Bil esc

Innlegg

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Heller selv mot bensin-320i tross nesten total utstyrs-mangel, tror allikevel den kan gi en fin kjøreopplevelse i det daglige.

Hadde det vært mulighet for å eie bli nr. 2 i tillegg i dette tilfellet, hadde det blitt 318da mit extras.

1

Det må bli 318da. Mest pga xenon, og annet utstyr som "må" være der. Skal aldri ha bil med halogenlykter mer.

1

Bensin-bil på meg. Det er jo bilens drivlinje som har størst betydning. Diverse utstyr må komme i andre rekke. Xenon og hifi trenger jeg ikke, men burde hatt skinn. Navi trenger jeg heller ikke, men den har jo det. Hver gang jeg kjører dieselbil blir det mer tydelig hvor underlegen drivlinjen er i forhold til bensin.

2

Hvor langt inne sitter dieselhatet / hvor feil er diesel totalt sett i en sportslig sedan, når den skal fungere som bruksbil 95% av tiden?

Det er bare feil. Akkurat like feil som at 2+2 ikke er 295823. Noen ting er bare universelt feil, og diesel i en personbil er bare en av disse feilene.

Så en ribbet 320i er en bil jeg kunne ha valgt. 318d er en bil jeg ikke under noen omstendigheter kunne ha valgt uansett til hvilken pris og hvilket ekstrautstyr bilen var utstyrt med.

1

Uten tvil 320i. Har ikke kjørt 318d, men 316d kjørte som en dass. Må innrømme at jeg var veldig frustrert over manglende samsvar mellom kjøreegenskaper og motor. 320i har en god motor. Etter mine preferanser er det helt klart verd merprisen.

Av utstyr har 320i sportline, der er sportseter inkluder (er det på GT i alle fall). Å ikke ha sportseter og cruicecontroll er en dealbreaker for meg men det har begge. Ellers vil jeg savne xenon, men mye mindre enn hatet over motoren hver gang jeg finner en svingete vei. Resten av utstyret er ikke verd pengene og jeg ville bestilt uten.

Som en digresjon, pristilbudet jeg fikk på 320i var rød...

1

Her skal jeg være så vrang at jeg tar 318dA.

Greit nok at den har diesel, men den har trossalt i tillegg skinn, xenon og automatgir. Sistnevnte maskerer mye av dieselfeilene og er langt mer behagelig å kjøre som daglig langcruiser.

1

Jeg synes sef det er en stor bakdel at 320'n ikke har skinn og xenon, men jeg velger 320 likevel.

I en 5 serie hadde jeg også foretrukket automat, men dette er jo en sportlig "liten" sedan og manuelt gir her passer bra.

tipper den 320i motoren kan chipes opp til 220-30 hk ganske lett, og da begynner det jo å bli riktig morro. Ingen fare med girkassa heller.

318d kan også justeres selvsagt, men der får man girkassa å passse på.

Nei - 320i på meg. Xenon lamper og skinn kan ettermonteres også .

1

Hadde begge vært 320 ville jeg valgt dieselen om den hadde utstyrsfordleen, men så lenge bensinversjonen er en Sportline med de obligatoriske sportsetene hadde jeg overlevd uten Xenon og Hifi. Hadde det ikke vært en Sportline ville valget vært dieselversjonen.

1

318d uten tvil for min del. Så mye som jeg sitter i bilen og ikke minst står i kø er tomatkasse et must..samme med skikkelig lydanlegg. Kjører 220km pr dag bare til og fra jobb og skal gjennom Oslo både morgen og ettermiddag.

1

Jeg hadde valgt 318d fordi den har automat. Hadde ikke klart å leve med manuelt gir.

1

Jeg har kansje noen fordommer. men når jeg ser en BMW så passer jeg på og når jeg ser en Mercedes så er jeg redd for at noen driter i hagen min.

1

Jeg velger 320i, og jeg synes det er et pluss med manuell girkasse i den bilen når drivstoff er bensin. Ikke mye som slår følelsen av en presis og kortsteget girkasse.

1

Definitivt 320i.

