Flott!
Tør vi håpe på en verdig arvtager til HR-V?
Er den stor nok til taxibruk? Aner vi en drømmebil til både taxi og privatbruk her?
Tør vi håpe på en verdig arvtager til HR-V?
Den får i hvert fall en type DSG girkasse, og ikke strikkgearkasse som i Prius. Som taxi blir den nok i minste laget, da den bygger på plattformen til Jazz.
Tilhengerfeste har jeg aldri hatt bruk for, det finnes proffe som tar seg av godstransport. Siden den er hybrid, kan den vel neppe trekke mer enn noen hundre kilo uansett, så bergingsoppdrag, må fremtidige eiere holde sg unna.
Det høres jo bra ut. Selv Accord er vel for liten som taxi.
Hva med RTV-tur med fire pers. og TO rullestoler. Det tar plass selv i E-kl. Tør ikke tenke på hvordan dettte skal foregå i mindre biler. Skal man la være å ta med folk fra adresse #2?
Jeg er veldig enig i synet på godstransport, dette tilhører biler som Transit og lignende.
Det høres jo bra ut. Selv Accord er vel for liten som taxi.
Nesten alle biler er for liten som taxi. Selv MB E klasse er i minste laget, med hensyn til beinplass. Selv der må setene flyttes, avhengig av om langbein sitter foran eller bak. Superb har god beinplass, men er litt for smal for 3 bak.
Den optimale taxi er i mine øyne VW Sharan, den har lengde, bredde og over 800 l bagasjeplass som 5 seter.
Den optimale taxi er i mine øyne VW Sharan, den har lengde, bredde og over 800 l bagasjeplass som 5 seter.
Ja, slik har jeg tenkt på også. Er forresten Touran på vei for din del? Der er noen Sharan, men den har ikke slått gjennom på popularitetstoppen.
Forsete frem og tilbake er man vant til, men førersete må selvsagt stå i en viss posisjon skal det være mulig å betjene bilen trygt og komfortabelt.
Forsete frem og tilbake er man vant til,
Dette blir man vant til i Audi A4 skal jeg si deg. 150 kilos kvinnfolk passer ikke spesielt godt nedi i sports-setene heller..
Der er noen Sharan, men den har ikke slått gjennom på popularitetstoppen.
Antagelig på grunn av prisen. Den koster, som privatbil, ca 110.000 mer enn tilsvarende Touran, og nærmer seg dermed en E klasse stasjonsvogn. Tok forøvrig taxi som passasjer i kveld, sammen med tre andre. Vi fikk en Ford Galaxy. Det var også en romslig og staselig vogn. Sjåføren kunne fortelle at den dessverre ikke oppfylte Bergen taxis nye miljøkrav. Den slapp ut 9 g for mye pr km.
Utrolig. Jeg kan vel knapt huske å ha set Galaxy taxi. (Så blander jeg vel C-Max og S-Max også.)
Hva med prisen på Passat 177 hk 2.0 TDI DEG 4M. Annonsert til 577 tusen. Da snakker man fort E-klassepris.
Det er ikke alltid full sammehengen mellom pris og hva man får. Men mange tror nok at fordi en bil har en høy prislapp så må den være bra og av god kvalitet. en så får de seg mange overraskelser og må ut med mye penger etterpå også pga at bilprodusnten ikke engang hatr kalrt å lage deler som holder særlig lenge.
Og likevel klarer de å lage det slik at man ikke tenker ett sekund på verken SUV, HR-V eller hengerfeste når man kjører disse overprisede bilene med lite holdbare deler.
må den være bra og av god kvalitet
Det er vel ikke bare spørsmål om kvalitet i betydning at delene er slitesterke. Kjøper man en primitiv bil med motor nesten uten krefter og null luksus er den selvsagt billig. Selv om den er ganske slitesterk.
Lignende innlegg
Noen med peiling på bil? (Hjulbolt)
Bakhjula fryser fast Vw UP! Bli lurt på ny?
Spesielle nummerskilter
Ryktet om elbilens død er overdrevet
Samme bil i 18 år; når blir jeg lurt?
Radioenheten fungerer ikke i bilen
Polestar 5
Polestar 5 – så här ser den ut!
I dag får vi se att det är väldigt mycket kvar av Precept Concept i Polestar 5.