Bil esc

Innlegg

Bil

Odin_2

Om jeg var i markedet for nybil!

Hadde denne med 541000kr i verdifall på 27000km vært øverst på lista mi!

1
32 svar

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Bra valg av felger :)

Kan gjøre gode kjøp i denne klassen. Sjekk feks BMW 7-serie F01.

1

Det der er en fryktelig kjedelig bil. Felgene hjelper ikke akkurat på heller da. Men kjørekomforten er sikkert storveis.

1

Det er en bil til 1,3millioner tilsalgs for 42% rabatt med fornuftig felger som gjør at den ligger godt på veien og ikke sporer som en løshund. Mon tro hvor mye det koster for idiot-felger om man ønsker seg det?

A8 har alltid vært elegant om ikke mest spennende, men den har noe usagt mellom linjene som likevel sladrer om at dette er noe totalt annet enn 97% av den norske bilparken. Jeg liker sedaner mer og mer. Sannsynligvis fordi jeg straks er 40 kanskje? Nei, jeg tror det er fordi jeg alltid har hatt en holdning om ikke å gå for det alle andre går for (stv) og det uvante blir eksklusivt og eksotisk, samt at jeg ser mer og mer verdien i å kjøpe det man trenger og nå som barnevognene er gitt bort trengs ikke stv.

1

Hva legger du i idiot-felger ?

Du må da ikke ha 17" ballonghjul for å unngå sporing. Jeg har 19 og 20" på min og har ingen nevneverdige problemer. Det skal ikke være noe problem på denne heller. Men hver sin smak..

Mest spennende i denne klassen er selvsagt W222 S-klasse. Men den er jo helt ny.

Synes A8 er veldig lekker innvendig. Men utvendig er den veldig kjedelig. Denne mangler LED-hovedlykter - det burde den ha. Det gir en helt annen utstråling på veien.

Jeg husker fortsatt jeg drømte om A8 3.3 TDI for ca 10 år siden.. :)

1
Hollabaloo A6 vs. A8 skrått bakfra A6 vs. A8 skrått forfra Hva synes folket? Er de veldig forskjellige?

Heldigvis er de ikke veldig forskjellige, isåfall hadde Audi gjort en dårlig jobb.

A8 er mer elegant, tyngre i designen og er klart den mest ekslusive bilen.

A6 er, i positiv forstand, lillebror, letter og friskere bil for 35/40-åringen, på samme måte som A4 lysner enda mer og blir en bil for de i slutten av 20 årene tidlig 30. A3 er for 19 åringen og er sprekest i designen. A1 er for den urbane kvinnen, uansett alder, som vil ha kvalitet, design og komfort. A8 er for den velbeslåtte og vellykkede bedriftslederen i midten av 40/50årene.

1

Synes nye A8 ser mislykket ut. Jeg hadde heller valgt 7-serie eller S-klasse. Men jeg tror mitt valg like greit kunne vært en Jaguar XJ ny type.

1

Kjedelige greier, er dere 50+ hele gjengen? A8, S klasse og 7 serie er for gubber. Nei, gi meg noe mer sporty, takk, som har kjøreglede og kan svinge. :)

1
FT999 Kjedelige greier, er dere 50+ hele gjengen? A8, S klasse og 7 serie er for gubber. Nei, gi meg noe mer sporty, takk, som har kjøreglede og kan svinge. :)

er dere 50+ hele gjengen?

Jeg er 50++, men i hodet er jeg mye yngre :-)

Ifølge Odins analyse av Audis markedsstrategi i området 19-25.

"A8 er mer elegant, tyngre i designen og er klart den mest ekslusive bilen. A6 er, i positiv forstand, lillebror, letter og friskere bil for 35/40-åringen, på samme måte som A4 lysner enda mer og blir en bil for de i slutten av 20 årene tidlig 30. A3 er for 19 åringen og er sprekest i designen"

1

Jeg syns også denne er kjedelig, selv om det nok er en fabelaktig cruiser. Skulle jeg hatt bil i denne komfortklassen hadde jeg heller valgt A7 om noen skulle tvinge meg til å kjøre Audi.

