Nye VGD er lansert! Mer informasjon

Man kan si mye om Tesla..

...men ingen kan nekte for at den tåler en trøkk:

Bilde 1 og 2.

Quiz: Hva slags bil var den andre involvert i ulykken? Jalopnik sier "Opel(?)", men det første jeg tenkte var Citroën Xsara eller Megane coupe.

4
10,5k kommentarer

Kommentarer

Logg inn med Schibsted

Du må være innlogget for å kommentere på dette innlegget!

Gå til innlogging

xorcist

Dette er stor humor på opptil flere nivåer på én gang.

http://bildr.no/view/Q29EYUNs

8

Jan

Dette er stor humor på opptil flere nivåer på én gang.

Det er vel ikke så mange andre måter å få med seg skiboksen på.

2

rosmebraad

Enkelte kan jo se på det som et stort pluss å nettopp måtte ha med seg tilhenger!

1

Trolljegern

Og bildet kunne ikke være tatt på et bedre sted enn midt i Teslaland.

1

SUV

Morsomt bilde det der (Model X med Brenderup 3205 SB med skiboks).

Men hvis man stadig skal ha med seg skiboks så er det kanskje lurt å kjøpe noe slikt med takstativ:

https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=37437230&fks=37437230

Selv om det sikkert er uvant å måtte betale moms for noe med nummerskilt på.

Men bilisten på bildet ditt er nok en som bruker henger til mye forskjellig ettersom det også er høye karmer på den.

Synes det var litt rart bilisten ikke brukte Tesla-feltet, men så kom jeg på at dette bildet er vel tatt på vei vestover ut fra Oslo, der det ikke er slikt.

1

FredPerry

Den motbydelige blekka Dagens Næringsliv har skrevet en "artikkel" hvor de forsøker å sverte Tesla og dets serviceapparat. Ettersigende er en av deres "kilder" en fyr med det ikke spesielt troverdige navnet "Petter Normann".

Han hevder å ikke ha sett bilen sin på flere måneder, men alle som gjør litt research skjønner at dette er fake news. En med et så lite fantasifult navn har null kredibilitet, og han er antageligvis en Tesla crisis actor som har fått en sabotert Tesla sponset av George Soros bare for å kunne si til den desperate journalisten i DN at bilen hans er på verksted.

https://www.dn.no/nyheter/2018/07/08/1725/Motor/her-er-teslas-nodparkering

7

Amatør_1

Ettersigende er en av deres "kilder" en fyr med det ikke spesielt troverdige navnet "Petter Normann".

https://www.linkedin.com/in/petter-normann-5670a6b0

1

MrEirik2

Så han har til og med jobbet i Tesla, det kom ikke fram av artikkelen?

Men det er ikke en parkeringsplass, skal bli Norges største Tesla Service Senter der.

6 superchargere + 12 TWC 15 + 24 kundeparkeringsplasser 116 verksted parkeringsplasser

Går under kodenavn K100 hører jeg

1

Amatør_1

Han hevder å ikke ha sett bilen sin på flere måneder, men alle som gjør litt research skjønner at dette er fake news. En med et så lite fantasifult navn har null kredibilitet,

Nå har jeg påvist at en person med det riktige navnet finnes, det tok 30 sekunder. Hva slags research var det du gjorde?

1

FredPerry

Veldig bra jobbet av deg. Jeg hadde bare gjort det her.

3

rosmebraad

Jeg tror FP researchet noen av de grunnleggende punktene under emnet "skribentens virkemidler".

1

rosmebraad

Nå skriver jo selveste DN at der er OPPTIL ETT ÅRS VENTETID på å få fikset bilen! Og så har de jo rett i at eierne er lojale......

".....Nå diskuterer Tesla-eiere, som er kjent for å være svært lojale tilhengere av den hurtigvoksende elbilprodusenten, vedlikeholdsproblemene på flere nettforum. Flere beskriver ventetider på verksted på et halvt år, mens enkelte forteller om ett års ventetid..."

"........Kjetil Arve Dahle fra Sarpsborg hadde hatt sin Tesla i bare et par uker før den måtte på verksted........."

Kunne jo vært flott bil til taxibruk dette,,,,,, jobbet såvidt frem til bilen åker inn for et kvartal eller tre (eller fire?!?) og så heve 'AAP' mesteparten av året.....

