Bil esc

Innlegg

Bil

barnimagen

Nye Mercedes C-klasse C250BT 4-matic

Det begynner å nærme seg tid for å bytte bil. Da vurderes det jo naturligvis frem og tilbake mellom ulike bilmerker og modeller. Kravene er: - Stasjonsvogn (eller god plass) - God fremkommelighet på vinter, dvs helst 4wd - Automatgir - Komfortabel og med god støydemping - Ny eller nyere - Pris hvor som helst opptil 700 000 kroner, men usikker hvor mye jeg gidder å legge i det

Tesla Model S har vært vurdert, men da venter jeg heller til de kommer med noe som er litt mindre av et beta-produkt. BMW 5-serie er fristende, men litt dyr. Audi A6 har en nydelig 3.0 TDI som sammen med quattro frister. Passat kommer snart i ny utgave. Octavia er et steg ned fra premiumstigen, men gir mye for pengene. Likevel, der spares det på støydemping, og jeg hater støy.

Men så snek Mercedes seg inn fra sidelinja. C-klasse, som tittelen på tråden indikerer. Stasjonsvogna har så smått begynt å finne veien til forhandlernes utstillinger. Egentlig var ikke C-klasse med i vurderingen siden den har middels med plass. Så leste jeg prislisten. Og fant ut at de har introduksjonspris på "toppmodellen". Altså C250BT 4-MATIC med 7G-automatkassa. Pris: 505 000 kroner før man begynner å gå berserk med tilvalgene. Det må vel være en meget god grunnpris?

Jada, det er ei dieselpurke som slurper på 4 sylindre. Men akkurat det bryr jeg meg ikke særlig om så lenge bilen er såpass støydempet som den er (eller virker å være). Jeg har sittet bak rattet i sedan-utgaven av nye C-klasse, og det var en flott opplevelse.

Noen som har noen formening om den er verdt å satse på eller ei? Go eller No-go? Eventuelt noen "krav" til ekstrautstyr? Fristende er adaptiv cruise, oppgradert lyd, DAB, og oppgraderte seter.

2
23 svar

Den er jo billigere på grunn av at Mercedes enda ikke kan tilby 220 cdi 4matic, så etter min mening er den svært gunstig. Det er greit at 4-sylinder diesel ikke er optimalt, men du verden man får mye bil for pengene der. Hadde jeg hatt mulighet økonomisk hadde jeg ikke nølt et sekund med å handle en sånn en.

1
lillegubben Den er jo billigere på grunn av at Mercedes enda ikke kan tilby 220 cdi 4matic, så etter min mening er den svært gunstig. Det er greit at 4-sylinder diesel ikke er optimalt, men du...

Den er jo billigere på grunn av at Mercedes enda ikke kan tilby 220 cdi 4matic, så etter min mening er den svært gunstig.

Ja, det er vel nettopp det. Når jeg ser utsalgsprisen til Mercedes på C220BT med 7G-automatkassa, men uten 4-matic, så ligger den på 477 000 kroner. Med 4-Matic skulle det vel fort bli i overkant av 500 000 kroner. Og for samme sum får man da altså pr nå en C250BT med 34 ekstra travere under panseret.

Får ta meg en tur til lokale forhandleren for en titt og vurdering.

1
Allegerita Hva med 328i xDrive automat Touring, eller GT? For 100k ekstra får du tynt aks 0-100 ned fra 7,7 sek til 6,1 sek :)

For 100k ekstra får du tynt aks 0-100 ned fra 7,7 sek til 6,1 sek :)

Nja, jeg tviler. Hadde jeg brydd meg såpass om aksellerasjonen skulle jeg gått for Tesla. Om jeg skal bla opp 100k ekstra, så kjøper jeg heller en større bil (enn 3-serie og C-klasse). Men jeg er absolutt åpen for 3-serie også. Herlige biler det også!

1

Dette må være et godt kjøp, så selv denne annonsert i en avis i dag. Jeg hadde ikke kjøpt en sånn bil uten oppgraderte seter, lyd, navi og ryggekamera. Mye annet som jeg anser som kjekt, men her er det forskjellige preferanser.

Et alternativ kan jo være nye Passat som er rett rundt hjørnet som 2.0 BiTi, 240 hk, biturbo og 0-100 på rett over 6 sekunder.

1

Dette er en kjempekampanje som definitivt burde vurderes.

Men med stor etterspørsel på 250 BlueTec 4-Matic for tiden så kan du ikke forvente produksjon før tidligst januar 2015.