Mangel på Xenon ser stusselig ut, men jeg kjører så sjelden på uopplyste veier i de mørke månedene at jeg fint klarer meg uten. Skinn er selvsagt en fordel, men sportssetene ser helt ok ut selv i stoff.

1

Fleste går for 320 i ser jeg. Jeg valgte bevisst 318d fordi med kraftforsjellen 316d vs 320i er så markant. 320d er veldig lik 320 i ytelser.

En fullutstyrt 320d er kansje bedre på alt utenom tomgangsstøy ( 320i-firern er vel ingen nytelse lydmessig uansett.) og muligheten til å dra i intervallet 4500-6500 o-min.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39746606

Noen som velger 320i'en over denne også? ( 320i'en er by the way den eneste F30 uten tåkelys jeg har sett).

1
veegee Fleste går for 320 i ser jeg. Jeg valgte bevisst 318d fordi med kraftforsjellen 316d vs 320i er så markant. 320d er veldig lik 320 i ytelser. En fullutstyrt 320d er kansje bedre på...

En fullutstyrt 320d er kansje bedre på alt utenom tomgangsstøy

Hvorfor skal man forsøke å "lure" noen over til dieselbil ved å sammenligne en fullutstyrt 320d med en ribbet 320i?

Ny 320d koster det samme som 320i. En stupet 320d er 16.000 billigere. Fullutstyrt hos BMW betyr minst 100.000.

Dersom du har oppdaget at brukte 320i er dyrere enn brukte 320d må det bety at nå holder bensinbiler seg bedre i pris enn oljebrennere.

2

det er mer enn på tomgang en merker forskjell. mye mer opplevd dekkstøy på bensin, fordi en ikke hører motoren under 4000 omdreininger. De som hevder det ikke er forskjell, har dere prøvd begge?

Morsomt tema. Jeg leter etter en feilutstyrt BMW, hvis det er en katastrofe for første eier har jeg lyst til å kjøpe brukt.

1
Iseran2770 [sitat…] Hvorfor skal man forsøke å "lure" noen over til dieselbil ved å sammenligne en fullutstyrt 320d med en ribbet 320i? Ny 320d koster det samme som 320i. En stupet 320d er 16...

Det er som jeg skriver i åpningsinnlegget for å se hvor langt inn diesel-motstanden egentlig ligger. Du får en bil med litt dårligere motor-karakteristikk, men masse dyrt utstyr for samme pris.

Det er jo overhode ingen tvil om at 320i er den beste motoren.

Din spådom anng. bruktpris på bensin-F30 tror jeg stemmer bra. Kjøperne av brukt F30 om få år vil være unge menn/ gutter, og de vil ikke ha diesel.

Fint for de som har kjøpt en slik nå, og veldig bra for de som kan gjøre et kupp på brukt F30 320d nedlesset med dyrt utstyr som første eier ikke får igjen noe for.

1
Forfun det er mer enn på tomgang en merker forskjell. mye mer opplevd dekkstøy på bensin, fordi en ikke hører motoren under 4000 omdreininger. De som hevder det ikke er forskjell, har der...

Morsomt tema. Jeg leter etter en feilutstyrt BMW, hvis det er en katastrofe for første eier har jeg lyst til å kjøpe brukt

Det kan være smart. Jeg kjøpte feilutstyrt F10 som var bare noen mnd. gammel til nesten 100.000 billigere ( bilen hadde ikke skinn, aut).

Ved innbytte etter 1,5 års eierskap lå innbytteprisen bare 20-25k under lignende biler med skinn og automat.

1

Lignende innlegg

Bil Tradem Publisert

Hei,

Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
1
0 svar
Bil add Siste svar

Noen med peiling på bil? (Hjulbolt)

Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
1
5 svar
Bil Mustang2015 Siste svar

Spesielle nummerskilter

Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
1
1 svar
Bil e_1955 Siste svar

Samme bil i 18 år; når blir jeg lurt?

Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
1
1 svar
Bil Zalo123 Siste svar

Radioenheten fungerer ikke i bilen

Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...
1
2 svar
Laster...