Bil esc

Innlegg

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Min mening er at brukt i denne klassen gir fryktelig mye bil for pengene pga verdifallet. Spørsmålet er om det slutter på dette nivået eller fortsetter å rase.

2
ferrek Min mening er at brukt i denne klassen gir fryktelig mye bil for pengene pga verdifallet. Spørsmålet er om det slutter på dette nivået eller fortsetter å rase.

Spørsmålet er om det slutter på dette nivået eller fortsetter å rase.

Jeg tror at den fortsatt vil oppleve stort verdifall. En gubbebil som LS600 er veldig lite aktuell blant dem som kjøper 10 år gamle biler. Om 3 år er den ikke verdt mer enn en like gammel BMW 335i.

Jeg sjekket opp alt av 2007-modeller på finn.no. For litt mer enn 670.000 kan man få en E92 BMW M3, Porsche 911 Carrera 4, Audi RS4 og Jaguar XKR. Alle biler som er mye mere aktuelle for bruktbilkjøperne.

1

Er man gal om man slår til - og er dette noe man aldri blir kvitt igjen ?

Ja og ja.

Helt sikkert en veldig god bil, men steril som en Hyundai og er den totalt blottet for sjarm.

Kunne fungert utmerket som en sivil politibil.

Ville slitt voldsomt med nattesøvnen hvis jeg var avhengig av å omsette en slik.

`07 Alternativ med samme pris og bruksegenskaper:

Maserati Qautroporte

Mercedes S-klasse

1

Ja, jeg må nok slutte å dagdrømme om slike " investeringer ".

Jeg regner med den batteripakka ikke er evigvarende. Og det koster sikkert flesk å bytte.

Og selv om det er mye bil for pengene, så koster det vel litt å ha noe sånt.

Og ikke minst: Utløpt nybilgaranti = dårlig nattesøvn..

1

Jeg har kjørt den ved et par anledninger. Det er en svært komfortabel og rask bil, men den har (som sikkert forventet) veldig lite involverende kjøreegenskaper.

1
Jan Skulle jeg svi av nesten 700.000 på en bruktbil, uten garanti, må vel dette være et av de tryggeste kjøpene. S klasse, 7 serie, A8 eller Maserati, fremstår som utgiftsbomber i forh...

S klasse, 7 serie, A8 eller Maserati, fremstår som utgiftsbomber i forhold.

S-klasse og Maserati til rett pris finnes det kjøpere til. Driftsgaranti får du gjennom bilforsikringen. A 8 vet jeg er litt tungsolgt og BMW er som MB, avhengig av rett drivverk og utstyr.

Driftsmessig tror jeg nok trådstarters objekt er bra, men kostnaden kommer for en dag når den må gis bort ...

1

Er man gal om man slår til - og er dette noe man aldri blir kvitt igjen ?

En dyr Avensis med ett halvt juletre inni. Joda, sikkert interessant for noen.

1
Speciale Jo, det er en Avensis. De ser ikke så veldig ulike ut, og de kommer fra samme produsent (selv om merket er ulikt). Sammenligne denne med S-klasse og 7-serie er en ren hån mot desig...

de kommer fra samme produsent

At de kommer fra samme produsent kan ikke være et argument. Mercedes S-klasse kommer fra samme produsent som leverer Citan, som til og med heter Mercedes.

Når det er sagt synes også jeg at LS er den kjedeligste bilen i klassen.

1
Speciale Jo, det er en Avensis. De ser ikke så veldig ulike ut, og de kommer fra samme produsent (selv om merket er ulikt). Sammenligne denne med S-klasse og 7-serie er en ren hån mot desig...

Det ligner absolutt ikke på noen avensis.

Bilen er en konkurent med 7 serien og S-klassen på komfort og kvalitet.

Det samme var Lexus LS 400 også, og den vant forran konkurentene.

Jeg er nesten sikker på at om du ikke hadde sett den tidligere og man hadde klistret på en MB logo, så hadde du likt den betre.

1
Premonition Det ligner absolutt ikke på noen avensis. Bilen er en konkurent med 7 serien og S-klassen på komfort og kvalitet. Det samme var Lexus LS 400 også, og den vant forran konkurentene....

Jeg er nesten sikker på at om du ikke hadde sett den tidligere og man hadde klistret på en MB logo, så hadde du likt den betre.

Bilen er jo gjennomført kjedelig. Man kjøper dyr bil, men får en bil som designmessig ser ut som en Avensis. Altså, den ser ikke ut som en Avensis(annet en at den deler noen linjer rent designmessig samt noe deler), men designet på den er omtrent like kjedelig.

Har man penger til å kjøpe en slik bil, så har man også penger til å utføre rep. på den. Det er neppe noen særlig tvil om at dette er den mest driftsikre bilen i klassen, men kjøper i denne klassen har neppe det som sitt tyngste argument.

Og nei, jeg synes en bil er stygg og kjedelig, uavhengig av merke. Det er Audi som står mitt hjerte nærmest, men f.eks A7 er en forferdelig kreasjon som minner mest om en krysning av Opel Monza og Opel Ascona C. Så det har intet med merke å gjøre. En stygg og kjedelig bil, kommer alltid til å være stygg og kjedelig uavhengig om det står Audi eller Lada i grillen(Lexus Ls600h er dog bare kjedelig)

1
Speciale [sitat…] Bilen er jo gjennomført kjedelig. Man kjøper dyr bil, men får en bil som designmessig ser ut som en Avensis. Altså, den ser ikke ut som en Avensis(annet en at den deler no...