1

Problemet med A7 og bilene basert på klassen under er at de har dårligere komfort og spesielt støydemping. De som sier slike biler er gubbete har helt misforstått poenget med slike biler.

1

Jeg begynner også å dra litt på åra (40+), så kommentaren min var ikke ment nedlatende ift 'godt voksne'. Men jeg synes (personlig smak) at store og tunge direktørsbiler er litt kjedelige og 'gubbete', og leter heller etter biler som har mer sporty framtoning. Det finnes jo fine kompromisser som feks M, AMG og RS modeller av direktørsbilene, men kunne jeg velge skulle jeg nok heller tatt noe litt mer hardcore.

1
kjell75 Liker ikke bilen i det hele tatt. Er klar over at det ligger mange avgiftskroner i prisen, men likevel -det interiøret er hverken fugl eller fisk. Audis problem er at du må betale...

Audi-eierne må snart få opp øynene.

Om du tror at Audieiere skal gå bort og kjøpe seg en Citroen er du vel optimistisk. Jeg har heller aldri sett noen biljournalist som har påstått at interiøret i en Citroen har kvalitetsfølelse på Audinivå. Det interiøret er mest kaotisk bruk av hardplast.

Citroen har dessuten slått inn på en ny trend der alle modellene deres skal være nesten like høye som en flerbruksbil (familiefrakter). På girkasser og motorer er de også milevis unna premiummerkene.

2
kjell75 Liker ikke bilen i det hele tatt. Er klar over at det ligger mange avgiftskroner i prisen, men likevel -det interiøret er hverken fugl eller fisk. Audis problem er at du må betale...

Audis problem er at du må betale 1.3 mill for dette interiøret,

Poenget her var vel at prisen var nedsatt fra 1,3mill til kr 759000,-! En ganske god deal spør du meg. 759k er det du betaler for en ny XC60/70 og her får du en såvidt innkjørt A8 til samme pris. Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde valgt den eksklusive A8n kontra uansett nybil til samme pris solgt i Norge, selv en norges-Cayman grunnet familiesituasjonen pr idag. Luftfjæringen som kan heve A8n er nok og med på å kunne utvide bruksområdet ganske betraktelig inn på SUV`enes territorie uten at jeg vet nøyaktig hvor stor bakkeklaringen da blir.

1
Iseran2770 [sitat…] Jeg er 50++, men i hodet er jeg mye yngre :-) Ifølge Odins analyse av Audis markedsstrategi i området 19-25. "A8 er mer elegant, tyngre i designen og er klart den mest eks...

Jeg er 50++, men i hodet er jeg mye yngre :-)

Ifølge Odins analyse av Audis markedsstrategi i området 19-25.

Jeg er nok ikke stort mer enn 25 i hodet jeg heller, men man må se Audis markedsstrategi utfra tyske forhold. Ingen 19 åring i Norge har råd til en flett ny A3 uten at pappa betaler. Knapt en norsk 25 åring heller. I Tyskland derimot, iallefall pre-finanskrise, var nok 19-25 målgruppen for A3.

1

Lignende innlegg

Bil MartinwetlesM Siste svar

Lading av Passat GTE hybrid.

Hei. Jeg har en ladbar hybrid, men for at jeg skal kunne lade den, må jeg bruke en skjøteledning. Jeg har lest alle advarsler der ute om bruk av skjøteledning til elbil lading, men jeg ønsket å høre m...
1
1 svar
Bil Tradem Siste svar

Hei,

Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
1
1 svar
Bil add Siste svar

Noen med peiling på bil? (Hjulbolt)

Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
1
5 svar
Bil Mustang2015 Siste svar

Spesielle nummerskilter

Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
1
1 svar
Bil e_1955 Siste svar

Samme bil i 18 år; når blir jeg lurt?

Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
1
1 svar
Bil Zalo123 Siste svar

Radioenheten fungerer ikke i bilen

Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...
1
2 svar
Laster...