feilen på et hjul på høyre side så det er bare å bytte plass på dem. Ellers så kan det hende du har 3 høyrehjul og et venstrehjul, og da må dekket av felgen for å rette det.

Men sjekk på dekket først (skal være ei pil og teksten Rotation eller noe sånt) så man er sikker før man setter i gang og bytter om på hjul.

2

Siden selv en muntlig avtale skal være bindende kan vi vel allerede gratulere. 5-serie med manuell girkasse.

1
Ribba Hvorfor ble det ikke bilen jeg anbefalte?

Den ble litt for stor for en familie på tre :)

Billen er blå. Faceliften kom vel i 2007, så dette er en faceliftet versjon ja.

For min egen del spiller det ingen rolle om det er automat eller manuell. Det som har bekymret meg litt ved å velge denne bilen er mulighetene for videresalg med manuelt gir og stoffseter. Dette er jo ofte to av tingene som står høyt på lista når man velger å kjøpe en 5serie, a6 eller e-klasse

1
Iramhs Den ble litt for stor for en familie på tre :) Billen er blå. Faceliften kom vel i 2007, så dette er en faceliftet versjon ja. For min egen del spiller det ingen rolle om det er au...

Det som har bekymret meg litt ved å velge denne bilen er mulighetene for videresalg med manuelt gir og stoffseter. Dette er jo ofte to av tingene som står høyt på lista når man velger å kjøpe en 5serie, a6 eller e-klasse

Det er bare å finne en som deg selv, og sette prisen riktig. ;-) Gratulerer med ny transport.

1
Iramhs Den ble litt for stor for en familie på tre :) Billen er blå. Faceliften kom vel i 2007, så dette er en faceliftet versjon ja. For min egen del spiller det ingen rolle om det er au...

Det som har bekymret meg litt ved å velge denne bilen er mulighetene for videresalg med manuelt gir og stoffseter

Gratulerer! Manuell 177hk blir ganske kvikk med 200-210 hk oppgradering.

Jeg solgte nettopp 520d (F10) med manuell og stoffseter, gikk helt fint. Tapte 27000kr etter 15 mnd eierskap.

1
Iramhs Den ble litt for stor for en familie på tre :) Billen er blå. Faceliften kom vel i 2007, så dette er en faceliftet versjon ja. For min egen del spiller det ingen rolle om det er au...

Gratulerer med ny bil (snart). Selv ville jeg foretrukket manuelt gir og stoffseter (greit å slippe glatte seter som er glovarme om sommeren og iskalde om vinteren), så sånn jeg ser det så er det ikke en mangel, men et pluss. Hvis man skal tenke på dette med videresalg og hva andre synes er best så kan det jo være positivt å kjøpe noe annet enn de andre liker, for da får man bilen billigere. For folk flest så vil jo verdien av det de ser på som rett valg minske etter hvert som bilen blir eldre og det er mindre bil igjen. Om for eksempel skinn + automat er verdt 20.000 kr ekstra nå, men bare 10.000 kr ekstra når du skal selge bilen så tuller du bort 10.000 kr på å velge dette. Da er det bedre å velge en uten slik du har gjort.

Kommer du til å ha to biler fremover, eller kommer du til å selge HiAce-en? Kjørte forresten selv HiAce 4x4 forrige uke, litt nyere enn din, men uten det man vel kan kalle obligatorisk utstyr på slike (hengerfeste), men uten at det betydde noe for oss (bare litt rart å se en slik bil uten hengerfeste).

1
Iramhs Den ble litt for stor for en familie på tre :) Billen er blå. Faceliften kom vel i 2007, så dette er en faceliftet versjon ja. For min egen del spiller det ingen rolle om det er au...

mulighetene for videresalg med manuelt gir og stoffseter.

Gratulerer,det er de to tingene jeg setter mest pris på,så jeg synes det var et klokt valg.Har hat skinnseter før og aldri mere,og en manuell er jo mere sportslig og holdbart enn automat.

1
SUV_4WD Gratulerer med ny bil (snart). Selv ville jeg foretrukket manuelt gir og stoffseter (greit å slippe glatte seter som er glovarme om sommeren og iskalde om vinteren), så sånn jeg se...