".......

kjøpte bilen brukt i april og har hatt den på verksted siden begynnelsen av mai ........."

Jaja, han fikk jo hatt bilen noen dager før mpnedene på verksted begynte!

Og 'Tesla-Petter' avslutter med slik en alugger av en uttalese: "......Jeg vet ikke engang om jeg har fått tilbake bilen om fire år, sier han....."

Da kan man jo ha vært død i TRE ÅR før bilen er ferdig på verksted!!

1

Amatør_1

Nå skriver jo selveste DN at der er OPPTIL ETT ÅRS VENTETID på å få fikset bilen! Og så har de jo rett i at eierne er lojale......

Da får eierne en enestående sjanse til å demonstrere sin lojalitet, og slik sett gi noe tilbake til Musk, om enn lite.

Kan ikke se annet enn at dette er vinn-vinn.

1

Kompressor-V8

Gambling på høyt nivå. Nå fremover taler alt for fall:

-Norge og andre land strammer inn elbilfordelene.

-Eu har regler som gjør at konkurrentene må haste seg ut i markedet og skamprise for å selge flest mulig biler.

-Konkurrenter og lanseringer

-Høyt verditap for elbil gjør at flere kvier seg for å bytte og nå allerede «har kjøpt». Tipper at etter model y vil det hele bli veldig spennende.

-klare ulemper mtp elbil er ikke løst skikkelig.

-Model x og Model s er nå gamle modeller uten store fornyelser og selger svært dårlig og hele markedet baserer seg på Model 3 og nå snart Model Y, samt troen på lanseringer som konteiner-pickup og roadster med 0-100 på 1,5 sek. Minner om en utvidet realistisk form for pryramidespill. Folk verver hverandre, og markedsfører og føler seg som disipler for sin kult.

-Aksjekursen styres av troen på «en bevegelse» snarere enn reellt regnskap.

5

jonasv

-Model x og Model s er nå gamle modeller uten store fornyelser og selger svært dårlig og hele markedet baserer seg på Model 3 og nå snart Model Y, samt troen på lanseringer som konteiner-pickup og roadster med 0-100 på 1,5 sek. Minner om en utvidet realistisk form for pryramidespill. Folk verver hverandre, og markedsfører og føler seg som disipler for sin kult.

Pyramidespill?

Tesla våset og propagandaen din ser ikke til å ta noe ende..

1

Kompressor-V8

Nei nei nei.

At man noen ganger mangler gode argumenter og blir irettesatt på svake norsk-kunnskaper av andre og at det da blir fristende å gå over i personkarakteristikk pga at man blir irritert er en ting.

Men mangel på høflighet og respekt for andre, spesielt de man vet er eldre enn seg selv, i direkte tale er bare så utrolig lavmål og uelegant.

Er vi kommet helt ned på «ex on the beach»- nivå her inne?

5

jonasv

Er vi kommet helt ned på «ex on the beach»- nivå her inne?

Det har vært lavt nivå i lang tid.... Det er bare nå du oppdager det.

Det er nok en blanding av villa Medusa, big Brother, og ex on the Beach..... Her inne.

Og selvsagt en liten klype av top gear.

1

Kompressor-V8

Er nesten bare Tesla-snakk her på vgd nå eller? Har vi blitt et Tesla-forum? Fulgt med litt på de trådene som det kommer innlegg i og det er knapt annet enn Tesla-trådene. Skuffende. Er ikke interessert i IT, men i biler. Har liksom sagt det lille som er å si om Tesla. Og mine meninger er fortsatt de samme.

5

Kapteinhivoghoi

Har vi blitt et Tesla-forum?

Har man litt andre meninger og preferanser, blir man fort forklart hvor senil og forurensende man er av predikanter som har sett lyset. Det orker jeg rett og slett ikke, og dermed bakker jeg rolig ut. Men stadig like fasinert av tankegangen om at lille Norge skal redde verdens luftkvalitet ved at bilparken skal bli totalt el fra 2025 - og ikke minst antall milliarder det politiske Norge svir av under marsjen dit. Hva vi i Norge bedriver betyr ikke en skitt for verdens luftkvalitet og oppvarming reelt sett, men ser fint ut i dokumenter og statistikker selvsagt. Selv har jeg sluppet ut diesel eksos ( dog add blue og euro 6 ) over store deler av Europa i sommer - mens vel hjemme holder jeg stort sett Hordaland eksosfri. La oss satse paa lite vind fremover som beveger luften opp fra det jeg slapp ut nede i Europa.

