Min erfaring med 1. generasjon CR-V (som vel dette er) begrenser seg til noen få meters rygging på en vei med to felt i samme retning for å trille i gang en slik, men det var med manuelt gir.
Men den lyden du hører, er du sikekr på at det er startmotoren, for det kan jo hende det er noe helt annet som alger lyden (for eksempel høydejustering av lys eller slikt om dette finnes). Selv om batteriet skal være bra så kan det jo hende det ikeker fullt av strøm, og da vil det jo bare bli et klikk fordi du får koblet inn starteren, men ikke dratt den rundt. M¨ål spenningen på batteriet, det skal være litt over 12V om alt er som det skal med batteriet og det er fulladet. Du kan jo også la målingen pågå i startsprosessen, sett nøkkelen i kjørestilling og les av, det vil da være noen strømforbrukere på. Så vrir du om til starterposisjon og leser av (får neon til å lese av er vel lettest), og da kobles en del strømbrukere som lys og denslags ut (for å gi maks strøm tilstarteren), så hvis spenninga da minsker så er det nok starteren som går rundt (bruker nok mer strøm enn de lysene som kobles ut), men hvis spenninga øker så er det nok ike starteren som går rundt, men noe som bruker lite strøm.
Hvis du ikek har mulighet til å måle spenninga (mangler voltmeter) og ikke er helt siker på batteriet kan du jo evt prøve, med startkabler. Hvis det går fint, men ikek uten så er nok batteriet synderen. Noen advarer mot bruk av startkabler, men det er vel helst på nyere biler noe kan gå galt. Men uansett greit å bruke neon med overspenningsvern elelr hva det nå heter s¨ånn for sikkerhets skyld.