De klager over manglende finansiering (?) til bane, men fremdeles driver de å spinner dekk til flere tusenlapper. Dette rånemiljøet er så stort at om de hadde hatt fast beløp på 150,- hver mnd pr person, så hadde de finansiert denne 'sårt trengende' banen å kunne holde på med denne 'sunne' hobbyen.
Nei, de burde heller vært ute og trent til neste års trippelbirken. Men de er kanskje ikke så interesserte i det. Skal ærlig innrømme at jeg føler litt med folk som mister lappen pga noe relativt uskyldig som å sladde litt på en åpen plass som dette.
Haha, nei, hva er nå vitsen med det? Har aldri skjønt meg på det. Kanskje om man er atten og nettopp har fått lappen, men når man er med i dette miljøet, og godt oppi tjueåra, så er det noe som ikke stemmer.
Kanskje om man er atten og nettopp har fått lappen,
En god grunn til å miste lappen da, når en ikke har kontroll over bilen.
Men det som irriterer meg er at de vil at kommuna skal lage en bane til de, men de gjør da faen meg ingenting for det. Bare spinne litt på fergekaia, og når de blir tatt så er det full utrop om bane osv.
Om de krever at det blir laget en egen bane til dem, er de virkelig helt forblåste i skallene, hahaha. Møkkamennesker
Jeg vet iallefall at de er mange nok til å klare finansiere dette gjennom små bidrag fra hver person. Har de råd til å spinne bort dekk så burde det tenkes at de har råd til å legge bort 150-200 kr hver måned.
Skjønt at de bare roper ut om bane nå når noen ble tatt, men ellers så har det vært stille.
En god grunn til å miste lappen da, når en ikke har kontroll over bilen.
Nå har vi sendt et klart signal om at de må holde opp med denne svært trafikkfarlige aktiviteten, sier Leif Arne Valderhaug, som lover flere aksjoner dersom det ikke blir slutt på burningen.
Legge igjen gummi på kaien vil jeg ikke betengne som svært trafikkfarlig aktivitet men mere som et ordensproblem.
Som vanelig bruker politiet store ord mot uønsket aktivitet men å kalle det svært trafikkfarlig er skivebom.
Når det er skrevet ønsker jeg meg ikke et råner miljø i nabolaget
Dette rånemiljøet er så stort at om de hadde hatt fast beløp på 150,- hver mnd pr person, så hadde de finansiert denne 'sårt trengende' banen å kunne holde på med denne 'sunne' hobbyen.
Spørs hvor stort.
20 person som sparer i 5 år så blir det 180.000, tviler på at det holder til en bane.
Har du hørt eller lest om rånere som har sladdet av kaien så bilen har havnet i vannet?
Trodde at de fleste som bader bilen er uoppmerksome når de parkerer eller kjører på kaia.
Stå stille eller sige fremover å brenne gummi er neppe så farlig som politiet vil ha det til.
Ser det mere som et ordensproblem
Her gjorde virkelig politiet noe edelt der de snek seg på rånerne og reddet naboene fra masse fæl støy kl 8 på kvelden.
Ellers så er det jo gøy å se de argumentene deres for å oppsøke denne plassen. Fordi det kan være farlig at rånerne sladder andre steder, som i trafikkerte tunneler ol. Riktignok er det sikkert også en del av rånerne som også slædder på langt farligere plasser, men akkurat det argumentet blir som å ta ifra folk lappen på rudskogen da noen av disse sjåførene også råkjører i tunneler.
At noen uhell i verste fall kan skje når de burner på den måten er jo en ting. Men sjangsen er jo minimal, og de som deltar må jo fint selv få velge om de vil ta den lille risken eller ikke.
Sier du det? Poenget, som du mer eller mindre ufrivillig er inne på, er at lovbrytere visstnok må ha førerkort for å kunne bryte loven. Hva forhindrer duster som mister lappen grunnet vettløs kjøring å fortsette kjøringen uten førerkort? Underlig. Hvorfor må folk ha lov til å kjøre bil, for å kunne bruke den til noe ulovlig? Det er som å si at jeg vil kjøre ulovlig, men jeg vil ha lov til å kjøre bil for å gjøre det. Og det som er skremmende, er at mange faktisk velger å fortsette bilkjøringen, uten førerkort. Det antas at mange tusen bilister ikke har lappen.
Vel. Prisen for et anlegg til å dyrke motorinteresse er det minste problemet.
Når det er snakk om langrenn og fotball er det ikke måte på velviljen hos politikere. Men motor møter trenering insigelser motstand og motvilje. Og det gjelder ikke bare mc/bil . Noen som har hørt om områder for vannscooter trening.
Veldig mange ønsker seg anlegg men de er ikke sterke nok til åpåvirke. Og en skeptisk stemme fra en nabo 3km unna kan velte hele prosjekt.
Og stadig flere anlegg mister lisensen fordi boligbygging kommer nærmere.
Oslo motorklubb har ikke engang egen crossbane. Men må leie seg inn hos forskjellige naboklubber på trening. Norges hovedstad har altså ikke et eget anlegg. Det sier jo litt om prioriteringen mtp andre anlegg som hockey og fotball arenaer.
Litt som vindmølleparker . Alle syntes det er god idee. Men ingen vil ha den i sitt område. og politisk korrekt er det ikke sammenlignet med en turnhall, ballbinge eller skiskytterarena.
Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
Skal nå gå til innkjøp av "ny" bil. Hadde tidligere en Vw UP 2013 mod som jeg forelsket meg i, og vurderer samme bil igjen bare 2017-el nyere. Hadde ett eneste problem med UPen, det var at bakhjula fr...
Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
Jeg minnes godt påkledde elbilpionerer som kjørte i krabbefart i iskalde biler for å rekke hjem. Slik sett var det kanskje lett å bli forledet av elbilens åpenbare svakheter og tro at den ville bli et...
Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...
Med Hyundai Grandeur Heritage så har Hyundai kvittet seg med det gamle drivverket, og erstattet det med et helelektrisk system.
Interiøret har naturligvis også fått seg en overhaling.