3

KingsRoad

Men stadig like fasinert av tankegangen om at lille Norge skal redde verdens luftkvalitet ved at bilparken skal bli totalt el fra 2025 - og ikke minst antall milliarder det politiske Norge svir av under marsjen dit. Hva vi i Norge bedriver betyr ikke en skitt for verdens luftkvalitet og oppvarming reelt sett, men ser fint ut i dokumenter og statistikker selvsagt.

Lenge leve den kostbare symbolpolitikken.

Var nylig et par uker i Japan, verdens tredje største økonomi. Fascinerende land, på mange ulike plan. Kjørte veldig mye elektrisk, i hvert fall så lenge det gikk på skinner, herunder Shinkansen.

Vandret rundt i Tokyo, Osaka, Kyoto og Kawaguchiko. Naturligvis flust av privatbilisme, men påfallende få rene elbiler der, omtrent ingen, noe jeg fant svært overraskende mht. Nissan Leaf.

Samtidig bugner det av hybrider. Og utrolig mange elsykler, selv om gatene ikke akkurat var tilpasset ferdsel med sykkel (det sykles mye på fortauene). Elsyklene var ofte produsert av ingen ringere enn Panasonic, som jo er en kjent leverandør av (bil)batterier.

Kan nevnes at jeg observerte like mange Bentley Bentayaga som Tesla Model X; 1. Ellers var det veldig mye snacks for bilinteresserte, gikk relativt kort tid mellom hver observerte Ferrari.

Tokyo med forstader er altså verdens største samling av mennesker, med god margin, men persontrafikken fungerer nesten sjokkerende bra, selv om intimsonen blir utfordret i rushtiden.

Så spørs det da, om ikke Nippon har en smartere og mer kostnadseffektiv tilnærming til bærekraftig persontransport enn det vi har her på berget, hvor vi kaster surt oppsparte midler etter matpakketransportørene.

Håper dagens kostbare symbolpolitikk opphører straks. Disse midlene kan og bør anvendes på en langt mer treffende måte, eksempelvis til å heller stimulere til lokal forskning og utvikling på bærekraftige løsninger. Eller utbedre det arkaiske vegnettet som vi plages med (her er hjulene heldigvis i gang). Problemet er bare at folket har fått smaken av freeloading, og liker det de får, noe som medfører at de politiske partiene vegrer seg for å redusere de kostbare, men tannløse tiltakene.

3

rosmebraad

Bra du har jord-kontakten, Kompressor.

Dessverre er det ett bilmerke og dets proponenter som råder grunnen tema-og volummessig.

Jeg har tidligere ymtet frempå at jeg også er interessert i Transiter, Yariser og annet 'normalt'. Men etter at overvektige 'kjerringer' praktiserer klima-pornoen sin i bilavgiftene har det ildnet opp deler av befolkningen.

2

HarleyEarl

Jeg har tidligere ymtet frempå at jeg også er interessert i Transiter, Yariser og annet 'normalt'. Men etter at overvektige 'kjerringer' praktiserer klima-pornoen sin i bilavgiftene har det ildnet opp deler av befolkningen.

Hva med gamle Capricer?

1

Hollabaloo

Se på sist endret datoen på trådene på side 1, så ser du at forumet generelt er mye mindre aktivt enn det var for noen år siden. Nå i ferien forsterkes det da folk gjør andre ting enn å sitte foran pcen.

Alt rundt Tesla og elbil er veldig polariserende og engasjerende, og da er det naturlig at det skrives mye om det. For 10 år siden så var det store diesel vs. bensin.

1

Lignende temaer

Bilde

Motorsport

Motorsport

Bilde

Båt og Sjø

Båt og Sjø

Bilde

Motorsykkel

Motorsykkel

Bilde

Fotball - Internasjonal

Fotball - Internasjonal

Bilde

OL

OL

Laster...