(greit å slippe glatte seter som er glovarme om sommeren og iskalde om vinteren

Skjønner ikke dette med glatte seter. sklir du ut av stolen i rundkjøringer ? Mine 5 siste biler har hatt skinn, og jeg har aldri hatt problemer med å holde meg på plass under kjøring.

1
vossen [sitat…] Skjønner ikke dette med glatte seter. sklir du ut av stolen i rundkjøringer ? Mine 5 siste biler har hatt skinn, og jeg har aldri hatt problemer med å holde meg på plass u...

Skjønner ikke dette med glatte seter. sklir du ut av stolen i rundkjøringer ?

Med HR-V tar han rundkjøringer i 5. gir og sitter festet til setet som med borrelås.

Vi andre trenger automat da bilen trenger mange girskift ofm. rundkjøringer, og så trenger vi skinn for at alt sølet ikke skal trekke inn i stoffet.

1
vossen [sitat…] Skjønner ikke dette med glatte seter. sklir du ut av stolen i rundkjøringer ? Mine 5 siste biler har hatt skinn, og jeg har aldri hatt problemer med å holde meg på plass u...

Jeg kjører stort sett biler med stoffseter og sklir ikke ut av setet hverken i rundkjøringer elelr andre steder, selv om det er lite sidestøtte (i form av kanter) på setene i mye av det jeg kjører. Men andre her (og da mange med skinnseter tydeligvis) forteller om hvordan de har sidestøtte som holder dem på plass i setet og hvor bra det er med denne sidestøtten. Med stoffseter som da gir tilstrekkelig friksjon så trenger man ikek denne sidestøtten da friksjonen mot stoffsetene holder meg på plass i setet.

Jeg har vel kun en gang hatt problemer med at jeg sklir sideveis i setet ved kjøring av bil. Det var med stoffseter, men jeg satt oppå en søppelsekk og det var det som gjorde det glatt den enen gangen.

1
vossen [sitat…] Dropp shortsen og bruk setevarmeren ?

Noen synes shorts passer til vinterbruk, for eksempel Mike fra OCC:

http://www.youtube.com/watch?v=_HCDwqWeZuA

Selv foretrekker jeg nok vanlig olabukse om vinteren. Setevarme bruker jeg ved behov, men om man setter seg i en kald bil (som ike har vært tilkoblet motorvarmer og kupevarmer slik min bil er både på jobb og hjemme om vinteren) så er det kaldt i bilen idet man setter seg inn, og kaldere blir det idet man setter seg ned om det er skinnseter. Så hvorfor lage seg et problem ved å velge skinnseter selv om deler av problemet kan løses etter hvert ved bruk av setevarmer? Jeg foretrekker å heller styre helt unna dette problemet, og problemet med glovarme seter om bilen er parkert i sola når jeg kommer til den og skal sette meg inn.

1
rosmebraad [sitat…] Med HR-V tar han rundkjøringer i 5. gir og sitter festet til setet som med borrelås. Vi andre trenger automat da bilen trenger mange girskift ofm. rundkjøringer, og så tr...

Det stememr bra, hvertfall for min del, med unntak av at man ikke trenger skinnseter pga sølet. Man trenger bare å ha seter i en farge som gjør at sølet ikke griser til. i min bil er det svarte stoffester, en utmerket farge når det vesentligste av søl i setene består av innholdet i to Colabokser som eksploderte en kald vinterdag da de stod i koppholderne foran girspaken.

1
nometalhorse [sitat…] Kanskje han smører seg med vaselin slik som de på sykkel pga vonde seter i Honda mikro-SUVen. ;-)

Niks, jeg bruker aldri slikt, hverken for bilkjøring eller for sykling. har syklet over 220 km på et døgn (5-girs sykkel med stålramme og knastedekk med rullerand), og har syklet Birken flere ganger (også det med stålramme minst en gangene). Og brukt enten olabukse elelr helt alminnelig shorts (ikke sykkelshorts med unntak av muligens en eller to birker). Sånn innsmøring trenger vel bare folk som skal sykle mye lenger enn de er vant til.

