Bil esc

Innlegg

Logg inn med Schibsted

Logg inn med din Schibsted-konto for å skrive et svar.

Gå til innlogging

Flott!

Tør vi håpe på en verdig arvtager til HR-V?

Er den stor nok til taxibruk? Aner vi en drømmebil til både taxi og privatbruk her?

1
rosmebraad Flott! Tør vi håpe på en verdig arvtager til HR-V? Er den stor nok til taxibruk? Aner vi en drømmebil til både taxi og privatbruk her?

Tør vi håpe på en verdig arvtager til HR-V?

Den får i hvert fall en type DSG girkasse, og ikke strikkgearkasse som i Prius. Som taxi blir den nok i minste laget, da den bygger på plattformen til Jazz.

Tilhengerfeste har jeg aldri hatt bruk for, det finnes proffe som tar seg av godstransport. Siden den er hybrid, kan den vel neppe trekke mer enn noen hundre kilo uansett, så bergingsoppdrag, må fremtidige eiere holde sg unna.

1
Jan [sitat…] Den får i hvert fall en type DSG girkasse, og ikke strikkgearkasse som i Prius. Som taxi blir den nok i minste laget, da den bygger på plattformen til Jazz. Tilhengerfeste...

Det høres jo bra ut. Selv Accord er vel for liten som taxi.

Hva med RTV-tur med fire pers. og TO rullestoler. Det tar plass selv i E-kl. Tør ikke tenke på hvordan dettte skal foregå i mindre biler. Skal man la være å ta med folk fra adresse #2?

Jeg er veldig enig i synet på godstransport, dette tilhører biler som Transit og lignende.

1
rosmebraad Det høres jo bra ut. Selv Accord er vel for liten som taxi. Hva med RTV-tur med fire pers. og TO rullestoler. Det tar plass selv i E-kl. Tør ikke tenke på hvordan dettte skal fore...

Det høres jo bra ut. Selv Accord er vel for liten som taxi.

Nesten alle biler er for liten som taxi. Selv MB E klasse er i minste laget, med hensyn til beinplass. Selv der må setene flyttes, avhengig av om langbein sitter foran eller bak. Superb har god beinplass, men er litt for smal for 3 bak.

Den optimale taxi er i mine øyne VW Sharan, den har lengde, bredde og over 800 l bagasjeplass som 5 seter.

1
Jan [sitat…] Nesten alle biler er for liten som taxi. Selv MB E klasse er i minste laget, med hensyn til beinplass. Selv der må setene flyttes, avhengig av om langbein sitter foran ell...

Den optimale taxi er i mine øyne VW Sharan, den har lengde, bredde og over 800 l bagasjeplass som 5 seter.

Ja, slik har jeg tenkt på også. Er forresten Touran på vei for din del? Der er noen Sharan, men den har ikke slått gjennom på popularitetstoppen.

Forsete frem og tilbake er man vant til, men førersete må selvsagt stå i en viss posisjon skal det være mulig å betjene bilen trygt og komfortabelt.

1
rosmebraad [sitat…] Ja, slik har jeg tenkt på også. Er forresten Touran på vei for din del? Der er noen Sharan, men den har ikke slått gjennom på popularitetstoppen. Forsete frem og tilbake...

Der er noen Sharan, men den har ikke slått gjennom på popularitetstoppen.

Antagelig på grunn av prisen. Den koster, som privatbil, ca 110.000 mer enn tilsvarende Touran, og nærmer seg dermed en E klasse stasjonsvogn. Tok forøvrig taxi som passasjer i kveld, sammen med tre andre. Vi fikk en Ford Galaxy. Det var også en romslig og staselig vogn. Sjåføren kunne fortelle at den dessverre ikke oppfylte Bergen taxis nye miljøkrav. Den slapp ut 9 g for mye pr km.

1
rosmebraad Utrolig. Jeg kan vel knapt huske å ha set Galaxy taxi. (Så blander jeg vel C-Max og S-Max også.) Hva med prisen på Passat 177 hk 2.0 TDI DEG 4M. Annonsert til 577 tusen. Da snakker...

Hva med prisen på Passat 177 hk 2.0 TDI DEG 4M. Annonsert til 577 tusen. Da snakker man fort E-klassepris.

Med den prisen på Passat så er man jo også godt over det dobbelte av hva jeg betalte for min bil som splitter ny, inkl vinterhjul og hengerfeste.

1
Iseran2770 Man får det man betaler for.

Det er ikke alltid full sammehengen mellom pris og hva man får. Men mange tror nok at fordi en bil har en høy prislapp så må den være bra og av god kvalitet. en så får de seg mange overraskelser og må ut med mye penger etterpå også pga at bilprodusnten ikke engang hatr kalrt å lage deler som holder særlig lenge.

1
SUV_4WD Det er ikke alltid full sammehengen mellom pris og hva man får. Men mange tror nok at fordi en bil har en høy prislapp så må den være bra og av god kvalitet. en så får de seg mange...

må den være bra og av god kvalitet

Det er vel ikke bare spørsmål om kvalitet i betydning at delene er slitesterke. Kjøper man en primitiv bil med motor nesten uten krefter og null luksus er den selvsagt billig. Selv om den er ganske slitesterk.

1

Lignende innlegg

Bil Tradem Publisert

Hei,

Jeg lurer på hva dere tenker om reprasjon på en bil. Jeg har en Hyundai 2012 modell som har kjørt ca 182 000km og har nettopp vært hos et verksted. De ville bytte klosser, skiver og El caliper bak på...
1
0 svar
Bil add Siste svar

Noen med peiling på bil? (Hjulbolt)

Jeg har en Skoda Karoq. Skulle til å stramme hjulboltene, men manglet verktøyet. Jeg kjøpte da et tradisjonelt hjulkryss hos Biltema for 69 kr som støtter 17, 19 og 21 mm. Når jeg søker opp størrelse...
1
5 svar
Bil Mustang2015 Siste svar

Spesielle nummerskilter

Spørsmål om verdi på biler med spesielt registeringsnummer. Tror dere en helt "vanlig" bruktbil har mer verdi enn tilsvarende biler hvis den har en spesiell bokstavkode på nummerskiltet? for eksempel...
1
1 svar
Bil e_1955 Siste svar

Samme bil i 18 år; når blir jeg lurt?

Har hatt samme bil i 18 år; en 2004 Honda HR-V, kjøpt ny i september 2004, bare kjørt av meg. Fra september 2004 til desember 2021 har jeg kjørt 83000 km. og forstår at jeg kjøpte meg en utrolig drift...
1
1 svar
Bil Zalo123 Siste svar

Radioenheten fungerer ikke i bilen

Helt ut av det blå sluttet radioenheten i min Ford Mondeo 2012 modell å virke. Dette resulterte i problemer med å få hørt på radio, telefon kobler seg ikke til og brytere for vifte/temperatur funksjon...
1
2 svar
Laster...