Bilen er jo gjennomført kjedelig. Man kjøper dyr bil, men får en bil som designmessig ser ut som en Avensis. Altså, den ser ikke ut som en Avensis(annet en at den deler noen linjer rent designmessig samt noe deler), men designet på den er omtrent like kjedelig.

Kanskje være med på at den er litt kjedelig, men det samme kan sies om S-klasse og 7 serien også.

Men ingen av bilene er stygge å se på, heller ikke en 600-h.

1

Jeg synes den er drøyt priset. Hadde gitt maks 500-550 for en bil i den klassen nå, spesielt nå som den nye er på trappene. De bilene er for rikfolk som nye, og da skal man få de ekstra billig som brukt :-)

Man får jo 730d til 460-500 000 av nyeste type, S-klasse av W221 får man til 350-450 i gode utgaver, og A8 stuper etter tyngdekraftens regler. For ikke å snakke om Jaguar XJ. Mye bil for pengene, men det kan også være dyrere å vedlikeholde og mer som går galt.

1

Utseendemessig står ikke denne tilbake for S-klasse W221 og 7-serie E65 fra samme periode. Alle ser egentlig gammel ut i dag.

Det er vel i hovedsak interiøret LS sliter. Det er mye skinn og lite plast, men det SER gammelt ut. For meg kunne dette vært et moderne interiør fra 80-tallet.

Ser også at det nevnes at den deler div brytere fra Avensis. Min bil har også en del kliss like brytere og detaljer fra Mercedes-Benz billigste personbil - A-klasse. Jeg synes ikke min bil virker kjipere av den grunn.

En kamerat av meg har kjørt en slik, og han er ikke i tvil ; Den er langt bedre å kjøre en min CLS. En klasse opp, rett og slett. ( men vi snakker om en hjernevasket Lexus-mann ). Den skal også være så rask i mellomregisteret at den siger i fra E46 M3.

Kanskje jeg skal sige innom Lexus å prøve den nye...

1
vossen Utseendemessig står ikke denne tilbake for S-klasse W221 og 7-serie E65 fra samme periode. Alle ser egentlig gammel ut i dag. Det er vel i hovedsak interiøret LS sliter. Det er mye...

En kamerat av meg har kjørt en slik, og han er ikke i tvil, når han sier at den er langt bedre å kjøre en min CLS. En klasse opp, rett og slett. ( men vi snakker om en hjernevasket Lexus-mann ). Den skal også være så rask i mellomregisteret at den siger i fra E46 M3.

Det er slik med alle biler i denne klassen. Kjører man svært gode biler som 5-serie, E-klasse eller CLS, A6 eller XF, og det gjelder sikkert GS også, osv så er det et godt steg opp til klassen over. Selv om din CLS er fantastisk god å kjøre så mener også jeg at W221 S-klassen er bedre å kjøre (som er min nærmeste referanse). Komfort, støydemping osv. Selv Panamera når liksom ikke helt opp. Men CLS er kanskje en anelse mer agil når dynamikk gjelder. I tillegg er jo CLS veldig mye mer moderne designmessig. Den er i tillegg en biltype som er langt mer "sexy" enn Lexus LS og MB S-klasse sin "overklasse".

1
vossen Utseendemessig står ikke denne tilbake for S-klasse W221 og 7-serie E65 fra samme periode. Alle ser egentlig gammel ut i dag. Det er vel i hovedsak interiøret LS sliter. Det er mye...

En fantastisk bil når det kommer til komfort, kanskje den aller beste i klassen. Den kjører også bra, om ikke helt på høyde med BMW 7 serie. Utstyrsmessig så har bilen det meste og følelsen av velvære er enorm. Likevel, er dette en bil man vil bli sett i? Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men for meg tidlig i 30 årene så hadde dette blitt litt feil.

1

Ble en tur i GS450h i kveld, gitt.

Jeg velger å sammenlikne med BMW F10. Og der synes jeg den egentlig var et hakk bak på det aller meste ; komfort, kjøreglede, seter, finish osv. Men den var uhyre rask - spesielt i mellomregisteret. Prøvde fra 70 og opp til +/- 160 km/t. Det gikk veldig fort. Der kjente jeg bra forskjell fra min egen.

Kult med den gedigne infoskjerm - ikke så kult at grafikken er 20 år tilbake i tid..

Fint understell. I komfort var den komfortabel, og i Sport+ ble den stivere og motoren og batteria våkna litt fortere til liv. Jeg tror også at 4-hjulstyringen ble aktivert da.

Men alt i alt ser jeg ikke noen grunn til å velge denne over sine tyske konkurrenter. De er fullt på høyde, og vel så det. Hadde lett valgt feks 535i hybrid over denne.

1

M-sport : Du legger lista høyt siden du ikke vil bli sett i Lexus dyreste bil.

Jeg vil ikke bli sett i Toyota Prius.

1

Lignende innlegg

Bil Tradem Publisert

Hei,

Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
1
0 svar
Bil add Siste svar

Noen med peiling på bil? (Hjulbolt)

Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
1
5 svar
Bil Mustang2015 Siste svar

Spesielle nummerskilter

Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
1
1 svar
Bil e_1955 Siste svar

Samme bil i 18 år; når blir jeg lurt?

Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
1
1 svar
Bil Zalo123 Siste svar

Radioenheten fungerer ikke i bilen

Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...
1
2 svar
Laster...