1

Gratulerer med ny bil. Ved å velge en slik bil trenger man ikke kompromisse på verken komfort, plass eller kvalitetsfølelse (for ikke å glemme "status"). Selv om mange ikke liker diesel skal man ikke stikke under en stol at dieselmotorer også har noen fordeler:). Personlig syns jeg det er en fordel å ikke ha skinnseter. Skinnseter er kun praktisk når ungene evt har "uhell" eller en må lesse inn unger dekket med kilovis av gjørme. Ellers er de bare klamme om sommeren og kalde om vinteren... Manuell gearkasse er vel ikke så feil på en BMW som f.eks en MB E-klasse. Det er ikke så rent få BMW kjøpere liker "sportsligheten" en manuell gearkasse gir.

1
vossen [sitat…] Skjønner ikke dette med glatte seter. sklir du ut av stolen i rundkjøringer ? Mine 5 siste biler har hatt skinn, og jeg har aldri hatt problemer med å holde meg på plass u...

Skjønner ikke dette med glatte seter

Glatte skinnseter må være en myte som lever på Hadeland.

Jeg har riktignok bare hatt helskinn i 3 av mine biler (snart 4). Kalde seter om vinteren er også en myte som sikkert lever andre steder enn på Hadeland. Om jeg setter setevarmeren på full styrke er setet for varmt i løpet av kort tid.

1
t109 Gratulerer med ny bil. Ved å velge en slik bil trenger man ikke kompromisse på verken komfort, plass eller kvalitetsfølelse (for ikke å glemme "status"). Selv om mange ikke liker d...

Manuell gearkasse er vel ikke så feil på en BMW som f.eks en MB E-klasse. Det er ikke så rent få BMW kjøpere liker "sportsligheten" en manuell gearkasse gir.

Det er riktig. Men de som velger manuell i BMW fordi det er mer sportslig enn automat kjøper stort sett 3-serie.

1
t109 Gratulerer med ny bil. Ved å velge en slik bil trenger man ikke kompromisse på verken komfort, plass eller kvalitetsfølelse (for ikke å glemme "status"). Selv om mange ikke liker d...

Personlig syns jeg det er en fordel å ikke ha skinnseter. Skinnseter er kun praktisk når ungene evt har "uhell" eller en må lesse inn unger dekket med kilovis av gjørme.

Og vi som verken har barn eller søler is i setene velger skinn fordi det ser langt mere eksklusivt ut. Detskinnseter av forskjellige typer kan se bra ut, men rene ensfargede stoffseter uten noe dilldall ser billige ut.

1
Iseran2770 [sitat…] Og vi som verken har barn eller søler is i setene velger skinn fordi det ser langt mere eksklusivt ut. Detskinnseter av forskjellige typer kan se bra ut, men rene ensfarge...

Amen, dette er Sannheten. Enkelt og greit.

Husker en MB E220 cab jeg kjørte i Tyskland rundt '95. Knall grønn, ikke metallic men virkelig knall grønn, og appelsinfargede skinnseter.

Det var på en og samme gang det mest harry og det kuleste jeg noensinne har sittet i. :D

1
Iseran2770 [sitat…] Glatte skinnseter må være en myte som lever på Hadeland. Jeg har riktignok bare hatt helskinn i 3 av mine biler (snart 4). Kalde seter om vinteren er også en myte som sikk...

Om jeg setter setevarmeren på full styrke er setet for varmt i løpet av kort tid.

Problemet er at ila de 3 minuttene det tar før setet blir varmt, er vi på tur ut for å levere i barnehagen. Tre minutter til så er det stans ved skolen. Får kanskje glede av setevarmeren de siste minuttene før jeg parkerer på jobben:( Klamheten om sommeren har sikkert noe med skinnkvaliteten å gjøre. Vet svigers har hatt kjøling i forsetene på de siste bilene, noe som gjør skinnsetene mye mer levelige om sommeren:) (bortsett fra hvis bilen har sorte skinnseter og har stått i solsteken da).

Forøvrig enig i at mange skinnseter ser mer eksklusive ut, og derfor (isolert sett) passer bedre i en premiumbil enn de fleste stoffseter.

Men - verken Mondeo, Avensis, Passat, Nissan, Skoda, Kia, Huyndai osv blir mer eksklusive av å plassere noen (ofte billige) skinnseter i bilen....

Beklager avsporingen TS...

1
Laster...