AMG-pakke interiør/eksteriørt , LED intelligent light system , Burmeister anlegg , 360 gr kamera , DAB , Nattpakke ( litt avhengig av fargevalg ) , lyspakke og ellers noen småtterier er noe som burde være med på en slik bil.

Jeg satt sammen en identisk bil, men sedan, og endte da på ca 600.000,- uten å gå fullstendig amok på utstyrslista. Det er faktisk veldig mye bil for pengene.

1
barnimagen [sitat…] Nja, jeg tviler. Hadde jeg brydd meg såpass om aksellerasjonen skulle jeg gått for Tesla. Om jeg skal bla opp 100k ekstra, så kjøper jeg heller en større bil (enn 3-serie...

Men jeg er absolutt åpen for 3-serie også. Herlige biler det også!

Vanlig 3 serie og 3 serie GT er to forskjellige biler, GT er størrelsesmessig en klasse opp (spesielt baksete). Den er veldig mye større en forrige generasjon C klasse, har ikke kjørt siste. Hadde jeg hatt valget i dag er jeg rimelig sikker på at nye C klasse hadde stått på pallen. Men veldig fornøyd med valg av GT, så er "litt" partisk.

1

Noen som har noen formening om den er verdt å satse på eller ei? Go eller No-go? Eventuelt noen "krav" til ekstrautstyr? Fristende er adaptiv cruise, oppgradert lyd, DAB, og oppgraderte seter.

Kjøpte C-klasse sedan i vår og har bare positiv erfaring. Utstyr er selvsagt individuelle valg, men det er luftfjæringen som gir storbilfølelsen. Uansett, så har du flere valg fra Comfort til sport+.

Denne bilen blir det solgt mange av og da gjelder det å utstyre bilen slik at den er attraktiv den dagen du skal kvitte deg med den, samtidig som det er mere fornøyelig å eie en som skiller seg ut fra den grå mengden. Alt handler om penger.

1

Denne varianten av C klasse er et kupp. Selv om jeg helst ville valgt en variant med bensin, så er MB så godt støydempet, at jeg fint skulle klart å leve med en slik.

Ellers ser jeg at BMW 320i GT X drive, koster omtrent det samme. Da får du en bil som er et nummer større.

1

For meg er A6 allroud det klare valg, men C klasse er et valg jeg ville gjort uten å bentenkt meg om, om det kom til pris og design. Men C klasse bør være i AMG form. Ser MB har hermet etter S-line i hekken med sin hekkskjørt ala S-line

1

Det begynner å nærme seg tid for å bytte bil. Da vurderes det jo naturligvis frem og tilbake mellom ulike bilmerker og modeller. Kravene er: - Stasjonsvogn (eller god plass) - God fremkommelighet på vinter, dvs helst 4wd - Automatgir - Komfortabel og med god støydemping - Ny eller nyere - Pris hvor som helst opptil 700 000 kroner, men usikker hvor mye jeg gidder å legge i det

E-klasse da gitt! E-klasse II E-klasse III

Bimmer Bimmer II Bimmer III

A6 A6 II A6 III

Mye fint å velge i med pengene i ditt budsjett.

Allroad

1

Har sett et par nye C-klasse stasjonsvogner siste uken og jeg synes absolutt det er en attraktiv bil. Om ikke den har den mest elegante hekken fungerer det godt, den ser eksklusiv/dyr ut. Som en Mercedes-Benz skal gjøre.

1

Det er grunn til å spørre hva Mercedes driver med om dagen.

**Nye Mercedes C 220 BlueTEC Kombi veier 245 kg mer i virkeligheten enn hva som står i vognkortet!

**Du kjører altså rundt med 3 voksne karer på 80 kg selv om du er alene i bilen.

Og det slutter ikke her, for TV har sett det samme på flere nye MB og også på Volvo.

Några exempel: Mercedes GLK, testad i Teknikens Värld nummer 24/2008 vägde 220 kilo mer än angiven tjänstevikt. Så sent som i våras testades Mercedes S 400 Hybrid i Teknikens Värld nummer 10/2014, en bil som vägde 299 kilo mer än angiven tjänstevikt. Listan slutar dessvärre inte där, men det gör utrymmet.

1

Jeg har også kikket på den nye C klassen, men synes den blir for lav til å ha 4wd. Jeg endte opp med BMW X1 tilsvarende denne:

http://www.finn.no/52631167

Her får du en fin kombinasjon av SUV egenskaper med god bakkeklaring, men allikevel kjøreegenskaper som matcher f.eks C klasse.

1
Laster...